דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בצל המלחמה בצפון: נמשך המאבק להשבת החטופים

יום השנה ל-7 באוקטובר כבר ממש קרוב, ולצד כל נרצחי ונופלי אותו יום ארור והמלחמה שהתחילה לאחריו אנחנו לא יכולים לשכוח אפילו לרגע את 101 אחינו ואחיותנו הנמצאים בשבי חמאס כבר כמעט שנה (!) - אלו שבחיים ואלו שכבר אינם. לכן, המאבק להחזרתם נמשך כרגיל, גם כאשר תשומת הלב מופנית לחזית הצפונית שהסלימה
בקיבוץ נגבה ממשיכים להעלות את המודעות ולהיאבק למען החזרת החטופים
בקיבוץ נגבה ממשיכים להעלות את המודעות ולהיאבק למען החזרת החטופים

המאבק למען השבת החטופים המוחזקים בידי מחבלי חמאס נמשך כל העת, גם בקיבוצים, גם כאשר תשומת הלב מופנית אל הצפון אל במלחמה המסלימה מול חיזבאללה. ישנן כמובן הפגנות הענק בערים הגדולות, ישנן הפגנות בצמתים מרכזיות ברחבי הארץ, ובקיבוצים רבים נמשכות יוזמות מקומיות יצירתיות של נאמני המאבק, להקים מיזמים במרכזם הצבע הצהוב המזוהה עם מטה משפחות החטופים.

אילת סלע יונגרמן שמנהלת מטעם התנועה את הקשר עם מטה משפחות החטופים מציינת את האלפים הרבים מהקיבוצים שמשתתפים בהפגנות, ואת מאות הפעילות והפעילים שממשיכים בנחישות גדולה לארגן הסעות, ליזום הפגנות בצמתים, לדאוג לשלטים ולאביזרים המזוהים עם המאבק. הדברים הללו חשובים מאוד בימים אלה בהם תשומת הלב נודדת, באופן טבעי, אל החזית הצפונית, אולם 101 החטופים עדיין מוחזקים במנהרות חמאס ואנחנו חייבים להצליח להחזירם הביתה עכשיו.

עוגות לנזקקים לזכרו של יגב ז"ל: לפני השנה החדשה, משפחת בוכשטב מבקשת מהציבור לקחת חלק במיזם מרגש - אפיית עוגות לזכרו של יגב בוכשטב ז"ל, שנחטף מקיבוץ נירים יחד עם אשתו רימון. רימון שוחררה בעסקת השבויים ויגב נרצח על ידי מחבלי חמאס, ובהמשך גופתו חולצה על ידי צה"ל הובא לקבורה בישראל. בני המשפחה של יגב דורשים להחזיר את כל החטופים, ולאורך כל התקופה שבה נאבקו בשביל שחרורו של יגב מהשבי הם הבטיחו לו ולעצמם שגם בתוך הרע הם ימשיכו לעשות טוב. הם מספרים כי יגב תמיד ידע לראות את האנשים שחסר להם, ולכן, למרות הסוף המר, הם רוצים להמשיך לקיים את הבטחתם ומבקשים לפתוח את השנה הבאה במעשה של חסד לזכרו ולמענם של 101 החטופים שעדיין נמצאים בשבי חמאס  - לאפות עוגות שיחולקו לעמותות חסד בכל הארץ שמסייעות לנזקקים. הענקת העוגות תתבצע ביום חמישי הקרוב, וניתן להביא את העוגות לנקודות החלוקה בשליש ורביעי (24-25/9).

הוספת תגובה חדשה