דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שומרות על מרחב בטוח

בתחילת חודש ספטמבר (3.9) ייצא לדרך קורס נוסף להכשרת ממונות מניעת הטרדה או תקיפה מינית, שיידעו לפעול נכון ומקצועי בקהילה קטנה וסגורה יחסית
הילית
הילית בן צבי. מענה מקצועי לאירוע חריג בקהילה

החלה ההרשמה להשתתפות בקורס הממונות, והצפי הוא ליותר מעשרים נרשמות. הילית בן צבי מנהלת היחידה לקידום שוויון מגדרי במרכז המועצות האזוריות, בתנועה הקיבוצית ובתנועת המושבים מסבירה את העילה לקיומו של הקורס, הממשיך מהלך שהחל לפני כעשור וחצי, של התייחסות אמיצה ומקצועית בטיפול במקרים חריגים בקהילה. "קהילה היא מערכת חברתית. מתוך המורכבות של התמודדות קהילתית עם תקיפה, הטרדה או ניצול מיני, יש צורך בהתייחסות מקצועית ייחודית. הקורס מכשיר ממונה לפעול נכון ומקצועי בקהילה קטנה וסגורה יחסית" מסבירה הילית בן צבי.

בשבעת המפגשים (הראשון כאמור ב-3.9 בשעות 18:00 – 21:30, שיימשכו לאורך חודש ספטמבר) שייערכו בזום, יעברו המשתתפות מסלול לימוד תיאורטי המצייד אותן בכלים להתמודדות עם מצבים מורכבים בתוך הקהילה. בכל מפגש יהיה חלק תיאורטי אשר יעביר ידע, בשילוב עם דינאמיקה חווייתית.

במפגשים יילמדו תכנים על תפקיד הממונה והממשקים עם ממלאי תפקידים בקיבוץ ובשרותי הרווחה ואכיפת החוק, מכלול הסוגיות של הסיבות וההקשרים החברתיים והאחרים של פגיעה ותקיפה מינית, ייחודיות ומורכבות ההתמודדות עם פגיעה בקהילה וחברה קטנה, חוזקות וחולשות של קהילה ומוגנות במרחב הציבורי. תכנים נוספים יאירו על היבטים משפטיים ורגשיים של פגיעה מינית, תגובות של נפגעות ושל נפגעים והשוני בין גברים לנשים שהותקפו, דרכי התמודדות ואפיון תגובות שכיחות, פגיעה בקטינים ומיניות מותאמת גיל וכזו שלא מותאמת.

מפגש שלם יוקדש לנושא הרגיש של פגיעות בתוך המשפחה, חובת הדיווח והאחריות החברתית למניעתן. מפגש נוסף יוקדש לפגיעה מינית בבנים גברים וקשיי ההתמודדות של גברים שהותקפו.

לכל שאלה ולהרשמה hilitb@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה