דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

מה משפיע על הבחירה שלי? - שנת שירות

אפרת קרינסקי וגלי גרוס, מתוך חוברת למדריך הכנה לקראת יציאה לשנת שירות
ערכים ומטרות הפעילות

להגיע להבנה שהבחירות לשנת שירות, מושפעות פעמים רבות מגורמים חיצוניים ולאו דווקא מהתאמה ורצון אישי. רבים הולכים אחר מה שנחשב ל"שווה" או בפינו: "מותגי שנת השירות" ומתאכזבים.

קהל היעד
חברת הנעורים
משך הפעילות
כשעה וחצי
רשימת ציוד ועזרים

כרטיסיות - מקומות ממותגים, לחץ חברתי בישוב, קשר אישי למקום מסוים, חוויה מהעבר, משהו אחר – מקום שאני לא מכיר, תחושת שליחות, אתגר, מקום בו יש לי סיכוי גדול יותר להתקבל, המלצה של מישהו, מיקום גיאוגרפי, אופי העבודה, קהל היעד, מקום שמתאים לאופי וליכולות שלי.

מערך הפעילות

פורסים כרטיסיות במרכז המעגל על מנת שהנערים יוכלו להיעזר בהן כאשר הם עונים את תשובתם ושואלים: "אילו גורמים משפיעים על הבחירה שלכם ביציאה לשנת שירות / מכינה קד"צ?

 

מטרת הדיון: להגיע להבנה שהבחירות מושפעות פעמים רבות מגורמים חיצוניים ולאו דווקא מהתאמה ורצון אישי. רבים הולכים אחר מה שנחשב ל"שווה" או בפינו: "מותגי שנת השירות" ומתאכזבים.

 

סגירה של המדריך - מסרים שכדאי שיעברו לנערים:

  • חשוב שהבחירה תהיה אישית, פנימית ומותאמת וכמה שפחות מושפעת מגורמים חיצוניים.
  • יש להפריד בין ידע משמעותי הקשור בשנת השירות, אותו יש לרכוש ולקבל מגורמים חיצוניים. ובין החוויה האישית אליה נחשפים מחוויותיהם של אנשים אחרים.
  • חשוב למצוא את הדמות המשמעותית עבורכם, רצוי מישהו בעל ידע שיסייע לכם בבחירה הטובה עבורכם.
תובנות ודגשים חינוכיים

מקיימים שיחה פתוחה או סבב בו כל אחד משתף מה משפיע על בחירתו. כדאי לנסות לדרבן את כולם לענות, גם במחיר של "להשתיק" את הדומיננטיים. כמובן שלא צריך להכריח.

קבצים מצורפים
האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה