דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

רק בזכות הרוח: רפסודיה 2023 של התנועה הקיבוצית נפתחה היום

ארבעה מחזורים, 35 רפסודות בכל מחזור ו-3500 בני ובנות נוער עליזים ונרגשים שבמשך שלושה ימים יחצו את הכנרת, יתחרו ביניהם בכדורעף ומשיכת חבל ויקיימו מעגלי שיח בנושא דמוקרטיה ומעורבות בחברה הישראלית. היום (ראשון) זה מתחיל
הרפסודיה בשנה שעברה. צילום: בועז לניר
הרפסודיה בשנה שעברה. צילום: בועז לניר

הרפסודיה מתקיימת בשני מתחמים בחוף חוקוק - חוף הלינה בחוף חוקוק צפון וחוף הבניה בחוף חוקוק דרום. ההפרדה בין המתחמים מסייעת לשמירה על בני הנוער ועל בטיחותם. גם השנה אגף חינוך דואג להרחבת שעות ההצלה בכנרת ונערך לימים החמים עם אספקת קרח תמידית. גודל מחזורי הרפסודיה נגזר מטעמים חינוכיים ובטיחותיים וכן, מההגבלה הקיימת על מספר הרפסודות אותן ניתן להשיט במכל משט.

בהתאם למתרחש במדינה בחצי השנה האחרונה - הנושא המרכזי של הרפסודיה יהיה השנה "דמוקרטיה", והוא יבוא לידי ביטוי במעגלי השיח ובציורי הקבוצות על מפרשי הרפסודות. אנחנו נמצאים בתקופה שבה קיים מאבק על זהותה הדמוקרטית של מדינת ישראל, ועל כן חובה לעסוק בנושא בוער זה ולתווך אותו לבני ובנות הנוער מתוך השאיפה לחנך למעורבות ועשייה חברתית ולצמצום תופעת "העמידה מהצד". 

ראשת אגף חינוך, דבי ברא"ס, אומרת כי יש צורך עדיין בדוברים נוספים שינחו מעגלי שיח עם קבוצה של 25 בני נוער, יחד עם מדריך.ת הנעורים. מעגלי השיח מתקיימים בערב הראשון של כל אחד ממחזורי הרפסודיה, בשעה 20:30. מעוניינים להוביל מעגל שיח ברפסודיה? הירשמו כאן ויחזרו אליכם/ן. כמו כן, אגף חינוך וצוות הרפסודיה ישמחו לפגוש מנהלי חינוך וקהילה מהקיבוצים שיבואו לפרגן לבני הנוער ולמדריכים ולמדריכות על המשימה הקבוצתית וחדוות הנעורים.

הוספת תגובה חדשה