דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"כשאחד מאתנו נפגע, כולנו באים לעזור"

החל לפעול חמ"ל התנועה הקיבוצית למשימות שיקום קיבוצים בדרום ובצפון: מפעיל מערך מתנדבים רחב ומסייע בעובדים לענפי חקלאות ומערכות חינוך בקיבוצים, שיפור חזות ונוי, מוכנות לחרום וציודים ועוד. הצטרפו אלינו למשימת השיקום
טיפול
חברים מפלמחים מתנדבים בנחל עוז. צילום: ערן שלמה

"חמ"ל המשימות וההתיישבות" (www.hamal-tkz.co.il) של התנועה הקיבוצית הוקם לעזרת הקיבוצים המפונים בדרום ובצפון, ומאז הקמתו הוא  מקבל פניות ונרתם לספק מענים לקיבוצים, בתחומים שונים ביניהם גיוס עובדים לענפי חקלאות ולמערכות החינוך, ציודים לכיתות כוננות ומוכנות לחרום, שיקום הנוי וחזות הקיבוץ שפונה ועוד. אתגר משמעותי אליו נרתמת התנועה הוא חידוש הקליטה בקיבוצים, עם הפניית קבוצות וגרעינים, והפניית משפחות המעוניינות להצטרף לקיבוצים ולחדש את ההתיישבות לאורך גבולות הארץ.

ליאור שמחה מזכ"ל התנועה ציין כי חמ"ל ההתיישבות המשימתי מתבסס על מערך מתנדבים קיים שיורחב בשבועות הקרובים. יש המון יוזמות בשטח והמון רצון להתנדב ולעזור ואנחנו כאן כדי להוביל וגם כדי לחבר לטובת אחינו בנגב ובגבול הצפון. הצטרפו אלינו וקחו חלק בבניה המחודשת של הקיבוצים שנפגעו במלחמת חרבות ברזל. מוזמנים להשאיר פרטים באתר החמ"ל https://www.hamal-tkz.co.il

מתגייסים לחינוך: יותר מ-200 פונות ופונים כבר הביעו עניין להצטרף ליוזמת התנועתית "רילוקיישן חינוכי", שבאה לעזור למלא את החוסר במערכות החינוך, בדגש על עשרות הקיבוצים המפונים.  

היוזמה ל'רילוקיישן' (מעבר מגורים או מקצוע) חינוכי היא אחת המשימות הדחופות של "חמ"ל המשימות וההתיישבות" התנועתי שהוקם לעזור בשיקום קיבוצי העוטף וגבול הצפון. מנהלת החמ"ל רותם שניצקי מציינת כי הפונות והפונים השתתפו ביום ד' במפגש זום בו נפרשו בפניהם הסיבות ליוזמה, דחיפותה, תנאי העבודה ובתוכם הטבות ומענקים למי שיימצאו מתאימים.

היוזמה החינוכית הזו נעשית בשיתוף של אגף חינוך ואגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית. דגן קרן מאגף החינוך מרכז את הפניות, של אנשים מכל הגילאים. לדבריו הצורך בעובדות ועובדים למערכות הוא רב, הרצון לעזור רב, ואנחנו פועלים בדחיפות לעשות את החיבורים הנכונים בהקדם.

קבצים

הוספת תגובה חדשה