דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מעל 3500 נערים ונערות צפויים להשתתף ברפסודיה 2024. הקיבוצים המפונים קיבלו קדימות בהרשמה

גם השנה הביקוש להשתתפות ברפסודיית התנועה הקיבוצית הוא אדיר וההרשמה נסגרה באותו היום שבו נפתחה עם יותר מ-3500 בני ובנות נוער שצפויים להשתתף. הרשמה מוקדמת נפתחה עבור הקיבוצים מהמועצות האזוריות המפונות על מנת להבטיח את השתתפותם. הרפסודיה תתקיים על פני ארבעה מחזורים בכנרת מאמצע יולי ועד תחילת אוגוסט, וזאת בהינתן שהמצב הביטחוני יאפשר את קיומה בתנאים מיטביים של בטיחות וביטחון
תתקיים בהתאם למצב הביטחוני. צולחים את הכנרת ברפסודיה של השנה שעברה. צילום: בועז לניר
תתקיים בהתאם למצב הביטחוני. צולחים את הכנרת ברפסודיה של השנה שעברה. צילום: בועז לניר

באגף חינוך רואים ברפסודיה אירוע שיא ברצף השנתי, כחלק מתהליך חינוכי שנתי אותו עוברים המדריכים עם בני הנוער אותם הם מדריכים הבנוי משלושה חלקים: התחלה (ההכנות בבית לקראת הרפסודיה) אמצע (הרפסודיה עצמה) והמשך (תהליך העיבוד בבית). באגף מבקשים להזכיר שהרפסודיה תתקיים בהינתן שהמצב הביטחוני יאפשר את קיומה בתנאים מיטביים של בטיחות וביטחון, וכי ייתכן שבמהלך החודש הקרוב יאלצו לשנות את ההחלטה בהתאם להערכות המצב.

ההרשמה לרפסודיה התקיימה השנה בשני שלבים: בשלב הראשון, ביום שני השבוע, נפתחה הרשמה מוקדמת עבור כלל הקיבוצים מהמועצות האזוריות המפונות בגליל העליון ובנגב המערבי. למחרת, ביום שלישי ה-4.6, נפתחה ההרשמה לרפסודיה עבור יתר הקבוצות, וכמו בשנתיים האחרונות, גם הפעם היא התמלאה והסתיימה תוך יום וישנם קיבוצים שנמצאים ברשימות המתנה. 

גיא גרסול, רכז המפעלים החינוכיים באגף חינוך מספר על תהליך ההרשמה השנה: "מתוך שיח שהתקיים לאורך תקופה עם הקיבוצים המפונים ורכזי החינוך בשטח, הבנו כי ההשתתפות ברפסודיה עבורם הינה הזדמנות לחבר את הנוער ולייצר את המפגש החינוכי בתוך תקופה מאתגרת מאוד שכוללת שגרה חינוכית שנפגעה בצורה מהותית. לכן, בחרנו לאפשר להם להירשם בהרשמה מוקדמת ובכך להבטיח את השתתפותם ברפסודיה בקיץ הקרוב, וזאת מתוך שאיפה לסייע לאותם קיבוצים לקיים שגרה חינוכית מיטבית ככל הניתן עבור בני הנוער. אנו פועלים כמיטב יכולתנו על מנת לאפשר לכל הקיבוצים המעוניינים להשתתף ברפסודיה לקחת בה חלק בקיץ הקרוב".

לא ניתן להתעלם מהמצב במדינה לאחר השבעה באוקטובר ומחברינו וחברותינו אשר חטופים ונמצאים בשבי החמאס, ולכן הנושא המרכזי של הרפסודיה יהיה "מחזירים את כולם הביתה בשלום", והוא יבוא לידי ביטוי במעגלי השיח ובציורי הקבוצות על מפרשי הרפסודות. הלוואי שעד לפתיחת הרפסודיה יחזרו כולם הביתה והנושא ישתנה.

הרפסודיה מתקיימת בשני מתחמים בחוף חוקוק - חוף הלינה בחוף חוקוק צפון וחוף הבניה בחוף חוקוק דרום. ההפרדה בין המתחמים מסייעת לשמירה על בני הנוער ועל בטיחותם. גם השנה אגף חינוך דואג להרחבת שעות ההצלה בכנרת ונערך לימים החמים עם אספקת קרח תמידית. גודל מחזורי הרפסודיה נגזר מטעמים חינוכיים ובטיחותיים וכן, מההגבלה הקיימת על מספר הרפסודות אותן ניתן להשיט במכל משט.

שימו לב: כמו בשנים קודמות - לא תתאפשר השתתפות קבוצת בני נוער ברפסודיה ללא השתתפות המדריך.ה בהכנה. 

תאריכי מחזורי הרפסודיה:

הכנת מדריכים: 17-18 ביוני 

מחזור 1: 14-16 ביולי

מחזור 2: 21-23 ביולי

מחזור 3: 28-30 ביולי

מחזור 4: 4-6  באוגוסט

מסמכים שונים שיעזרו להגיע מוכנים למפעל הגדול של הקיץ יפורסמו בקרוב.

הוספת תגובה חדשה