- כותב/ת :
אפרת קרינסקי|
- 04/01/2018
content
דואר סביבה
אפרת קרינסקי
ערכים ומטרות הפעילות
הכרות עם הסביבה ומה שהיא מזמנת
חינוך לשמירה על איכות הסביבה
קהל היעד
ילדי כיתות א-ו
משך הפעילות
שעה- שעה וחצי
רשימת ציוד ועזרים
מעטפות דואר גדולות
מספרים ומספרי זיג זג (לגזור בול)
טושים
נירות
מערך הפעילות
א. הולכים לפינה נחמדה בישוב, שיש בה טבע .
ב. כל ילד מכין בול סביבה.
ג. מחלקים לכל זוג ילדים מעטפה והילדים מדביקים את הבולים שיצרו על המעטפה הגדולה שקבלו. בכל מעטפה מצוי מכתב, בנוסח הבא:
שלום לכם ילדים,
שמחים שבחרתם להשתתף בפעילות דואר סביבה.
על מנת שהמשחק יצליח, עליכם לקרוא את המכתב, מבלי שחברי הקבוצה האחרים יקראו גם הם.
נבחרתם להיות חוקרי סביבה. ורק אתם יכולים ויודעים לאסוף_____________. (המדריך ישלים משפט מהרשימה בהמשך).
עליכם לחפש בסביבה הקרובה את שהתבקשתם, לדבר בשקט, על מנת לא לתת רמזים לחברי הקבוצות האחרות.
כשתסיימו את משימתכם, עליכם לחזור לנקודת האיסוף, ולסדר את הפריטים שאספתם על המעטפה.
המדריך מבקש מהקבוצות השונות לשבת בסמוך למעטפה שלהם, וכל קבוצה בתורה, מציגה את ממצאיה, ומציעה לקבוצות האחרות לגלות מה המכנה המשותף של הפרטים שאספה. בין אם הקבוצות האחרות הצליחו, ובין אם לא, הקבוצה האוספת מקריאה משימתה.
הפריטים שיש לאסוף:
5 פריטים שמראים שאדם היה כאן.
5 פריטים שמראים שחיות היו כאן.
5 סוגים שונים של עלים
3 סוגים שונים של אבנים
4 פריטים שונים מאותו עץ (גזע, עלה, פרח, ענף....)
4 פריטים שונים מאותו פרח
3 דברים שמצאתם מתחת לאבן
4 סוגי פרחים/צמחים לא שמורים.
תובנות ודגשים חינוכיים
- טיולים בסביבה מחזקים את הקשר של הילדים לסביבה ולישוב
- דואר סביבה הוא אפשרות אחת מני רבות, לקיים פעילות קצרה ונחמדה עם הילדים בזמן הטיול, וללמדם מעט על הטבע ועל הסביבה.
- פעילות הכוללת משימות טובה לגיל הצעיר, והאפשרות של חידון קבוצתי מוסיפה גם היא.
- הפעילות מגוונת שכן, כוללת יצירה (הכנת בול) משימה (בזוגות – שלישיות) ופעילות חידון לכלל הקבוצה.
- פעילות זו ניתן לקיים בט"ו בשבט אך גם לאורך כל השנה
קבצים מצורפים
כזה ראה וחדש
חגים ומועדים
האם הפעילות עזרה לי?
הוספת תגובה חדשה