דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

מחויבים לזיכרון השואה ולהוקרת השורדים. הנכדה שקעקעה על ידה את המספר שקיבל סבה באושוויץ. המתנדבים מחו"ל חוזרים לקיבוצים! כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
תנ"ך
 08/04/2021

"שורדי השואה, גיבורי התקומה - אתם היום הגיבורים שלנו"

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ננעלו בעצרות המרכזיות בקיבוצים לוחמי הגטאות ויד מרדכי. גם השנה התקיימו העצרות ללא קהל ושודרו בשידור ישיר בעמודי הפייסבוק, אתרי אינטרנט וערוצי הטלוויזיה השונים. נשיא המדינה ריבלין: "אנחנו מחויבים לזיכרון. אנחנו
נמשיך לזכור"
נשיא המדינה, ראובן ריבלין נושא דברים בעצרת השנתית בלוחמי הגטאות
נשיא המדינה, ראובן ריבלין נושא דברים בעצרת השנתית בלוחמי הגטאות

עצרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה בקיבוץ יד מרדכי התקיימה השנה בסימן סיפורי הגבורה של נשים בשואה. את העצרת פתחה השחקנית גילה אלמגור שקראה את ״נזכור״ של אבא קובנר והעניקה לניצולת השואה, מרתה סבג, את אבוקת הזיכרון.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אמר בטקס: ״המכתב של מרדכי אנילביץ׳ שהוקרא ברדיו ורשה היה קריאה אחרונה מן הגטו לעולם שבחוץ. לו היה פותח היום אנילביץ׳ את עיניו במדינת ישראל היה יודע ששאיפתו האחרונה התמלאה עד תום. מכובדי לוחמי מרד גטו וגשה מכל הזרמים, כולם היו גיבורים. אך הגבורה לא שייכת רק מורדי הגטאות, המורדים והפרטיזנים. אלא לכל מי שבא בשערי הגיהנום בשעתה החשוכה ביותר של האנושות. כל מי שעבר בנתיבי הדמעות ובמעמקי הדה הומניזציה, כל אלה גיבורים. שורדי השואה, גיבורי התקומה - אתם היום הגיבורים שלנו. אתם שנטעתם עץ ושתלתם פרדס. הצלחתם, נטמעתם וביססתם את הבית הזה״.

כמו כן נשאו דברים יו״ר ההסתדרות הציונית, יעקב חגואל, נציגת הקונגרס היהודי העולמי, ח״כ לשעבר קולט אביטל, מזכ"לית השומר הצעיר ונציגת חבצלת ומורשת, רונית שניר, ויו״ר האופוזיציה, ח״כ יאיר לפיד, שסיפר את סיפור גבורתה של סבתו שהתחזתה לברונית הונגריה וכך הצילה את חייה וחיי בנה.

כשעה לאחר מכן התקיימה עצרת הנעילה של יום הזיכרון לשואה ולגבורה בבית לוחמי הגטאות, גם היא במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ובסימן "נצר אחרון": שורדי השואה שעלו לארץ ישראל אחרי שכל משפחתם נספתה, ונפלו במערכות ישראל. במרכז העצרת צוין מעמד הדלקת המשואות והנצחת חסידת אומות העולם.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר בעצרת בין היתר: "שורדי השואה, גיבורי התקומה. אתם שעוד נושאים אתכם, קרוב ללבכם את העדות, הזיכרון. אני יודע שלרבים מכם, מסירת העדות היא חוויה קשה, טראומטית, אבל אני פונה אליכם, מלב אל לב, אם טרם נתתם את עדותכם, ואם נתתם ויש לכם את הכוח והיכולת, להמשיך ולספר, אל תשתקו! דברו איתנו, ספרו לנו, תנו לנו את עדותכם, כעדות חיה". 

לקראת סוף העצרת נאם שר הביטחון, בני גנץ, שסיפר בדבריו כיצד לאחר שה"טאבו" בנוגע לזוועות בשואה נשבר, אמו סיפרה לבתו על ימיה האחרונים במחנה ברגן-בלזן. גנץ הדגיש כמה פעמים בנאומו את הקמתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ואמר כי "מדינת ישראל קמה מאפרם של ששת מיליוני הנרצחים כמדינה יהודית, מוסרית, דמוקרטית, וליברלית. מדינה שהמוסר היהודי - ההפך הגמור מזה הנאצי - הוא חלק מהדי-אן-איי שלה". הוא הזהיר כי "גלישה ללאומנות, לקיצוניות, לקנאות - טומנת בחובה סכנה אדירה", והוסיף: "אסור לנו לקחת את הנס הזה, מדינת ישראל, כמובן מאליו. עלינו להיאבק מדי יום, על קיומה של מדינת ישראל כיהודית וכדמוקרטית".

לפני גנץ, ולאחר הדלקת שש המשואות, שודר גם נאום מוקלט של שר החינוך יואב גלנט: "את התשובה האמיתית - יצרנו לעצמנו. את המענה הראוי - הבטחנו בכוחנו. תשובה זו היא תקומת מדינת ישראל בארץ ציון וירושלים בזכות צדקתנו ובעוצם ידינו הקמנו את מדינתנו - ישראל. יצרנו מדינה ולרשותה כלי המגן המקנה לה חיים - צה"ל וארגוני הביטחון. בזכות תעוזתם ומסירותם של בנינו ובנותינו יכולים אנו להגן על עצמנו בכוחותינו אנו. לא עוד יחפש ילד יהודי מפלט מפני מבקשי נפשו ואין מושיע".

בהמשך הובאו דבריהם של מנכ"ל בית לוחמי הגטאות, יגאל כהן, ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ', וקטעים ממכתבי בני נוער בזמן מלחמת העולם השנייה. 


באנר משקארד

"לא רק מספר"

בחודש האחרון קעקעה על ידה שיר גורן (מעלה החמישה), נכדתו של יעקב (קובה) צוקר ז"ל את המספר שקיבל סבה על הרמפה באושוויץ מידי הגרמנים. הקעקוע מכיל בתוכו פריטים נוספים אשר משמעותם היא האנטי-תזה למהות שהגרמנים ניסו לייחס למספר
"לא רק מספר"

"אוטוטו שנה לפטירתו של סבא, נדרתי נדר וקיימתי. אזרתי אומץ וקעקעתי בליבי ובידי את המספר. המספר מסמל עבורי את החשיבות בשימור הזיכרון וההיסטוריה המשפחתית של כל אחד מאיתנו", מספרת שיר גורן.

אז מה מיוחד? הקעקוע נכתב בכתב ידה של שיר וכולל סימן א.ק.ג ובסיומו חמש ציפורים בתעופתן.

לדברי גורן, "סימן החיים (הא.ק.ג) מבטא את החשיבות בשימור הזיכרון והעברתו לדורות הבאים וחמשת הציפורים בתעופתן מהוות תזכורת יומיומית לחמישה ילדים יתומים (יעקב (קובה) צוקר ז"ל, דוד רובינשטיין ז"ל, יעקב (יענקל'ה) רפפורט ז"ל, אליעזר (לוזר) קופרוס ז"ל ורפאל (פולק'ה) טוכמן ז"ל) שהפכו לאחים במהלך המלחמה ושרדו יחד את תלאותיה, בעוברם גהינום מתמשך של פחד, רעב, קור מקפיא, עבודות כפייה, סלקציות, נסיעה ברכבות בקר ועוד.. (אלו חלק מהמחנות שעברו: וולנוב, סטרחוביצה, אושוויץ-בירקנאו, "צעדת המוות", נורטאאוזן דורה וברגן בלזן). סבי קובה היה השורד האחרון מבין החמישה, עכשיו נשמותיהן חופשיות כציפור. בזכות מזל, תושייה, זריזות וחוכמה הערימו על הנאצים, עלו לארץ ישראל והקימו משפחות לתפארת".


באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע: זוכרים את השואה והגבורה בהשבעת הכנסת

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, יזם מסורת חדשה לפיה בכל השבעה של כנסת חדשה, יוקרא פרק תהילים מספר בעל חשיבות היסטורית. מר איזי מן קרא את הפרק מתוך ספר תנ"ך נדיר בן 130 שנה, ששרד את השואה ושימש את המשורר והמחנך יצחק יחיאל קצנלסון, שלימד בעזרתו תנ"ך בסתר במחנה הריכוז.

ספר התנ"ך הושאל אל הכנסת לצורך הטקס מארכיון מוזיאון בית לוחמי הגטאות הקרוי על שמו של קצלנסון.


באנר הזמן הירוק המחודש

פותחים את השמיים - המתנדבים מחו"ל חוזרים לקיבוצים

לאחר פניות מרובות, נעתר שר הפנים, ח"כ אריה דרעי, לבקשת התנועה הקיבוצית, שהועברה באמצעות שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, לפתוח את השמיים לתכנית המתנדבים מחו"ל בקיבוצים. לאור מצבי התחלואה המשתנים והסגרים אליהם נכנסה ישראל שלוש פעמים, התעכב אישור המתווה עד כה
מתנדבים מדנמרק ברזיל וקנדה בקיבוץ עין גב. צילום: מטעים עין גב
מתנדבים מדנמרק ברזיל וקנדה בקיבוץ עין גב. צילום: מטעים עין גב

במאמצים לקבלת האישור השתתפו גם חנן גינת, ראש המועצה האזורית חבל אילות, ושותפים מהקיבוצים שעזרו להסביר את חשיבות תרומתם הגדולה של המתנדבים, בעיקר לענפי החקלאות בקיבוצים. תכנית המתנדבים של התנועה הקיבוצית, הינה מפעל ציוני חשוב, אשר פועל למעלה מ-50 שנה וקלט בימי שגרה יותר מ-800 מתנדבים צעירים בשנה מ- 130 מדינות. התכנית מאפשרת שילוב מיוחד של התנדבות בחקלאות ובענפי קיבוץ שונים עם חשיפה לעולמות תוכן מגוונים בהיכרות עם קהילה קיבוצית ייחודית. מדובר בתכנית דגל, שמאז היווסדה קלטה למעלה מ-400,000 צעירים מהעולם.

עם התפשטות נגיף הקורונה בעולם ובישראל בחודש מרץ אשתקד, סגרה התנועה הקיבוצית את כניסת המתנדבים הבינלאומיים לארץ. על אף הקשיים והמורכבויות השונות, המשיכה התנועה הקיבוצית להפעיל את התכנית בצורה מצומצמת, כאשר אפשרה למתנדבי התכנית שנשארו בארץ לזכות לחוות מקרוב את היתרונות של קהילה קיבוצית בעת משבר, עם היכולת להפוך את האתגר להזדמנות נוספת לדאוג לקהילה ולפרטיה, תוך שמירה על הבריאות ואיכות החיים גם בעת חירום. במשך כל התקופה המשיכו להגיע מאות פניות של מתעניינים וארגונים שותפים מחו"ל שרק חיכו שהשמיים יפתחו לכניסת מתנדבים לארץ.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן): "במשך חודשים ארוכים, גם בתקופה של ממשלה מקרטעת וממשלת מעבר, המשכנו לדרוש ממשרד הפנים את פתיחת שערי הארץ עבור המתנדבים מחו״ל בחקלאות. רצון המתנדבים להגיע לישראל גם בעת של משבר עולמי היא עדות לקסם הרב ששופעת התנועה הקיבוצית והחקלאות הישראלית על צעירים רבים ברחבי העולם".


באנר קמפיין קליטה 2

"ההנהגה הנשית משנה את האופי שלנו ואת השיח שלנו הן בקיבוצים והן במפעלים ובכל מקום שבו אנחנו נמצאות"

המחזור השני של בית הספר למנכ"ליות העתיד שהוקם ומופעל על-ידי התנועה הקיבוצית, איגוד התעשייה הקיבוצית וסופרסונס, הסתיים השבוע
"ההנהגה הנשית משנה את האופי שלנו ואת השיח שלנו הן בקיבוצים והן במפעלים ובכל מקום שבה אנחנו נמצאות"
מסיימות המחזור השני. התחילו הכי חזק ומגבירות. צילום: ענבל לויתן קראוס

בית הספר למנכ"ליות העתיד עוסק בפיתוח וגיוון השדרה הניהולית, תוך קידום שיוויון מגדרי בנקודות השפעה והכרעה וקידום נשים לכהונה כמנהלות בכירות בתעשייה ובקיבוצים. התוכנית הורכבה משמונה מפגשים במהלכם חיזקו המשתתפות את תחושת המסוגלות האישית שלהן לצד רכישת כלים ניהוליים ייחודים. הן יצרו יחד קהילת עמיתות ומערכת קשרים אשר יאפשרו להן לסלול את הדרך מעלה ולעשות את הקפיצה לשלב הבא באופן מיטבי. 

כל מפגש משמונת המפגשים כלל נטוורקינג מובנה, הרצאת תוכן ומעגל שיתוף באתגר שהעלתה אחת המשתתפות, כשהאחרות מייעצות ומעלות נקודות לחשיבה. מעגל האתגר היווה במה והזדמנות לקבל מגוון דעות ונקודות מבט על הסיטואציה בה הן נמצאות ועמה הן מתמודדות. במהלך הקורס למדו המשתתפות, בין היתר, בחינה ביקורתית של תפיסות ואמונות, יצירת מיינדסט מנצח לתפקידי הנהלה בכירים, התמודדות עם עולם עבודה משתנה, כתיבה שיווקית, בניית מוניטין ומיתוג, ניהול פיננסי, כלים למשא ומתן, דיבור עם קהל וגופי תקשורת ועוד. הן גם פגשו פאנל ייחודי של נשים פורצות  דרך ומעוררות השראה המהוות דוגמא אישית.

"החוויה ביצירת קשרים עם נשים משפיעות נשים חזקות אשר עוררו בי השראה השאירה אותי עם מחשבות עומק על הצעד הבא שלי בעולם העבודה המתחדש – עכשיו יש לי קהילה להתייעץ איתה לאחר שעברנו יחד דרך משותפת" - אומרת אחת המשתתפות. משתתפת אחרת אמרה כי "המתנה המשמעותית עבורי היתה השילוב המיוחד בין עולם התוכן לרשת המשתתפות שילוו אותי בעתיד"


פייסבוק התנועה

מחיר המטרה של החלב התייקר והרפתות לא יספגו את העלייה במחירי המזון לפרות

מחיר החלב הגולמי זינק בכ-10 אגורות לליטר ומחירו החל מהשבוע עומד על 2.098 שקלים לליטר, לאחר שוועדת היישום (בה חברים נציגי האוצר, החקלאות, המגדלים ומועצת החלב) העבירה למשרד החקלאות המלצה להעלות ב־9.9 אגורות לליטר את מחיר המטרה לרבעון הקרוב
רפת

הוועדה המקצועית דנה בהשפעת התייקרות התשומות על מחיר החלב הגולמי, ובראשן עלייה של כ-8% במדד תערובת המזון לבקר לעומת ביחס למדד של העדכון האחרון בנובמבר 2021. שינוי זה במחירי המזון לפרות תורם לעלייה של 4.99 אגורות במחיר המטרה. עליית מחיר החלב הגולמי היא אוטומטית לפי ההסכם הקיים כיום בענף בהתאם לנוסחה של הוועדה, אולם כדי לייקר גם את מחירי מוצרי החלב המפוקחים, ובהם חלב, חמאה, גבינה צהובה ועוד, יש צורך בחתימה של שר החקלאות ושל שר האוצר. 

ככל שתושלם החקיקה שמסדירה את ענף החלב, שנדחתה בפעם השנייה על רקע הבחירות, מחיר החלב הגולמי צפוי לרדת. ואולם, בפועל כלל לא ברור האם ומתי תושלם חקיקה שכזו, שכבר שלוש שנים נתקעת בשל חילופי הממשלות התכופים. כזכור, בחודש ינואר האחרון נחתם הסכם חדש בין יצרני החלב למשרדי האוצר והחקלאות ופיתוח הכפר המבטיח את המשך משטר התכנון בענף החלב וכי מנגנון מחיר החלב הגולמי שמשלמות המחלבות (מחיר המטרה) יישאר ללא שינוי בשלוש השנים הבאות עם אופציה להארכה של שנתיים נוספות בכפוף להסכמה של שרי האוצר והחקלאות – כלומר, אופק של חמש שנים למנגנון הנוכחי.

חיים חבלין, מנהל תחום החקלאות בתנועה הקיבוצית, בירך על תוספת 10 האגורות למחיר המטרה, אך מזהיר כי "המשך חוסר היציבות השלטונית והמשך עליית מחירי הגרעינים והמזון הגס עלולים בסופו של דבר לפגוע ברווחיות הרפתנים. לפי כך, על  התאחדות חקלאי ישראל והרפתנים לא להתבשם בתוספת הרגעית של מחיר המטרה וללחוץ במיידית על הלובי החקלאי בכנסת לפעול במטרה לזרז את החקיקה לכשיפתח חלון ההזדמנויות הראשון".


באנר ביטוח חקלאי

הזמנה להציע מועמדות: לתנועה הקיבוצית דרוש/ה משנה למזכיר התנועה

לוגו התנועה הקיבוצית

דרישות התפקיד:
1. חבר/ת קיבוץ בעל ותק של חמש שנים לפחות שקיבוצו חבר בתנועה הקיבוצית.
2. בעל/ת ניסיון ניהולי קיבוצי הן בתחום הכלכלי והן בתחום החברתי.
3. בעל/ת יכולת וניסיון בעבודה מול מוסדות המדינה וגופים ציבוריים- יתרון.
4. בעל/ת תפיסה ניהולית ערכית.
5. בעל/ת כושר הבעה ברמה גבוהה בכתב ובעל פה.
6. בעל/ת יכולת עבודה בצוות ויחסי אנוש טובים.

היקף משרה: 100%

*** המינוי דורש אישור מועצת התנועה הקיבוצית.

קורות חיים יש לשלוח עד לתאריך 27.4.2021 לאירית גולדברג,
בדוא"ל: iritg@tkz.co.il או לפקס: 03-6951407


באנר משקארד 2

פרה פרה

המגזין הסאטירי ״פרה דוקס״ נותן בימים אלה תשובה ציורית הולמת לפארסה השלטונית בישראל
קריקטורה פרה פרה

חברי וחברות הקיבוצים מוזמנים לטעום מהתוצרת בלינק המצורף: 
http://bit.ly/EnterParaDox21


באנר הזמן הירוק המחודש

חוזרים ללמוד ביחד: הזדמנות אחרונה להירשם לקורס להכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ

המחזור הבא של קורס מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ, בשיתוף המרכז האקדמי רופין, יפתח ב-22 לאפריל, 2021. הקורס עוסק במגוון הנושאים איתם מתמודדת הנהגת כל קיבוץ בימינו, תוך התייחסות לסוגיות הניהול השונות בקיבוצים שיתופיים ומתחדשים
הזדמנות אחרונה להירשם לקורס להכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ תשפ"א

מטרת הקורס היא הכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בעלי זהות קיבוצית ויכולת להוביל את השיח הקיבוצי בתחומים השונים ולנהל את ענפי הקהילה.

הקורס מספק ידע רב בתחומי כלכלה וחברה כגון: היבטים משפטיים של האגודה השיתופית והחברות בה, הובלת תהליכים חברתיים ודרכים לחיזוק הסולידריות החברתית בקיבוץ, הממשק בין החברה והקהילה למשק ותאגידיו, שמירה על נכסי האגודה השיתופית, בנייה וניהול תקציב הקהילה ועוד. כמו כן, מקנה הקורס כלים ניהוליים מעשיים ומפגיש את המשתתפים עם עמיתים מנהלי קהילה ומזכירים מכהנים וכאלו המתעתדים למלא את התפקיד. ייחודו של הקורס בכך שהוא שם דגש על חיזוק הזהות הקיבוצית ועיצוב קהילה קיבוצית מיטבית.

הקורס יתקיים במרכז האקדמי רופין על פי כללי התו הירוק.

  • 15 מפגשים, בימי חמישי, אחת לשבוע, 9:00-15:00. 2-3 מפגשים יתקיימו בזום.
  • מחיר הקורס למשתתף 5,000 ₪. המחיר כולל ארוחות בוקר וצהריים וחניה במקום.
  • דמי הרשמה 150 ₪.

התנועה הקיבוצית תסבסד את עלות הקורס לחברי הקיבוצים, כך שהמחיר למשתתף חבר.ת קיבוץ יהיה 3,000 ₪ בלבד. לפרטים נוספים והרשמה יש לפנות לשלומית צימרינג, פיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית: hr@tkz.co.il


באנר קמפיין קליטה

אוכלוסייה מתגוונת, זהות מתעצבת - הרשמו לתכנית "על דעת הקהל"

כיצד ניתן לשמור על הזהות הקיבוצית המקומית, ועדיין להעניק תחושת שייכות ושוויון לנקלטים החדשים? כיצד ניתן לייצר זהות ותרבות יהודית קיבוצית שמכילה את מגון התפיסות של חברות וחברי הקהילה? שאלות אלה ואחרות יידונו בתכנית חדשה שתעמיק בסוגיות הזהות של הקהילה המתחדשת, מתוך תפיסה יהודית וקיבוצית
אוכלוסייה מתגוונת, זהות מתעצבת - הרשמו לתכנית "על דעת הקהל"

קיבוצים רבים עברו ועוברים תהליכי קליטה לקיבוץ ולשכונות הרחבה. הצטרפותם של חברות וחברים רבים לקהילה קיימת עלולה לערער או לפחות להעלות שאלות חדשות באשר לזהות הקהילה, מתוך המסורות והזהויות השונות שמגוונות את הקיים. התנגשויות רבות מתרחשות לעיתים סביב סוגיות של הזהות היהודית. 

חברות וחברי קיבוצים העסוקים בשאלות של זהות הקהילה בעקבות קליטת חברות וחברים חדשים, מוזמנים ומוזמנות לתכנית שתעמיק בסוגיות הזהות של הקהילה המתחדשת, מתוך תפיסה יהודית וקיבוצית. התכנית כוללת חמישה מפגשים ומפגש סיכום במקומות משתנים, בימי שלישי בין השעות 09:45-14:15. למבנה התכנית: לחצו כאן.

  • מספר המקומות בתכנית מוגבל. העדפה לקיבוץ שיישלח זוג נציגים/ות.
  • עם כל מועמד/ת תתקיים שיחה אישית מקדימה לתיאום ציפיות.
  • מחיר התכנית: 700 ₪ למשתתפ/ת | 1,300 ₪ לקיבוץ שיישלח שני נציגים.

להגשת מועמדות: לחצו כאן
לפרטים ומידע נוסף: אילה ויצנר, כזה ראה וחדש: ayalaV@bina.org.il


באנר משקארד

המחזור השני של קורס יזמות ופיתוח עסקי בקיבוצים יוצא לדרך

במסגרת שיתוף הפעולה בין איגוד התעשייה הקיבוצית ולהב פיתוח מנהלים, אנו שמחים להציג תכנית ייחודית זו, המיועדת לבעלי תפקידים רלוונטיים הלוקחים חלק בקבלת ההחלטות העסקיות והפיננסיות בקיבוצים, במטרה לפתח יכולת לבחון ולנהל פורטפוליו של השקעות ולעודד
יזמות קיבוצית
המחזור השני של קורס יזמות ופיתוח עיסקי בקיבוצים יוצא לדרך

קיבוצים רבים בישראל נמצאים בצמיחה מתמשכת, המתאפשרת, בין השאר, בזכות רוח יזמות לצד הצורך בניהול השקעות אפקטיבית של ההון הקיבוצי. אחת הדרכים האפקטיביות לייצר אופק אסטרטגי לצמיחה ושגשוג של הקהילה ועסקיה, היא דרך עידוד ותמיכה ביזמות קיבוצית והנעת חדשנות עסקית בקרב הקיבוצים והתאגידים. במקביל, נדרש לפתח הבנה וכלים אפקטיביים לניהול השקעות המהוות מוקד משיכה עבור הקיבוצים.

הקורס מיועד לצוותי עבודה של פיתוח עסקי בקיבוצים. במסגרת התכנית תתקיים עבודה על פרויקטים קיבוציים בצוותים אורגניים.

פרטים טכניים:

  • פתיחה: 24 במאי 2021 
  • ניהול אקדמי – אודי אהרוני, מנכ"ל להב
  • 6 מפגשים / ימי ב', 09:00-16:45 / 60 שעות אקדמיות
    מיקום: להב פיתוח מנהלים, הפקולטה לניהול ע"ש קולר, קמפוס אוניברסיטת תל אביב

עלות למשתתף בודד מקיבוץ: 6900 + ₪ מע"מ. עלות לשניים או שלושה משתתפים מאותו קיבוץ: 9900 + ₪ מע"מ. 

פרטים נוספים והרשמה אצל לאה קוטלר, מנהלת פיתוח הון אנושי וכספים באיגוד התעשייה הקיבוצית: lea@kia.co.il


באנר ביטוח חקלאי

'איזלינגטון 1988' / סופי ברזון מקאי - תערוכה חדשה בגלריה בקיבוץ בארי

איזלינגטון

ביום שישי הקרוב 9.4, בשעה 10:00, תפתח בגלריה בבארי תערוכת היחיד של סופי ברזון מקאי - "איזלינגטון 1988". אוצרת: ד״ר זיוה ילין. מפגש עם האמנית יתקיים ביום שישי ה-16/4, בשעה 10:00

איזלינגטון הוא אחד מהרבעים הצפוניים בלונדון, בו גדלה האמנית עד גיל שבע. שם התערוכה נגזר מכיתוב המוטבע בצבע כסף על גבי מסגרת קרטון של תמונת מחזור ישנה משנת 1988 של ילדי הגן שלה. משנת 2012 מתמידה סופי לבקר את הבית בלונדון, המשפחה, ותמיד לוקחת איתה מצלמה. היא נמשכת לאותם המקומות הזכורים לה, רחובות השכונה, הגינות, החצרות הפרטיים והגינון העירוני המטופח. לונדון מחכה לה, תמיד אותה העיר עם הבניה הישנה, זו שהיא זוכרת מילדותה, כמו בועה שהזמן לא נגע בה ויש בזה תחושה מנחמת וקסומה.

הצילומים בתערוכה חלקם בשחור לבן כסוף, מתארים את חלונות הבית הלבנים שמשקיפים אל הנוף, את הרחוב עם מדרכות האבן והפנס הלונדוני, את שיחי הקמליות של סבתא שלה שבביתה הם גרו, את חצר הבית ושיחי השושנים שגדלו פרא, את הפתח האפל שנפער בין השיחים והעצים בחצר ומאחוריו חומה, את הכיכר במרכז הגן עם האנדרטה לזכר החיילים עם פסל האישה המכונפת, ליד בית הספר שבו למדה. 


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה