דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מסע בעקבות קואופרטיבים ועסקים חברתיים בישראל - יש כלכלה אחרת, יש חברה אחרת

מסע בעקבות קואופרטיבים ועסקים חברתיים בישראל, סדרת סיורים ביוזמת יד טבנקין לרגל יציאת הספר: הקואופרציה בישראל – עבר, הווה, עתיד.
מפגש 1 בסדרה - סיור לימודי וקולינרי
מסע בעקבות קואופרטיבים


על הסדרה

ישראל  הייתה  מעצמה  קואופרטיבית  שההתאגדות  השיתופית  טבועה  בנרטיב הקולקטיבי של תקומתה. בעקבות המחאה החברתית (2011), אנו עדים לגל חדש של יוזמות קואופרטיביות בעלות צביון חברתי וכלכלי מחודש. בשונה מהגל הראשון שייצג את ההגמוניה והעצים אותה, הגל השני קם כחלופה לפרדיגמה הכלכלית-חברתית השלטת.

במהלך הסיורים נערוך היכרות עם יוזמות קואופרטיביות מגוונות ועם עסקים חברתיים בישראל. נפגוש את האנשים שמאחורי היוזמות, ננתח את הסיבות להצלחתן או לכישלונן, וננסה להשיב על השאלה: האם יש בתופעת הקואופרטיבים מהגל השני כדי להוות חלופה כלכלית-חברתית, יעילה והוגנת, לחיים בעידן הקפיטליסטי?

מפגש 1 בסדרה - סיור לימודי וקולינרי יום שישי, 10 בדצמבר ,2021 בירושלים, בשעות: 14:00 - 9:00

מה ומי?

נתחיל את הסיור בבית הועד - בית קפה-פאב שכונתי הפועל כאגודה שיתופית בשכונת בית הכרם עם קפה ומאפה. נשמע מליאם בכר, מנהל המקום, על המודל הכלכלי-חברתי, וכיצד הפך המקום למרכז קהילתי תוסס.

ניפגש עם עמרי בן עמי, מנהל המחלקה לקידום קואופרטיבים ועסקים חברתיים בעירית ירושלים,  ונשמע  על  החזון  להפוך  את  ירושלים  לבירת  הקואופרטיבים והעסקים החברתיים של ישראל.

עפרי ארליך, מנהלת הפיתוח העסקי בקואופרטיב סופי תספר כיצד מתנהל בית תוכנה בבעלות שיתופית ושוויונית, ומה המוטיבציה לנהל עסק שיתופי.

משם ניסע לגבעת שאול שם נפגוש את דניאלה זלצר מארגון מצילות המזון המבקש לקדם מערכת מזון עירונית בת קיימא בדגש על צמצום בזבוז מזון. נשמע על המודל הכלכלי ונערוך סיור בשוק הסיטונאי. נקנח בארוחה קלה המבוססת על חומרי גלם שנרכשו בשוק.

איפה נפגשים?

ניפגש בשעה 9:00 בבוקר בירושלים, ונעלה לאוטובוס שאיתו נסייר במהלך היום.
על נקודת האיסוף והפיזור תימסר הודעה לנרשמים.

איך נרשמים?

היציאה  לסיור מחייבת הרשמה אישית ותשלום מראש.
פרטי התשלום ישלחו לנרשמים.

לתוכנית הסיור - הקישו כאן
לטופס הרשמה - הקישו כאן

כמה זה עולה  לנו?

עלות סיור לאדם כולל כיבוד וארוחה קלה - 80 ₪

לפרטים נוספים

נעמיקה ציון, 054-7689181, nomika@migvan.org.il

 

מועדי האירוע
מועד תחילת האירוע