דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

אז מי צפוי לנאום, להרצות ולהופיע בכנס ההנהגות ה-8? התשובה של מזכ"ל התנועה הקיבוצית בעיתון הארץ למאמרי ההכפשות והשקרים על הקיבוצים ומה הקשר בין איתנות פיננסית לקליטה? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
שיתופיים בנאות סמדר
 21/10/2021

כנס ההנהגות השמיני - ההרשמה בעיצומה

כנס הנהגות הקיבוצים השמיני ייערך בחודש הבא (15-17/11) במלון גליליון (שבבעלות כפר גלעדי) וייפתח מייד בסיום ועידת התנועה הקיבוצית. שרים, חברי כנסת, הרצאות מרתקות וכמובן – מופעים מעולים. כל אלו (ועוד) מצפים לבאות ובאי הכנס (ואף אחד לא יבקש "במקום")
כנס ההנהגות השמיני – ההרשמה בעיצומה

כבכל שנה, גם הכנס השמיני, המיועד לממלאי וממלאות התפקידים המרכזיים בקיבוצים - יו"ר/ית, מזכיר/ת קיבוץ, מנהל/ת קהילה, מנהל/ת עסקים יעסוק בנושאי הליבה שעל סדר היום של הקיבוצים, ממלאות וממלאי התפקידים והתנועה הקיבוצית, וכמובן בעניינים שעל סדר יומה של החברה בישראל בכלל. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר יציג את סיכום שנה והתכניות לעתיד של התנועה הקיבוצית, המשנה למזכ"ל, הדס דניאלי ילין תציג מבט מבפנים ומבחוץ על התנועה הקיבוצית.

עד כה, אישרו את בואם לכנס שר הביטחון וסגן ראש הממשלה, ח"כ רא"ל (במיל') בני גנץ, שרת התחבורה, ח"כ מרב מיכאלי, שר הבריאות, ניצן הורביץ, השר לבטחון פנים, עמר בר-לב ועוד. בכנס יתקיים פאנל – "על המשמר" בהשתתפות חברי וחברות הכנסת "הקיבוציים" - סגן שר הביטחון אלון שוסטר ויעל רון בן משה (כחול לבן), רם שפע (העבודה), נירה שפק, ענבר בזק ומשה (קינלי) טור- פז (יש עתיד). בנוסף אליהם, רשמת האגודות השיתופיות, עו"ד שלומית שיחור-רייכמן תישא דברים.

ההרצאות המרכזיות שיתקיימו בכנס (רשימה חלקית ביותר): הרצאתה של החותרת הפאראלימפית המעוטרת מורן סמואל "לעבור את הקו - סיפור של עוצמה", הרצאתה של מלי אלקובי, המתמחה בייעוץ לארגונים בתחום האיזון בין העבודה לחיים הפרטיים: "ספונטניות בעידן אי ודאות", הרצאתה של ד"ר תמר עילם גינדין, בלשנית המתמחה בפרסית ובאיראן הקדומה והמודרנית: "מבט מבפנים על איראן", ועוד. בערב הראשון יצחיקו את באות ובאי הכנס הקומיקאיות אורנה בנאי ויעל לבנטל, ובערב השני הזמר אברהם טל יעיף את הגליל באוויר.


באנר כנס הנהגות הקיבוצים השמיני: נפתחה ההרשמה

בית החרושת לשקרים של זובידה ונוריאלי

למזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, נמאס מהשקרים וההכפשות הקבועות שמפזרים הדוקטורים הני זובידה ובני נוריאלי בטורי הדעה שלהם בעיתון 'הארץ'. בשבוע שעבר התפרסם בהארץ מאמר התגובה שלו, למען ידעו הקוראים את האמת והעובדות. "נוריאלי וזובידה טוענים שהקיבוץ הוא "יצור מוזר". הקיבוץ הוא לא יצור, אלא יצירה מופלאה וייחודית שנוצרה יש מאין"
עמק הירדן והכנרת במבט מלמעלה. בלי הקיבוצים והמועצה האזורית לא הייתה שם ריבונות
עמק הירדן והכנרת במבט מלמעלה. בלי הקיבוצים והמועצה האזורית לא הייתה שם ריבונות

לפני שבוע פורסם כאן מאמר מאת ד"ר בני נוריאלי וד"ר הני זובידה, שכותרתו: "הנה תנסו: 'שכונת גבת' בעפולה". זהו מאמר המשך למאמר שפורסם אף הוא ב"הארץ" (28.7), שכותרתו "מה משותף לקיבוצים ולמתנחלים? ביזה ברשות המדינה ובעידודה". המאמרים הללו הם חלק ממסע הסתה נגד התנועה הקיבוצית, המתנהל במסווה אידיאולוגי ובסיוע "אקדמי" של שני המלומדים. על פניו נראה כי כוונתם היא לחולל בישראל רפורמה מקיפה בסוגיית הקרקעות, אבל מתחת לפני השטח יש להם מטרה גדולה בהרבה — לפרק את הקיבוצים.

נוריאלי וזובידה, כמו חלק מהפקידים ברשות מקרקעי ישראל בשנים האחרונות, מנסים לחסל את התנועה הקיבוצית באמצעות מנגנון של הקצאת הקרקע לבנייה, מגורים ופרנסה, בשטח המחנה. אלה וגם אלה מינו את עצמם ל"פקחי הצדק החלוקתי". במקום לאפשר הסדרת שימושים חורגים באותו שטח, הם מונעים מקיבוצים לבנות ולקלוט חברים חדשים מבחוץ, ובכך מנסים לנהל את אורח חיינו, שאינו לטעמם. ובכן? מי שמם לקבוע בעבורנו את צורת החיים הקיבוצית בת 110 השנים?

נוריאלי וזובידה טוענים שהקיבוץ הוא "יצור מוזר". ראשית, הקיבוץ הוא לא יצור, אלא יצירה מופלאה וייחודית שנוצרה יש מאין. התרבות הקיבוצית אינה אשכנזית ואינה מזרחית. התרבות הקיבוצית היא תרבות מקורית. למורת רוחם, התנועה הקיבוצית חיה ומשגשגת. קיבוץ אינו רק יישוב. הקיבוצים היום, כולם, הם קואופרטיבים משוכללים, המקיימים בין חבריהם מערכת הדוקה של שותפות וערבות הדדית. כך בקיבוצים השיתופיים, וכך גם בקיבוצים המתחדשים (גם הקיבוץ המתחדש ביותר מקיים שותפות מלאה בין חבריו על גורמי הייצור ועל שטחי הקיבוץ, וערבות הדדית בין כלל חבריו). לקביעה הזאת שותפים חברינו ב–ICA, ברית הקואופרטיבים הבינלאומית, ארגון "קטן" המונה כ–1.3 מיליארד בני אדם בכל רחבי העולם.

279 קיבוצינו — הפרושים מאל־רום ברמת הגולן, משגב עם בגליל העליון, עמקי הצפון וגבול הלבנון, דרך בקעת הירדן ועוטף עזה, ועד קיבוץ אילות, בואך אילת — חווים תקופה של פריחה וצמיחה, ומקיימים פעילות נרחבת גם מחוץ לגדרות הקיבוצים. אנחנו רואים במרחב הגיאוגרפי שבו אנחנו חיים את מרחב האינטרס המשותף שלנו עם שכנינו, ומשתדלים ככל יכולתנו לשתף פעולה עם ערי השדה ועם המושבים והכפרים באזורי הארץ השונים. נוריאל וזובידה קוראים לנו בית חרושת לביזה? מאמריהם הם לא פחות מבית חרושת לשקרים ובושה.


באנר חשבשבת

לשאוב כוחות מהביחד

כ-30 מזכירות ומזכירים מקיבוצים שיתופיים ברחבי הארץ השתתפו השבוע בכנס בן יומיים, שהתקיים בנאות סמדר בהובלת המטה השיתופי בתנועה הקיבוצית. המטרה: לעצור לרגע את היומיום השוטף והתובעני בתפקיד לטובת מפגש שמאפשר למידה הדדית, התחדשות ומילוי מצברים
המזכירים והמזכירות שהתתפו בכנס במהלך סיור היכרות עם נאות סמדר ובית האמנויות במקום
המזכירים והמזכירות שהתתפו בכנס במהלך סיור היכרות עם נאות סמדר ובית האמנויות במקום

כחלק מתפיסת העבודה של המטה השיתופי, אותו מובילים צחי רם (רביבים) ויניב הגי (בארי), הכנס נבנה והונחה בכוחות פנימיים של אנשי התנועה (המטה השיתופי ומחלקת צמיחה ופיתוח קהילה) ומזכירי הקיבוצים עצמם, מה שתרם לתחושת החיבור והרלוונטיות. הנושא המרכזי שליווה את המשתתפים לאורך היומיים היה מנהיגות, בקיבוץ ובכלל - האתגרים המלווים אותה, והמשאבים, הכלים והדרכים השונות לחזק אותה ובאמצעותה את הקהילות בהם פועלים המזכירות/ים והמנהלות/ים.

בדברי הברכה שלה למשתתפות/ים ביום הראשון, ציינה המשנה למזכ"ל התנועה, הדס דניאלי-ילין, מאפיין המשותף לקיבוצים השיתופיים: נכונות יוצאת דופן להירתם למשימות שמחוץ לעצמם, לסייע במקרי חירום ומשבר לאומיים, לפעול למען החברה הישראלית ולקיים בתוכם פרוייקטים של עשייה חברתית. ממלאות וממלאי התפקידים בקיבוצים השיתופיים, הדגישה הדס, פועלים יום יום לחזק סדר יום ערכי משמעותי בתוך המורכבות של הובלת קהילה קיבוצית.

התכנים בכנס היו מגוונים – מנהיגות וניהול, נקודות לחץ ודרכי תגובה והתמודדות, סדר היום המקצועי והקיבוצי וכיצד ניתן לקדם אותו באופן משמעותי. האמצעים – שיחות עומק בפורמטים שונים (מהליכה דיאלוגית בזוגות, עבור בשיחות בקבוצות, ועד דיונים רחבים במליאה), אימפרוביזציה מלאת רגש והומור בהנחיית רועי רשקס (סאסא), הרצאות קצרות, שאלוני מנהיגות אישיים ועוד ועוד. הגיוון במתודות נועד לא רק לאפשר מפגש מעניין, אלא גם לתת כלים בידי המשתתפות/ים, שיוכלו לקחת חזרה הביתה לקיבוץ. בנוסף, נערך סיור מרתק בנאות סמדר והיכרות עם תפיסת העולם המיוחדת המובילה אותו, הליכת בוקר והתבוננות במדבר, בסגנון מיינדפולנס ייחודי למקום, וערב זמר ישראלי מרחיב לב (ומצחיק) בהנחיית עודד פלוט, מנהל הקהילה בחצרים וחבר ברור חיל.


באנר משקארד

שוב הטרור החקלאי בצפון מרים את ראשו:
המתבן בשניר הוצת ונשרף כליל

שני תושבי טובא זנגריה נעצרו בלילה שבין שלישי לרביעי בחשד להצתה של המתבן לאחר מרדף משטרתי שכלל ירי. אירוע זה מצטרף לשורה של עבירות גביית דמי חסות באזור בחודשים האחרונים. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "ממשלה חדשה אבל מצב ישן, אני קורא לשר לביטחון הפנים להילחם בה כמו שהבטיח"
המתבן שהוצת בשניר. צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה מחוז צפון. לחצו על התמונה לצפייה בווידאו

כוחות משטרה גדולים של שוטרי מחוז צפון וכוחות מג"ב הוזנקו סמוך לשעה אחת בלילה שבין שלישי לרביעי לאחר שהתקבל דיווח על הצתה של מתבן וטרקטור בקיבוץ שניר. נזקי ההצתה מוערכים בסכום של בין חצי מיליון למיליון ש"ח. הכוחות פתחו במרדף אחר רכב שנמלט מהמקום וסגרו את כל נתיבי המילוט שלו לאורך כביש 90. "הרכב נעצר תוך שימוש בדוקרנים ובירי כשניסה להיכנס במהירות גבוהה לתוך תחומי הכפר טובא זנגריה", נמסר מהמשטרה. "ברכב נעצרו שני חשודים תושבי הכפר בני 35 ו-49, וברכבם נמצאו ראיות הקושרות אותם להצתה".

הרקע לאירוע הוא חשד לניסיון לגביית דמי חסות ("פרוטקשן"). מדובר באחת העבירות הקשות והשכיחות בגליל העליון בשנים האחרונות, כש"חברות שמירה" לוקחות חסות על עסקים, אתרי בנייה ועל אזורים חקלאיים. מי שאינו משלם, סופג נזקים במאות אלפי שקלים. התופעה התרחבה לתחומי החקלאות, התשתיות, הבניין ואפילו המסעדנות, והוצתו עשרות כלי רכב, כלי צמ"ה, טרקטורים, מתבנים ומשרדים של רשויות מקומיות ורשויות מדינה.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "ממשלה חדשה אבל מצב ישן... גם בבוקר יום רביעי התעוררנו לעוד מעשה פשיעה חקלאי שנועד להפחיד את אנשי ענף הבקר של שניר, לסחוט מהם פרוטקשן ולערער את תחושת הביטחון והריבונות באזור. אנחנו קוראים לחברנו, השר לביטחון פנים עמר בר-לב, ידיד החקלאות וההתיישבות שמכיר את המצב, להעלות את נושא הטיפול בפשיעה החקלאית למקום גבוה בסדר היום של המשטרה ולהילחם בה ללא מורא, כפי שכבר הצהיר שבכוונתו לעשות וכפי שהתחילו בבוקר רביעי עם תפיסת המציתים".


באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע: שדות כותנה לנצח!

שדות הכותנה של מזרע בשקיעה. צילום: אפרת מס
שדות הכותנה של מזרע בשקיעה. צילום: אפרת מס

כותנה הינה אחד הגידולים החקלאיים הפוטוגניים בישראל ועונת הקטיף שלה נמצאת כעת בעיצומה. "צמר הגפן" המכסה את זרעי הכותנה משך את תשומת הלב האנושית כבר בתקופות קדומות (בהודו גידלו כותנה כבר סביב 1500 לפנה"ס), ומנוצל עד ימינו לייצור אריגים לתעשיית הטקסטיל, וכן לצרכים רפואיים (צמר גפן) ועוד. היקף גידול הכותנה בישראל ירד משמעותית בעשורים האחרונים והענף מצוי בקשיים כתוצאה מהשפעות מגפית הקורונה וסיבות נוספות.

בינתיים, יצאה אפרת מס מתל עדשים, צלמת חובבת ופסיכותרפסטית במקצועה, לטיול לעת שקיעה בשדות הכותנה של מזרע ואנחנו זכינו בתמונה המהממת הזו של הים הלבן על רקע השמש השוקעת בצבעי ענבר.


באנר כנס הנהגות הקיבוצים השמיני: נפתחה ההרשמה

מה הקשר בין איתנות פיננסית לקליטה?

במציאות שבה לקליטה לחברות יש משמעויות כלכליות כבדות, עולה הצורך לעסוק בהתארגנות המשפחתית של הנקלטים, בשאלת מידת המעורבות והאחריות של הקיבוץ וכיצד מייצרים תהליך מיטבי. מפגש זום שערכה מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית עבור רכזי ורכזות הקליטה יחד עם חברי וחברות הוועדות והמשפחות שנקלטו בקיבוצים, נועד לענות בדיוק על השאלות הללו
שכונה חדשה בקיבוץ - במרבית הקיבוצים הנקלטים החדשים מתמודדים עם האתגר הכלכלי של בניית בית
שכונה חדשה בקיבוץ - במרבית הקיבוצים הנקלטים החדשים מתמודדים עם האתגר הכלכלי של בניית בית

בחלקו הראשון של המפגש, העבירה חופית קדם עטר (מבוא חמה), יועצת כלכלית, הרצאה פוקחת עיניים על האחריות שמוטלת על הקיבוץ בהנגשת מידע, ליווי ותמיכה של משפחות נקלטות בהיבט הפיננסי. קדם עטר סיפרה על התהליך הרגשי והמורכב שעוברות משפחות בדרכן להפוך לחברי וחברות קיבוץ. מכיוון שבמרבית הקיבוצים, הקליטה כרuכה בבנייה של בית, ההוצאות הכספיות וההתחייבויות הפיננסית הן משמעותיות מאד, הלחץ הפיננסי והאתגר עלולים להוביל משפחות רבות למצבי דחק ולמשברים משפחתיים. על מנת לתמוך ולסייע למשפחות החדשות לצלוח את האתגר המורכב, על הקיבוץ לגלות רגישות, ערנות ותשומת לב לציר הכלכלי. בחלק גדול מהקיבוצים, אחריות הקיבוץ על הציר הכלכלי, מסתיימת באבחון הכלכלי בו מעריכים את האיתנות הכלכלית של משפחה לעמוד בתשלומי בניית ביתן ולשאת בהוצאות הקיבוץ השוטפות.

למדנו על בשרנו כי בדיקה אחת בנקודת זמן אחת אינה יכולה לתת ודאות על העתיד. המציאות רבת תהפוכות ושינויים, תכניות לחוד וחיים לחוד. על כן, הוצגו מגוון של כלים ופתרונות (חלקם ממש בחינם) על מנת לתמוך ולסייע ולהרחיב את הערבות הדדית שלנו גם בתהליך המורכב הזה. המטרה המרכזית בתהליכי הקליטה היא להביא חברים וחברות לתוך השותפות החברתית-כלכלית שנקראת קיבוץ. על מנת שהחברים והחברות החדשים והחדשות יוכלו לקחת חלק פעיל, מועיל, יוזם ומשמעותי, עלינו לתת להם להרגיש את אותה התחושה על ידינו (הקולטים). על כן, מלבד הגברת המודעות למגוון הקשיים שעוברות משפחות נקלטות נרצה להעמיק את התמיכה והליווי.

בדיון שנערך בחלקו השני של המפגש, התייחסו המשתתפים, ביניהם ממלאי תפקידים ונקלטים חדשים, לדילמות והמורכבויות שמייצר הנושא. ענבר טובול, מנהלת מחלקת קליטה במועצה האזורית חבל אילות, סיכמה את המפגש כמשמעותי ונחוץ מאוד. "התפיסה שהוצגה משקפת פן אחר לגמרי של האבחון הכלכלי ומרחיבה את ההבנה שלנו לגבי אחריות הקיבוץ הקולט כלפי המפגשות הנקלטות", הוסיפה ענבר.


באנר מרכז קליטה

מנהיגות אזורית – מנהיגות של הבית

השבוע, יצא לדרך המחזור ראשון של תכנית המנהיגות במרחב האזורי, מבית התנועה הקיבוצית והמועצה הציונית בישראל, במפגש ראשון חגיגי בבית הראשונות בעמק חפר. 15 קיבוצניקים וקיבוצניקיות מכל רחבי הארץ, שהחליטו לקחת אחריות ובחרו להשקיע מזמנם הפרטי ברכישת ידע וכלים על המרחב האזורי בו הם חיים ופועלים, במטרה להגדיל את העשייה וההשפעה הציבורית שלהם
משתתפי ומשתתפות התכנית והמנחה בצילום קבוצתי עם ניר מאיר ורותם שניצקי
משתתפי ומשתתפות התכנית והמנחה בצילום קבוצתי עם ניר מאיר ורותם שניצקי

את האירוע פתחו רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית ועפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה, שסיפרו על מטרות התכנית וחשיבות ההשפעה במרחב האזורי. 

לאחר מכן, שמעו חברות וחברי התכנית, אותה ינחה ויוביל נטע אראלי בן אור (העוגן), את מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, שבירך את המשתתפים ונתן הסבר על חשיבות הקשר בין המועצה, הארגון האזורי והתנועה הקיבוצית. עמית בן צור, מנהל מכון המחקר 'יסודות', חיבר את הבאות והבאים להשפעה על השלטון המרכזי, קביעת המדיניות וסדרי העדיפויות בישראל. לקראת סיום האירוע דיבר אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף כרמל, שהחדיר בנוכחים מוטיבציה לעשייה במרחב המועצתי והאזורי.

התכנית תעסוק בהיכרות מעמיקה עם הגופים הרלוונטיים במרחב האזורי, רכישת ארגז כלים, בניית קהילת עמיתים והקניית ידע על המרחב האזורי, בדגש על החיבור למרחב הקיבוצי והכפרי. בין הנושאים שבהם עוסקת התוכנית: השפעת התפיסות הכלכליות והחברתיות בישראל על השלטון המקומי, התנועה הקיבוצית – עבר, הווה, עתיד, מבוא לשלטון המקומי והמבנה הדו- רובדי, סוגי ישובים במרחב הכפרי ומנופי השפעה חיצוניים, מליאת המועצה, קואופרציה, ארגונים כלכליים אזוריים וכלכלה אזורית, השתתפות הציבור ועוד...


באנר ביטוח חקלאי

למרות תמיכת התנועה הקיבוצית: בוטלה העצרת המרכזית לזכרו של יצחק רבין

ארגון "הברית הישראלית" וחברת "סל הפקות" שהיו אמונים על הפקת וארגון העצרת השנה מסרו ביום שלישי
כי העצרת השנתית והמרכזית לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, שהייתה צפויה להיות האחרונה בכיכר
רבין בשנים האחרונות, בוטלה ­בשל היענות נמוכה
של ארגונים ותורמים פרטיים
העצרת המרכזית לציון רצח רבין ומורשתו בשנים קודמות
העצרת המרכזית לציון רצח רבין ומורשתו בשנים קודמות

העצרת אמורה הייתה להתקיים כמיטב המסורת במוצ"ש הבא, 30.10, במלאת 26 שנים לרצח יצחק רבין, ואמורה הייתה להתקיים בפעם האחרונה בכיכר רבין בשנים הקרובות, שכן בקרוב תיסגר הכיכר לציבור בשל עבודות תשתית של הרכבת הקלה שיתחילו בקרוב.

מטעם הארגונים השותפים להפקה נמסר: "אנו מבקשים להודות לתנועה הקיבוצית ומספר תורמים פרטיים שהתגייסו, אך לאור היענות נמוכה של ארגונים ותורמים משמעותיים אנו נאלצים לבטל את האירוע".

כזכור, מזכירות התנועה הקיבוצית דנה בישיבתה האחרונה ביום ראשון שעבר בבקשת המארגנים לקחת חלק גם השנה ולהשתתף בארגון העצרת. המזכירות אישרה את בקשתם של המארגנים לסיוע כספי מהתנועה ע"ס 50 אלף ש"ח והשתתפות בצוות ההיגוי והארגון של העצרת.


באנר משקארד

הזמנה להירשם לקורס ניהול
מקרקעין הקיבוץ 2021/22

במטרה להכשיר את העוסקים בניהול מקרקעין בקיבוצים, מצאו לנכון מנהלי ברית פיקוח-מבט, אגף כלכלה והמחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית לקיים קורס נוסף לניהול מקרקעין בקיבוץ, והפעם - הקורס יתקיים ב-ZOOM
הזמנה להירשם לקורס ניהול מקרקעין הקיבוץ 2021/22

ניהול קרקעות הקיבוץ מורכב ומסובך בשל המבנה הקנייני והתכנוני הייחודי של המשבצת הקיבוצית, מגוון ייעודי הקרקע השונים, מגוון זכויות הקיבוץ בקרקעותיו ועוד. ניהול מושכל וחכם של זכויות הקיבוץ בקרקעותיו מחייב ידע בסיסי, התמקצעות ומידע עדכני בתחום ניהול מקרקעין במרחב הכפרי. למרות מגפת הקורונה, רשויות המדינה העוסקות במקרקעין המשיכו לפעול, לטפל בפניות היישובים, לתקן תקנות ולשנות את מדיניות הממשלה לגבי קרקעות הישובים הכפריים. הקורס יקנה למשתתפיו ידע בסיסי לניהול קרקעות הקיבוץ, כמו גם במה לשיח משותף והכרה של עמיתים מקיבוצים אחרים

הקורס מיועד ל: יו"ר קיבוץ/כלכלי/עסקי, רכזי/ות ועדות מקרקעין וועדות תכנון, מנהלי/ ות עסקים, מנהלי/ות קהילה, מנהלי/ות כספים, חברי/ות ועד הנהלה, חברי/ות הנהלה כלכלית, רו"ח ועו"ד העוסקים/ות בתחום.

ניהול אקדמי: ד"ר שרה אדום | ליווי וייעוץ משפטי: עו"ד מיכי דרורי (התנועה הקיבוצית) | ליווי מקצועי: רו"ח אסנת כהן (ברית פיקוח-מבט)

המפגשים בקורס הם שבועיים ומתקיימים בימי שלישי שבין התאריכים 23.11.21 - 04.01.22, בשעות 09:00-13:00.


באנר חשבשבת

הכנס השנתי ה-12 למורשת וינגייט
בבית שטורמן

הכנס השנתי ה-12 למורשת וינגייט בבית שטורמן

הנכם מוזמנים לכנס השנתי ה-12 למורשת אורד צ'רלס וינגייט ופלגות הלילה אשר יתקיים בתאריך 2.11.21 בבית שטורמן שבעין חרוד, בהשתתפות: השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, וסגן שרת הכלכלה והתעשייה - ח"כ אלוף (במיל') יאיר גולן.

בתוכנית:
09:00 – התכנסות וכיבוד קל
10:00 – דברי ברכה:
מנחה:
 גב’ נגה בוטנסקי, הנהלת בית שטורמן
מר עמרי שלמון, מנכ”ל המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל
מר עובד נור, ראש מועצה אזורית הגלבוע

הרצאות:
10:15 – מר עמר בר-לב, השר לביטחון פנים
10:35 – ח”כ יאיר גולן, סגן שרת הכלכלה והתעשייה
11:00 – יציאה לסיורים בעקבות מורשתו של אורד צ’ארלס וינגייט
14:00 – סיום משוער

הרשמה ורכישת כרטיס לכנס ופירוט על הסיורים השונים בקישור >> https://www.beit-shturman.co.il/wingate/

***מספר המקומות מוגבל, הקדימו להירשם.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה