דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

המיונים לשנת השירות של התנועה הקיבוצית בעיצומם

בעוד כחודש יגיע לסיומו תהליך המיון לשנת השירות של התנועה הקיבוצית לשנת הפעילות הבאה. בנוסף, במהלך החודשים פברואר-מרץ צפויים להתקיים שמונה מפגשי קומונות אזוריים ברחבי הארץ, מכפר הנוער מנוף שבצפון ועד קיבוץ לוטן בערבה
מיונים למועמדים לקומונה של עמותת 'זיו נעורים'. חלק ניכר מפעילות העמותה מתבצע בים. צילום: אמיר יורמן
מיונים למועמדים לקומונה של עמותת 'זיו נעורים'. חלק ניכר מפעילות העמותה מתבצע בים. צילום: אמיר יורמן

את התהליך המיונים לשנת תשפ"ג, שהחל בספטמבר, התחילו מעל 4,000 מועמדים שעוברים מספר שלבי מיון, אשר בסופם יתקבלו כ- 1,200 מתוכם לשנת השירות. כחלק מהליך המיון מגיעים המועמדים לכנסי מיון במסגרות השונות, לאחר שדרגו את 10 המסגרות המועדפות עליהם מתוך האשכול שאליו שובצו.

המפגשים האזוריים לשינשינים מתקיימים בשיתוף פעולה עם מסגרות ההתנדבות השונות בהן פועלים השינשינים ובהובלת הקומונות המארחות. כל מפגש כולל פעילות היכרות בין הקומונות, הרצאה מעוררת השראה של דובר מתחום המעורבות החברתית ואחריה מעגלי שיח, בהם יבחנו לעומק את משמעותה של שנת השירות בחייהם כיום ובהמשך הדרך. כמו כן, יפגשו השינשינים במהלך המפגשים האזוריים נציגים ממחלקת ביטחון וממסלול גרעיני הנח"ל של התנועה הקיבוצית, שיחשפו אותם לאפשרויות הקיימות עבורם בשלב הבא - השירות הצבאי. 

אחד המפגשים צפוי להתקיים בכפר הנוער "כפר סילבר", בו מתנדבים 12 שינשינים מטעם התנועה הקיבוצית. במסגרת המפגש יפגשו את גל לוסקי מקיבוץ חוקוק, מייסדת ומנכ"לית IFA - ארגון עצמאי, ללא מטרות רווח, המתמחה בסיוע לאוכלוסיות במצבי אסון וסכסוך במדינות להן אין קשרים דיפלומטים עם ישראל. במהלך המפגש תספר גל את סיפורה האישי, את הסיבות שהובילו אותה להקים את הארגון ותשתף בחוויותיה במהלך השנים.

הוספת תגובה חדשה