דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

בשבוע הבא זה קורה: כנס ההנהגות הקיבוצים ה-8 וועידת התנועה הקיבוצית ה-6. מיהם הצעירים המשפיעים בקיבוצים לשנת 2021? הזמר המפורסם שרוצה להקים קיבוצים נוצריים בארצות הברית. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
לוגו תנועה
 11/11/2021
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

קבלו את הצעירים והצעירות המשפיעים בקיבוצים לשנת 2021

כבכול שנה לקראת כנס הנהגות הקיבוצים בוחר צוות מיוחד את נבחרת הצעירים והצעירות המשפיעים בקיבוצם ובחברה הישראלית. קבלו אותן ואותם
קבלו את הצעירים והצעירות המשפיעים בקיבוצים לשנת 2021

איפה נפגשים מנכ"ל מרכז חדשנות, מנכ"לית מועצה אזורית, מנכ"ל מפעל קיבוצי, קצין מוביל, מנהלת צמיחה דמוגרפית, דוברת מפלגה, מנכ"ל ארגון נוער להט"ב, מנהלת קשרי ממשל בהתאחדות הסטודנטים, יזמים חברתיים ועוד ועוד? בגיליון המיוחד של "זמן קיבוץ"...

לחצו כאן לקריאת הגיליון המלא


באנר חשבשבת

"לא ייתכן שחקלאי יחשוב שעדיף לו לשלם פרוטקשן כי הביטוח, אם בכלל יסכימו לבטח אותו, יותר יקר מדמי החסות"

אלו היו דברי הסיכום של יו"ר הוועדה לביטחון פנים בכנסת, ח"כ מירב בן ארי, בתגובה לדברים שאמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית בדיון על הפשיעה החקלאית שהתקיים ביום שלישי השבוע בוועדה, ביוזמת הח"כים ענבר בזק, רם שפע, אופיר סופר, אופיר כץ ומאיר יצחק הלוי
צילום מתוך שידור הוועדה באתר הכנסת
צילום מתוך שידור הוועדה באתר האינטרנט של הכנסת

הרקע לדיון היה הצתת המתבן של שניר והטרקטור של רפת הקיבוץ שנשרפו כליל לפני שלושה שבועות בנזק שהוערך מאות אלפי שקלים לכל הפחות. ח"כ ענבר בזק (יש עתיד, בת קיבוץ דן) הגישה למחרת המקרה בקשה לדיון מהיר בוועדה לביטחון פנים בנושא תופעת הפשיעה החקלאית ודרכי ההתמודדות עם הנזקים הקשים שהיא מסבה לחקלאים במדינה, אליה הצטרפו הח"כים המוזכרים לעיל.

ח"כ ענבר בזק אמרה בפתיחת הדיון: "זו מכת מדינה שלא פוסחת על אף משק. בשנת 2020 היו 2172 אירועי פשיעה חקלאית. זה אומר שישה אירועים ביום, ובממוצע 12 אירועים בשנה למשק. הנזקים נאמדים ב-1.3 מיליארד ₪, ואין מי שמבטח. אם יש ביטוח אז הפרמיות מאד גבוהות. ב-70% מהתיקים שנסגרו העבריין לא ידוע. זה כשל של המשטרה".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר אמר בדיון: "ההשתוללות העבריינית במגזר החקלאי לא התחילה היום, וכשלא פתרו את ההשתוללות הזו היא גלשה לזירות אחרות. החקלאות העברית היא השלטת הריבונות על שטחי המדינה, וכשמפריטים את זה ונותנים לארגוני מתנדבים להגן על החקלאים, או אומרים שחברת הביטוח תפתור את זה, אז אנחנו פוגעים בציפור הנפש של הקיום הציוני פה. לא יכול להיות שהענישה תהיה כל כך קלילה, אחרת זה לא מרתיע אף אחד. המדינה צריכה לתת כיסוי ביטוחי כמבטח משנה למי שמבטח מפני שריפות כמו בשניר. הביטוח לא רוצה לבטח כי שורפים, וכשכבר כן מסכים – הפרמיה כל כך יקרה שכבר יותר זול לשלם פרוטקשן. יש כאן בעיה לאומית וצריך לטפל בה ברמה לאומית ולא מחוזית. יש כאן בעיה של ריבונות על שטחי מדינת ישראל, וכשהבית הזה יבין את זה אז כל היחס לחקלאות ישתנה".

לסיכום הדיון אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ בן ארי: "המדינה חייבת לתת גב כספי לחקלאים שנפגעים מפשיעה כלכלית. לא ייתכן שחקלאי יחשוב שעדיף לו לשלם פרוטקשן כי הביטוח, אם בכלל יסכימו לבטח אותו, יותר יקר מדמי החסות. זו הציונות וזה חלק ממשילות וריבונות. הוועדה קוראת לתגבר את מג"ב בעוד מתנדבים ושוטרים. הוועדה דורשת ממשרד האוצר לשקול איך לתת סעד לחקלאים, שכיום אינם מצליחים לבטח את רכושם כנגד שריפות וגניבות. המדינה חייבת לבחון אופציות".


באנר מזרחי טפחות חלק עליון

שר התקשורת נענה לפניית מזכ"ל התנועה והבטיח כי יפעל להקמת קיבוץ חדש

מזכ"ל התנועה פנה לשר במסגרת טקס חנוכת סיבים אופטיים בפלך. כזכור בישיבת המזכירות האחרונה הוחלט לבקש משרת הפנים כי במסגרת התוכנית להקמת יישובים חדשים יוקם גם קיבוץ חדש
החברים והחברות בפלך מרימים כוסית קפה שחור עם השר הנדל, מנכ"ל נורוקום ומנהל פיתוח ישובים במ.א. משגב
החברים והחברות בפלך מרימים כוסית קפה שחור עם השר הנדל, מנכ"ל נורוקום ומנהל פיתוח ישובים במ.א. משגב

שר התקשורת, יועז הנדל (תקווה חדשה), הגיע בשבוע שעבר לקיבוץ פלך לטקס חנוכת התקנת סיבים אופטיים בהשתתפות מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, נציגי נורוקום וחברי הקיבוץ. השר קיבל תצוגת תכלית של התקנת הסיבים, סייר בקיבוץ, שמע על הפיתוח והאתגרים בקיבוץ הפריפריאלי, והתעניין מאוד במודל הייחודי של פלך כקיבוץ קבוצות שיזורי. מזכ"ל התנועה "ניצל את ההזדמנות" וביקש מהשר כי יפעל גם הוא להקמת קיבוץ חדש כחלק מתוכנית הממשלה. 

מאיר כתב לאחר מכן בעמוד הפייסבוק שלו: "לפני כ-6 שנים, בנובמבר 2015 הופיע יועז הנדל (שהיה אז עיתונאי) בפני כנס הנהגות הקיבוצים במעלה החמישה. בדבריו בכנס, סנט בנו, חברי התנועה הקיבוצית, על כי "התעייפנו ונטשנו את זירת ההגשמה הציונית...". טוב... חלפו להן שש שנים, יועז הנדל מכהן כשר התקשורת, ונפגשנו בקיבוץ פלך לרגל השלמת חיבורו של הקיבוץ המיוחד הזה לרשת הסיבים האופטיים.  אז אחרי כמה מלים על תקשורת כסם החיים בפריפריה, ואחרי התייחסות לקיבוץ פלך, המרגש אותי כל פעם מחדש, החזרתי לו ב"בעיטת וולה". הזכרתי לו את הנאום ההוא והוספתי כי אם אכן, תחליט הממשלה על הקמת 11 ישובים חדשים, כפי שפורסם, אנחנו, בתנועה הקיבוצית, דורשים שיוקם לפחות קיבוץ חדש אחד. יועז הנדל הרים את הכפפה. מעכשיו, חובת ההוכחה עליו ועל ממשלת ישראל".

כזכור, בסופו של דיון ער שהתקיים במהלך ישיבת מזכירות התנועה האחרונה, הנחתה המזכירות את מזכ"ל התנועה להודיע לשרת הפנים איילת שקד כי במידה ואכן תחליט הממשלה על הקמת יישובים חדשים, התנועה עומדת על כך שלפחות אחד מהם יהיה קיבוץ.


באנר משקארד

קניה פרום דה קיבוץ

אנחנו בהלם: הראפר והמפיק המוזיקלי האמריקאי המצליח קניה ווסט הסביר בראיון שנערך עמו מדוע צריך להקים בארצות הברית קיבוצים נוצריים! ענת מרלא ממחלקת צמיחה דמוגרפית ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית, ניצלה את ההזדמנות כדי להסביר בכאן 11 על יתרונות החיים בקהילה קיבוצית ועל תהליך הקליטה

ביום ראשון נחשפנו לקטע מראיון מצולם בן שעתיים וחצי שנתן קניה ווסט, בו בין היתר הסביר מדוע זקוקה החברה האמריקאית לקיבוצים משלה. ווסט טען שאורח החיים האמריקאי מרחיק בין הילדים להוריהם אם בשל רצון לפתח קריירה ולהרוויח כסף או בשל לימודים בקולג', דבר הגורם לאותם צעירים למלא את הצורך שלהם באהבה עם דברים שליליים כמו חנויות אלכוהול, קניונים ומועדוני חשפנות. לטענתו של ווסט הדבר שלו הם זקוקים על מנת לתקן זאת הוא קיבוצים נוצריים בהם יגורו בני המשפחה קרוב אחד לשני והסבתות יוכלו לטפל בנכדיהן. 

כמובן שהתרגשנו ומיהרנו להגיב לקניה בעמוד הטוויטר והפייסבוק של התנועה ולהזמינו לבקר בקיבוצים אשר בארץ הקודש. קטע הווידאו זכה לעשרות אלפי צפיות בטוויטר וכלי התקשורת לא יכלו להתעלם (כמובן שבעיקר מההצהרה המפתיעה של קניה). 

ניצלנו את ההזדמנות ושלחנו את ענת להסביר למאיה ראכלין בתוכנית "ערב ערב" בכאן 11 על היתרונות של הקהילה הקיבוצית שקניה זיהה היטב. מוזמנים ומוזמנות לצפות בראיון!


באנר מרכז קליטה

כדי להגיע רחוק - כדאי ללכת ביחד

עבודה לפי תכניות עבודה היא כבר חלק מהשגרה בקיבוצים רבים, אבל ברבים אחרים היא עדיין דבר חדש שדורש הטמעה בתרבות הארגונית המקומית. מפגש שהוקדש לנושא, שם במרכזו את בניית תכנית העבודה הקיבוצית: למה חשוב וכדאי לתכנן, מה כוללת תכנית עבודה ובעיקר איך אפשר להוביל תהליך מסונכרן ומשתף עם הציבור, הוועדות וההנהלות
חנוכת בית קומונת נעמן בכפר מסריק בשבוע שעבר - שותפות רחבה אפשרה את הגשמת החלום
חנוכת בית קומונת נעמן בכפר מסריק בשבוע שעבר - שותפות רחבה אפשרה את הגשמת החלום

כשיצרנו את המפגש בנושא תוכניות עבודה משותפות בקיבוצים, ראינו את הקשת ואת האבנים. דווקא בסופם של חודשים רבים שבהם חוסר הוודאות שלט בחיינו, נזכרנו כמה חשוב שיש תוכנית שמסייעת לנו לסמן את המטרה, הנתיב המרכזי בו אנו צועדים, ולאן נרצה להגיע כקהילות קיבוציות.

מעל ל-90 ממלאות וממלאי תפקידים שונים בקיבוצים לקחו חלק במפגש זום, בו הזכרנו למה כדאי לעשות תוכניות עבודה ואיך מתייחסים לחוסר הוודאות גם בתוכניות שנתיות ורב שנתיות. באופן טבעי, התקדמנו לאיך לעשות את תוכניות העבודה תוך התבוננות בחזון הקיבוצי, בנעשה בקיבוץ בתקופה האחרונה ובלמידה מתוכניות עבודה קודמות. מבט מתכלל מאפשר הצבת מטרות ויעדים לשנה הקרובה, כאשר המבט מכוון רחוק אבל המדדים ספציפיים, מדידים, תחומים בזמן ובעיקר ריאליים ונכונים לקיבוץ ולשנה הקרובה.

שיתוף והשתתפותיות היוו חלק מרכזי מהדיון: קיבוצים רבים פועלים כבר בשיתוף פעולה בין ממלאות וממלאי התפקידים והוועדות, ומקפידים לנהל שיח עם הקהילה על המטרות והיעדים לשנה הקרובה. תוכניות העבודה הן של הקהילה ולא של ההנהלה – והפנמה של תהליכים מקומיים משותפים מייצרת תוכנית טובה יותר ובעיקר קהילה טובה יותר. מתודות של השתתפותיות, כמו וועדות פתוחות, מעגלי חלימה, ערבי טד ועוד הוצגו כדי להגביר את המגע עם חברות וחברי הקיבוץ. ברוח ההשתתפותיות שמענו ממשתתפות ומשתתפי הזום על החסמים והאתגרים בבניית תוכניות עבודה משותפות וניסינו לתת מענים לחלק מהם בחשיבה משותפת.


באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע: חמסה עליהן!

תמונת השבוע: חמסה עליהן!

אדית רמון, חברת קיבוץ גשר שעלתה ארצה בשנת 1937, במפגש מרגש של חמישה דורות, עם בתה נילי, נכדתה יפעת, נינתה מיכל ובת נינתה ("חימשה", על פי האקדמיה ללשון), ארבל, בת השלושה חודשים...  כמעט 102 שנות הפרש. 


פייסבוק התנועה

היי דרומה אל מסע י"ב

נותרו עוד פחות משלושה שבועות לתחילת מסע האופניים בחבל אילות, וההתרגשות בעיצומה. לאחר שנתיים ללא מסע, צוות אגף חינוך, בהובלתו של גיא גרסול, רכז המפעלים, יחד עם המועצות האזוריות ומערכות החינוך בקיבוצים שינסו מותניים ונמצאים כבר עמוק-עמוק בתוך תהליכי ההכנה למסע
רכז המפעלים באגף חינוך, גיא גרסול, מסביר למדריכי ומדריכות הנעורים על המסע ביום ההכנה בשטח
רכז המפעלים באגף חינוך, גיא גרסול, מסביר למדריכי ומדריכות הנעורים על המסע ביום ההכנה בשטח

התהליך החל ביום הכנה בשטח המסע - חבל אילות - והמשיך בעבודה הנמרצת והחשובה של אנשי החינוך בשטח: מגיוס הנוער ליציאה למסע ועד ההכנה החינוכית שנערכה ביום ראשון האחרון, ובה עסקנו יחד עם המדריכים והמדריכות מהקבוצות במהות ומשמעות תפקידו של המדריך החברתי במסע י"ב ובדרכים בהן המסע יהפוך למשמעותי יותר עבור הנוער.

באגף חינוך של התנועה רוצים לציין לטובה גם את אנשי חבל אילות, אשר נרתמו למשימה ולקחו חלק פעיל בתהליך ההכנות למסע, שייערך זו הפעם הראשונה באזור. אנשי ונשות המועצה האזורית והאזור נרתמו להכנות הארגוניות של בניית המסלול ואישורו מול הגורמים הרלוונטיים, ואף בחלק החינוכי, במסגרתו נרתמו לבניית תוכן ליום המסע שיעסוק בהיכרות עם חבל הארץ.

מבטיחים להמשיך ולעדכן


באנר מזרחי טפחות חלק תחתון

הנה היא באה: "תנועה בתנועה" - ועידת התנועה הקיבוצית ה-6

ועידת התנועה הקיבוצית השישית תתכנס בשבוע הבא במלון גליליון תחת הכותרת – "תנועה בתנועה". על הפרק מספר הצעות החלטה חשובות, ברכה מנשיא המדינה והופעה של הזמר הכי מפורסם שיצא מגבעת ברנר - חמי רודנר
לוגו ועידת התנועה

בשבוע הבא תתכנס ועידת התנועה הקיבוצית השישית, כאשר לפתחה מספר החלטות על סדר היום של התנועה הקיבוצית, הקיבוצים והחברה בישראל. ועידת התנועה הינה הגוף העליון לקבלת ההחלטות בתנועה הקיבוצית, והיא מתכנסת מידי ארבע שנים. 

אחת מהצעות ההחלטה שיוצגו בוועידה (תשע בסך הכל) מבקשת לאשר הקמת גוף משותף שיאחד את פעילויות התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית ("חבצלת החדשה") כמהלך משלים למיזוג התנועות. בדומה לוועידות קודמות ולישיבות מועצת התנועה על כל קיבוץ לשלוח מספר צירים (על פי מספר החברים בקיבוץ), שהם נציגיו לקבלת ההחלטות. השתתפותם של נציגי כל הקיבוצים – מאילות ועד שניר - בוועידת התנועה חשובה מאוד למנגנון קבלת ההחלטות בגוף העליון של התנועה.

לאחר ברכותיהם של כבוד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש המועצה האזורית המארחת, גיורא זלץ, יו"ר מרכז השלטון האזורי, שי חג'ג' ומזכ"לית הקיבוץ הדתי, שרה עברון, יישא מזכ"ל התנועה דברי פתיחה שלאחריהם יוצגו הנושאים לדיון בוועידה. לאחר מכן, יעברו הצירות והצירים לקבוצות דיון על פי הנושאים השונים לקבלת ההחלטות. עם סיום ארוחת צהריים עשירה "יתאווררו" הצירים בהופעה של חמי רודנר (בן גבעת ברנר, כידוע) ולקראת סיום היום יגיעו ההחלטות לכלל הצבעה. 

לחצו כאן להצעות החלטה אותן אישרה המזכירות לוועידה
לחצו כאן לסדר היום המלא והעדכני של הוועידה


באנר ביטוח חקלאי

כנס ההנהגות  – בשבוע הבא זה קורה!

כנס הנהגות הקיבוצים השמיני יערך בשבוע הבא במלון גליליון הסמוך לאגמון החולה. כמדי שנה מובטחים שלושה ימים גדושים בהרצאות הכי מעניינות, ההופעות הכי טובות והאנשים והנשים הכי מצויינים שיש
כנס ההנהגות  – עכשיו עם התוכנית המלאה

כמו בכל שנה הכנס יעסוק בנושאי הליבה של ממלאות וממלאי התפקידים בקיבוצים, בסיכומי השנה ותוכניות השנה הבאה של התנועה הקיבוצית, פאנלים בנושאי הקיבוץ והמדינה ועוד. בערב הראשון יצחיקו את המשתתפים אורנה בנאי ומרינה אקילוב בהופעת סטנדאפ בחסות נופר אנרגיה ובערב השני ינעים את הזמן בקולו הגבוה הזמר המשובח אברהם טל בהופעה בחסות ג'יני. את הכנס יחתמו מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, שאולי יביא לנו בשורה על הבנייה בקיבוצים והספורטאית הפאראלימפית, זוכת מדליות כסף וארד פאראלימפיות ואלופת העולם בחתירה, מורן סמואל בהרצאה מעוררת השראה "לעבור את הקו, סיפור של עוצמה". 

וכמובן, כמו תמיד, יכבדו את הכנס גם שרים וחברי כנסת ובינהם - שר הביטחון ח"כ (רא"ל במיל') בני גנץ, שרת התחבורה, ח"כ מרב מיכאלי, שר הבריאות, ניצן הורוביץ והשר לביטחון הפנים, עמר בר-לב.

נוסף על אלה, יערך פאנל מיוחד, בהנחיית עיתונאית 'הארץ' נעה שפיגל, תחת הכותרת "על המשמר" עם חברי הכנסת הקיבוצניקים – ח"כ וסגן שר הביטחון אלון שוסטר (כחול לבן), ח"כ רם שפע (עבודה), ח"כ נירה שפק (יש עתיד), ח"כ ענבר בזק (יש עתיד), ח"כ משה (קינלי) טור־פז (יש עתיד), ח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן). 

לחצו כאן להורדת לו"ז הכנס המלא


באנר משקארד

קול קורא להגשת מועמדות לתפקיד מנכ"ל/ית מכללת אורנים

מועד כניסה לתפקיד: במהלך שנת 2022
היקף המשרה: 100%, כפיפות לנשיא המכללה
לוגו 70 לאורנים

מכללת אורנים היא מכללה אקדמית לחינוך המקנה תואר ראשון ושני בעשרות חוגים ותוכניות ומכשירה למעלה מ-1000 מורים בשנה ברמות הכשרה שונות. בנוסף ליחידות האקדמיות פועלות באורנים יחידות חוץ אקדמיות עם קהלי יעד מגוונים. המכללה מעסיקה כ-700 אנשי סגל ולומדים בה למעלה מ-6000 ילדים, בני נוער, סטודנטים ומשתלמים בכל שנה.

תחומי האחריות של התפקיד: שותף/ה בכיר/ה בקביעת מטרות המכללה וגיבוש אסטרטגיית הצמיחה שלה. מופקד/ת על ביצוע ויישום מדיניות המכללה בתחומי המינהל ובכלל זה על: הפעילות המנהלית והכספית של המכללה, מערכות מידע, העסקה וניהול הסגל המינהלי, אחזקה, בינוי ופיתוח, פעילות רכש, שיווק ותקשורת, ניהול ישיר של סמנכ"לים, ראשי אגפים ומחלקות מכללתיות. ניהול הקשר עם גורמי ממשל לאומי, אזורי ומקומי; ניהול הקשר עם ארגונים הפועלים בקמפוס המכללה.

המכרז פתוח להגשת מועמדות עד לתאריך 25.11.21.


באנר מרכז קליטה

קדימה אל הנח"ל

בשבוע שעבר סיימו את פרק ההכנה לצה"ל שני הגרעינים החדשים של מסלול הנח"ל, המשותף למעגל הקבוצות ולתנועה הקיבוצית - טוריה ואלבלו!
הגרעינים במהלך פרק ההכנה
הגרעינים במהלך פרק ההכנה

במהלך חודשיים אינטנסיביים ביותר התגבשו הגרעינים יחד, בהדרכת טל ובת-אל, למדו והעשירו את עולמם בתחומי ציונות, פילוסופיה ותיקון חברה, ועבדו בחקלאות כדי לממן את החווייה. שני הגרעינים לא הסתפקו בתכנים הרגילים שלהם, ויצגו אותנו בכבוד גם בפסגת הצעירים של התנועה הקיבוצית וביום העיון לזכר אמרי רון של מעגל הקבוצות.

חברי הגרעינים עתידים להתגייס בשבועות הקרובים לתפקידי פיקוד, לוחמה (גם לוחמות!), חינוך והדרכה, ואין גאים מאתנו על הדרך המשותפת שעברו ושעוד יעברו.

נופר לוצטו ועמרי גלעד, רכזי מסלול הנח"ל בתנועה הקיבוצית ומעגל הקבוצות מבקשים להודות לכל האישים והגופים שהגרעינים פגשו במהלך התקופה המשמעותית, ושפרק ההכנה לא היה אותו הדבר בלעדיהם.


באנר חשבשבת

דרוש/ה עו"ס למשרת ריכוז אזור מרכז וצפון בתכנית תל"מ

התכנית הינה בשיתוף עם "יתד" ומתוקצבת על ידי משרד הרווחה. היקף משרה: 60%
לוגו תל"מ

רקעתכנית תל"מ (תעסוקה, לימודים ומגורים) פועלת מזה 22 שנה בקיבוצים שונים ברחבי הארץ. התכנית תומכת מידי שנה בעשרות צעירים וצעירות בסיכון ומעניקה הזדמנות ייחודית לניהול חיים עצמאיים בסביבה כפרית ועוטפת תוך ליווי צמוד בכל תחומי החיים. התכנית מעניקה מעטפת חברתית, פעילויות העשרה וסדנאות כישורי חיים, לצד מימון של הכשרה מקצועית או הכנה לקראת לימודים גבוהים. תל"מ מייצרת למשתתפים בה הזדמנות למוביליות חברתית משמעותית ואיכותית ושייכות קהילתית לצמוח ממנה, תוך מתן דגש על העצמתם האישית.

דרישות התפקיד:

  • תואר ראשון - בעבודה סוציאלית (יתרון לתואר שני רלוונטי).
  • זיקה והיכרות עם התנועה הקיבוצית.
  • ניסיון ורקע בעבודה עם צעירים בסיכון ו/או ניסיון ורקע בגיוס והשמה לתוכניות/לעבודה.
  • יכולת רתימת שותפים וראייה מערכתית ומתכללת.  
  • ניסיון ורקע בהדרכה והנחייה (יתרון).
  • היכרות ויכולת עבודה על מערכות מידע.
  • יכולת עבודה בצוות לצד עבודה עצמאית, הגדלת ראש, חריצות ומסירות.
  • רישיון רכב חובה - התפקיד דורש נסיעות מרובות.

 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה