דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

מספר שיא של קיבוצניקים בכנסת מזה זמן רב. איך הצביעו הפעם הקיבוצים בבחירות לכנסת? עדיין בית ראשון במולדת ופסח שמח מהתנועה הקיבוצית. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
אנדרטת חללי הקיבוצים
 25/03/2021
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

פסח שמח מהתנועה הקיבוצית

צילום של תמונת הרקע: אנה קונדה ליבדינסקי
צילום של תמונת הרקע: אנה קונדה ליבדינסקי

התנועה הקיבוצית מאחלת לכם ולכן, קיבוצניקים, קיבוצניקיות וכל תושבי ישראל, חג אביב שמח.


באנר פסח 2021

מעשה בחמישה ח"כים

זה זמן רב שלא היה לקיבוצים ייצוג כה נרחב ומגוון בכנסת. 5 ח"כים חברי וחברות קיבוצים יכהנו בכנסת ה-24: שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר וח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן), רם שפע (העבודה), נירה שפק (יש עתיד) ועמיחי שיקלי (ימינה). הקוראים ההיסטוריונים מתבקשים לספר לנו מתי לאחרונה זה קרה
הח"כים החדשים מהקיבוצים. עם כיוון השעון: נירה שפק, רם שפע, יעל רון בן משה, עמיחי שיקלי ואלון שוסטר
הח"כים החדשים מהקיבוצים. עם כיוון השעון: נירה שפק, רם שפע, יעל רון בן משה, עמיחי שיקלי ואלון שוסטר

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר בירך על ההישג: "בחודשים האחרונים פעלנו בכדי להדק קשרים עם כל המפלגות. קיווינו כי ייבחרו לכנסת ה-24 חברי וחברות קיבוצים רבים ככל האפשר, ואני שמח שעמדנו במשימה. איני זוכר מתי לאחרונה כיהנו בכנסת מספר כזה של חברי קיבוצים, ודאי שלא מאז אוחדה התנועה הקיבוצית. אני מאחל לכל אחד מהח"כים הצלחה גדולה בתפקידו. אין לי ספק ששיתוף הפעולה עם המפלגות ועם חברי הכנסת שלנו יהיה פורה ומפרה, ובטוח כי נמצא את הדרך לשיתוף פעולה שיתרום לחיזוק מעמדו של ביתנו הקיבוצי ולשיפור פניה של מדינת ישראל".

אלה הח"כים מהקיבוצים שצפויים לכהן בכנסת ה-24:

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר (64), בן וחבר מפלסים, מקום 6 ברשימת כחול לבן. שוסטר נבחר לכנסת ה-21, 22 ו-23 מטעם כחול לבן, ולאחר שמונה לשר החקלאות ופיתוח הכפר עם הקמת הממשלה, התפטר מהכנסת עם אישור החוק הנורבגי. לפני בחירתו לכנסת כיהן במשך 16 שנים כראש המועצה האזורית שער הנגב.

ח"כ יעל רון בן משה (42), מגעתון, מקום 8 ברשימת כחול לבן. רון בן משה מכהנת כחברת הכנסת ה-23 מטעם כחול לבן ומנכ"לית המפלגה, משמשת כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. הייתה מנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי בשנים 2015–2020. 

רם שפע (36), מגבעת חיים איחוד, מקום 6 ברשימת העבודה. שפע נבחר לכנסת ה-21, 22 ו-23 מטעם כחול לבן ושימש כיו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת עד לפרישתו מהמפלגה והתפטרותו מהכנסת כדי להתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה. לפני בחירתו לכנסת שימש כיו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל.

אל"מ (במיל') נירה שפק (54), מכפר עזה, מקום 17 ברשימת יש עתיד. שפק היא אישיות מוכרת מאוד במועצה האזורית שער הנגב ובכל יישובי העוטף בשל תפקידים רבים שביצעה במסגרת השירות הצבאי ובמילואים. בעבר שימשה גם כיועצת בכירה למנכ"ל המשרד להגנת העורף.

עמיחי שיקלי (39), מחנתון, מקום 5 ברשימת 'ימינה'. שיקלי הוא מחנך, יזם חברתי וחינוכי בישראל, מייסד המכינה הקדם-צבאית "תבור" בנוף הגליל ומראשיה, ראש המדרשה למנהיגות ציונית תבור ומ"פ ביחידת אגוז בעברו. בוגר המכינה הקדם צבאית גליל עליון במעיין ברוך.


באנר ביטוח חקלאי

חברות וחברים - התוצאות

העבודה חזרה לקיבוצים או שיש עתיד התחזקה? הקיבוצניקים החזירו לכחול לבן את הסומק ללחיים או דווקא נתנו זריקת מרצ? כל התוצאות בפנים
בתמונה: בר מהל המתוק ממשמר העמק, מממש את זכותם של הוריו, טל ועידו
בתמונה: בר מהל המתוק ממשמר העמק, מממש את זכותם של הוריו, טל ועידו

נתוני הצבעה כלליים מהקלפיות בקיבוצים:

אחוז הצבעה (קולות כשרים): 71.03% 

העבודה - 25.2%

יש עתיד - 23%

מרצ - 18.7%

כחול לבן  - 13.2%

לחצו כאן לכל התוצאות מכל הקיבוצים.

מצאתם טעויות? אנא כתבו לנו - www@tkz.co.il

תודה ענקית מגיעה לרבקה גרצובסקי, שגם הפעם ריכזה והזינה את התוצאות במסמך.


    באנר משקארד

    ממשיכים להיות בית ראשון במולדת

    לרגל חג הפסח, שלח יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג מכתב למזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בו הודה לתנועה הקיבוצית, לקיבוצים ולחברות וחברי הקיבוצים המתנדבים על כך שגם בשנת הקורונה המשיכו לקיים את המפעל של "בית ראשון במולדת"
    עולות במסגרת בית ראשןן במולדת. תמונת ארכיון
    עולות במסגרת בית ראשןן במולדת. תמונת ארכיון

    בתחילת מכתבו מציין הרצוג כי חג הפסח מסמל יותר מכל את זמן חירותנו, כשביטוי מוחשי לכך הנו העלייה למדינת ישראל לאורך הדורות. בהמשך מציין הרצוג כי שי פלבר, סמנכ"ל עלייה וקליטה בסוכנות היהודית, וילנה קוברסקי, מנהלת תוכנית "בית ראשון במולדת", תיארו בפניו את המאמץ המרשים שעושה התנועה הקיבוצית על מנת שתוכנית חשובה זו תמשיך ותתקיים.

    יו"ר הסוכנות היהודית כתב במכתבו למזכ"ל התנועה הקיבוצית: "העובדה שהוספתם בהתמדה לקלוט עולים ולתמוך בהם תוך התמודדות מאתגרת ובלתי פוסקת עם נגיף הקורונה, מעוררת השראה ומהווה ביטוי לציונות היפה ולמורשת המרשימה של התנועה הקיבוצית. אני שמח שציבור העולים ממשיך לחזק את הקיבוצים וההתיישבות". בסוף מכתבו מבקש הרצוג להודות בשמו ובשם עובדות ועובדי הסוכנות היהודית לכלל חברי הקיבוצים על תמיכתכם במשימה חשובה זו ועל שיתוף הפעולה המבורך, ומאחל חג שמח. (לחצו כאן לקריאת המכתב).

    מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "כל התשבוחות והכרת התודה מגיעות לחברי וחברות הקיבוצים שמתנדבים עם עולים המגיעים במסגרת בית ראשון במולדת ולמנהלי הקהילות והמזכירים שממשיכים במשימה החשובה, למרות כל הקשיים הקשורים לתהליכי ההתחדשות בקיבוץ, קליטת בנים ומחסור גדול בדיור זמין. מובן שההערכה ותודה מגיעות גם לגננות ולמטפלות ולמורות והמורים הקולטים את ילדי העולים - מתינוקות ועד תיכון. השנה האחרונה הייתה קשה במיוחד עם כל הסגרים, הבידודים, לימוד העברית בזום, וכמעט שנאלצנו לסגור את התוכנית מרוב תסכול וייאוש. רק בזכות כל הפעילים בתוכנית היא ממשיכה, וזה לגמרי לא מובן מאליו".


    באנר קמפיין קליטה 2

    כשסגור בחוץ - פתוח בפנים: סיכום רבעוני ממחלקת חיילים בודדים

    במחלקת חיילים בודדים בתנועה, עמלות הפעילות על הרחבת מעגל השותפים לעשייה הברוכה, במשך כל השנה. דווקא הרבעון הראשון של 2021, שאפיין בסגר בחוץ, התאפיין במחלקה בפתיחות ובהרחבת הפעילות, בתוספת מרגשת של קהילות קיבוציות שנכנסות מבחירתן למעגל הנתינה למען חיילים בודדים
    חיילת מרוצה מהחדר בגניגר
    חיילת מרוצה מהחדר בגניגר

    מהצפון ועד לדרום מורגשת התעוררות ואפילו בקיבוצי המרכז מחפשים פתרונות יצירתיים ל"איך כן" לקלוט חיילים בודדים. "זו תופעה מרגשת שאפיינה את תקופת סגר הקורונה", מציינת יעל אייזנר ממחלקת חיילים בודדים, "התחושה בקיבוצים בהן אנו מבקרות ומבקשות שיתופי פעולה, שיש צמא לעשייה עם משמעות, עשייה עם קשר אישי שתורמת לצעירים הבודדים הרבה מעבר לחדר עם מיטה וארון, ורצון לקחת חלק בתופעה חברתית רחבה שנקראת חיילים בודדים בארץ. כיום משרתים בצה"ל כ-7000 חיילים בודדים, חציים ילידי חו"ל וחציים ילידי הארץ. זהו מספר עצום של צעירים בודדים שיש לנו, בתנועה הקיבוצית, דרך לתת להם בית, קהילה ומעטפת שלמה להצלחה רבה בצבא ובאזרחות".

    כיום מאומצים כ-700 חיילים בודדים בכ- 75 קיבוצים, ו"היד עוד נטויה". בעבודה מאומצת שנמשכה ללא הפסקה, גם בימי הסגר, חשפו יעל ומוריה את התוכנית למרבית יחידות הצבא, ערכו מפגשי זום עם סגלי הת"ש וסיורים וירטואליים. תמונות וסרטונים ושיח מלב אל לב עושים את העבודה. במקביל, הזרעים שנטמנו בקיבוצים חודשים קודם לכן, הבשילו לכדי תקופת לבלוב ופריחה של עשייה עוד לפני שהחל האביב באופן רשמי.

    יעל אייזנר ומוריה אילון-שחר ממחלקת חיילים בודדים: "בימים אלו אנו עדיין בחיפושים עבור קיבוצים לקליטת גרעיני צבר. דווקא השנה, בה אנו מציינים 30 שנות שותפות מוצלחת עם תנועת הצופים, מתאפיינת בקשיים לאיתור קיבוצים נוספים לקליטת גרעינים. בעוד כמה חודשים יגיעו 400 עולים חדשים ועדיין אין לנו בית להציע להם. אנו קוראות לקיבוצים שרוצים לשמוע עוד לפנות אלינו ואנו נגיע לכל קיבוץ, נספר, נשתף ונחשוף אתכם לעשייה מרגשת שהיא היא הציונות העכשווית, בתקווה שתגלו כמה כיף לעשות את העולם הזה טוב יותר לחיילים שפחות בודדים אצלנו, לנו, לילדינו, לצה"ל וליהדות התפוצות, שהבשורות על הבית החם בקיבוץ מגיעות אליהם. זו תרומה חברתית מהמעלה הראשונה – הצטרפו אלינו".


    באנר הזמן הירוק המחודש

    תמונת השבוע:
    בשנה הבאה יהיה בסדר. ביחד.

    אחד מי יודע בקיבוץ אילות. יאסו! צילום: אילן מור
    אחד מי יודע בקיבוץ אילות. יאסו! צילום: אילן מור

    בשנה שעברה הפסח הקיבוצי בוטל ברגע האחרון בשל התפרצות הקורונה, השנה קיוונו כולנו שנשוב לחגוג את החג מסובים צפופים בחדר האוכל עם תורני פירוק וחיסול, מקהלה וילדי כיתה א' והגנים, מה נשתנה וחד גדיא. למרות המאמץ הגדול של מנהלות התרבות (שזה גם המקום להודות להן על שנה שבה הצליחו למרות האתגרים להביא את התרבות הקיבוצית לשיאים בעזרתן של ריקי רז ויעל לחייני ממטה התרבות בתנועה הקיבוצית) קשה היה להתארגן לסדר הקיבוצי בזמן קצר כל כך. 

    מי ייתן והמסורת הזאת, כמו שאר החגים הבאים עלינו לטובה, תשוב במהרה. 

    בתמונה: אחד מי יודע סוער בליל הסדר בקיבוץ אילות


    פייסבוק התנועה

    פרידה מפעילים ותיקים ומסורים

    לאחרונה, סיימו שלושה מפעילי התנועה הקיבוצית את תפקידם. בהרמת הכוסית החגיגית לכבוד פסח שקיימה השבוע התנועה במעגן מיכאל, ניצלו פעילי התנועה את ההזדמנות גם כדי להיפרד ולהודות לאמיר גנז, יענקל'ה שצ'רנסקי ואיציק ארז
    מימין לשמאל: איציק ארז, עו"ד אמיר גנז ויענקל'ה שצ'רנסקי
    מימין לשמאל: איציק ארז, עו"ד אמיר גנז ויענקל'ה שצ'רנסקי

    עו"ד אמיר גנז (מעברות, ולפני כן מיחיעם) החל את עבודתו במחלקה המשפטית של הקיבוץ הארצי בשנת 93', ואף ניהל אותה במשך כשלוש שנים. לאחר איחוד התנועות בשנת 2000 המשיך אמיר במחלקה המשפטית המשותפת, שהייתה בעצם המחלקה הראשונה של התנועות שהתאחדה, עד לשנה זו. אמיר הוא "בור סוד" של ידע ושל תבונה משפטית, הן במישור הקיבוצי והן בכלל. במהלך עבודתו כיסה אמיר תחומים רבים מאוד מפעילות התנועה, ובין היתר היה אחראי גם על תחום הטיפול בפרט, תוך שיתוף פעולה עם הגורמים באגף חברה וקהילה, וראה בו תחום חשוב ומרכזי של פעילות התנועה.

    יענקל'ה שצ'רנסקי (ארז), היה פעיל בתנועה הקיבוצית במשך 18 שנים על פני שתי קדנציות של תשע שנים כל אחת. בראשונה הוא היה רכז אזור יהודה (משקי הדרום), ובשנייה הגיע כדי לנהל את מחלקת הרכזים של התנועה וריכז את שוב את אזור יהודה. לא פעם נדרש יענקל'ה למלא את מקומם של רכזים אחרים בתקופות מעבר. לדברי יענקל'ה, פעילותו הארוכה בתנועה היא סיפור מרתק של תקופות בהתפתחותה. בקדנציה הראשונה שלו עסקו בעיקר בהסדרי חובות, שינוי אורחות חיים והרבה חוסר ודאות. בקדנציה השנייה כבר ראו את הפירות של כל המהלכים מהקדנציה הראשונה והעיסוק היה יותר סביב חזון, שינויים ארגוניים, קליטה וצמיחה דמוגרפית.  יענקל'ה סבור כי התנועה היוותה חלק מרכזי בליווי התהליכים ועודנה מהווה.

    איציק ארז (חצרים) סיים 4 שנות פעילות בתנועה הקיבוצית במסגרת המטה השיתופי. איציק החל פעילותו במטה השיתופי לאחר שסיים את תפקידו כמנהל אגפי השירותים, הבריאות והרווחה בקיבוצו והצטרף למאיה שפיר ויהודה סולומון בליווי הקיבוצים השיתופיים בתנועה. למרות הגיעו לגיל פרישה, איציק ממשיך את פועלו בהתנדבות בקיבוצו כמנהל תחום הבריאות וכחבר בהנהלת הקיבוץ.


    באנר פסח 2021

    עושים את המיטב להכין את השינישינים לשירות צבאי משמעותי

    בשבוע שעבר התקיים מפגש זום לבני/ות שנת השירות של התנועה הקיבוצית בנושא הגיוס לצבא והשירות המשמעותי, שכלל שיחה עם סא"ל ערן גרנות, ראש ענף סדיר במיטב - הגוף האחראי על אכיפת חוק שירות הבטחון, הכולל גיוס לשירות חובה וניהול תהליכי מיון, שיבוץ וחיול
    סגן אלוף ערן גרנות משוחח עם השינישינים על השירות הצבאי
    סגן אלוף ערן גרנות משוחח עם השינישינים על השירות הצבאי

    המפגש אורגן בשיתוף פעולה בין מחלקת ש"ש ומחלקת ביטחון בתנועה הקיבוצית, והשתתפו בו עשרות רבות של ש"ש מקומונות התנועה.

    בשיחה פירט סא"ל גרנות את תהליך המיון אותו עברו הש"ש ואת אופן השיבוץ לתפקידים השונים. כמו כן, סיפר על תחנות בשירותו הצבאי, היציאה לקצונה והאופן בו הפיקוד השפיע על מהלך בחירותיו השונות. החלק האחרון בשיחה הוקדש לשאלות כלליות ואישיות של השינשינים שעסקו בעיקר במיונים ובשיבוצים שלהם, עליהן ענה בכנות סא"ל גרנות. 

    נוקי גולדפישר ממחלקת ביטחון, מעדכנת כי "התנהלות השנה האחרונה חייבה את מחלקת ביטחון ומחלקת ש"ש לייצר חלופה הולמת למפגשי השיא של הש"ש בנושא שירות משמעותי שעשינו בעבר. במפגש זה הצלחנו לייצר שיח רלוונטי ומדויק עבור בני/ות שנת השירות בנקודת הזמן הזו". 

    לירז ברנד מנהל מחלקת שנת שירות באגף חינוך של התנועה, מציין כי "השירות הצבאי המיטבי לבוגרי שנת השירות הינו חלק משמעותי המשך ישיר וטבעי לשנת השירות שבה במשך שנה שלמה בני הנוער בוחרים לקחת אחריות, להקדיש מזמנם ומרצם למען האחר ולהיות מובילים ומשמעותיים במשימותיהם. זהו חלק משמעותי מהתכנים והערכים בהם אנו עוסקים ואליהם אנחנו מכוונים במהלך השנה". 


    באנר משקארד 2

    הסטארט-אפ Zuta-Core זכה בהאקתון קיבוצי הנגב המערבי

    חברת הסטארט-אפ Zuta-Core משער הנגב, שהוקמה על ידי חברי קיבוץ ברור חיל, היא הזוכה הגדולה של האקתון הנגב המערבי לקיימות ותעשייה שהתקיים במרכז החדשנות והיזמות במכללת ספיר, ביום שישי האחרון והוצגו בו שורה של פיתוחים חדשים. הפיתוח המנצח הוא מתקן שמפיק חשמל ממים חמים שנוצרים מקירור שרתי מחשבים באופן אקולוגי וחסכוני
    בתמונה: השותפים ליצירת ההאקתון. קרדיט צילום: ניר שמול
    בתמונה: השותפים ליצירת ההאקתון. קרדיט צילום: ניר שמול

    ההאקתון, שהתקיים במרכז החדשנות והיזמות X-Lab שבמכללת ספיר, הוא ביוזמת איגוד התעשייה הקיבוצית בשיתוף ח"י בספיר, מרכז החדשנות והיזמות במכללה האקדמית ספיר, המועצה האזורית שער הנגב וחממת החדשנות Southup, והוא נערך בחסות בנק מזרחי טפחות, חברת "אהבה" ומפעל יח"מ ובהפקה של ספארק מרקטינג

    ה-"ECO-תון" אשר עסק בקידום חדשנות וקיימות בייצור, החל בתחילת חודש מרץ אבל שיאו התקיים בימים חמישי-שישי האחרונים (18-19.3) במרכז ההחדשנות והיזמות במכללת ספיר. ליזמים, לאנשי תעשייה ולסטודנטים שנטלו חלק בהאקתון הוצגו בעיות ואתגרים שעמם מתמודדים כמה ממפעלי התעשייה הגדולים בנגב המערבי. מנטורים ומומחים מכל הארץ נטלו חלק בייעוץ לקבוצות החשיבה בהקאתון שהחל לפני מספר שבועות במתכונת של "זום" והמשיך בסוף השבוע למפגש פיזי במכללה המוגבל לבעלי "תו ירוק". צוותי החשיבה ישבו בקבוצות של סיעור מוחות במשך 28 שעות ברציפות חיפשו ומצאו פתרונות טכנולוגיים לבעיות שהעלו נציגי המפעלים והחברה הממשלתית.

    חברת המזרנים פולירון מקיבוץ זיקים זכתה במקום השני בתחרות באמצעות פיתוח של סטודנטים משנקר של שילוב בין חומרים לאפליקציה שבעזרתה יוכל כל אדם לשנות את רמת הקושי של המזרן כשהוא שוכב עליו ולהגדיר למזרן היכן בדיוק להפגין קושי או רכות לפי מבוקשו של השוכב עליו. מפעל כפרית זכה במקום השלישי עם הפחתת שאריות הפלסטיק שנוצרות בתהליכי היצור והעיבוד.


    באנר ביטוח חקלאי

    בהיאחזות הנח"ל בבית שמש

    בסוף השבוע לפני שבועיים נפגשו ש"שנים מגרעין במעגל ומקומונות התנועה הקיבוצית ברחבי הארץ לסמינר הפיזי הראשון של מסלול הנח"ל בבית שמש. הסמינר עסק בהכרת ההיסטוריה של התנועה הקיבוצית וברלוונטיות של ערכיה לימינו, וכלל סיור בקיבוץ העירוני "תמוז"
    סמינר מסלול נח"ל בבית שמש

    עמרי גלעד, רכז ההדרכה החדש במסלול הנח"ל, מספר: "אחרי שנה שלמה של היעדר מפגש אנושי, היה מרגש ומרענן לחזור ולשבת יחד, ולנהל שיח ולימוד מול חוברת טקסטים כמיטב המסורת. שמחנו לראות שהקורונה לא פגעה משמעותית ב"דור הזום", ונראה שהולכים להיות לנו גרעיני נח"ל חזקים במיוחד!".

    נגה שמיר, רכזת מעגל הקבוצות ומנהלת מסלול הנח"ל המשותף, מוסיפה: "הריחוק החברתי אתגר את שגרת המעשה הנחלאי - הצמחת קבוצות מגובשות חברתית ורעיונית סביב ערבות ומשימה ביטחונית ולאומית. הקבוצות הבוגרות במסלול פיצו על המרחק, ונשלחו יחד למשימות לאומיות של העת הזו כגון עבודה עם ילדי צוותים רפואיים, מערך חינוך משלים, מערך חקירות אפידמיולוגיות ועוד. הגרעינים הטריים בשלב שנת השירות, לעומת זאת,  זקוקים ביתר שאת למפגש והיכרות ראשונית כדי לבנות קבוצה חזקה שתוכל לעמוד יחד בפרק ההכנה החקלאי, בתפקידי הלוחמה, הפיקוד והחינוך הצבאיים ובמשימת החינוך בפריפריה, יחד.

    לכן, הסמינר האחרון היה כל כך מרגש. סוף סוף התאפשר לנו לחשוף בפני הנחלאים הצעירים את מהות מסלול הנח"ל: מפגש אנושי, חברות, ערבות, למידה וקריאה למשימה קבוצתית. מפגש זה התאפשר הודות להנחיות משרד הבריאות, לעבודתם החרוצה ומוכשרת של חן זרחיה רכזת המסלול שלא מכירה את צמד המילים "אי אפשר", ועמרי גלעד, רכז ההדרכה החדש והמוכשר, וכמובן לאירוח החם ומעורר ההשראה של הקיבוץ העירוני תמוז בבית שמש".


    באנר הזמן הירוק המחודש

    אחריי! זוכרים ומזכירים את חללי
    התנועה הקיבוצית

    מאות חניכי תנועת "אחריי!" ערכו טקס באנדרטת הקיבוצים. אירוע הזכרון השנתי של התנועה הקיבוצית יערך השנה ב-4/5
    מאות חניכי תנועת "אחרי" ערכו טקס באנדרטת הקיבוצים. אירוע הזכרון השנתי של התנועה הקיבוצית יערך ב4/5

    מאות חניכי תנועת "אחריי!" סיימו השבוע "סדרת פסח" בפעילות חינוכית ובטקס שנערך באתר ההנצחה לחללי הקיבוצים. בחירת המיקום מסמלת את מורשתם של הנופלים שמועברת למשתתפים מכל העדות והמסגרות הלוקחות חלק בפעילות התנועה, המכינה את חניכיה לשירות בצה"ל.

    טקס הזיכרון השנתי לחללי הקיבוצים יחזור למתכונתו, ויתקיים השנה בהתאם למגבלות ברביעי במאי.


    באנר פסח 2021

    שתפו ברבים: כנס דיגיטלי בנושא קליטה בקיבוץ השיתופי

    כנס דיגיטלי בנושא קליטה בקיבוץ השיתופי. תמונת מחזור מארכיון קיבוץ בארי
    תמונת מחזור מארכיון קיבוץ בארי

    יום עיון בנושא קליטה לקיבוץ השיתופי יפנה זרקור אל האתגרים והמאפיינים הייחודיים של הקליטה בקיבוצים שיתופיים, יציג דוגמאות ופתרונות יצירתיים ויקיים במהלכו שיח עמיתים בנושא. קהל היעד: מנהלות/י קהילה, מזכירות/ים, רכזות/י קליטה ורכזות/י ועדות צעירים בקיבוצים שיתופיים.

    תוכנית יום העיון הוכנה בהתאם לממצאי סקר מקדים, עליו ענו רכזי קליטה וצמיחה דמוגרפית, והוא יתקיים באמצעות ה- zoom ביום שני, 12.4.21, בשעות 13:00-16:30. קישור לזום יישלח לנרשמים לקראת הכנס.

    לחצו כאן להרשמה ליום העיון


     
     
     
     
    יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
     
    2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
    color-facebook-48.png
    color-link-48.png

    הוספת תגובה חדשה