דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

ממשיכים לסייע לפליטים מאוקראינה: כל העדכונים לגבי איך אפשר. אין חקלאות - אין עצמאות! הסדר הביניים הוארך בשלושה חודשים נוספים ולקראת מועצת התנועה הקרובה - גם האמת היא אופציה. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
ילדה מאוקראינה ביחיעם
 17/03/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

צידה לדרך – עדכון חשוב לצרכים עבור פליטי אוקראינה ואפשרויות נוספות לסיוע

איפה נמצאים נציגי התנועה הקיבוצית ותנועות הנוער? למי הם מסייעים וכיצד ניתן לתרום לפעילות זאת? מה צורך של העולים והפליטים שכבר הגיעו לישראל ולקיבוצים? ואיך מצטרפים כקיבוץ לפרויקט הציוני הכי גדול כיום - "בית ראשון במולדת"? כל הפרטים בכתבה
ציידה לדרך – עדכון חשוב לצרכים עבור פליטי אוקראינה ואפשרויות נוספות לסיוע
ילדה מגיעה עם משפחתה לקיבוץ יחיעם. בקיבוץ יקלטו 15 משפחות עולים.

בימים אלו החלה קליטת פליטים מאוקראינה ורוסיה בקיבוצים: יחיעם, אשדות יעקב מאוחד, כנרת, רביבים ומשאבי שדה. כעת, עולים מהשטח צרכים לסיוע בתרומות ציוד לדירות שהושמשו עבור קליטת העולים. הציוד הדרוש כולל: מיטות זוגיות, מזרנים, פינות אוכל, ספות, מוצרי חשמל - מקררים, מיקרוגלים, תנורים, פלטות חשמליות, טלויזיות ועוד...
מעוניינים לתרום ציוד? פנו לשיר גורן: shir@tkz.co.il

הקליטה כרגע מתבצעת במקומות בהם התכנית פעילה, בתנועה קוראים לעוד קיבוצים ויישובים נוספים בהם ניתן לקיים את התכנית. כרגע יש צורך רק ביחידות נפרדות לקליטת משפחות למשך זמן מינימלי של לפחות חצי שנה. אנו רואים בכם ובכן שותפים למאמצים המושקעים בסיוע לעם האוקראיני, ומבקשים את התגייסותכם, כל קיבוץ לפי יכולתו.
אשת הקשר: ילנה קוברסקי - ElenaKo@jafi.org

גיוס תרומות לצרכים הומניטריים דחופים:

יש צורך בגיוס משאבים רחב על מנת לסייע לגופים השונים ובמיוחד לשומר הצעיר העולמי ויתר תנועות הנוער, ברכישת גנרטורים, ארגון הסעות, שכירת דירות מקלט, תרופות, מזון,  וציוד רפואי וצרכים דחופים וקריטיים נוספים. בנוסף סיוע בהכשרת יחידות דיור בקיבוצים לקליטת עולים במסגרת בית ראשון במולדת.

העם האוקראיני באירופה נמצא במצוקה גדולה ובחוסר וודאות מה ילד יום לאור זאת, אנו פונים אליכם בזאת להרים תרומה כספית, כל אחד לפי יכולתו. פרטי חשבון לתרומה כספית (עבור רכישת ציוד): בנק הפועלים ( 12) - סניף שאול המלך 532 - מס. חשבון: 504704

לפקודת חבצלת מוסדות תרבות וחינוך (חל"צ).

* חבצלת הינה מוסד ציבורי מאושר לפי סעיף 46 א' לפקודת  מס הכנסה לצורך תרומות.


באנר משקארד

בואו להיות חלק ממשלחות
הסיוע לאוקראינה

המועצה האזורית שער הנגב, התנועה הקיבוצית ונטעים מגייסות מתנדבים ומתנדבות למשלחת סיוע לפליטי אוקראינה הנמצאים בגבולות המדינה השונים
בואו להיות חלק מהמשלחות סיוע לאוקראינה

מעוניינים לסייע לפליטים ולפליטות מאוקראינה?

המועצה האזורית שער הנגב, התנועה הקיבוצית ונטעים מגייסות מתנדבים ומתנדבות למשלחת סיוע לפליטי אוקראינה הנמצאים בגבולות המדינה השונים. 

דרושים: דוברות ודוברי רוסית או אוקראינית, בעלות ובעלי הכשרה בתחומי העבודה הסוציאלית/פסיכולוגיה/חינוך (פורמלי ולא פורמלי). המתנדבים יקבלו כרטיס טיסה ודמי מחייה יומיים.


באנר ביטוח חקלאי

המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית בדיון בכנסת: "קליטה בתוך קהילה היא הדרך הנכונה, זה מה שאנחנו מציעים בקיבוצים"

בדיון שנערך השבוע בוועדה לעניין זכאי חוק השבות והקשר עם התפוצות, בראשות ח"כ יום-טוב כלפון, אמרה שרת הקליטה, פנינה תמנו שטה: "אנחנו מאמינים שהיכולת לממש את התחזיות של עשרות ומאות אלפים תוכל לקרות רק אם נעבוד באופן סדור וחכם בשילוב הכוחות הפועלים בשטח"
המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית בדיון בכנסת: "קליטה בתוך קהילה היא הדרך הנכונה וזה מה שאנחנו מציעים בקיבוצים"
ועדת המשנה לזכאי השבות וקשר עם התפוצות (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

הדס דניאלי ילין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית: "אנחנו, בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים ערוכים לקליטה במסגרת תוכנית "בית ראשון במולדת" שקיימת משנות ה-90. עשינו מיפוי בשטח יש לנו עשרות קיבוצים שמחכים לקלוט. קליטה בתוך קהילה היא הדרך הנכונה, לא צריך שיהיו "ערי קראוונים, אבל חשוב 'לרוץ' יותר מהר. הדברים לוקחים זמן.  אם נותנים לנו להביא קרוואנים, אנחנו יכולים לקלוט אלפי עולים. 10-5 קרוואנים בכל קיבוץ יביאו אלפי עולים.  לשאלת יו"ר הוועדה, על החסמים השיבה: "החסם שלנו הוא בנייה של מודל מוסכם וגם חסם רגולטורי".

יו"ר הוועדה ח"כ יום טוב חי כלפון (ימינה) פתח את דיון הוועדה הראשון בציטוט מתוך דבריו של נתן שרנסקי שריגש אותו, לדבריו: "כשגדלתי באוקראינה היו המון אומות ולאומים, בתעודה היה כתוב רוסי/ אוקראיני/ קוזאקי, אבל אם היה כתוב "יהודי" זה היה כאילו יש לו איזו מחלה. לא ידענו כלום על יהדות ולא ידענו כלום חוץ מאנטישמיות ושנאה כלפינו. אף אחד לא השתדל להחליף בתעודה את המילה רוסי אבל אם היה כתוב יהודי והיית מצליח לשנות זאת הסיכוי להתקבל לאוניברסיטה היה יותר גדול. יש מילה אחת שיכולה לעזור ליהודים לצאת משם והיא יהודי. העולם התהפך. כילד המילה הייתה בשימוש לרעה והיום בגבול אוקראינה המצב הפוך".

שרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה: "אנחנו בשעת רצון וזו זכות גדולה לכל אחד ואחת מאיתנו לעזור בנושא, בשעת משבר קשה כזה. יש ריכוז מאמץ בממשלה והרבה שרים העוסקים בכך יום יום רבים מהם עולים חדשים בעצמם. אנחנו מאמינים שהיכולת לממש את התחזיות של עשרות ומאות אלפים תוכל לקרות רק אם נעבוד באופן סדור וחכם בשילוב הכוחות הפועלים בשטח. דמיינו לכם את אותו מבוגר הנמצא בקייב בתנאי מלחמה וסיכון חיים, אנחנו רוצים לתת את הביטחון שיצאו לדרך".


באנר קמפיין חקלאות 1

"בנט, עתידה של החקלאות בגבולות המדינה, היא באחריותך. אם תיפגע פגיעה אנושה, תיזכר לדיראון עולם"

על רקע מסיבת העיתונאים שקיימו בשלישי בבוקר שרי האוצר והחקלאות בה הכריזו כי יבטלו מיידית מכסים על מגוון פירות וירקות, וקודם לכן חתימתם באופן חד צדדי על צווי הייבוא של דבש, ביצים, דגים, בשר ושמן זית, החליטו ראשי ההנהגה החקלאית להגביר את האש במאבק ולצאת בקמפיין: "בלי חקלאות – אין עצמאות!". מזכ"ל התנועה הקיבוצית קרא לראש הממשלה להתערב מיידית במשבר ולקחת אחריות
קמפיין נגד הרפורמה בחקלאות

ראשי ההנהגה החקלאית מגבירים את האש במלחמה נגד רפורמה חד צדדית בחקלאות ויוצאים בקמפיין דיגיטלי חדש נגד הממשלה והעומד בראשה, נפתלי בנט."בלי חקלאות אין עצמאות" זועק הקמפיין ומטיח בממשלה כי "מה שלא הצליחו לעשות נסראללה וראשי החמאס עושה ממשלת השינוי להתיישבות החקלאית בגולן, בגליל, בנגב, ובעוטף עזה".

את הדברים הללו טוענים בהנהגה החקלאית לאחר שמודל מוכר ובינלאומי, שפיתחו שני חוקרים בכירים בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, הציג נתונים מדאיגים בנוגע לרפורמה החד צדדית שמובילים שרי האוצר והחקלאות. על פי המודל, במידה והרפורמה תצא לדרך כפי שהיא, תהיה פגיעה של עשרות אחוזים בשיעור של 50%-65% בהכנסות של חקלאי הנגב, עוטף עזה הגליל העליון ורמת הגולן ויעלמו שטחי גידול עצומים של פירות וירקות.

בהנהגה החקלאית מציינים: "הממשלה בראשות בנט החליטה להוציא גזר דין מוות כנגד החקלאות הישראלית ולהפקיר את ביטחון המזון בישראל בידי זרים, בשעה שהעולם כולו פועל הפוך לאור משבר האקלים והמלחמה באוקראינה. החקלאות הישראלית אינה שונה ממחסני חירום של דלק או תחמושת. היא הביטחון של כל אחת ואחד מאיתנו בכל מזג אוויר, בכל מצב ביטחוני, בחירום ובשגרה. מי שמחזיק באמצעי הייצור יעמוד גם מול הגדול שבמשברים".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר קרא לראש הממשלה נפתלי בנט להתערב מיידית במשבר החקלאות ולקחת אחריות על השלכות המהלך: "בנט, עתידה של החקלאות בגבולות המדינה, היא באחריותך. אם תיפגע פגיעה אנושה, תיזכר לדיראון עולם". מאיר פנה גם לסיעות האופוזיציה: "החקלאות הישראלית שייכת לכלל חלקי העם. יש חקלאים שהם בוחרי ליכוד וש"ס לצד חקלאים בוחרי מרצ והעבודה. החקלאות אינה עומדת במחלוקת פוליטית בין ימין לשמאל. החקלאות הישראלית היא בסיס הכוח של מדינת ישראל העצמאית - עמדו לצד החקלאים והשמיעו קולכם נגד המדיניות ההרסנית".


 

חברי הכנסת בקואליציה בפנייה ליו"ר הכנסת: דורשים כינוס דחוף של מליאת הכנסת בשל הפרת התחייבותם של שרי האוצר והחקלאות לקואליציה

בתגובה להכרזתם של שריה האוצר והחקלאות על כוונתם לחתום על צווים להורדת מכסים ולהניע באופן חד צדדי את הרפורמה בחקלאות, פנו בשלישי בערב 19 חברי וחברות כנסת ממפלגות העבודה, כחול לבן, יש עתיד ומרצ אל יו"ר הכנסת, מיקי לוי, בדרישה לכנס בדחיפות את המליאה בפגרה, כדי לבטל את הפטור ממכס. "מגנים באופן חריף את בחירת השרים לפעול כנגד ההסכמות הקואליציוניות"
מליאת הכנסת. צילום: קובי גדעון לע"מ
מליאת הכנסת. צילום: קובי גדעון לע"מ

קבוצה גדולה של 19 חברות וחברי כנסת מסיעות הקואליציה הגישה ליו"ר הכנסת מיקי לוי מכתב ובו דרשו לממש את זכותם הפרלמנטרית ולהביא לביטול הצווים שנחתמו באופן חד צדדי על ידי שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר לביטול במליאת הכנסת לחוק מיסי מכס ובלו. במכתב פירטו חברי הכנסת את הסיבות לדרישה לביטול הצווים: "לצערנו, דווקא בזמן משבר עולמי על רקע המלחמה באוקראינה שמוכיח את הצורך האסטרטגי של מדינת ישראל לתכנן לטווח הארוך את מדיניות ביטחון המזון שלה, בחרו שרי האוצר והחקלאות לחצות את הקווים האדומים של הנהוג בקואליציות השינוי שלנו, ולפעול באופן חד צדדי ולהיות האחראים הישירים לערעור יציבותה של הקואליציה".

כמו כן גינו באופן חריף את בחירת השרים לפעול כנגד ההסכמות הקואליציוניות, וכתבו כי יעמדו נגד "הדורסנות המסוכנת והלא-דמוקרטית של חברי הרשות המבצעת שהפרו מוסכמות ופועלים נגד הקואליציה בצורה בוטה ומזלזלת".

ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ מיכאל ביטון תדון בשבוע הבא, על אף הפגרה, בנתונים הסותרים על פערי התיווך בתוצרת החקלאית והשלכות הורדת המכסים – ותבחן את מועד הביצוע של תכנית הסיוע לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון. גם שר התקשורת, יועז הנדל, הגיב להכרזתם של השרים ליברמן ופורר ופנה למזכיר הממשלה, שלום שלמה, בבקשה לקיים בהקדם האפשרי דיון בממשלה בנושא הורדת מחירי המים ותמיכות ישירות בחקלאים.


פייסבוק התנועה

תודה על מה שאתם נותנים

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, לא לוקח כמובן מאליו את התגייסותם המלאה של חברי וחברות הכנסת בקואליציה, שעומדים מזה כתשעה חודשים כחומה בצורה מול רצונם של שרי האוצר והחקלאות לכפות על הקואליציה את הרפורמה באופן חד צדדי. בתקופה קשה זאת אתם מהווים צוק איתן של תמיכה ערכית ועקבית"
קמפיין חקלאות

חברינו בכנסת,

מזה תשעה חודשים מתנהל מסע הסתה שיטתי כנגד החקלאות הישראלית על כל ענפיה. מאז ראשית ימי הציונות לא חווינו תקופה משונה כזאת. שרי האוצר והחקלאות החליטו לסמן אותנו כאחראים על יוקר המחיה בישראל.

כאילו אין השתוללות של מחירי הדיור (שמקורם במדיניות קרקעית ספסרית), כאילו אין מיסוי כבד על דלקים ואנרגיה כאילו אין פערי תיווך ותשומות עודפות שמקורן ברגולציה ממשלתית, כאילו לא היתה מגפה ואין מלחמה באירופה. האשמים הם החקלאים...

בתקופה קשה זאת אתם מהווים צוק איתן של תמיכה ערכית ועקבית. בשם כל חקלאי ישראל ובשמה של התנועה הקיבוצית כולה, אני מבקש להצדיע לכם על הנחישות והדבקות בערכים המכוננים של הציונות. שום רוח רעה או "ועדה מטעם"  לא מסיטה אתכם מדרככם, דרכינו.

תודה לכם, אנחנו מחזקים ובוטחים בכם.

 

באנר מרכז קליטה

תמונת השבוע: הידד פורים, הידד פורים

קומונת הגל שלי מחופשים לשלגיה ושבעת הגמדים
קומונת הגל שלי מחופשים לשלגיה ושבעת הגמדים

גם השנה, הרהיבו קומונות הש"ש של התנועה הקיבוצית הפזורות בכל הארץ בתחפושות קבוצתיות יצירתיות ומרשימות לפורים. לא נותרנו אדישים לקומונת "הגל שלי" שהשקיעו בתחפושת של שלגיה ושבעת הגמדים.

תודה לעופר רימון ממחלקת ש"ש בתנועה האמון מדי שנה על ריכוז התמונות. 

לחצו כאן לאלבום התמונות המתעדכן של הקומונות המחופשות.


באנר פורים

הסדר הביניים הוארך
בשלושה חודשים נוספים

ביום שלישי השבוע (15.3) התקיימה ישיבת מועצת מקרקעי ישראל ואחד מהנושאים שעל סדר יומה היה הארכת הסדר הביניים בשלושה חודשים לקיבוצים אשר טרם הגישו בקשות לשיוך דירות
בניית השכונה החדשה בקיבוץ סופה
בניית השכונה החדשה בקיבוץ סופה

כזכור, לאחר מאבק עיקש שהתחולל מאחורי הקלעים אישרה בחודש דצמבר מועצת מקרקעי ישראל את הארכת הסדר הביניים בתהליך השיוך בקיבוצים בשנה נוספת לקיבוצים הנמצאים כבר בתוך התהליך, ולקיבוצים שטרם קיבלו החלטה בנושא ניתן חלון של שלושה חודשים להצטרף ולהיכנס להסדר הביניים. חודש קודם לכן הצהיר מנכ"ל מקרקעי ישראל, עו"ד יעקב (ינקי) קווינט, בכנס הנהגות הקיבוצים כי הסדר הביניים יוארך. למרות זאת, גורמים במועצת מקרקעי ישראל פעלו לשים מקלות בגלגלים.

בישיבה שהתקיימה השבוע, הציעו ברשות מקרקעי ישראל להאריך עד סוף יוני 2022 את היום הקובע של הסדר הביניים בקיבוצים שטרם הגישו בקשות לשיוך דירות. פרטים נוספים ינתנו בהמשך.

דגן יראל, רכז קרקעות, תשתיות ובנייה בתנועה הקיבוצית, מוסיף כי "המלצתנו כתמיד לקיבוצים שטרם הגישו בקשות לשיוך היא לא להתמהמה, אלא להתקדם במהירות להחלטה ולעשות מה שנדרש על מנת להגיש בהקדם. אין לדעת לכמה זמן יישאר חלון ההזדמנויות הזה מעבר לשלושת החודשים הקרובים".


באנר ביטוח חקלאי

בשבוע הבא זה קורה: כנס החינוך ה-7 של התנועה הקיבוצית והכנס השנתי למנהלי ומנהלות תרבות בקיבוצים – מתקיימים תחת קורת גג אחת

החינוך והתרבות הולכים יד ביד בקיבוץ עוד מיומו הראשון. הזהות הקיבוצית מחברת בין חבריה בדיאלוג מתמיד בין החינוך לתרבות, וזאת גם הסיבה שהכנסים יתקיימו יחד בימים שני-שלישי בשבוע הבא, במלון 'יערים' במעלה החמישה, ואף יהיו משולבים, לפרקים
חינוך ותרבות יחד

כנס החינוך, השביעי במספר, הוא הזדמנות חשובה לפרגן (ובגדול!) לאותם ואותן מנהלי ומנהלות החינוך (הגיל הרך והחינוך החברתי) ונציגי המועצות האזוריות, ולהביע הערכה על המחויבות המקצועית, הגמישות המחשבתית והמאמץ המערכתי הגדול שנמשך כבר שנתיים.

בבניית תכנית הכנס הושקעו מחשבה רבה ותשומת לב, והוא ישלב הרצאות מעוררות השראה לצד שיח עמיתים, יצירת כלים לעבודה מיד עם תום הכנס, סיעור מוחות מצוין ומקדם, וכמובן, זמן איכות תרבותי מלא בקצב, מוסיקה ובחוויית ה"יחד" שכל כך נחוצה לכולם ולכולן.

כנס התרבות הוא הזדמנות למנהלי ומנהלות התרבות לעצור לרגע מהיום יום השוחק, ללמוד, לחשוב יחד, לרכוש כלים רלוונטיים, להיפגש עם מי שכמוהם מחויבים ומובילים את העשייה התרבותית בקיבוצם. בסוף הכנס ישובו לקיבוץ ולתפקיד החשוב אותו הם והן ממלאים עם כוחות מחודשים לעשות תרבות קיבוצית טובה יותר לטובת והנאת חברי וחברות הקיבוצים - גם השנה.

משתתפי הכנס יתעמקו בנושא תרבות קהילתית וייקחו חלק פעיל בסדנה העוסקת בסוגיה 'מהי תרבות קיבוצית מיטבית בשנת 2022', לא יוותרו על 'מצעד הגאווה' - בו יספרו וישתפו את עמיתיהם בהצלחות מתוך העשייה התרבותית המקומית.

בנוסף ללמידה וההעשרה – משתתפי שני הכנסים ייהנו בערב ממופע של דן תורן עם מיטב שיריו ומשירה בציבור בהובלת יוני קלר משפיים.


באנר משקארד

שלא יעבדו עליכם - גם האמת היא אופציה

ביום חמישי הבא תתכנס מועצת התנועה לאשר את שינוי סעיף 14 בתקנון העוסק באופן בחירת מזכ"ל התנועה. לצערנו, בימים האחרונים מופץ ברבים מידע לא מדויק המייצר מצג שווא לגבי נושא זה. אנו מבקשים לצאת נגד הניסיון לעורר תבהלה וליצור תחושה של מחטף או הליך שאינו כשורה. על מנת להעמיד דברים על דיוקם, אנו מבקשים לתת לחברי הקיבוצים את התמונה
העובדתית המדויקת
לוגו התנועה הקיבוצית

עיקרו של השינוי שאותו הציע הצוות הנבחר, שהקמתו והרכבו אושרו על ידי המועצה, לאחר סדרת דיונים ואיסוף עמדות חברי קיבוצים, הנו העברת סמכות הבחירה מהחברים אל הקיבוצים החברים בתנועה, באמצעות מוסדותיהם המוסמכים. בבסיס שינוי שיטת בחירת מזכיר התנועה עומד המעבר מבחירה ישירה על ידי חברי הקיבוצים לבחירה דו-שלבית, על ידי הקיבוצים חברי התנועה, כאשר כל קיבוץ יחליט בעצמו באשר לאופן בחירת המועמד/ת המועדף/ת עליו במוסדותיו הפנימיים המוסמכים -  בין אם באסיפה, בקלפי או במזכירות/ועד הנהלה - ומשהתקבלה – יוקנו כל קולותיו המשוקללים של הקיבוץ למועמד המועדף על ידי הקיבוץ. 

מועצת התנועה דנה ארוכות בהצעת הצוות אישרה ברוב של כמעט שני שליש את הצעת הצוות ודחתה את הצעתם של יואל מרשק ומיכאל לבני שהחלטת הקיבוץ בדבר המועמד הנבחר על ידו תתקבל אך ורק באסיפה. בחודש ספטמבר האחרון הוחלט בישיבת המועצה לאשר את התיקונים הנדרשים בחוברת הכחולה, המביאים לידי ביטוי את המלצות הצוות, כפי שאומצו על ידי המועצה.

כעת, נדרשת מועצת התנועה לעגן בתקנון התנועה את השינוי/התיקון בסעיף 14, קרי אותם סעיפים הנדרשים לשם הוצאתן של המלצות הוועדה לבחינת אופן בחירת מזכ"ל התנועה הקיבוצית, כפי שאושרו בהחלטות המועצה ובאו לידי ביטוי בפרק ד' לחוברת הכחולה.
אין כאן שום מחטף או דבר הנעשה בחשאי או במסווה, כי אם שינוי תקנוני של נושא אשר נדון מספר פעמים במועצה ואושר שוב ושוב על ידי הצירים מהקיבוצים.


 

תקנה 3 - התהליך

ביום חמישי הבא תתכנס מועצת התנועה כדי לדון, בין היתר, בהצעה לתיקון תקנה 3 לתקנות האגודות השיתופיות ולהחליט אם לאשר אותה. גורמים שונים מפיצים בימים האחרונים מידע שאינו מדויק לגבי ההצעה והכוונות שמאחוריה. צעד זה נועד ליצור בהלה אצל הקיבוצים שלא בצדק. אנו מבקשים לתת לחברי הקיבוצים את התמונה העובדתית המדויקת
לוגו התנועה הקיבוצית

תקנה 3 לתקנות האגודות השיתופיות (ערבות הדדית בקיבוץ מתחדש) התשס"ה - 2005 כפי שהיא מנוסחת היום, אינה מתאימה לצורת ההתנהלות והחשיבה בקיבוץ המתחדש. לפיכך, מתנהל מזה זמן סיג ושיח עם משרד רשמת האגודות השיתופיות בניסיון לעדכן את נוסח התקנה. מטרת ההצעה הינה להתאים את מנגנון "הפנסיה הקיבוצית" לשינויים ולתמורות שחלו בקיבוצים ובמדינה מאז נקבע נוסחן המקורי של התקנות בשנת 2005, כפועל יוצא מהמלצות הועדה הציבורית לעניין הקיבוצים (ועדת בן רפאל).

התקופה כיום שונה הן ממועד "לידתו" של הקיבוץ המתחדש והן מהמועד בו מונתה ועדת בן רפאל. הקיבוצים המתחדשים ברובם קולטים חברים חדשים, אך התקנות הישנות מכבידות ומקשות לעיתים על קליטתם. ההיגיון של והקו המנחה של הנוסח המוצע הוא התאמת תפיסת הפנסיה לתפיסת החיים הכוללת בקיבוץ המתחדש.

התנועה והמועצה אינן קובעות את התקנה אלא אך ורק רשמת האגודות השיתופיות בתהליך חקיקה מסודר ומלא. כל בעל עניין – חבר או קיבוץ - יוכל לבוא אל מול הרשמת בבוא העת ולהשמיע את טענותיו. עם זאת וכבמסגרת תחילת הליך שינוי התקנות, ביקשה הרשמת לשמוע את עמדת העקרונית של התנועה בנושא. לאחר שמזכירות התנועה אישרה את הנוסח בתוספת תיקונים בתום דיון, היא מובאת כעת לדיון במועצה, מאחר והתנועה רואה בנושא הפנסיה חלק מהותי ממרכיבי הערבות ההדדית בקיבוץ המתחדש וישנה חשיבות רבה לקיום דיון מקדים ולהסכמה על קווים מנחים, שישמשו אותנו בתהליך החקיקתי.


באנר קמפיין חקלאות 1

הזמנה להירשם לקורס גישור ייעודי לממלאות וממלאי תפקידים בקיבוצים

קורס זה נבנה כשיתוף פעולה בין קבוצת "גומא גבים" והמוסד לבוררות וגישור ואגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית. הוא ישלב סימולציות מעולמם/ן של המשתתפות/ים ויקנה מיומנויות פרקטיות
והסמכה כמגשר/ת
צילום: רון כהן פרירא, כפר מסריק
צילום: רון כהן פרירא, כפר מסריק

גישור הוא כלי רב ערך בארגז הכלים של מנהל/ת בכלל, ושל ממלא/ת תפקיד בקיבוץ בפרט. הוא מסייע לנהל קונפליקטים ודיאלוגים בצורה מיטבית ולרכוש שפה שיכולה לשנות את השיח האישי והקהילתי.

את הקורס תנחה עו"ד מרב מירון-גורן (רוחמה), מנחה ומגשרת ותיקה. המנחה המובילה של גומא גבים באזור הדרום, כולל קורסים מסמיכים, קורס גישור משפחה וגירושין ופרקטיקום. הקורס מיועד לממלאות וממלאי תפקידים בקיבוצים, וההשתתפות מותנית בשיחה מקדימה.

כל הפרטים:

  • הקורס יתקיים בימי ראשון. פתיחה: 24.4.22
  • משך הקורס - 12 מפגשים, מתוכם:
    9 מפגשים מקוונים (זום) בני ארבע שעות בין השעות 09:00-13:00
    3 מפגשים פרונטליים בני 7.5 שעות בבית התנועה ביקום בין השעות 9:00-16:30
  • עלות: 2150 ש"ח (במקום 3900 ש"ח)

באנר מרכז קליטה

קול קורא לתפקיד יו"ר ועדת ביקורת של התנועה הקיבוצית

הגשת  מועמדות בצירוף קורות חיים תתאפשר עד
לתאריך ה- 29.3.22
 קול קורא לתפקיד יו"ר ועדת ביקורת של התנועה הקיבוצית

דרישות התפקיד:

  • חבר/ת קיבוץ החבר בתנועה הקיבוצית.
  • ניסיון בניהול וועדת ביקורת (יתרון).
  • ניסיון בניהול וועדה וקבלת החלטות כראש צוות.
  • ניסיון ניהולי (יתרון).
  • היכרות והבנת תהליכי קבלת החלטות בגופים הרלוונטיים.
  • הכרות עם המערכות הקיבוציות.
  • הכרת צורות התאגדויות משפטיות שונות, לרבות חברה, אגודה שיתופית, עמותה וכו'.
  • השכלה אקדמאית (יתרון).
  • ניידות וזמינות סבירה.
  • יכולת ניסוח בכתב ושליטה בעבודה עם מחשב

באנר חוברת אירועים, כנסים והשתלמויות 2022

קול קורא לחברי/ות ועדת ביקורת של התנועה הקיבוצית

הגשת מועמדות בצירוף קורות חיים, תתאפשר עד
לתאריך ה- 29.3.22
קול קורא לחברי/ות ועדת ביקורת של התנועה הקיבוצית

דרישות התפקיד:

- חבר/ת קיבוץ החבר בתנועה הקיבוצית.
- בעל/ת ניסיון בתפקיד ניהולי בכיר או בעל/ת ערך מוסף ייחודי לתנועה.
- חבר/ת ועדת הביקורת ת/יהיה בעל/ת השכלה, ידע, או ניסיון באחד או יותר מהתחומים הבאים:

  • היכרות והבנת תהליכי קבלת החלטות בגופים הרלוונטיים.
  • פעילות כלכלית או עסקית.
  • כספים.
  • חשבונאות.
  • ביקורת
  • מינהל
  • משפט.
  • ניהול סיכונים.
  • טכנולוגית מדע .

 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה