- כותב/ת :
אפרת קרינסקי ועילם בר-לב|
- 22/05/2017
content
מודל לפיתוח עצמאות בקרב בני נוער
אפרת קרינסקי ועילם בר-לב
דגשים קריטיים להצלחה!
1. חזרתיות – יש לייצר פעילות החוזרת על עצמה בתדירות שתחליטו עליה לאורך תקופה על-מנת לאמן את הנוער בלקיחת אחריות ומחויבות הנדרשות לפיתוח עצמאות.
2. תהליכיות ועקביות – פיתוח עצמאות היא תהליך מתמשך. מדריך / מערכת שאינם בשלים לתהליך ארוך טווח מוזמנים לחסוך מעצמם חוויה של תסכול מיותרת. יש לראות את האופק של התהליך גם מעבר לתקופת עבודתכם בנעורים. הטמעת עצמאות דורשת תהליך מתמשך ועקבי של לפחות 3 שנים!
3. ראיה חיובית – לראות הצלחות קטנות כגדולות הן ברמת הפרט והן בקבוצה. בתהליך מתמשך, כל הצלחה קטנה היא תחנה בדרך שמחזקת ומייצרת אופטימיות ואנרגיות להמשכו.
4. מצרכנים ליצרנים – שינוי תפיסה של המדריך והמערכת כולה שמפסיקים לעשות לנוער אלא עושים רק יחד עמו. ממפיק אירועים למלווה חינוכי. שינוי לגישה זו של המדריך ומימושה באופן עקבי ורציף לאורך זמן קריטי לתחילת התהליך. ללא שינוי גישה המסר עלול להיות מאוד מבלבל.
5. זירות של עשייה מגוונות וגמישות – לאפשר זירות שמאפשרות תנועה של נערים דרכן לצד זירות מגוונות שימשכו מגוון נערים לתוכן.
קבצים
האם הפעילות עזרה לי?
הוספת תגובה חדשה