דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

ניוזלטר מיוחד לפתיחת שנת הלימודים: התנועה סיפקה תיקים וציוד לימודי לעולים לכיתה א' מקיבוצי הגליל העליון. 1,230 מתנדבי שנת השירות פתחו שנה בדגש על עזרה לקיבוצי הנגב המערבי. תכנית מיוחדת למסיימי י"ב מהקיבוצים המפונים ובקו העימות וטור מיוחד של ראשת אגף חינוך. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
דבי ברא"ס
 31/08/2024
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

אבל כבד ירד על עין גדי: יניב אורן נפל במהלך הלחימה בעזה

רס"ם (מיל׳) יניב יצחק אורן, בן 35 מעין גדי, נהרג במהלך לחימת צה"ל בעזה. יניב היה מנהל הפנימייה בעין גדי ועבד בה כעשור בתפקידים שונים. בקיבוץ ספדו לו: "איש אהוב ויקר שהיה חלק מהנוף הקיבוצי והעשייה החברתית קהילתית". הוא הותיר אחריו משפחה ובת זוג, שר, לה היה אמור להינשא והובא למנוחות בגדרה ביום ראשון
יניב אורן ז"ל. נגע במאות חניכים, שינשינים ומדריכים לאורך השנים
יניב אורן ז"ל. נגע במאות חניכים, שינשינים ומדריכים לאורך השנים

יניב ז"ל גדל בגדרה והיה חניך ומדריך בקן של תנועת הנוער העובד והלומד ביישוב. בחודש אוגוסט 2007 התגייס לחטיבת הנח"ל ושירת כלוחם בגדוד 50, ובהמשך, יצא לפיקוד. לאחר שחרורו מהצבא הוא המשיך לבחור בדרכו החינוכית וריכז את הקן של "הנוער העובד והלומד" בקיבוץ נען. לפני 9 שנים התקבל לפנימייה בעין גדי כמדריך, ועם השנים התקדם והפך לרכז חינוכי ובהמשך למנהל הפנימייה. לפני 6 שנים התחיל זוגיות מאושרת עם שר רובל, בת הקיבוץ, והשניים היו צפויים להינשא. יניב היה דמות מעוררת השראה ונגע במאות חניכים, שינשינים, מדריכים ואנשים נוספים לאורך השנים שנותרו שבורי לב.

בעין גדי ספדו לו: "יניב היה איש חינוך בדרכו ובמהותו ובמשך כעשור הדריך, ליווה וחינך בני נוער בפנימיית עין גדי. איש אהוב ויקר שהיה חלק מהנוף הקיבוצי והעשייה החברתית-קהילתית. בשנה האחרונה ליווה ודאג והיווה עוגן לחלק מילדי העוטף שלומדים בתיכון עין גדי וביתם השני הייתה פנימיית עין גדי. השאיר אחריו משפחה, בת זוג וקיבוץ שלם המום וכואב".

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית: "הלב נשבר לרסיסים עם קבלת הידיעה על נפילתו של יניב. יניב היה מלווה קומונה, מנחה בתכנית ההעשרה של השינשינים, מנהל פנימית עין גדי ושותף אמיתי של אגף חינוך במשך שנים ארוכות. אנחנו כואבים את נפילתו ומחבקים את שר, בת זוגו ומנהלת החינוך החברתי בעין גדי. כשמישהו נוגע לך בלב, למקום או לזמן אין משמעות כי הוא תמיד ישאר בלב - יניב יקר בכמה לבבות נגעת וכמה יקשה היעדרך. כולנו נישא אותך בלב, ומחויבים לקחת ממך ולו במעט מהטוב שבך - כך יגבר הטוב בנו ובאחרים".


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

ברוכה הבאה שנת הלימודים תשפ"ה

בדברים שכתבה לפתיחת שנת הלימודים, מפרטת ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית דבי ברא"ס את אתגרי המערכות בקיבוצים, ובפרט בעשרות הקיבוצים המפונים מביתם. "גאה במערכות בקיבוצים, שעל אף המלחמה והמצב הלאומי מתנהלות היטב, עם מחויבות לעשייה חינוכית-קיבוצית, מקצועיות, ואמונה בערכו ותפקידו המרכזי של החינוך בקהילה"
דבי ברא"ס. חינוך בלב הקהילה
דבי ברא"ס. חינוך בלב הקהילה. צילום: אלעד גוטמן

פתיחת השנה החינוכית תשפ"ה מתרחשת במציאות חסרת תקדים של מלחמה - בדרום ובצפון, עשרות קיבוצים שעדיין מפונים מביתם, ובתוכם אלפי ילדים ובני נוער שנאלצים להתחיל את השנה החינוכית הפורמלית והבלתי פורמלית במסגרות חלופיות, עם כל הכרוך בכך. אני גאה לספר כי על אף הקשיים האדירים, רוב גדול  של  הקיבוצים, הצליחו לקיים מענה חינוכי-קיבוצי לילדים ולנוער בתנאים לא מוכרים, בהתמודדות עם אתגרים משתנים, אלו מביאים לידי ביטוי את כוחה של הקהילה הקיבוצית, אשר כוחה הוא באנשיה, במסורות, במורשת, ובידע המקצועי הנצבר במערכות לאורך השנים, אשר כל אלה  עמדו למבחן אחרי 7 באוקטובר, מה שחייב להתגבר על מציאות לא מוכרת -  להתגבר וליצור מענים המעוגנים ביסודות החינוך הקיבוצי, תוך התאמתם  למציאות. נדרשה מהצוותים יצירתיות, עיקשות, נחישות ומחויבות, ואלה אפשרו את  קיומה של שגרה חינוכית – ועל כך על כולנו להיות גאים מאוד.

בשנה הלימודים הנפתחת ראוי שכל קיבוץ יבחר להעמיד בלב העשייה המערכתית והקהילתית את אנשי ונשות הצוות החינוכי - מלידה ועד יב'. כולנו פוגשים בשנים האחרונות את המחסור באנשי ונשות חינוך, נתון המחייב את המערכות לפעול בחוסר תמידי, המייצר מתחים ולחצים המפריעים לשגרה החינוכית שכל כך נחוצה לכולם. המציאות הזו מציבה שאלות נוקבות  – למה כה קשה לאתר מחנכים ומחנכות? האם הסיבה היא המעמד ותפקיד המחנכים בקיבוץ? האם זו שאלה של שכר ותנאים? האם החינוך משקף את הקהילה וערכיה, ומשתקף בעבודת הצוותים וחזון המערכת? אלה שאלות  ודיון שחשוב לקיים  בכל קיבוץ. מהיכרותי את המתרחש, התשובות לשאלות הן מגוונות, וההתמודדות עם המצב שונה. אנחנו תמיד שמחים לשיתוף של התובנות.

היערכות אגף החינוך בחרה להציב את צוותי החינוך במקום חשוב בתוכנית העבודה. אנו נמשיך לחיות את היומיום במערכות החינוך, מתוך הקשר הרציף עם מנהלי החינוך. בחרנו לבנות תכנית עבודה שמטרתה לתמוך את שגרת החינוך המקצועית בקיבוצים, בדגש על מקצועיותם של המנהלים והצוותים, המחויבים להתנהל בהתאם למציאות הקהילתית ואף הלאומית. כמו כן, נקדם הקניית ידע ולמידה במערך ההדרכה של אגף החינוך, לחיזוק המענים הרלוונטיים לאתגרי המערכות. אנחנו מגיעים לפתחה של השנה החינוכית חוששים, דואגים אך מלאים ברוח, נחישות ואמונה עמוקה במקומו ותפקידו של החינוך הקיבוצי כעוגן עבור הבית הקיבוצי כולו ועבור המתחנכים ומשפחותיהם.


באנר כנס תנופה גלובס

נפתחה שנת השירות תשפ"ה:
דגש מרכזי על עזרה לקיבוצי הנגב המערבי

1,230 מתנדבי שנת השירות ("השינשינים") מטעם התנועה הקיבוצית פתחו שנת של תרומה לחברה: הם יתגוררו ב-115 קומונות ברחבי הארץ: דגש מרכזי השנה הוא עזרה בשיקום קיבוצי הנגב המערבי ומשימות חינוך בצפון
קומונת עין השלושה. עזרה בשיקום
קומונת עין השלושה. עזרה בשיקום

משלחת מתנדבי שנת השירות (שינשינים) של התנועה הקיבוצית פתחה שנה עם 1,230 מתנדבים שחולקו ל-115 קומונות ברחבי הארץ, בהם יגורו ומהם יצאו למשימותיהם. המתנדבים הם מסיימי יב' שביקשו וקיבלו דחייה של השירות הצבאי או הלאומי אליו יתגייסו בתום שנת השרות למען הקהילה אליה התנדבו.

דבי ברא"ס מנהלת אגף החינוך אמרה כי השנה ניתן דגש מרכזי בהקצאת יותר שינשינים לצרכי שיקום קיבוצים בנגב המערבי, ולצרכי מסגרות חינוך בקיבוצי גבול הצפון. רון ויצנר מנהל מחלקת שנת השרות באגף ציין כי חילקנו את השינשינים תוך שמירת איזון עם צרכים שונים כך שנוכל לשמור על שגרת פעילות במסגרות בהן פועלים השינשינים שלנו באופן מסורתי ברחבי הארץ: כפרי נוער חקלאיים, פנימיות לנוער בסיכון ופנימיות חינוכיות, מסגרות לאנשים עם צרכים מיוחדים, הדרכה ועוד.  

בנגב המערבי יפעלו 114 מתנדבי שנת השרות בקומונות בקיבוצים כרם שלום, בארי, עין השלושה, גבולות, מפלסים, יד מרדכי, מוסד חינוכי "שקמה", ניצנים, כפר סילבר, כרמיה וגברעם. בצפון נפתחה קומונה בקיבוץ גדות אליו פונה קיבוץ מנרה, ועוד שלוש קומונות מתנדבים נפתחו בגליל המערבי. 


באנר ביטוח חקלאי

מהתנועה באהבה לפתיחת השנה

שלום כיתה א': אגף חינוך בתנועה הקיבוצית סיפק לכל תלמיד מקיבוצי הגליל העליון שעולה לכיתה א' תיק בית ספר אישי. בכל אחד מ-598 התיקים שחולקו בקיבוצים צורף גם ציוד לימודי
התיקים במרלו"ג התנועתי לפני אריזתם ושליחתם צפונה
התיקים במרלו"ג התנועתי לפני אריזתם ושליחתם צפונה

בימים טרופים אלה, כשגם עלייה לכיתה א' ותחילה שנת לימודים כסדרה הם לא דבר המובן מאליו, חשבו באגף החינוך התנועתי שיהיה נחמד להעניק משהו קטן, שישמח את הילדים שעולים לכיתה א' מקיבוצי הגליל העליון – המפונים והלא-מפונים, ויוסיף קצת חגיגיות לתחילת שנת הלימודים. יוזמת המהלך סינטיה כהן מנהלת "רשת הגן הקיבוצי" החלה לקדם את המתנה שנבחרה -  תיק ביתספר וציוד לימודי לכל ילד.  

שיר גורן שמנהלת את המרכז הלוגיסטי (מרלו"ג) נרתמה למשימה במרץ, והתחילה להפעיל את קשריה עם תורמים ומתרימים. במקביל פעלה סינטיה מול מנהלות החינוך בקיבוצי הגליל העליון, ביחד עם שרון גידו מהמועצה האזורית. את התיקים תרם ארגון "לתת" המוכר והחשוב. 

ביום שלישי נארזו 358 תיקים, לכל תלמיד תיק. אל כל תיק הוכנס ציוד לימודי לבית הספר וברכת שנת לימודים מוצלחת, לפני שליחתם אל כל קיבוצי הגליל העליון לחלוקה לילדים העולים לכיתה א'. ביום חמישי כבר סופקו התיקים וחולקו בקיבוצים.


באנר משקארד

תמונת השבוע: נתנו לו להרגיש בבית

החברים מניר יצחק מעודדים את אדם ביציע
החברים מניר יצחק מעודדים את אדם ביציע

בפריז מתקיימים כעת המשחקים הפאראלימפיים ה-17 בהם משתתף גם אדם ברדיצ'בסקי בן ה-40 מניר יצחק שמייצג את ישראל בפעם השלישית בענף הטניס כיסאות גלגלים ואף נשא את דגל המשלחת בטקס הפתיחה. אדם התחיל להתאמן בטניס כיסאות גלגלים בשנת 2013 לאחר שבשנת 2007 נפצע באופן קשה ואיבד את רגלו בתאונת מעבורת בתאילנד.

יחד עם כל חבריו מהקיבוץ אדם היה בשבעה באוקטובר בביתו בזמן התקפת מחבלי החמאס ושרד אותה כששהה בממ"ד במשך שעות רבות. בחודשים שלאחר מכן היה צריך לטוס בכל העולם כדי לצבור נקודות דירוג בתחרויות שיאפשרו לו להשתתף. הוא מתגורר באילות יחד עם כל הקהילה ולפני הטיסה לפריז עבר להרצליה כדי להתאמן כמו שצריך על משטח החימר שעליו מתקיימת התחרות.

ביום שישי הוא עלה לסיבוב השני לאחר ניצחון 2:6, 5:7 על האיטלקי לוקה ארקה, במשחק שארך כמעט שעתיים. בקהל היו ילדים והוריהם מניר יצחק שעודדו אותו עם דגלי ישראל ועם דגל הקיבוץ. אדם - כולנו מאחוריך! (ונשמח לדעת על עוד קיבוצניקים שמייצגי אותנו בתחרות)


באנר רילוקיישן חינוכי

זריחה מן המדבר

נפתחה תכנית "זריחה – יוצרים תקווה ביחד" ביוזמת אגף חינוך של התנועה הקיבוצית, בה משתתפים 27 נערים ונערות מסיימי י"ב מיישובים מפונים וקו העימות, שיעבדו ביחד ולחוד את חוויות השנה האחרונה, ויעברו הכנה לשירות הצבאי ולחיים
זריחה. מדברים, מקשיבים. מעבדים חוויות
זריחה. מדברים, מקשיבים. מעבדים חוויות

השבוע נפתחה בקיבוץ טללים שבנגב תכנית "זריחה" שנהגתה באגף חינוך התנועתי. מדובר בתכנית חצי שנתית בה לוקחים חלק מסיימי י"ב מיישובים מפונים, ומיישובי קווי העימות - בצפון ובנגב המערבי - שלא מצאו מסגרת לשנת שירות או התפנו לחפש בזמן בגלל כל מה שקרה בשנה החולפת. התכנית משלבת מאפיינים מעולם המכינות הקדם-צבאיות (לימודים, הכנה לשירות הצבאי, תהליך אישי ועוד) עם מאפיינים מעולם שנת השירות (התנדבות ומעורבות בקהילה).

אגף חינוך התנועתי מוציא את התכנית לפועל, בשיתוף עם מכינת 'רעות' ועמותת 'דרכים'. במחזור הראשון, שייארך כאמור שישה חודשים, משתתפים 27 צעירים וצעירות, אותם מלווה צוות מסור הכולל שלושה מדריכים, רכזת תוכן, מלווה רגשית וכן רכזת לוגיסטית ומקשרת לקיבוץ. את התכנית מרכז לירז ברנד, לשעבר מנהל מחלקת שנת שירות בתנועה.

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך, מוסיפה כי "מטרת התכנית היא לספק לנערים ולנערות מרחב להתפתחות אישית וקבוצתית, לעיבוד חוויות השנה האחרונה, לעשייה משמעותית ולהכנה לקראת השירות הצבאי ולהמשך חייהם. אנחנו מודים לקיבוץ טללים ולקהילה על פתיחת הבית והלב עבור חניכי התוכנית, ומאחלים שחצי השנה הקרובה תספק חוויה משמעותית ומצמיחה הן עבור החניכים והן עבור הקיבוץ המארח".


באנר כנס תנופה גלובס

חינוכי חברתי בלב הקיבוץ

"החינוך החברתי הוא המקום אליו הולכים כדי להתנסות, להתאמן בלהיות מבוגרים, ואת החוויות בו לא שוכחים גם 20 שנים אחרי", אומר אורי פלד נקש, מנהל המחלקה לחינוך חברתי ("שבילים"), המסיים את תפקידו אחרי 7 שנים. תובנות ומילות פרידה
 
אורי פלד נקש. המעשה החינוכי לעולם אינו נגמר. צילום: דנה בר-און
אורי פלד נקש. המעשה החינוכי לעולם אינו נגמר. צילום: דנה בר-און

תחילת השנה החינוכית הנוכחית מביאה איתה אתגרים רבים לקהילות הקיבוציות ובתוכן גם למערכות החינוך. ישנם קיבוצים שחוזרים הביתה עם חששות גדולים, ישנם כאלו שיתחילו את השנה במקום הפינוי, ישנם כאלו שלא התפנו בכלל אבל הצוותים שלהם עדין במילואים והם חסרים, ויש כאלו שיתחילו את השנה בעיר או ביישוב רחוק מהקיבוץ שלהם. למערכת החינוך החברתי ישנו תפקיד חשוב בחיבור כלל הילדים ובני הנוער של הקיבוץ בשנה הזו. זה יהיה מאתגר, זה יהיה שונה, עם זאת- זה יהיה באופן המתאים לכל מערכת ולכל משפחה, והגמישות תהיה מרכיב חשוב ומהותי בשנה זו.

וגם לי באופן אישי זו תהיה שנה שונה. אם היו אומרים לי כשהתחלתי לעבוד בתנועה הקיבוצית שאסיים את עבודתי באגף חינוך לאחר שבע שנים וחצי לא הייתי מאמין. תקופה כזאת משמעותית תגמר בסוף חודש אוגוסט עת אסיים את תפקידי באגף החינוך של התנועה הקיבוצית ואצא לדרך חדשה. במהלך תקופה זו פעלתי רבות על מנת שכל קיבוץ אשר יבחר בכך, יוכל לקיים מערכת חינוך חברתית, ולשמחתי הרבה הבחירה הזו נעשית טבעית יותר ויותר כאשר גם בתקופת הקורונה ראינו איך מערכות החינוך החברתי מוצאות את הדרך לתת מענה חינוכי קהילתי אשר מושתת על אותם ערכים.

לפני כמעט שנה, בעודי מהרהר מתי הזמן הנכון לסיים, יצאתי החוצה לערב סתווי והחלטתי לעשות עוד שנה אחת, זה היה בתחילת אוקטובר. ובשנה האחרונה עברה מדינת ישראל בכלל והתנועה הקיבוצית בפרט טלטלה גדולה מאוד. אנחנו עדיין מלקקים את הפצעים אשר נפתחו ב-7.10 והחלמתם לא תתחיל עד אשר ישובו כל החטופים והחטופות וישתחררו כל החיילים והחיילות מהמלחמה. מלחמה זו משפיעה רבות גם על מערכות החינוך. איבדנו חניכים, הורים, אנשי צוות ושותפים לדרך. לצד האובדן והכאב הגדול מערכות חינוך חברתי התמודדו ועדיין מתמודדות עם אתגרים רבים, אך דבר אחד ברור ניצב לנגד עיניי- אין עוררין בצורך שיש לכל קיבוץ וקיבוץ בקיום מערכת כזו, ולא משנה היכן הוא נמצא.

העבודה באגף חינוך מאופיינת בתחושת שליחות עם אחריות גדולה מאוד - אנחנו אלו שתומכים את צוותי החינוך של מי שירכיבו את הנהגת המדינה בעוד 30 שנה. אחריות זו ליוותה אותי בכל מעשה חינוכי אשר הייתי שותף בהובלתו. היו אלו שבע שנים בהן בחרתי לקחת אחריות ולהוביל את תחום החינוך החברתי בתנועה הקיבוצית במחלקת "שבילים", בהתחלה בתור רכז מפעלים חינוכיים ורכז אזור צפון, ולאחר מכן כמנהל מחלקה. זכיתי להוביל פעילויות חינוכיות רבות - מסע י"ב, כנס י"א, רפסודיה, כנס החינוך השנתי, קורסי הדרכה, תהליכים קהילתיים, שותפות בצוותי עבודה של משרד החינוך, קידום החינוך הבלתי פורמלי במרחב הכפרי, חיזוק הקשר עם יחידות הילדים והנוער במועצות האזוריות, יצירת הכשרות, עבודה עם מערך ההדרכה, ועוד תהליכים חינוכיים רבים אשר קידמו את מערכות החינוך בקיבוצים.


באנר משקארד

סיום שיתופי

עם סיום תפקידם בקיבוצים השיתופיים, עשרה מזכירים, מזכירות ומנהלי קהילה השתתפו בסדנת מסיימי תפקיד של המטה השיתופי בתנועה בהובלת יניב הגי ודניאל (דניטו) ונגרובסקי, בה התמקדו הפעם בעצמם ולא בקיבוץ
סיום משותף: המזכירים/ות ומנהלי/ות הקהילה היוצאים/ות שמסיימים תפקיד במטה השיתופי
סיום משותף: המזכירים/ות ומנהלי/ות הקהילה היוצאים/ות שמסיימים תפקיד במטה השיתופי יחד עם יניב ודניטו

מטרתה של הסדנה, שנערכה בביתו של דניטו ונגרובסקי בקיבוץ זיקים, היא "לסגור" את התקופה המשמעותית של מילוי תפקיד בעל אחריות רבה בהובלת הקיבוץ, כשהפוקוס מושם לא על הקיבוץ, אלא על ממלא התפקיד באופן אישי. להכיר בהצלחות, לקבל את ה"כישלונות" או מה שלא הצליח במהלך התקופה ולהפיק מכך תובנות לגבי המשך החיים, ובכלל, להתכונן ליום שבו עוברים מעמדת הניהול להיות שוב פעם "חבר מהשורה". בין לבין נהנו המשתתפים משיח עמיתים בקבוצת השווים שלהם, אוכל טעים ואווירה טובה וביתית בין חברים, בקבוצה קטנה.

גילי מולכו, המזכיר היוצא של קיבוץ בארי הודה למטה השיתופי ואמר לאחר המפגש כי "דניטו ויניב תמיד יוצרים מפגשים מיוחדים שיש בהם אווירה מיוחדת. המפגש בזיקים היה אחד כזה ואפילו יותר. מפגש של חברות וחיבור בין האנשים שסיימו פרק מיוחד בחייהם". נח חיות, המזכיר היוצא של קבוצת יבנה (והמזכיר הנכנס של קיבוץ נירים), אמר לסיכום: "כמזכיר מתנועת הקיבוץ הדתי אני מלא הערכה למטה השיתופי ולתנועה הקיבוצית בכלל, שנוכחים בשטח ונמצאים בקשר הדוק עמנו ועם הקיבוצים בכלל, מזמינים אותנו לכל הכנסים ומספקים מידע והכוונה בנושאי בריאות, צמיחה דמוגרפית ייעוץ משפטי ועוד. שיתוף הפעולה בין התנועות חשוב ביותר".


באנר ביטוח חקלאי 2

התנועה הקיבוצית מזמינה חברות וחברי קיבוץ להגיש מועמדות לתפקיד חבר/ת מזכירות התנועה הקיבוצית

בימים אלו, שישה נציגי ונציגות ציבור המכהנים במזכירות התנועה הקיבוצית מסיימים תקופת כהונתם. לפיכך, אנו פונים בקול קורא לחברי וחברות הקיבוצים להגיש מועמדות לתפקיד נציגי ציבור במזכירות. תקופת הכהונה במזכירות הינה עד ארבע שנים, כאשר חברה או חבר מזכירות שמסתיימת תקופת כהונתם הראשונה רשאים להגיש מועמדות לתקופת כהונה נוספת
לוגו תנועה עם סרט צהוב

תנאי סף וכישורים נדרשים:

  • חבר/ת קיבוץ (שאינו/ה בחופש), המשתייך/ת לתנועה הקיבוצית.
  • זמינות לישיבות מזכירות במטה התנועה ו/או ברחבי הארץ אחת לשבועיים (נכון להיום: בימי א' בשעה 12:00).
  • ניסיון בתפקיד ניהולי בקיבוצו/ה או בקיבוצים אחרים  - יתרון.
  • היכרות עם פעילויות מטה התנועה - יתרון.
  • רקע ציבורי ו/או ניהול ארגון ציבורי ו/או חבר/ת דירקטוריון/הנהלה – יתרון.
  • על המועמד/ת להגיש יחד עם קורות החיים רשימה של שלושה ממליצים חברי קיבוץ, שאחד מהם לפחות חבר/ת הקיבוץ של המועמד/ת ואחד מהם לפחות חבר/ת קיבוץ אחר.
  • המועמד/ת רשאי/ת לתאר בקיצור בקורות החיים את תפיסת עולמו/ה לגבי קיבוץ והתנועה הקיבוצית.

חברות וחברים מוזמנות ומוזמנים להגיש את מועמדותם ולשלוח קורות חיים בקובץ Word בלבד, יחד עם המסמכים המפורטים לעיל, עד לתאריך 19.09.24, לדוא"ל: rinatfein@gmail.com.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה