דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

התנועות הקיבוציות התייחדו עם זכרם של 3446 הנופלים מהקיבוצים. באיזה תפקידים חלה עלייה בשכר לפי סקר השכר הקיבוצי? הקיבוץ שיצא לדרך עצמאית לאחר 18 שנה ונערכים בשגרה למוכנות בחירום. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
מזכ"ל התנועה ליאור שמחה באנדרטה
 24/05/2024
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

"נאבק כל חיינו להיות ראויים לזכרם"

התנועות הקיבוציות התייחדו ביום רביעי עם זכרם של 3,446 הנופלים מהקיבוצים במערכות ישראל ופעולות האיבה מאז ראשית ההתיישבות הקיבוצית בשנת 1910, בתוכם 331 נרצחות, נרצחים ונופלים בטבח שבעה באוקטובר ובמלחמת חרבות ברזל. השנה התקיים הטקס באופן מצומצם וללא משפחות שכולות ודוברים רשמיים מטעם צה"ל והמדינה. מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה קרא בדבריו להכריע בעד החזרת החטופים: "זהו ציווי ראשון במעלה"
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה נושא דברים בטקס ההתייחדות באנדרטת הקיבוצים. צילום: רמי שלוש
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה נושא דברים בטקס ההתייחדות באנדרטת הקיבוצים. צילום: רמי שלוש

טקס הזיכרון השנתי של התנועות הקיבוציות באנדרטה לזכר חללי הקיבוצים שביער הקיבוצים בתחומי המועצה האזורית מגידו, נערך הפעם במתכונת מצומצמת ובהשתתפות פעילי התנועה הקיבוצית, ראש המועצה האזורית מגידו גיל לין, מזכ"לית הקיבוץ הדתי שרה עברון, נציגות ארגון יד לבנים ומשפחות שכולות ומאות מתנדבי שנת השירות של התנועה הקיבוצית. הטקס הופק על ידי ריקי רז, מנהלת מטה התרבות בתנועה הקיבוצית, יחד עם איציק שפרן שאחראי על האנדרטה מטעם המועצה האזורית מגידו, רכז האזור בתנועה, רוני בר-ניר, יו"ר סניף יד לבנים הקיבוצי, ד"ר אירית בר-נתן, נועה יפת ומתנדבי ומתנדבות שנת השירות מקומונת עין השופט שלקחו חלק מרכזי בהנחיית הטקס ובחלקיו השונים. את אבוקת הזיכרון הדליק בטקס תומר איתמרי מכפר עזה, הרכז הטכני באגף חינוך, שהוריו לילי ורם ז"ל נרצחו בביתם שבקיבוץ בידי מחבלי החמאס בשבעה באוקטובר.

ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, אמר בטקס: "הגיבורות והגיבורים המונצחים באנדרטה מספרים את סיפור תקומת עם ישראל שחזר לארצו. הם באו מההגנה, הפו"ש והכשרות הפלמ"ח, צה"ל וכל כוחות הביטחון. התיישבות וביטחון תמיד היו ביחד ותמיד יהיו". שמחה נשא את דבריו זמן קצר לאחר שמטה משפחות החטופים הפיץ את סרטון חטיפת התצפיתיניות ממוצב נחל עוז, והתייחס לנושא החטופים: "החברה הישראלית ספגה מהלומה קשה באוקטובר. אני קורא לראש הממשלה ולשרי קבינט המלחמה להכריע בעד חזרת החטופים. זהו ציווי ראשון במעלה. רק כך תוכל החברה הישראלית להתחיל בתהליך השיקום".

ראש המועצה האזורית מגידו, גיל לין: "מראשית ימיה הייתה התנועה הקיבוצית בחוד החנית של החברה הישראלית. ראשונים להתיישבות, ראשונים לחקלאות, ראשונים להתנדבות וראשונים להילחם בחזית ההגנה על מדינת ישראל לדורותיה. כה רבים ורבות מבני ובנות התנועה הקיבוצית לא שבו הביתה ממלחמות ישראל. והשנה, לדאבון לבנו, כה רבים ורבות מאזרחי ישראל, ביניהם חברי וחברות קיבוצי הנגב המערבי הצטרפו לרשימת החללים שהולכת ומתארכת, ו-125 חטופים שעדיין מצויים בשבי חמאס, בהם עשרות מחברינו וחברותינו שנחטפו מקיבוציהם, מבתיהם, מלב הקהילות הפורחות והנפלאות שהקימו ולבן נשבר לרסיסים ולבנו עמן. כאשר ייתמו יום קרב וערבו, וכאשר ישובו כל חטופינו אלינו, מחכה להם ולחברה הישראלית כולה התמודדות ארוכה, מורכבת וכואבת, עם אובדן של חיים כה רבים ועם צלקות המלחמה. לעולם נזכור את קורבנם של חללי התנועה הקיבוצית, ונאבק כל חיינו, להיות ראויים לזכרם".


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

השינשינים מתחברים למורשתם
של חללי הקיבוצים

גם השנה קדם לטקס באנדרטה יום המורשת לכ-300 מתנדבים מעשרות קומונות שנת השירות של התנועה הקיבוצית הפזורות בכל הארץ. השינשינים פגשו נציגי ארבע משפחות שכולות ושמעו את סיפוריהם של הבנים שנפלו, הערכים שלאורם הלכו והמורשת שהשאירו אחריהם ולקחו חלק משמעותי בטקס לסיומו של היום
השינישנים שומעים מסא"ל (במיל') משה ברומר מנען על סיפור גבורתו מה-7/10
השינישנים שומעים מסא"ל (במיל') משה ברומר מנען על סיפור גבורתו מה-7/10

כשלוש שעות לפני הטקס הגיעו השינשינים ליער הקיבוצים, בו נמצאת האנדרטה לזכר חללי הקיבוצים, והתחלקו לקבוצות שהתיישבו לשיחה עם ארבע משפחות שכולות אשר בניהן התנדבו לשנת שירות לפני שירותם הצבאי, במהלכו נפלו – ניצה ושמוליק, הוריו של מורן כהן ז"ל מאשדות יעקב איחוד, בועז, אביו של תום כיתאין ז"ל מנווה שלום, עדי לוגר, אמו של אסיף לוגר ז"ל מיגור ואיתן (מלווה קומונת הש"ש בפנימיית בית אפל), אביו של עידו ברוך ז"ל מגדרה. המשפחות סיפרו לשינשינים את סיפורם האישי של הבנים שנפלו על הערכים שלאורם פעלו ועל מורשתם, ועסקו במנהיגות ובמשמעותה של עשייה ערכית למען החברה. 

סמ"ר מורן כהן ז"ל התנדב בכפר הנוער נווה הדסה ונפל במלחמת לבנון השנייה בעת ששירת כלוחם וחובש בסיירת צנחנים, סמ"ר תום כיתאין ז"ל התנדב לשנת שירות בשומר הצעיר ונפל באסון המסוקים בעת ששירת כמפקד בפלוגת ההנדסה של חטיבת הנח"ל, סמל אסיף לוגר ז"ל התנדב בכפר הנוער נירים ונפל בחודש נובמבר האחרון בצפון רצועת עזה במהלך מלחמת חרבות ברזל בעת ששירת כלוחם בגדוד 77 של חטיבה 7 בחיל השריון וסמ"ר עידו ברוך התנדב לשנת שירות במסגרת עמותת "קדימה" בבית לנוער בסיכון באור יהודה ונפל בפיגוע ירי בעת שאבטח עם צוותו מפלס"ר גבעתי את "צעדת השומרון", סמוך לשבי שומרון.

לאחר מכן התקיימו מעגלי שיח, בהובלת פעילי התנועה, לעיבוד וסיכום המפגשים עם המשפחות והתובנות שעלו מהם ושיחה על איך הערכים שהנחו אותם משתלבים במהלך שנת השירות ובהמשך הדרך של השינישינים. בתום המעגלים נפגשו כל השינשינים עם סא"ל (במיל') משה ברומר מקיבוץ נען בן ה-64, שבבוקר ה-7/10 החליט לקפוץ מביתו עם אקדחו האישי ולסייע לכוחות השונים בשטח. בתום השיחה לקחו השינשינים חלק מרכזי בטקס, ובמיוחד קומונת עין השופט שהייתה אחראית עליו ביחד עם הכוחות התנועתיים.


באנר ביטוח חקלאי

נערכים בשגרה מוכנים בחירום: ערכת הנחיות לשעת חירום נשלחת לכל הקיבוצים

התנועה הקיבוצית הפיקה עבור כלל קיבוציה ערכה שכותרתה "נערכים בשגרה מוכנים בחירום", ובה שורת הנחיות לקיבוצים להיערכות בעת שגרה בתחומים השונים של חיי הקיבוץ לקראת שעת חירום עתידית, ופרטי התקשרות למרכז ההפעלה התנועת. הערכה נשלחת בימים אלה לקיבוצים
לוגו מוכנות בחירום של התנועה
"לוודא היום שאנו ערוכים לאירוע של מחר"

אלעד אורמיאן ודודו מלול, עוזריו של מזכ"ל התנועה ליאור שמחה, הפיקו את הערכה, אשר בפתחה הוא מסביר המטרה שלשמה נועדה, והיא ל"וודא היום שאנו ערוכים לאירוע של מחר". עוד כותב שמחה כי "המטרה בשעת חירום היא יצירת רצף תפקודי ב-72 השעות הראשונות לאירוע, בביטחון, בהצלחה ובבריאות, בחינוך וברווחה".

הערכה כוללת בין ההנחיות המוצעות בה הכנת רשימת אוכלוסייה עדכנית המקיפה גם תושבים זמניים ועובדים, רשימה של בעלי צרכים מיוחדים, הכנת הקיבוץ ושלבי קליטת קיבוץ מפונה, הכנת תיק פינוי והתייחסות לכל סוגי האוכלוסיות, קביעת ממלאי תפקידים הנדרשים להישאר בקיבוץ בעת פינוי, בדיקת ציוד רפואי ותרגול א.נשי הרפואה בקיבוץ. בתחום הלוגיסטיקה נכתב בערכה כי הכנת ציוד בשגרה תאפשר לתת מענה ראשוני לחברים ותעניק לקיבוץ עצמאות תפקודית בשעות הראשונות לאירוע. המוכנות כוללת הכנת מיכל סולר לחירום או יצירת מינימום מלאי סולר ואפשרות שאיבה ללא חשמל, חיבור מערכות חיוניות - מים ודלק - לגנרטור חירום. הכנת מלאי מים ל-72 השעות הראשונות, בהיקף של שמונה ליטר מים לנפש, מעל גיל שנתיים, והכנת מלאי מזון בסיסי לשלושת הימים הראשונים, פנסים וסוללות בכל בית, ערכות עזרה ראשונה, מטען נייד לסלולרי לממלאי תפקידים, מקלטי רדיו וסוללות גיבוי גם למכשור רפואי חיוני.

תחומים נוספים אליהם התייחסות בערכה הם קיום משק החי, היערכות מערכת החינוך לאירוע חירום, כמו מילוי "מסמך היערכות מערכת החינוך למצב חירום", זהות ממלאי התפקידים, הכנת ערכות חירום חינוכיות, ותיק עזרה ראשונה מלא בכל מסגרת. בערכה התייחסות לנושא המידע לציבור, לו תפקיד חשוב ביצירת האמון, ובהשגת שיתוף פעולה של הציבור. חשוב להגדיר "דובר" לקיבוץ שיעמוד מול תקשורת חוץ ופנים והכנת רשימת מספרים עדכנית ליידוע הציבור. בחלק האחרון של הערכה מידע על מרכז הפעלה בחירום של התנועה הקיבוצית, זהות מנהלי המכלולים ודרכי התקשורת אליהם.


באנר משקארד

סקר השכר הקיבוצי 2024:
ניכרת מגמת עלייה כללית בשכר
שיכולה להגיע גם ל-10%

128 קיבוצים לקחו השנה חלק בסקר השכר הקיבוצי, אותו עורך פעם בשנתיים אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית. השוואה לנתוני השכר בסקר הקודם מראה מגמת עליה בשכר בכל המגזרים שאופיינית לעדכוני השכר הכלליים במשק בעקבות עליית המדד ועדכון שכר המינימום. בקרב משרות הניהול הבכיר, נרשמה עליית שכר משמעותית בתפקידי ניהול קהילה וניהול עסקי. בסקר נכללו 143 עיסוקים שונים
חברים מכינים סנדלים בבית המלאכה של נאות מרדכי. העיסוק אינו נכלל בסקר הנוכחי. צילום: פריץ כהן, לע"מ
חברים מכינים סנדלים בבית המלאכה של נאות מרדכי. העיסוק אינו נכלל בסקר הנוכחי. צילום: פריץ כהן, לע"מ

פעם בשנתיים עורך אגף חברה וקהילה סקר שכר קיבוצי מקיף, שמהווה כלי עבודה חיוני להנהלת הקיבוץ בניהול מדיניות השכר. הסקר מהווה תשתית לבחינת שכר במשרה קיימת ובמשרה חדשה בהשוואה לקיבוצים אחרים שהם קבוצת הייחוס בנושא. בסקר הנוכחי נכללו 143 עיסוקים שונים, לאחר שצורפו עיסוקים חדשים לפי בקשת מנהלי ומנהלות מש"א, ולעומת זאת נשמטו עיסוקים שכבר כמעט ולא קיימים בקיבוצים.

"יותר משני עשורים עברו מאז שהחלו לראשונה תהליכי שינוי אורחות החיים בתנועה, ובמרבית הקיבוצים קיימת כיום מדיניות שכר מקצועית שעל פיה מתמחרים מחדש משרה לקראת גיוס ובודקים בכל שנה את שכר החברים והשכירים בענפים השונים", מדווחת שלומית צימרינג, מנהלת היחידה לפיתוח הון אנושי שערכה את הסקר. "תמחור משרה מתייחס למאפייני המשרה, למחירי שוק אלטרנטיביים וליכולות הכלכליות של העסק או הענף. בתהליך קביעת השכר האישי לעובד יש להתחשב גם בנתוניו האישיים, תרומתו בעבודה ומהלך קידומו בעתיד" מוסיפה שלומית.

בהשוואה לנתוני השכר שנאספו בסקר הקודם שיצא בשנת 2022, ניכרת מגמת עליה בשכר בכל המגזרים שיכולה להגיע גם ל-10%. מגמה זו אופיינית לעדכוני השכר הכלליים במשק בעקבות עליית המדד ועדכון שכר המינימום מלפני שנה. החל ממשכורת אפריל שכר המינימום עלה מ-5,572 ש"ח ל-5,880 ש"ח, לאחר קבלת נתוני הסקר. בקרב משרות הניהול הבכיר, הייתה עליית שכר משמעותית בתפקידי ניהול קהילה וניהול עסקי (8-15%). עליות שכר נוספות נרשמו גם בחלק ממשרות הניהול בתחומי החינוך, הבריאות, בשירותים ובחקלאות.


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה אנגלית

תמונת השבוע: הנה באה השמש

מי שמביט מי מאחור לא יודע מי אני. חמניות בשדות בית אלפא. צילום: גיא שמואלי
מי שמביט מי מאחור לא יודע מי אני. חמניות בשדות בית אלפא. צילום: גיא שמואלי

פרח השמש, הלוא הוא חמניה (או חמנית), שמספק לנו יופי וגם גרעינים לפיצוח, פורח כעת בשדות במלוא עוזו. החמניה מפורסמת בתכונת ההליוטרופיזם (סיבוב של איברי הצמח בהתאם לזווית קרני השמש) שלה אשר הקנתה לה את שמה בשפות שונות. האיברים המבצעים הליוטרופיזם הם ניצן התפרחת והעלים העליונים, העוקבים אחר תנועת השמש עד לשלב שבו הקרקפת נפתחת ומתחילה לפרוח. כשהחמניה מגיעה לבגרותה בתקופת הפריחה, הקרקפת פונה לאורך כל היום לכיוון מזרח מכיוון שכך היא מתחממת מהר יותר וכפועל יוצא מזה גם מושכת פי חמישה יותר מאבקים. בתמונה שצילם גיא שמואלי ממשמר השרון, שהוא גם מטפל וגם צלם רחפן מוכשר, ניתן לראות את החמניות בשדה של קיבוץ בית אלפא כשהן בגבן אלינו, אך אנחנו כן יודעים מי הן. 

תמונה אחרת שצילם גיא נבחרה לשלב הגמר בתחרות צילומי החקלאות השנתית של קנ"ט ומתמודדת תחת השם "החיים שלה תותים" (הוא מדגיש שבחירת השם לא בוצעה על ידו). השנה הנושא הוא "ההתנדבות בחקלאות", ובתמונה רואים ילדה שהתנדבה לעזור ולעבוד לצד החקלאים באחד משדות התותים בעמק חפר. מוזמנים ומוזמנות לפרגן לו ולהצביע לתמונה באמצעות סימון "לב": הצביעו כאן


פייסבוק התנועה

החברים והחברות החליטו:
לאחר היציאה מהמשבר חמדיה יוצא
לדרך חדשה עם ניהול עצמאי

לאחר 18 שנות ניהול חיצוני עקב מצב כלכלי חמור, הוחלט בהמלצת הוועד הממונה לקיבוץ לעבור לניהול עצמאי. שיטת הניהול החדש תבוצע על ידי הקמת מנהלת, שבה יהיה רוב לחברי הקיבוץ ועל ידי יו"ר קיבוץ שייבחר על ידי החברים. קרנות התנועה הקיבוצית - סל"ע וקמ"ע ערבויות - סייעו לקיבוץ בשנות המשבר בהשלמת הפנסיה ובטיפול בחוב
חמדיה. תמונה מתוך דף הפייסבוק של הקיבוץ
חמדיה. תמונה מתוך דף הפייסבוק של הקיבוץ

בשנת 2006 פרץ משבר כלכלי קשה בכלל התנועה הקיבוצית, והקיבוץ נאלץ למכור את המפעל "דלתות חמדיה" והתמודד עם קושי תזרימי של תשלום לספקים וחוסר יכולת להפריש למימון הפנסיות לחברים. חבל ההצלה הגיע מהתנועה הקיבוצית ומהארגון הכלכלי האזורי, אשר נחלצו לעזרת הקיבוץ. במקביל, נעתר רשם האגודות השיתופיות לבקשת התנועה ואישר לקיבוץ תשלום פנסיה מופחת בגובה של 1,800 שקל, בעוד התנועה הקיבוצית באמצעות קרן סל"ע השלימה לסכום של 80% מגובה 'פנסיית הרשם'. אפיק סיוע נוסף הגיע מכיוון קרן קמ"ע למתן ערבויות לקיבוצים.

בעשר השנים הבאות חמדיה היה מנוהל על ידי מפרק-מפעיל מטעם בית המשפט, ולאחר מכן על ידי ועד ממונה מטעם רשמת האגודות השיתופיות במשך שמונה שנים. המטרה הייתה לייצב את הקיבוץ ולחזור לניהול עצמי, וכך אכן קרה. "כיום, "משלם הקיבוץ ממקורותיו פנסיה בסך 3,500 שקל, וקרן סל"ע משלימה את הסכום למספר חברים", אומרת מנהלת הקהילה בקיבוץ ענת גרה (אפיקים). לדבריה, ״כדי להבטיח את היציבות הכלכלית, הוגשה תכנית חומש לרשמת האגודות השיתופיות, והיא אישרה אותה כתנאי למעבר לניהול עצמי". ההמלצה לעבור לניהול עצמי זכתה לרוב של 96% מהחברים, והייתה על דעת נציגי הגופים שכיום יושבים בוועד הממונה.

בחמדיה, שהוקם בשנת 1942, 190 חברים, ובשנים האחרונות הקיבוץ הפך יעד מבוקש להצטרף אליו, והקליטה בעיצומה. "כמעט כל הפעילויות בקהילה נעשות בהתנדבות, יש תרבות מפותחת ומנהלת חינוך פעילה, והמהלך של חזרה לניהול עצמי הוא היסטורי ומרגש את כולנו״, אומרת גרה בגאווה.


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

הנה בא הקיץ

פעילות הקיץ במערכת החינוך החברתי מזמנת לה אפשרויות רבות ומרחבי זמן משמעותיים לעשייה חינוכית וחברתית. חופשת הקיץ היא חלק בלתי נפרד מהפעילות השנתית של מערכת החינוך, ואף מהווה במידה רבה את שיאה. על מנת לסייע לצוותי החינוך החברתי בבניית תכנית קיץ חווייתית ובעלת ערך ומשמעות, אגף חינוך של התנועה הקיבוצית גיבש מסמך שעושה סדר ומנחה כיצד ניתן לעשות בצורה המיטבית
אמבטיית סבון - פעילות פופולרית בקיץ. צילום: יונה פלג
אמבטיית סבון - פעילות פופולרית לקיץ. צילום: יונה פלג

השנה, יותר מתמיד, יש לפעילות הקיץ תפקיד חשוב ביצירת עוגנים לילדים, בני הנוער, ההורים והצוות, כחלק מהתמודדות עם מצבי חוסר השגרה בעקבות מלחמת "חרבות הברזל". בנוסף, פעילות הקיץ מהווה בסיס לתחילת שנת ההדרכה הבאה ולוקחת בחשבון גם את ימי ההערכות וההתארגנות. כדי לסייע למערכות בהתארגנות לקראת החופש הגדול, הכינו באגף חינוך מסמך העוסק בשלבים השונים של בניית תכנית הקיץ.

בבסיס התכנית השנה ממליצים באגף למערכות החינוך לקחת בחשבון את הצרכים של כלל קהל היעד ולשים דגש על תכנית חליפית במידת הצורך, כמו כן מומלץ לרענן את תיק הצח"י של החינוך. התכנית בנויה מחמישה חלקים: הגדרת מטרות (מה רוצים להשיג במהלך התכנית ובסופה), מיפוי (תמונת מצב בזמן נתון לגבי משאבים, חוזקות וחולשות במערכת), בניית תכנית הקיץ ותכניות מגירה (מהם השלבים בבנייה ואיזה דגשים יש לשים בכל שלב), קשר עם ההורים (כיצד ניתן לייצר שותפות עם ההורים במרחב החינוכי הבלתי פורמלי) וסדירויות ארגוניות וחלוקת עבודה (מהן הפעולות שיש לבצע על מנת לפעול בצורה האפקטיבית ביותר).

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך: "אנו מבקשים להביע הערכה והוקרה גדולה לצוותי מערכות החינוך אשר יוצרים מענה חינוכי יומיומי במסירות ומקצועיות רבה, ומקווים שהמסמך שיצרנו יהיה להם לעזר רב בבואם לבנות תכנית לקיץ".


באנר משקארד

נותרו מקומות אחרונים במכינת דרור עבור מסיימי ומסיימו י"ב שפונו מיישוביהם

מכירים שמיניסטים או שמיניסטיות שפונו מיישוביהם וטרם מצאו מכינה? מכינת דרור לציונות וצדק חברתי שריינה שלושה מקומות נוספים למסיימי י"ב שפונו מבתיהם מאז ה-7/10, וטרם מצאו מכינה קדם צבאית למנהיגות לשנה הבאה. נשמע מעניין? בואו לשמוע עוד!
מכינת דרור
בואו להיות חלק ממחזור א׳ של מכינה חלוצית לציונות וצדק חברתי

לפני כארבעה חודשים החליטה התנועה הקיבוצית על הקמת מכינה קדם צבאית חדשה שתיפתח בשנה"ל תשפ"ה תחת השם 'דרור'-מרחבים - המכינה לציונות וצדק חברתי. המכינה הוקמה תוך התייחסות לאסון השבעה באוקטובר ומתוך רצון לייצר דור ממשיך של מנהיגים ומנהיגות, שיחונכו ברוח הערכים והגבורה של קיבוצי ואנשי הנגב המערבי, וכוללת שלוחה קיבוצית-עירונית בסגנון "קיבוץ בלב העיר" שתפעל בגוש דן, ועוד שלוחה נוספת - "שלוחה התיישבותית" שתוקם עוד בשנה"ל הקרובה באחד מקיבוצי העוטף, שצוות התאגיד 'מרחבים' שמפעיל אותה עמל על השגת האישורים הנדרשים להקמתה.

בעקבות פתיחת שלוחה בעוטף, מכינת דרור קיבלה אישור מיוחד לקבל חניכים בשלב מאוחר של השנה, והחליטה לשריין שלושה מקומות נוספים למסיימי י"ב שנאלצו להתפנות מבתיהם לאחר אותה שבת נוראה וטרם מצאו מכינה או מסגרת שנת שירות. אתם עונים על קריטיונים אלה? בואו להיות חלק ממחזור א׳ של מכינה חלוצית לציונות וצדק חברתי. כבר מצאתם מכינה? תעבירו הלאה לחברים וחברות מתאימים!

הרשמה למכינה מתבצעת בקישור >>> לחצו כאן


באנר ביטוח חקלאי

מדריכים את המדריכים

מערך ההדרכה של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית חרט על דגלו ללמוד כל העת, להתעדכן ולהיות רלוונטי, וממשיך להכשיר את עצמו בהלימה ובהתאמה לאתגרי מערכות החינוך בקיבוצים. אי לכך, זכו חברות וחברי המערך לשני ימי עיון שהתקיימו בבית התנועה הקיבוצית ועסקו בטראומה בילדות, ובהמשך להכשרה זו יתקיימו מפגשי זום עבור מנהלי החינוך בקיבוצים
משכללים את ארגז הכלים המקצועי. מערך ההדרכה באחד משני ימי העיון
משכללים את ארגז הכלים המקצועי. מערך ההדרכה באחד משני ימי העיון

צוות מערך ההדרכה כולל 30 מדריכות פדגוגיות ויועצים למערכות חינוך לגיל הרך ולמערכות החינוך החברתי - קהילתי, כולם בעלי השכלה מתאימה וניסיון רב במערכות החינוך הקיבוציות.

בשבועות האחרונים זכו חברי וחברות צוות מערך ההדרכה לשני ימי עיון שנועדו להקנות להם ידע, כלים ואפשרות ללמידה והתפתחות אישית ומערכתית. כותרת ההכשרה הייתה "מדברים על טראומה בילדות", והיא התקיימה בשותפות עם מכון חרוב ומכללת אורנים ובתרומת 'קרן ברכה'. היום הראשון הוקדש לגיל הרך וכלל הרצאות שונות על השפעות טראומה על ילדים צעירים בחיי היומיום שלהם, והיום השני הוקדש לכלל הרצף הגילי ושמעו במהלכו הרצאות על התמודדות עם טראומה במסגרות חינוכיות וטיפוליות ועל חשיבות הדיבור הישיר עליה ואיך עושים את זה. בהמשך להכשרה זו יתקיימו מפגשי זום עבור מנהלי החינוך לתמיכה בשגרת החינוך בתקופה כל כך מאתגרת קהילתית, חינוכית וצוותית.

"הצוות שלנו בעבודתו עם מערכות חינוך קיבוציות מאילות ועד הגליל העליון ורמת הגולן, שותף לעשייה החינוכית, ולהתלבטויות הרבות שעולות בתקופה זו במסגרות השונות. ימי העיון האלה עוזרים ותומכים בנו בדיוק הידע, ואופני החשיבה ומשכללים את "ארגז הכלים" המקצועי הנדרש כל כך היום בהתמודדות של צוותי החינוך", אומרת נעה שחר פיצר, מנהלת מערך ההדרכה והייעוץ של אגף חינוך. "מערך ההדרכה הוא חלק מאגף חינוך ודרכו ובזכות עבודתו נוצרה ונבנתה רשת ארצית של שותפים ושותפות שהחינוך הקיבוצי הוא השליחות שאליה הם קמים בבוקר", מוסיפה ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית דבי ברא"ס.


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה אנגלית

אירוע מחווה לעוטף ביד טבנקין לרגל פתיחת תערוכה של חברי נחל עוז

אירוע מחווה לעוטף ביד טבנקין לרגל פתיחת תערוכה של חברי נחל עוז

"פתחתי את הסטודיו וכולם זרמו לתוכו, כמו אוויר לתוך צנצנת ואקום" - אירה חייט, משמר העמק. "התנור עבד שעות נוספות ויצירות אינסופיות זרמו לתוכו וממנו" - רותם כץ, נחל עוז.

יד טבנקין מזמינים אתכם להשתתף באירוע מיוחד ומרגש של מחווה לאנשי העוטף. האירוע יכלול השקת תערוכה שיצרו מפוני נחל עוז בביתם הזמני בקיבוץ משמר העמק; דיוקנאות של גלית יפה בצל המלחמה; קולות מן העוטף; ומפגש עם המשוררת הנפלאה רחל שפירא וחברות האנסמבל גבי ארגוב ומיקה עינב. לחצו כאן לתכנית האירוע

לפרטים נוספים: נעמיקה ציון - 054-7689181 \ nomika@migvan.org.il


פייסבוק התנועה

אלבום בכורה למוזיקאי עדן הר-גיל מיקום

בחודש שעבר השיק המתופף והמלחין עדן הר-גיל, חבר קיבוץ יקום, את אלבומו החדש "Hearts of Palm" שיצא בלייבל XJAZZ! Music ובתמיכת קרן חבצלת
עטיפת אלבום הבכורה של עדן הר-גיל. צילום: שלמה לי אברהמוב
עטיפת אלבום הבכורה של עדן הר-גיל. צילום: שלמה לי אברהמוב

המתופף והמלחין עדן הר-גיל, חבר קיבוץ יקום שמתגורר כיום בניו יורק לצורך לימודי מוזיקה, הוציא בחודש אפריל את אלבום הבכורה שלו, לאחר שחודש קודם לכן שחרר את סינגל הבכורה מתוך האלבום - "Nethermead" - שנקרא על שם חלקת דשא בפרוספקט פארק בשכונת ברוקלין. לאורך השנים ליטש עדן את כישרונו תחת הדרכתם של אגדות ג'אז כגון לני וויט, בילי דרומונד וביל צ'רלפ. מאז שעבר לניו יורק בשנת 2018, הוא ניגן ושיתף פעולה עם מגוון רחב של מוזיקאים בינלאומיים, ואלבומו החדש "Hearts of Palm" מסמן את נקודת השיא של חוויות אלו, ומציג את הסאונד הייחודי של הר-גיל ולהקתו. 

אל הר-גיל מצטרפים שני אמנים מהשורה הראשונה של הג'אז העולמי: הסקסופוניסטית קרוליין דייוויס והבסיסט דזרון דאגלס. דייוויס, זוכת "כוכב עולה - סקסופוניסטית אלט" לשנת 2018 מטעם Downbeat Critic's Poll, מביאה לכתיבה של הר-גיל את הוירטואוזיות שלה והשפה המוזיקלית הייחודית לה. דאגלס, תלמידו של אגדת הג'אז ג'קי מקלין וכוכב עולה בג'אז העכשווי, מניח קרקע יציבה ומלאת נשמה כמו העצים העתיקים של הפארק. האלבום יצא בחברת התקליטים העצמאית XJAZZ! Music, הממוקמת בברלין, גרמניה. הלייבל מתמקד במוזיקה חדשנית המשלבת השפעות ג'אז, אלקטרוניקה וניאו-קלאסית. 
לחצו כאן לפרטים על האלבום


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה