דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

האם ישראל תציל את הבטחון התזונתי בעולם?

בשבוע שעבר הסתיים כנס בינלאומי בנושא ביטחון תזונתי, וייתכן שהבשורה למרבית מדינות אסיה תצא דווקא מישראל. מיכל צורן מנהלת אגף פעילות בינלאומית, פיתוח עסקי וסחר באיגוד התעשייה הקיבוצית, נבחרה על ידי משרד החוץ לייצג את מדינת ישראל בוועידת 'הביטחון ויצירת האמון בין מדינות אסיה' שהתקיימה בעיר נור סולטאן בקזחסטן
מיכל צורן בוועידת 'הביטחון ויצירת האמון בין מדינות אסיה'
מיכל צורן בוועידת 'הביטחון ויצירת האמון בין מדינות אסיה'

הוועידה הינה שנתית ובינלאומית ומגיעים אליה באופן מסורתי נציגים מכ-40 מדינות. בין המדינות  החברות בארגון - איראן, הודו, מצרים, סין, קמבודיה, בנגלדש, בחריין, אוזבקיסטן, קזחסטן, אפגניסטן ופקיסטן. והשנה התקיימה הוועידה בסימן 30 שנים לכינונה. על פי דו"ח האו"ם, בעולם ישנם יותר מ-2 מיליארד אנשים הסובלים מחוסר ביטחון תזונתי בדרגות שונות עד למצב של רעב, בעקבות עוני. בישראל נמצא ידע רב בהתמודדות עם תנאי אקלים וקרקע לא פשוטים, ובכנס נציגים רבים ביקשו להיפגש עם נציגת ישראל על מנת לייצר שיתופי פעולה. בסיכום הכנס הוגש דו"ח לשר החקלאות ולראש הממשלה, והפוטנציאל עבור ישראל הוא גדול.

מיכל צורן ייצגה את ישראל מטעם משרד החוץ והייתה אחת משתי מרצות בכנס (כל השאר המרצים היו גברים). הייצוג הנשי הכולל בכנס היה כ-10%. בהרצאתה, סיפרה על בטחון מזון, בדגש על עסקים קטנים ובינוניים וקואופרציה. בסיום הכנס אמרה צורן: "אני רוצה להודות למשרד החוץ שאפשר לי לייצג את המדינה. הפוטנציאל עבור קואופרטיבים עתירי ידע בחקלאות מדייקת כמו החברות הקיבוציות הוא אדיר, מדינות רבות עתירות משאבי מים וקרקע אך בהיעדר הידע החקלאי הן מוצאות עצמן עם חשש קיומי אמיתי, עבור חברות ישראליות שיוכלו להכשיר את העובדים המקומיים וליישם טכנולוגיה מתקדמת זוהי הזדמנות ייחודית."

גיל לין, מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית: "לתעשייה הקיבוצית, ידע, טכנולוגיה, וניסיון ההופך את החברות הקיבוציות למובילות עולמיות בתחומים אלה. כמו כן, אנחנו באיגוד התעשייה הקיבוצית מאמינים שאחריות תאגידית, היא אחד המתפתחות לצמיחה והתפתחות בשנים הקרובות ובתוך זה ביטחון המזון הוא אחד הנושאים הקריטיים לעתיד. לכן אך טבעי שמיכל, נציגת האיגוד, נבחרה לייצג את ישראל בנושא כל כך חשוב. משמח לדעת שיש הבנה בינלאומית לחשיבות שבחיבור בין הידע העצום שיש לחברות הקיבוציות הישראליות לבין ביטחון המזון העולמי".

הוספת תגובה חדשה