דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יד לבנים הקיבוצי לרה"מ: "תגנה מיד את מי שביזה את זכר בנינו ובנותינו"

יו"ר יד לבנים בקיבוצים ויו"ר יד לבנים במושבים ביחד עם מזכ"לי התנועות שלחו מכתב נזעם לראש הממשלה

לוגו תנועה

ד"ר אירית בר-נתן, יו"ר יד-לבנים בקיבוצים, אלי טהר, יו"ר יד-לבנים במושבים ביחד עם ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ומאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים שלחו היום (חמישי) מכתב זועם לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו דרשו שיגנה את חברי הכנסת שהשתלחו השבוע בהורים השכולים בדיון בוועדה לביקורת המדינה. במכתב כתבו ראשי יד לבנים בהתיישבות העובדת: "יום יום אנחנו מתעוררים אל תוך החושך והכאב הבלתי נתפס של השכול. של אובדן בנינו ובנותינו, אחינו ואחיותינו. כמי ששכל את אחיו אין צורך לספר לך את החור העצום בגוף ובנפש, את הפצע שלא יגליד עד ליום מותנו.
הבוקר קמנו לבוקר כואב אפילו יותר מהכאב היומיומי, קמנו אחרי יום שבו נבחרי ציבור מסיעתך, אשר ממלאים מטעמך תפקידים בכירים בכנסת, ביזו את כבודינו, את כבוד יקירינו שהלכו ללא שוב.
חלקנו נולדנו בארץ הזאת, חלקנו עלינו אליה מכל קצוות תבל, נתנו למען מדינת ישראל את היקר לנו מכל, ואנחנו ממשיכים לחיות כאן כי זאת דרכנו. לא האמנו שנגיע ליום שבו יקראו לנו, כן לנו – לכולנו, "שקרנים", "מגזימנים" ועוד, זאת תוך כדי צורת דיבור צעקנית, מזלזלת ומשפילה.
3,067 שמות חקוקים על אנדרטת בני ובנות התנועה הקיבוצית אשר נפלו במלחמות ישראל ובפעולות איבה, 1330 מבני ובנות המושבים נפלו למען הגנת ישראל.
אנחנו דורשים ממך, שתגנה ללא דיחוי ובצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים כל חבר בסיעתך וכל איש ממפלגתך שביזה את כבוד בנינו ובנותינו".

המכתב נחתם בבית מתוך שירו של אהוד מנור -
"..... לא אשתוק, כי ארצי
שינתה את פניה
לא אוותר לה,
להזכיר לה,
ואשיר כאן באוזניה
עד שתפקח את עיניה
אין לי ארץ אחרת"

"אין לנו ארץ אחרת, אך לא ניתן לנבחרי הציבור שלה להתנהג כך!" כתבו בסיכום המכתב.  

הוספת תגובה חדשה