דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה מסייר בקיבוצים: והפעם – נחשון

מטה התנועה הקיבוצית, בראשות המזכ"ל ניר מאיר, המשיך בסיוריו בקיבוצים הנערכים מדי יום שני, ולפני יום כיפור (03.10) הגיע לביקור בקיבוץ נחשון, המשתייך למועצה האזורית מטה יהודה. את הביקור הכינה והובילה דנה אדלהייט – רכזת האזור בתנועה הקיבוצית
מטה התנועה הקיבוצית בסיור במפעל "ארן" במהלך הביקור בנחשון
מטה התנועה הקיבוצית בסיור במפעל "ארן" במהלך הביקור בנחשון

נחשון הוקם במאי 1950 על ידי אנשי "השומר הצעיר" מתל אביב, קריית חיים, פתח תקווה וראשון לציון שעברו הכשרה בקיבוצים אילון ובית אלפא. שמו של הקיבוץ, שנקבע על ידי מייסדיו, הוא כשמו של מבצע נחשון שהוביל לפריצת המצור על ירושלים במלחמת העצמאות. עד למלחמת ששת הימים שכן הקיבוץ סמוך לגבול עם ירדן, ועל עיבוד חקלאי בשטח ההפקר התקיימו עימותים בין ישראל לירדן. במהלך המלחמה  התנהלה בשדות הקיבוץ לחימה בכוח קומנדו מצרי. כ-80 מחיילי הקומנדו המצרי שנהרגו נטמנו בקבר אחים לא מסומן בשדות הקיבוץ.

בשנת 2022 כולל הקיבוץ כ-600 תושבים.

את פני חברי וחברות המטה קיבלו שי כהן - יו"ר הקיבוץ, יורם ישרים - המנהל העסקי ובני רגיל - מנהל הקהילה. הביקור נפתח ב"משלט 200" - מועדון הוותיקים היושב על המשלט הישן. אנשי התנועה שמחו לראות שלפגישה הגיעו גם חברים ותיקים רבים, ועד ההנהלה וכן מנהלי התחומים בקיבוץ (מאיה פרגן - מש"א, דיוויד הירש - תשתיות, שיר פליס - בריאות וענת יואב - השכרות).

שי ובני הציגו את קיבוץ נחשון על מאפייניו הדמוגרפים, סטטוס שיוך הדירות, המצב העסקי והאתגרים העומדים בפניו. בנחשון, שעבר שינוי אורחות חיים והפך לקיבוץ "מתחדש" בתחילת 2006, מתקדמים כעת בענייני שיוך הדירות והאתגר המשמעותי על הפרק הוא איחוד סטטוסים (חברים חדשים שנקלטו לעצמאות כלכלית) והסדרים של שיוך הנכסים. בשיחה עלה רבות נושא שמירת זכויות הוותיקים אל מול הצורך של הקיבוץ להמשיך ולחיות לאורך שנים והצעדים וההתאמות שיש לבצע עבור מהלך כזה, למרות שלעיתים הוא כרוך בוויתורים שונים.

כלכלת נחשון מתבססת על מפעל ארן (אריזות נחשון) שמייצר אריזות סטריליות הנמכרות לחברות מזון ענקיות, חקלאות (פלחה, מטעי שקדים, כרם ענבים), חווה לגידול פטם ושכירות מפארק "מיני ישראל".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה, הסביר לחברי הנהלת נחשון על חשיבותה של התנועה הקיבוצית לקיבוצים ככלל וכפרטים. על עבודת התנועה בתחומים חשובים הנוגעים לקרקעות, כלכלה, חינוך וחברה ועשייה עם ולמען הקיבוצים והחברה הישראלית.

מטה התנועה הבטיח להגיע בקרוב לביקור עם החברים הוותיקים.

בתום הדיון, לקחה הנהלת הקיבוץ את מטה התנועה לביקור במפעל "ארן" המוביל בתחומו בעולם. חברי וחברות המטה זכו לסיור מקיף והסברים מעמיקים מפיו של מנכ"ל המפעל, ליאור מור.

רכזת האזור, דנה אדלהייט סיכמה את הביקור במפעל: "התרשמנו מהתעשייה המקומית שתובלה בסיפורי הוותיקים שהצטרפו לסיור ולמדו גם הם על השינויים הטכנולוגים המתפתחים. זוהי גאווה למקימים ולממשיכי הדרך".

הוספת תגובה חדשה