דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כי אמיתי הוא, ולא סמל

אחד מממסיימי קורס טיס השבוע הוא סגן ע', בוגר ש"ש של התנועה הקיבוצית באחד מכפרי הנוער המוכרים. סבתו של ע' היא נ' אחד מוותיקות הגבעטרון שסיפרה לידיעות אחרונות כי "בת שישים" בביצוע שלה ושל חבריה הוא השיר המועדף על הנוו הטרי. רגע לפני סיום הקורס הוא עוד הספיק להגיע לבה"ד 1 לדבר על שירות משמעותי במסע י"ב
סגן ע' (בגבו למצלמה) משוחח עם הי"בניקים על שירות משמעותי במסגרת הביקור בבה"ד 1 ביום האחרון של מסע יב
סגן ע' (בגבו למצלמה) משוחח עם הי"בניקים על שירות משמעותי במסגרת הביקור בבה"ד 1 ביום האחרון של מסע יב

ע' גדל שגדל והתחנך באחד מקיבוצי המועצה האזורית גלבוע, התקבל לאחר סיום כיתה י"ב לשנת שירות בתנועה הקיבוצית, אותה עשה באחד כפר הנוער המאתגרים (והמעצימים ביותר). במחלקת שנת השירות באגף חינוך מספרים כי בבחור מאוד צנוע ומוכשר וגם  במהלך שנת השירות הוא היה כזה. בתום השנה התנדב לקורס טיס, אותו סיים כאמור בהצלחה כנווט קרב. הקשר עם התנועה הקיבוצית והרצון שלו לתרום למדינה ולעודד אחרים לשירות משמעותי לא תם בכך, ולפני פחות מחודש, רגע לפני סיום הקורס, הוא נענה לבקשת נוקי גולדפישר ממחלקת הביטחון של התנועה, והגיע לדבר עם נערות ונערי שכבת  י"ב ביום האחרון של מסע האופניים, בבה"ד 1. 

הכתב והאגדה של ידיעות אחרונות בעמקים, ישראל מושקוביץ, לא נשאר אדיש לסיפורו ולקשר המשפחתי, ולמרות הצניעות הצליח לדבר עם סבתו הזמר האגדתית, שאמרה לו בין היתר: "ע' הוא הנכד הראשון שלי שיהיה טייס", היא מספרת, "ממש לא ידעתי מגיל צעיר שהוא יהיה טייס. לא רוצה גיבורים. אם זה היה תלוי בי - אז שישרת בשק"ם או בלהקה צבאית. אבל עם החינוך שספג בבית היה ברור שיגיע לשירות רציני. בעלי ז"ל היה מראשוני הלוחמים בגדוד 13 של גולני. חלק מהנכדים היו בסיירת שקד, אבל הרוב בגולני, גולני היא החטיבה הביתית שלנו".

"גדלתי בבית מאוד מוזיקלי", סיפר ע' לידיעות אחרונות, "סבתא, סבא והדודים שלי שרו בגבעטרון. היו אצלנו תמיד ערבי שירה סטייל שרהל'ה שרון. כבר בגיל חמש עליתי לשיר בהם. שירי ארץ ישראל הם הז'אנר שלי. אצלנו שרים בכל הזדמנות. אחי הצעיר מגיע הביתה, תופס גיטרה, מנגן וכולנו מצטרפים אליו בשירה – ובראשם סבתא. היא לא סבתא רגילה".

ספר קצת על הקורס. היו רגעי משבר?
 "אחרי שנה וחצי עברתי שלב על הקשקש. מראש, אגב, לא הייתי בטוח שזה מה שאני רוצה לעשות. זה לא היה חלום שלי להיות בקורס טיס. התגלגלתי לקורס. רק אחרי שנה וחצי החלטתי שזה המקום שלי. שני חברים טובים שלי מבית הספר, שהיו איתי בקורס, נשרו. תוך כדי הקורס סיימתי תואר בממשל ופוליטיקה".
 
א', אביו של ע', אמר לישראל מושקוביץ בידיעות אחרונות: "הוא רצה לשרת ביחידה מובחרת, אבל לא בהכרח להיות טייס. הוא נער רציני, עם קבוצת חברים קטנה, תלמיד מצטיין, רגיש, עם יכולת בין־אישית גבוהה. בתיכון הוא למד פיזיקה ומתמטיקה, אבל הנטייה שלו היא להיות קרוב לנפש האדם. אין לי ספק שהדרישות הגבוהות בתיכון עמק חרוד עיצבו את היכולת שלו להתמודד עם משימות ארוכות טווח וקשות. וגם המוזיקה בטח הועילה. ע' סיפר לנו שכשהוא עלה לשמירות הוא הכין רשימת שירים שישיר לעצמו כדי שהזמן יעבור. אני בטוח שברשימה היו גם שירי הגבעטרון. הוא מאוד אוהב לשיר עם סבתא שלו. בערבי שירה משפחתיים הם תמיד עולים יחד".

לחצו כאן לכתבה של ישראל מושקוביץ שהתפרסמה בידיעות אחרונות

הוספת תגובה חדשה