דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

מתגייסים לחגיגות ה-80 להקמת הפלמ"ח. המחלקה הפוליטית מתחדשת ומתחזקת ועצמאים בקיבוצים שנפגעו ממשבר הקורונה זכאים לפיצוי שני. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
80 לפלמח
 22/04/2021
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

המחלקה הפוליטית מתחדשת ומתחזקת

לאחר תקופה ארוכה של חשיבה והערכות ובתום הליך מכרז מוסדר המחלקה הפוליטית גובשה מחדש: איילת סלע-יונגרמן (אייל) תרכז את תחום קשרי הממשל של התנועה הקיבוצית, יורי קנדל (להבות הבשן) ינהל את "מטה השטח", ונרי שוטן (שפיים) יהיה אמון על הקידום הרעיוני והקשר עם מפלגות גוש השמאל-מרכז
נרי שוטן ואיילת סלע-יונגרמן
נרי שוטן ואיילת סלע-יונגרמן

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "האתגרים והמעורבות הפוליטית של התנועה לצד השינויים במפה הפוליטית חייבו אותנו להתאים את עצמנו ואת המחלקה הפוליטית כך שתשרת את המטרות והיעדים הפוליטיים והרעיוניים של התנועה בצרה מיטבית". 

בתום תהליך חשיבה ותכנון שארך תקופה ארוכה הושלם איוש המחלקה הפוליטית בתנועה הקיבוצית. השינויים במחלקה הפוליטית נדרשו לאור האתגרים הרבים עמה מתמודדת התנועה הקיבוצית ולאור השינוי במפה הפוליטית בישראל בכלל ובתנועה הקיבוצית בפרט ופיזור ההצבעה והייצוג הקיבוצי במספר רב של מפלגות. מזכ"ל התנועה ניר מאיר: "נוכחנו כי לתנועה הקיבוצית ערכים משותפים למפלגות מגוונות בגוש המרכז- שמאל הבאים לידי ביטוי גם בפיזור ההצבעה והתמיכה במפלגות רבות. על מנת לייצר השפעה רחבה ולייצג היטב את עמדות חברי הקיבוצים עלינו להתייחס לכלל מפלגות הגוש, לחזק את העשייה והמעורבות הפוליטית של חברי הקיבוצים ולייצר שותפות רחבה עם גורמים פוליטיים ומפלגתיים רבים ככל האפשר בין שהם מזוהים אידאולוגית עם ערכי התנועה ובין אם לאו.

כאמור, לאחר החלטת הנהלת התנועה על הצורך בשינוי, הטילה מזכירות התנועה על צוות רחב, שכלל את נציגי הקיבוצים במפלגות (מרצ, כחול לבן והעבודה), נציגי המזכירות והנהלת התנועה, את המשימה לגבש הסכמה רחבה בשאלה איך נכון לעדכן את התשתית והמשימות שיוגדרו למחלקה הפוליטית הצוות גיבש הצעה אשר אושרה במזכירות התנועה ובמועצת התנועה הקיבוצית ברוב גדול.

עם תחילת עבודתם של קנדל, סלע-יונגרמן ושוטן יופעל שולחן עגול שיפעל מול כל מפלגות גוש המרכז-שמאל, תיבנה שפה ערכית ורעיונית מתמשכת בקיבוצים ובתנועה, יקודמו בריתות לקיום והובלת מאבקים פוליטיים, חברתיים וציבוריים במקביל תתבצע עבודה מקצועית לייצוג ושמירת האינטרסים והצרכים של הקיבוצים והתנועה בכנסת ובממשלה.


באנר TAPKIT

עצמאים בקיבוצים שנפגעו ממשבר הקורונה זכאים לפיצוי שני מהמדינה

עצמאיים חברי קיבוץ מתחדש, אשר נפגעו כלכלית ממשבר הקורונה עבור חודשים ספטמבר-אוקטובר 2020 (פעימה שנייה) וזאת בהתאמה לסיוע שניתן ליתר העצמאים לפי תכנית הסיוע הממשלתית לעצמאים. ניתן להגיש בקשות לסיוע עד ליום 23/05/21
מענק לעצמאים

כזכור, לאחר מאמצים רבים מצד הצוות המיוחד שהוקם לנושא, שכלל את מזכירי התנועות הקיבוציות, רו"ח דגן לוין, ראש אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית, עו"ד מיכי דרורי מנהל המחלקה המשפטית בתנועה, עו"ד דוד ויינשטיין ממשרד ליפא-מאיר ורו"ח ירון רייכמן, מנכ"ל ברית פיקוח, ובעזרתם הרבה של שר הביטחון בני גנץ, שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר, מנכ"ל משרדו, ד"ר נחום איצקוביץ', וסמנכ"ל המשרד, צביקה כהן, נקבע יישומו של הסדר דומה להסדר הסיוע לעצמאים שאינם חברי קיבוץ, שיועבר לזכאים באמצעו תקציב ייעודי שהועבר למשרד החקלאות ופיתוח הכפר.

השבוע, פורסם על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, נוהל הסיוע עבור החודשים ספטמבר-אוקטובר 2020. נוהל זה מיועד למתן סיוע לעצמאיים חברי קיבוץ מתחדש, אשר נפגעו כלכלית ממשבר הקורונה, בהתאמה לסיוע שניתן ליתר העצמאים לפי תכנית הסיוע הממשלתית לעצמאים. הקצאת הסיוע לפי נוהל זה אינה מתבצעת מכוח חוק, בדומה לתכנית הסיוע הממשלתית, אלא מכוח סמכותה השיורית של הממשלה. הזכאים הם "עצמאים חיצוניים" (פועלים במסגרת עוסק מורשה נפרד מקיבוצים אך מדווחים כדין באמצעות הקיבוץ) ובעלי שליטה (בעלים של חברה שיש לה עד 5 בעלים).

את בקשות הסיוע יש להגיש עד ליום 23/05/2021 באמצעות מערכת ההשקעות המרכזית של משרד החקלאות בכתובת האינטרנט:  https://tmi.moag.gov.il

דגן לוין, ראש אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית: "אנו נמשיך לטפל ולדאוג למימוש זכויותיהם של העצמאים בקיבוצים, ולא נסכים להפלייתם המקוממת".


באנר ביטוח חקלאי

מתגייסים לחגיגות ה-80 להקמת הפלמ"ח!

בל"ג בעומר הקרוב (29 באפריל) ימלאו 80 שנים להקמתו של הפלמ"ח. עמותת 'דור הפלמ"ח' מתכננת לציין את שנת ה-80 בסדרת אירועים לאורך השנה בכל רחבי הארץ וביקשה את התגייסותם של הקיבוצים לצורך כך. התנועה הקיבוצית תקצה שקל מול שקל שייתרם עד לסכום של 50 אלף ש"ח
התמונה מעמוד הפייסבוק של בית הפלמ"ח
התמונה מעמוד הפייסבוק של בית הפלמ"ח

במהלך שנת ה-80 תתקיים סדרה של אירועים בכל רחבי הארץ, לאורך כל השנה, סביב מקומות ואירועים היסטוריים הקשורים לפלמ"ח. הכוונה היא לציין 80 שנה לפלמ"ח בעיקר בפריפריה ובכל המקומות בארץ שמהם צמח הפלמ"ח. בנוסף, מושקעים מאמצים רבים במוזיאון בית הפלמ"ח ובזמן הקרוב יונגש מסע הפלמ"ח המוצג במוזיאון בצורה דיגיטלית באינטרנט. על מנת לקיים את האירועים ופרויקט ההנגשה הדיגיטלי נדרש סכום כסף לא קטן המגויס מתרומות, שכן משרד הביטחון והמדינה מתקצבים רק את המוזיאון. כל חברי העמותה פועלים בהתנדבות.

תא"ל (במיל') אסף סלע, מ"מ יו"ר עמותת 'דור הפלמ"ח' (ובנו של אליהו "רעננה" סלע ז"ל מכברי), בפנייה לקיבוצים: "שנת הקורונה, והסגרים שעברו עלינו בשנה האחרונה, הייתה קשה לכולנו ובמיוחד לפלמחניקים, שכידוע, כולם מעל גיל 90. עקב המגיפה אנו מתקשים מאוד בגיוס תרומות מגופים עסקיים ותורמים פרטיים גדולים. אנו מבקשים גם מהקיבוצים לסייע לנו להרים משימה חשובה זו של ציון שנת השמונים להקמת הפלמ"ח ולתרום כפי יכולתם (התרומה מוכרת לצרכי מס לפי סעיף 46א'). סיפור הפלמ"ח שזור בסיפורם ההיסטורי של הקיבוצים, והתנועה הקיבוצית היא הפרטנר שלנו בלספר את סיפורו של הפלמ"ח ותרומתו להקמת המדינה".

בישיבתה האחרונה מים 11.04.21 החליטה מזכירות התנועה כי התנועה הקיבוצית תתרום גם היא שקל מול כל שקל שייאסף, עד לסכום של 50 אש"ח.


באנר משקארד

מצוינות ומצטיינות

רוניה הגיעה משיקגו לעוטף עזה כדי לשרת כלוחמת בצבא, מאיה עלתה מפרו ומאומצת ברמת יוחנן ועליזה מתגוררת לא רחוק ממנה, ביפעת. שלושתן נבחרו להיות חלק מ-120 החיילים שקיבלו בשבוע שעבר תעודת הצטיינות מנשיא המדינה בטקס המסורתי שנערך בבית הנשיא ביום העצמאות ה-73 לישראל
שלושת מצטיינות הנשיא מהקיבוצים

סמל עליזה מרמור מקיבוץ יפעת משרתת כטכנאית מערכות בחיל האוויר. חלומה הגדול של עליזה היה להתגייס לצה"ל, לתרום למדינה ולהצליח למרות כל הקשיים שעברה בחייה. עליזה חובבת ספרים, ספורט וריצה, האזור האהוב עליה במדינה הוא עמק יזרעאל. חוויה טובה במיוחד שהיא זוכרת מהשירות הצבאי היה טקס הרמת כוסית לחיילים בודדים בראש השנה 2020, בה הוזמנה על ידי מפקד הבסיס לדבר ולספר את סיפורה האישי מול המפקדים והחיילים.היא התרגשה מאוד ותוך כדי שדיברה ראתה לא מעט עיניים דומעות, ואף דמעה בעצמה. 

סמל רוניה בל מקיבוץ כיסופים משרתת כלוחמת בגדוד ברדלס המשתייך לחיל הגנת הגבולות. רוניה היא עלתה לישראל משיקגו כדי לשרת בצה"ל בתור חיילת בודדה והגיעה לכיסופים במסגרת גרעין צבר. לאחר שעברה טירונות ראשונית בבסיס מחו"ה אלון היא התגייסה לשירות קרבי. הערכים שמובילים אותה בשירות הם חברות ורעות. רוניה הייתה קשרית מ"מ במסע הכומתה שלה, נפצעה במהלכו, אך סיימה אותו בזכות נחישותה וכאות הוקרה על כך קיבלה את הכומתה של המ"מ שלה. הכי אוהבת בישראל את היישוב שחרות בערבה (שם מתגורר אחיה), אוהבת כדורגל, ספורט, לצייר, לבלות עם חברים והמשפחה.

סמל מאיה מיטרני, משרתת בתור טכנאית בכיפת ברזל. משפחתה של מאיה מתגוררת בפרו, אליה היגרה לפני מספר שנים מוונצואלה. הוריה התגוררו מספר שנים בישראל בשנות ה-20 לחייהם. בגיל 19 החליטה מאיה לבקר בארץ וללמוד עברית והגיעה לאולפן במעגן מיכאל. שנתיים לאחר מכן היא חזרה לאולפן שני בקיבוץ יחד עם אחותה הבכורה, תמי ושתיהן החליטו להתגייס לצבא. מאיה מתגוררת ברמת יוחנן במסגרת תוכנית אימוץ החיילים הבודדים של התנועה הקיבוצית. היא זוכרת את סיום הקורס כרגע המשמעותי בשירות שלה, והכי אוהבת בישראל את ראש הנקרה. הכי נהנית מרכיבה על אופניים. למאיה ציפתה הפתעה גדולה במהלך הטקס, שכן חשבה שרק אחותה ומשפחתה המאמצת יגיעו להריע לה, אך הוריה הפתיעו והגיעו במיוחד מפרו כדי להשתתף בטקס המרגש בבית הנשיא, ברגע שלא השאיר אף עין יבשה.

גאים בכן, החיילות המצטיינות שלנו, בכל אחת ואחת מכן. תמשיכו להצליח ולעשות חיל!


באנר הזמן הירוק המחודש

טקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של חללי התנועות הקיבוציות שנפלו במערכות ישראל ופעולות האיבה 2021

טקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של חללי התנועות הקיבוציות שנפלו במערכות ישראל ופעולות האיבה 2021

לאחר שבשנה שעברה נערך במתכונת מצומצמת, הטקס חוזר להיות פתוח לכולם ויתקיים בסימן 15 שנה למלחמת לבנון השנייה.
הטקס יתקיים בהתאם להנחיות. יום שלישי, 4.5.21, כ"ב באייר התשפ"א.

15:30: מפגש משפחות שכולות - מפגש עם נציגי אגף משפחות והנצחה, ארגון יד לבנים וסניף יד לבנים הקיבוצי.
ההתכנסות ב"מרכז תרבות" - מועצה אזורית מגידו (בצמוד לקיבוץ עין השופט).

17:00: התכנסות באתר ההנצחה - הסבר והדרכה על האנדרטה והאזור.

17:30: תחילת הטקס: דבר המשפחות השכולות, ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו, נציג צה"ל ומשרד הביטחון. בהשתתפות: אלי בן שם, יו"ר יד לבנים ותמי שלח, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל.
בתוכנית: שירה, קטעי קריאה, הנחת זרים.

19:00: סיום משוער.

לאישור השתתפות: 03-6925365 \ wm@tkz.co.il

משפחות הזקוקות לסיוע בהגעה - מוזמנות לפנות אלינו.


באנר קמפיין קליטה

תמונת השבוע:
כולנו יחד תחת בקתה אתיופית אחת

ילדי גן כלנית עם הסייעת אורה ליד ה'טוקול' שבנו. הצילום באדיבות דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל
ילדי גן כלנית עם הסייעת אורה ליד ה'טוקול' שבנו. הצילום באדיבות דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל

בגן 'כלנית' שבקיבוץ אלונים, עובדת סייעת אהובה במיוחד, אורה (ווגה) פרדה, שהיא ממוצא אתיופי. במהלך שהייה ב'גן יער' שאלו הילדים את אורה על אתיופיה ועל אורח החיים ואיך הסתתרת מפני הגשם. אורה סיפרה בהתרגשות על בקתה המכונה ׳טוקול׳ ואת סיפור עלייתה ארצה, לימדה אותם שירים באמהרית, לספור עד 10 ועוד סיפורים מחייה. בעקבות החקירה והלמידה עלה הרעיון לבנות 'טוקול'.

גן 'כלנית' הוא 'גן יער', כמו גנים רבים במועצה האזורית עמק יזרעאל. גן יער במהותו נמצא מחוץ לכותלי הגן ומאפשר לילדים לשהות במרחבים פתוחים, טבעיים ומגוונים, סמוך לסביבת מגוריהם בלמידה על הטבע תוך יצירת חיבור למקום. באחד מימי היער, הציעו הילדים לבנות מחסה מפני הגשם ואורה הדגימה כיצד בנו מחסה במדבר, באתיופיה, ומכאן נולד הרעיון לבניית בקתה אתיופית.

תמר אודם, רכזת סביבתית באגף איכות הסביבה במועצה האזורית, חיפשה גננות בגנים 'ירוקים מתמידים' שיהיו מעוניינות לבצע פרויקט במסגרת 'ירוק עד' של המועצה. זהובית עברי לינדר, הגננת של גן 'כלנית', הרימה את הכפפה וחברה אליה. אליהן הצטרף סבא מתנדב מהקיבוץ, צפריר ורדי, סבם של לני ושירה - שתי בנות מהגן. יחד, הם החליטו לבנות בקתה אתיופית, שתוכל להכיל את כל ילדי הגן. הקיבוץ הסכים וסיפק שטח מתאים, הצמוד לגדר הגן ולמרכז החינוכי בקיבוץ והקהילה כולה יחד עם בית הספר הסמוך, נציגי המועצה וענת קדם, מפקחת משרד החינוך, התגייסו לעבודה משותפת עם הילדים. התוצאה מדברת בעד עצמה! 


פייסבוק התנועה

סיום מחזור ד' של תכנית "שבילים" -
ממשיכים להכשיר את מנהיגי
ומנהיגות העתיד

ביום שני שעבר, סיימו משתתפי מחזור ד' של תכנית "שבילים - לציונות וצדק חברתי", מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית וקרן ברל כצנלסון, את חלקם בתכנית המנהיגות להכשרת פעילות ופעילים פוליטיים.
סיום מחזור ד' "שבילים" התיישבות עובדת - מטה אשר

תכנית "שבילים- לציונות וצדק חברתי" הינה תוכניות הדגל של רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית ואחת מתוכניות הצעירים שמובילה הרשת בשיתוף קרן ברל כצנלסון. שותפים מרכזיים ומשמעותיים למחזור הרביעי הם מועצה אזורית מטה אשר וקיבוץ עברון, שבחרו לקיים את התוכנית באזורם. את התוכנית סיימו 14 משתתפות ומשתתפים מקיבוצי המועצה האזורית מטה אשר והסביבה, שביקשו לקחת חלק בלמידה וחידוד תפיסת עולמם ולהיות אנשים יוזמים ומשפיעים במסגרות חייהם - בקהילה הקיבוצית, במועצה האזורית ובחברה הישראלית כולה.

המחזור הנוכחי יצא לפועל בשיתוף פעולה חשוב בין התנועה הקיבוצית, קרן ברל כצנלסון, מועצה אזורית מטה אשר וקיבוץ עברון שזיהו את הצורך הקריטי בהכשרת דור צעיר של מנהיגות ומנהיגים בעלי אידיאולוגיה ציונית הנמצאת על גוש המרכז שמאל במפה הפוליטית בישראל. למרות הקורונה, החלה לבסוף התוכנית בתחילת חודש ינואר 2021. במהלך התוכנית עברו המשתתפים 14 מפגשים שבועיים, שכללו הרצאות תוכן מפי מרצות ומרצים מהשורה הראשונה מעולמות הפוליטיקה, השירות הציבורי, תחום התקשורת, החברה האזרחית, עולם המשפט וכן מתחומי החקלאות, איכות הסביבה והמרחב הכפרי. בנוסף עברו המשתתפים סיור בן יום במועצה האזורית מטה אשר וכן סמינר דו-יומי מעמיק ומאתגר במהלך אמצע התוכנית בבית ברל.

במפגש הסיכום, פגשו המשתתפים את ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, שאמר להם כי: "קיבוץ זה לא חברה לפיתוח עצמי אלא חברה לתועלת הציבור - אתם מתחברים לתוכנית הזאת ואתם יכולים לשאול את עצמכם איפה אתם יכולים לתרום כדי לשפר את הכיוון שבו המדינה היקרה שלנו נוסעת בו. אל תברחו מהמחויבות הזאת. יש לנו ציפיות עצומות מכם בתחום הזה. אני רואה בכם עתודה אידאולוגית וצעירה, שתעזור לנהל את המאבק הקשה על רוח מחנה השמאל והסוציאל דמוקרטיה בישראל".


באנר TAPKIT

אנחנו ילדי התקופה. התקופה היא פוליטית

תאיר כהנא, בוגרת תוכנית "שבילים - מטה אשר": "היום אני מבינה כי פוליטיקה היא הכול והערכים שאני בוחרת להכניס לעשייה שלי ושל החברים שסביבי הם שמגדירים אותה בעבורי"
מעגל שיח במהלך תוכנית "שבילים" במטה אשר
מעגל שיח במהלך תוכנית "שבילים" במטה אשר

מאז שאני זוכרת את עצמי ידעתי שאהיה מורה. אבא שלי היה הרבה דברים אבל הראשון שבהם מורה. הייתי יושבת אתו שעות בבית ובכיתה, מקשיבה ועושה כמוהו. הכרתי את כל תלמידיו: "המטוס", "הבלגניסט", "זו שמסתירה את פנייה בשערה" ואחרים... טיילנו יחד, למדנו יחד, ניהלנו שיח על הכול ועל כל אחד מהם, כתבנו יחד את ההערות/ההארות לתעודה ובעיקר היינו. הוא ואחריו אני פעלנו לחוד ויחד מתוך אהבה וסקרנות גדולה, ניצוץ בעיניים שקשה להסביר במילים. אבא שלי נפטר לפני 21 שנה, הוא יצא לרוץ ולא חזר. משנהיתי מורה הרגשתי בבית. הרגשתי ואני עדיין מרגישה כי שם אני יכולה להיות אני ולהביא את מה שאני מאמינה בו אל תוך הכיתה, אל תוך הקשר.

התכנית נתנה לי את ההזדמנות לחזור הביתה, להיות. לברר מה חשוב לי ובשם מה ארצה לעשות. היא אפשרה לנו כקבוצה וכחברים לגבש לעצמנו קודם כל את ה"למה". "למה" שיאפשר לנו לעשות במדויק וגם יאפשר לנו להציג עצמנו ללא בושה, כל אחד בתחומו וכולנו יחד. אם אזקק לעצמי את הדברים אשמח שנוותר לרגע על "אנחנו והם" ועל "המחנות" בכדי לחזור לאהבה הפשוטה, לניצוץ שאי אפשר להסביר במילים בעיניים, לדמוקרטיה הליברלית ולסל הערכים הפשוט שהיא נושאת עמה. היום, עכשיו, הרגע. יותר מתמיד.

תאיר כהנא (בית העמק), מורה, מחנכת ומנהלת בית ספר, היא בוגרת תכנית "שבילים" במטה אשר מבית "רשת הצעירים" של התנועה הקיבוצית וקרן ברל כצנלסון.


באנר משקארד 2

שיתופיים קולטים ומשתפים

הקליטה לקיבוץ שיתופי היא בעלת מאפיינים ייחודיים - המשפחה הנקלטת נדרשת להתאים את עצמה למערכת שונה מהעולם שממנו היא הגיעה והקהילה גם היא צריכה להתאים את עצמה לנקלטים. כנס קליטה בקיבוצים השיתופיים שהתקיים בשבוע שעבר, עסק באיך מצליחים לקלוט בכל זאת בהתאם למורכבות זו
חברי קיבוץ מפלסים מדרום אמריקה נחים במדשאות הקיבוץ / צילום: זלוטן קלוגר, לע"מ
חברי קיבוץ מפלסים מדרום אמריקה נחים במדשאות הקיבוץ / צילום: זלוטן קלוגר, לע"מ

הכנס, שהיה פרי שיתוף פעולה בין המטה השיתופי למחלקת קליטה וצמיחה דמוגרפית בתנועה הקיבוצית, נערך באמצעות הזום ביום שני, 12.04.21, בהשתתפות כ-65 ממלאי תפקידים מ-40 קיבוצים שיתופיים ומתחדשים, מהתנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי. הכנס ניסה להפנות זרקור אל האתגרים והמאפיינים הייחודיים של הקליטה בקיבוצים שיתופיים, הציג דוגמאות ופיתרונות יצירתיים וקיים במהלכו שיח עמיתים בנושא.

לקראת הכנס הופץ סקר קליטה בקרב ממלאי תפקידים, ובהלכו הוצגו התובנות העיקריות העולות ממנו: מרבית הקיבוצים השיתופיים צופים גידול בקצב הצמיחה הדמוגרפית בשנים הקרובות ביחס לחמש השנים שחלפו ותהליך האקלום של המצטרפים לקיבוצים הוא נושא חשוב ומשמעותי ונראה כי יש מקום לחזק אותו. שאלות מרכזיות עלו בנושא שיווק הקליטה בקיבוצים והדרך להגדלת כמות המצטרפים לקיבוצים.

משתתפי הכנס שמעו שלושה סיפורי הצלחה בקיבוצים שיתופיים:
מיכל אקיאן מרביבים סיפרה שבקיבוצה מתחילים את הקליטה בתושבות בקיבוץ, שמאפשרת היכרות הדדית לפני ההחלטה על תהליך קליטה. דודו זיו מברעם שיתף בתהליך של קליטה לחברות עם עסק. איתן לבנה מפלמ"ח צובה הציג את תהליך הקליטה שיוצר בסיס להשתלבות מהירה של הנקלטים בתפקידים משמעותיים.


באנר ביטוח חקלאי

יצרת פעילות לחיזוק הקשר הבין דורי בקיבוץ? אולי מגיעה לך מלגה

אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית שם לו למטרה לעודד פעילות בקיבוץ שתוביל לבנוי קהילה ולחיזוק השיח הקהילתי ותשפיע על הקיבוץ כקהילה קיבוצית במיטבה, ומעניק מלגות לעידוד מעורבות צעירים בקיבוציהם, בדגש על האתגרים שזימנה לנו תקופת הקורונה – ובפרט חיזוק הקשר הבין דורי בקיבוץ
מדיטציה והילינג במסגרת פרויקט "Hatzor Spirit" בקיבוץ חצור, שזיכה את רותם הלוי במלגה בפעם הקודמת
מדיטציה והילינג במסגרת פרויקט "Hatzor Spirit" בקיבוץ חצור, שזיכה את רותם הלוי במלגה בפעם הקודמת

מה אנחנו מחפשים?

צעירים/סטודנטים המובילים או יובילו פעילות חברתית משמעותית שתתרום לחיזוק הקשר בין הדורות בקיבוץ, תייסד מסורת חדשה או תחדש מסורת קיימת ותשפיע ברמה הקהילתית, תוך שילוב של כמה מגזרים ועבודת שותפים.

על הפעילות להיות מתואמת עם ממלאי התפקידים בקיבוץ, בין אם כיוזמה חדשה או כחיזוק פעילות קיימת. רעיונות לפרויקטים מחברים: פודקאסט קהילתי / יומן וידאו שבועי / מפגשי זום קהילתיים או לוותיקים / פעילות מחברת על תשתית קיימת (ספריה, גינה קהילתית, מועדון) / ארגון והנחיית מפגשי נוער-ותיקים / טלפונים וביקורי בית / תיעוד סיפורי ותיקים / טיולים בחצר הקיבוץ. אגף חברה וקהילה ישמח להיות שותף בחשיבה ורעיונות.

אנחנו מעניקים 3 מלגות מקרן הארצפלד, כל מלגה ע"ס 5000 ₪.

תנאי הזכאות למלגה:

  • בן/ בת קיבוץ או חבר/ת קיבוץ.
  • פעילות המתקיימת לאורך מספר חודשים, ולפחות פעם בשבוע.
  • המלצה על ידי ממלא תפקיד בקיבוץ.

באנר הזמן הירוק המחודש

חידוש הסכמי שכירות לקרקע חקלאית
לזמן קצר

כמידי שנה במועד זה, פנתה רשות מקרקעי ישראל לציבור החקלאים המשתמשים בקרקע חקלאית זמנית להגיש בקשה לחידוש ההסכמים. קיבוץ אשר מועד סיום הסכמי השכירות היינו 31.8.21 ו/או 31.12.21 מתבקש להגיש בקשה לחידוש ההסכמים, וזאת לא יאוחר מיום 15.5.21
לוגו אגף כלכלה

את הבקשה יש להגיש לצוות עסקות חקלאיות במרחב הרלוונטי של הקרקע המבוקשת או באמצעות אתר האינטרנט של רמ"י. יש לקבל אישור שהבקשה התקבלה. ניתן להוריד באתר האינטרנט של רמ"י. לנוחיותכם, מצורף טופס בקשה להרשאה לשימוש בקרקע חקלאית לזמן קצר, וכן העתק מפניית רמ"י. על הקיבוץ המבקש להקפיד על הגשה מלאה ולמלא את כל הפרטים הנדרשים בטופס.

קיבוץ המבקש לשכור לראשונה חטיבת קרקע חקלאית זמנית, עליו לאתר את חטיבת הקרקע המבוקשת. וכן להגיש את בקשתו בטופס הנ"ל ולמלא בו את כל הפרטים הנדרשים. לנוכח ניסיון העבר ותהליכים שחווינו נדגיש, כי "הוראות אלו נכתבו בדם" – איחור בהגשת הטפסים עלול להקשות ואף למנוע חידוש ההסכמים!

בהזדמנות זאת, נבקש לרענן מספר המלצות במעטפת הרקע של האירוע:

  1. מקצועיות: הקריטריונים העיקריים על פי הם אמורה הועדה להכריע הינם חקלאיים ומקצועיים. ככל שהקיבוץ מעבד את הקרקע באופן מקצועי, משקיע בה ופועל עפ"י עקרונות ורוח חוק ההתיישבות, כך משתפרים סיכוייו להמשיך ולהחזיק בה.
  2. עיבוד יעיל: מומלץ לבחון ולשקול בכובד ראש הגשת בקשה לחוזה ל"עיבוד יעיל"  (מסלול ארוך טווח - שלוש תקופות בנות 7 שנים כ"א - להחכרת קרקע מעבר לתקן המשבצת (סעיף 8.15 בקודקס החלטות מועצת מקרקעי ישראל)).
  3. משבצת הקבע: יש לפעול באופן אקטיבי להגדרת ולהשלמת משבצת הקבע של הקיבוץ.

מומלץ לכתב גם את רפי עשת, האמון על תחום הקרקעות בתנועה הקיבוצית, לכל בקשה שהוגשה: rafi@tkz.co.il


באנר קמפיין קליטה 2

היסטוריה על הבמה: תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית חוזרת לסדרת קונצרטים נדירה עם המנצח ומנהלה המוזיקלי הראשון - אבי אוסטרובסקי

סדרת הקונצרטים הקרובה "לגעת באינסוף" של תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית צפויה להיות אחת מהחוויות המוזיקליות הנדירות והמרגשות בעונת יובל ה-50 לתזמורת. בסדרה ייחודית זו חוזר המאסטרו אבי אוסטרובסקי לנצח על הקונצרט כפי שעשה בשנת 1970, עם היווסדה של "התזמורת הקאמרית הקיבוצית". בקונצרטים תתארח הזמרת דניאלה סקורקה, מגדולות זמרות הסופרן בישראל
היסטוריה על הבמה: תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית חוזרת לסדרת קונצרטים נדירה  עם המנצח ומנהלה המוזיקלי הראשון, אבי אוסטרובסקי

אוסטרובסקי, מחשובי המנצחים הישראליים, שימש כמנהלה המוזיקלי הראשון של התזמורת בין השנים 1970-1973, ופעם נוספת בין השנים 1998- 2001. בהמשך דרכו  ניצח על תזמורות בינלאומיות חשובות ומפורסמות כגון: התזמורת המלכותית האנגלית, הפילהרמונית של בריסל ורבות אחרות. הופיע כמנצח בקונצרטים סימפוניים, בהפקות אופרה ברחבי העולם והקליט תקליטורים רבים, ביניהם: סימפוניות של מאהלר, "פולחן האביב" מאת סטרווינסקי ועוד.

בקונצרט ינוגנו יצירות מופת של ענקי המלחינים ביניהם ה- "ארואיקה" מאת בטהובן ושירים ידועים  מפרי עטו של שוברט בביצוע זמרת הסופרן הבינלאומית דניאלה סקורקה - סולנית מצטיינת שביצעה את תפקידי הסולו סופרן עם תזמורות ידועות בארץ ובעולם, חברה במיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית וזוכת פרסים רבים, ביניהם; מקום שלישי בתחרות הבינלאומית לשירת בארוק ע"ש פייטרו אנטוניו צ'סטי באינסברוק ופרס מצטיין ליצירה ישראלית.

מועדי הקונצרטים:

25.4.21 - עין השופט, בשעה 20:00 / 27.4.21 - גבעת ברנר, בשעה 20:00 /  28.4.21 - נתניה, בשעה 20:00 / 29.4.21 - דורות, בשעה 20:00 /
1.5.21 - מוזיאון ת"א, (אולם רקנאטי), בשעה 21:00.

לפרטים והזמנת כרטיסים:
077-466-1766 / 3579* או באתר התזמורת: 
WWW.NKO.CO.IL


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה