דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

תחילתה של ידידות מופלאה. מייצרים פעילות שיא חדשנית ואחרת לחברות הנעורים הבוגרות בקיץ. איך עושים זהב תרבותי מקש הקורונה? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
נעמה קאופמן פס
 18/06/2020

תחילתה של ידידות

בשבוע שעבר קיים מזכ"ל התנועה פגישת היכרות באגף לאיגוד שיתופי עם עו"ד נעמה קאופמן פס, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה המכהנת גם כמ"מ רשם האגודות השיתופיות. ניר מאיר: "רואה בפגישה תחילתה של
ידידות מופלאה"
עו"ד נעמה קאופמן פס. צילום: דוברות משרד הכלכלה
עו"ד נעמה קאופמן פס. צילום: דוברות משרד הכלכלה

הפגישה נועדה כדי להציג את עולם האגודות השיתופיות מנקודת המבט של התנועה הקיבוצית, כחלק מתנועה עולמית ענקית שמונה מיליארד ושלוש מאות אלף איש ואישה. לאחר מכן ניהל מאיר דיון עם שורה של בכירים והציג את תפיסת עולמה של התנועה הקיבוצית בשורה של נושאים.

עו"ד קאופמן פס משמשת כמשנה למנכ"ל משרד הכלכלה כשלוש וחצי שנים. לפני כניסתה למשרד שימשה כמנהלת הסיכונים הראשית וכחברת הנהלת החשב הכללי במשרד האוצר; היא כיהנה כיו"ר בוועדות שונות, שימשה כעורכת דין בכירה בלשכה המשפטית של משרד האוצר במשך עשור, וטיפלה בסוגיות בתחום המנהלי־ציבורי; ב־2011 זכתה בפרס העובד המצטיין על עבודתה במסגרת ועדת ששינסקי (היא למעשה כתבה את הדוח); והיא שימשה כחברה בדירקטוריונים, בהם אשרא, רכבת ישראל, עגור, שוק סיטוני לישראל ועוד. עד לסיום הליכי מינוי רשם אגודות שיתופיות, עם סיום כהונתו של עו"ד מירון הכהן, מונתה עו"ד קאופמן פס כממלאת מקום הרשם.

בתום הפגישה אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "רשם האגודות הוא רגולטור קריטי שמשפיע על חיינו הן ברמת הקיבוץ הבודד והן ברמה התנועתית. מצאתי אצל עו"ד קאופמן פס אוזן קשבת וצמא ללמוד, ואני רואה בפגישה תחילתה של ידידות מופלאה.."


באנר קמפיין קליטה

אל תשאלו מה הקורונה עשתה לנו, תשאלו מה אנחנו יכולים לעשות לה בחזרה!

היכנו לפעילות שיא הקיץ של לחברת הנעורים הבוגרת - אגף חינוך בתנועה הקיבוצית מובילים עם מדריכי הנעורים ומנהלי החינוך החברתי יצירת פעילות שיא חדשנית ואחרת לחברות הנעורים הבוגרות מבוססת מדיה וטכנולוגיה חדשנית שיצרו את היחד למרות המרחק
אל תשאלו מה הקורונה עשתה לנו, תשאלו מה אנחנו נעשה לה בחזרה!

פעילות הקיץ מהווה שיא ברצף הפעילות השנתי של החינוך החברתי. לאחר ביטול הרפסודיה בעקבות המציאות המאתגרת אשר אינה מאפשרת מפגשים בסדרי גודל ארציים, זיהו באגף חינוך בתנועה הקיבוצית את ההזדמנות ליצור מענה חינוכי בהיקף ארצי שיביא לידי ביטוי את מאפייני הפעילות החינוכית הקיבוציים, העומדים בבסיס מפעלי הקיץ של התנועה, ויחזק את החיבור בין בני הנוער בקיבוצים ברחבי הארץ. הכל כמובן בהתאם להנחיות משרד הבריאות וצו בריאות העם.

דבי ברא"ס, ראשת אגף החינוך בתנועה: "האתגר הוא משותף לכולנו, ובהמשך למפגשי הזום עם מנהלי החינוך והמדריכים מצאנו שותפים רבים שנכונים לחלום וליצור אתגר חינוכי חדש וארצי.

אירוע השיא ישלב עשייה מהנה, מגבשת ומאתגרת של חברת הנעורים הבוגרת שיחד ייצרו "תוצר" קהילתי אשר ייתן לקהילה הזדמנות להכיר את יכולותיהם ולבני הנוער לשתף פעולה ולהתחרות מול ועם חברות נעורים בכל הארץ. החיבור יעשה בכלים טכנולוגיים עדכניים לטובת חיזוק חווית הייחד למרות המרחק הפיזי תוך מחויבות לרלוונטיות לבני הנוער".

הפעילות תתחיל ביום שני 10.8 אחר הצהריים ותסתיים ביום שלישי 11.8 לפנות בוקר לאחר לילה רצוף משימות והפתעות אשר בני הנוער, המדריכים, מנהלות החינוך ואנשי   הקהילה יקבלו בזמן אמת.

באגף החינוך מזמינים אתכם לשבץ את התאריך בתכנית הקיץ ובעיקר להיות מעורבים בבניית אתגר חינוכי ארצי. לכל שאלה או רעיון מוזמנים לפנות לאודי מערבי – רכז המפעלים של אגף חינוך odi@tkz.co.il


באנר ביטוח חקלאי

לאחר הפוגת הקורונה: ממשיכים להכשיר את ההנהגות העתידיות בקיבוצים

לאחר שלושה חודשי הקפאה, בעקבות משבר הקורונה, חודשו השבוע הלימודים בבית הספר למקצועות הקיבוץ במרכז האקדמי רופין. הלימודים מתקיימים תוך הקפדה על הכללים, ריחוק בין תלמיד לתלמיד, עטיית מסיכות וכיבוד באריזות אטומות (במקום ארוחה חמה)
מפגש הפתיחה בקורס מרכזי משק
מפגש הפתיחה בקורס מרכזי משק

ביום שלישי (16.6) נפתח קורס ההעשרה למרכזי משק ומנהלים עסקיים. בקורס משתתפים 25 איש ואישה מאורטל בצפון ועד סמר בדרום. רובם מכהנים בתפקיד מרכז משק בפועל. הקורס עוסק בנושאים הייחודיים לניהול עסקי בקיבוץ כמו חקלאות, פיתוח עסקים, קרקעות, נושא השיוך, חשמל, מים ועוד.

שלומית צימרינג, אחראית פיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית שמרכזת את הקורסים, מספרת כי "השנה, בולט במיוחד גילם הצעיר יחסית של המשתתפים. כמחציתם, לפחות, בשנות ה-30 לחייהם - הדור הצעיר לוקח את המושכות לידיים! לצערי, למין הנשי אין ייצוג מספק בקרב המשתתפים בקורס ואשמח לראות זאת משתנה בעתיד".

היום (חמישי) התחדש הקורס להכשרת מנהלי קהילה שהתחיל בנובמבר אך נקטע במחציתו. רבים ממשתתפיו היו במרכז העשייה של צוותי החוסן היישובי בתקופת הקורונה וחוזרים ללמידה עם הרבה תובנות ולקחים. בקורס לוקחים חלק 36 משתתפים ומשתתפות. שליש מהם מנהלי קהילה בפועל, שליש מיועדים לתפקיד ושליש מעוניינים לקחת על עצמם בעתיד תפקיד משמעותי בקיבוץ.

בגלל אילוצי הזמן המפגשים יתקיימו אחת לשבוע ושני הקורסים יסתיימו בתחילת אוגוסט.


באנר משקארד 1

משק אנרגיה גייסה לפי שווי של 376
מיליון ש"ח

החברה הנמצאת בבעלות הארגונים הכלכליים של הקיבוצים גייסה 141 מיליון שקל מהמוסדיים ובימים הקרובים תחל להיסחר בבורסה. חן מלמד, מנכ"ל משק אנרגיה: "עם השלמת ההנפקה, ישמשו כספי הגיוס למימוש תכניות הצמיחה של החברה, אשר תמשיך להיות ממובילות שוק האנרגיה המתחדשת ותסייע בהגדלת היקף ייצור החשמל הנקי בישראל"
משקי אנרגיה

חברת האנרגיה המתחדשת משק אנרגיה, שבשליטת משקי הקיבוצים, גייסה ביום רביעי (17.6) 141 מיליון שקל בהנפקת מניות בבורסת תל אביב. 

במסגרת ההנפקה, שמבוצעת בקרב הגופים המוסדיים המובילים במשק ובמתכונת של הצעה לא אחידה, נרשמו ביקושים מהם בחרה משק אנרגיה לגייס כ - 141 מיליון ש"ח, מעל שהסכום שתוכנן במקור. הגיוס משקף שווי של 235 מיליון ש"ח "לפני הכסף" – סכום הגבוה ב-20% משווי החברה הראשוני לפיו ביקשה החברה לבצע את ההנפקה.

משק אנרגיה מתמחה בייזום, הקמה והפעלה של מיזמי אנרגיה מתחדשת, בעלי פוטנציאל ייצור חשמל נקי ומחזיקה בצבר פרויקטים בהיקף מצטבר של מאות מגה-וואט בשלבי פיתוח, הקמה, תכנון ותפעול שונים. החברה, נמצאת בבעלות הארגונים הכלכליים הקיבוציים אשר מאגדים כ-270 קיבוצים ומושבים מצפון ועד דרום. בשנים האחרונות זכתה משק אנרגיה במכסות במכרזים בהן השתתפה, לרבות 60 מגה וואט במכרז המתח העליון האחרון ובכ - 100 מגה וואט במסגרת המכרזים לגגות גדולים ומאגרים.

חן מלמד, מנכ"ל משק אנרגיה, אמר כי "אני מודה למשקיעים על הבעת האמון בחברה ובפעילותה, לגורמים שליוו אותנו בהנפקה, ובראש ובראשונה לצוות העובדים שהוא הנכס החשוב ביותר בחברה וזו זכות גדולה לעבוד איתם יחד. כמובן מודה לבעלי המניות על האמון לאורך כל התהליך. עם השלמת ההנפקה, ישמשו כספי הגיוס למימוש תוכניות הצמיחה של החברה, אשר תמשיך להיות ממובילות שוק האנרגיה המתחדשת ותסייע בהגדלת היקף ייצור החשמל הנקי בישראל".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר ברך על הצלחת המהלך: "אחד הכוחות החזקים ביותר בעולם הכלכלי הוא היתרון לגודל. אני שמח לזהות שמרבית הארגונים הקיבוציים מצאו את הדרך לשתף פעולה, ומברך את משקי הקיבוצים שעמדו בבסיס היוזמה על הצלחתם המרשימה." 


פייסבוק התנועה

מייצרים זהב תרבותי מהקש של הקורונה

ביוזמת מטה התרבות של התנועה הקיבוצית ובהובלתן של ריקי רז ויעל רז לחייני, נמשכת סדרת מפגשי הזום לרכזי תרבות בקיבוצים במגוון נושאים מעשירים. במקביל למפגשים בנושאי זהות יהודית חילונית בקיבוצים, התקיימו השבוע עוד הרצאות זום
מייצרים זהב תרבותי מהקש של הקורונה

יעל רז לחייני מספרת כי אחת ההרצאות הייתה בנושא מנהג המקום - טקסי קבורה ואבלות בקיבוצים. מפגשי האבלות נעשו בשיתוף "כזה ראה וחדש", הראשון בהנחיית איתמר לפיד והשני בהנחיית רן רון (יפעת). במפגשים אלה לקחו חלק ממלאי תפקידים שונים בקיבוצים, להם חשיבות  טקסי האבלות בקיבוצים היא רבה, והלמידה המשותפת בנושא תימשך.

מפגש נוסף נערך עם ברק אביעם איש שלום, תחת הכותרת "לאסוף פירורי זהב מהרצפה". "הרעיון מאחורי המפגש היה הידיעה שלאורך שבועות ארוכים נדרשו מנהלי התרבות בקיבוצים לפעול בתנאים כמעט בלתי אפשריים ולייצר שינויים והתאמות מהמסורות הקיימות והמסודרות. קיבוצים רבים נערכו מבחינה תרבותית ליום שאחרי... ואמצע יוני כבר נמלא בפעילויות לכלל או רוב הקיבוץ, אך הסרת ההגבלות היא איטית יותר ממוחם היצירתי של התרבותניקים ושוב נאלצנו כולנו לעשות עצירה וחישוב מסלול מחדש. האנרגיה הרבה שאפיינה את מנהלי התרבות בהתגייסותם בשבועות הראשונים גם היא עוברת התאמות כאשר כולנו מבינים שאנו לקראת ריצה למרחקים ארוכים – או למעשה פעילות במתכונת שונה לאורך זמן ארוך יותר. כולנו מבינים שיגיע הרגע והשגרה תחזור, זה כנראה ייקח יותר זמן ממה שחשבנו או קיווינו.

בינתיים, ברק סייע לרכזי התרבות בחשיבה כיצד לבצע חיפוש מחדש בתוך הקהילה. משימת החיפוש התחלקה לשניים: הראשון, חפשו משהו מהעבר, מסורת, מנהג מקומי, ארוע קיבוצי מאפיין ותביטו בו מחדש - אל תחשבו למה הוא לא מתקיים אלא תראו מה מתוך האירוע הזה אפשר לקיים בכל זאת בתנאים הנוכחיים. השני – במקביל, חפשו את האנשים, אלה שתמיד נמצאים שם, אלה שגיליתם בזמן קורונה, ואלה שעוד לא גיליתם, ויחד עם האנשים שמצאתם תייצרו משהו חדש. רוצים דוגמאות: קליפ עם תחפושות פורים, קליפ שנעשה על ידי וותיקים, פעילות נודדת בקבוצות קטנות, פעילות אליה מוזמנים לפי קבוצות הגיל של הילדים - אבל משותפת עם ההורים ועוד ועוד.

גם ברק וגם הקיבוצים שיתפו באתגר של תכנון אירועים קיבוציים במצב של אי ודאות ומגבלות התכנסות, אך בקיבוצים מתבססת ההבנה שהתרבות שהיתה היא, כנראה בחלקה, לא זו שתהיה. ואולי, לאירועים מסוימים, זה דווקא טוב."


באנר קמפיין קליטה 2

תמונת השבוע: שקיעה צעירה בין החולות

מסיבת שקיעה נחל עוז
התמונה באדיבות עמוד הפייסבוק של נחל עוז

בשבת האחרונה ועדת הצעירים של נחל עוז הפיקה מסיבת שקיעה לצעירי הקיבוץ. הצעירים יצאו בהליכה רגלית מהשער הדרומי לגבעה הסמוכה למאגר. מזג האוויר היה מושלם ובגבעה חיכו לכולם בירות, פיצוחים, ערק ומוזיקה. היה מרגש לראות 35 צעירים וצעירות מתמנגלים, נושמים ורוקדים רגע לפני שהשבוע מתחיל. 

מוזמנים לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק המצויין של נחל עוז: shorturl.at/egjk4.


באנר משקארד 2

ח"כ רם שפע בפנייה לשר החינוך לרגל חודש הגאווה: "פרסם חוזר מנכ"ל בנוגע לקהילה הגאה"

חודש יוני מצויין מדי שנה כ"חודש הגאווה". ח"כ רם שפע (כחול לבן) יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט והקיבוצניק שלנו בכנסת, וחבר סיעתו ח"כ איתן גינזבורג פנו לשר החינוך בבקשה לתקן עוול של שנים במערכת החינוך ולפרסם חוזר מנכ״ל עם הנחיות ברורות בכל הקשור להתנהלות מערכת החינוך מול תלמידיה ותלמידותיה הגאים והגאות, כפי שפרסמה באתר YNET הכתבת תמר טרבלסי חדד
תמונה מתוך אתר האינטרנט של איגי - ארגון נוער גאה
תמונה מתוך אתר האינטרנט של איגי - ארגון נוער גאה

איך צוותי החינוך צריכים לפעול כשמציקים לתלמיד בגלל הזהות המינית שלו? מהם הנהלים של מערכת החינוך מול תלמידיה על הרצף המגדרי? אילו כלים עומדים לרשותם של הצוותים כדי לייצר מרחב בטוח בסביבה החינוכית? לכל השאלות האלו אין תשובות מטעם משרד החינוך. 

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בראשות ח"כ רם שפע, דנה ביום שלישי לבקשתו של יו"ר סיעת כחול לבן ויו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, ביחסה של מערכת החינוך לקהילה הגאה, לרגל ציון חודש הגאווה. בתום הדיון פנו חברי הכנסת גינזבורג ורם שפע בפנייה משותפת לשר החינוך יואב גלנט, בבקשה לפרסם חוזר מנכ"ל בנושא הקהילה הגאה, כדי להעניק לצוותי ההוראה כלים לסייע לתלמידים מהקהילה.

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ רם שפע, אמר בתום הדיון כי "הגיע הזמן לתקן עוול של שנים במערכת החינוך ולפרסם חוזר מנכ"ל הנוגע ליחס המערכת כלפי תלמידיה הגאים. לא ייתכן שבמשך כל כך הרבה שנים מערכת החינוך תהיה תלויה ברצון הטוב של שר כזה או אחר".

במכתב שהעבירו לשר גלנט, כתבו חברי הכנסת גינזבורג ושפע כי "מדי חודש יוני מצוין ברחבי העולם חודש הגאווה. כידוע, עשרות אלפי תלמידים להט"בים לומדים במערכת החינוך, חלקם מחוץ לארון וחלקם מתמודדים עם הקשיים הכרוכים בכך לבדם. עם זאת, ולמרות שתלמידים להט"בים נמצאים בכל מוסד לימוד בישראל, עד היום, משרד החינוך טרם פרסם חוזר מנכ"ל העוסק בהתאמת מערכת החינוך וסגלי ההוראה למציאות זו".


באנר ביטוח חקלאי - מבצע

קבוצות קטנות בגיל הרך -
מחזירים עטרה ליושנה

ההמלצה לעבוד בקבוצות קטנות במעונות היום וגני משרד החינוך קיימת כבר זמן רב, אולם  הטמעתה בפועל לא פשוטה. בזכות מציאות הקורונה עבודה בקבוצות קטנות אינה בגדר המלצה, אלא חלק מנהלים שמטרתם לשמור על ילדינו פיזית ורגשית
מעונות בקבוצות קטנות - מחזירים עטרה לישנה
"שישיה" בקיבוץ בשנות השבעים.

חשוב להכיר ולהבין את מהותם של תהליכים רגשיים, חברתיים ופיזיולוגיים, הנוצרים כאשר קיימת אינטראקציה איכותית בין צוות חינוכי לפעוטות וילדים בגן.
הגברת מודעות ההורים וצוותי החינוך לקיום תהליכים אלה היא שלב ראשון בשינוי התפיסה החינוכית ואופן העבודה בגן. בכדי לאפשר לתפיסה זו לבוא לידי עשייה חינוכית על המדינה לקחת אחריות ולספק משאבים נחוצים. המאמרים שנכתבים על ידי מחלקת ההדרכה ופיתוח מקצועי של "הגן הקיבוצי" באים לעורר שיח על איכות החינוך בגיל הרך, במטרה לקדם אג'נדה משותפת לילדינו במדינה.
 
לקריאת המאמר המלא: לחצו כאן


באנר הגן הקיבוצי

חלוץ גם בתעסוקה

בכתבה שפורסמה בעיתון 'ישראל היום' מתאר הכתב אסף גולן כיצד הפך מזכ"ל תנועת החלוץ למרחב, אנריקה "קיקה" רוזנבורט גם ל"לשכת התעסוקה" של עולי דרום אמריקה בזמן משבר הקורונה
קיקה רוזנבורט
קיקה רוזנבורט

מאז פרוץ משבר הקורונה, הפך קיקה רוזנבורט (38), שעלה מארגנטינה לישראל לפני כ־18 שנים - לשירות תעסוקה וקליטה של איש אחד.

"עם תחילת משבר הקורונה הוצאו בארגנטינה ובברזיל המון אנשים לחופשה, וכן פוטרו הרבה. אנשים שהכירו אותי התחילו לגשש דרכי אחר אפשרות לעלות לארץ, וגם לבדוק אם הם ימצאו כאן עבודה. זה היה אדם אחד ועוד אחד והתחיל ממש זרם", סיפר רוזנבורט ל"ישראל היום". "המון אנשים ביקשו את עזרתי, ולכן התחלתי להקים קבוצות ווטסאפ ולחפש לאנשים עבודה. סייעתי ככה כבר ל־300 איש", הוסיף.

רוזנבורט, נשוי פלוס שלושה, מספר כי עבודתו נוגעת למיזם ההתנדבותי שלו: "אני עובד קהילתי וגם ריכזתי בעבר תוכניות חוסן חברתי־כלכלי, נוסף על עבודה עם עולים, כך שאני יודע איך לעזור לאנשים למצוא עבודה. לכן, כשהחלה הקורונה וקיבלתי מאות פניות, התחלתי לסייר ברשת, למצוא משרות ולהעביר הלאה…".

רוזנבורט הפך למעשה ללשכת תעסוקה לדוברי ספרדית והוא מספר כי "נפתחו כבר שלוש קבוצות וואטסאפ". את המיזם הוא מנהל בהתנדבות מלאה: "אני עושה את זה כדי לעזור. אנשים בארץ צריכים להבין שיהיה עכשיו ממש גל של עלייה ממדינות אמריקה הלטינית", הוא מדגיש. נושא העלייה בוער בעצמותיו. "האנשים האלה חשובים לי, רוצה להקל עליהם את הקליטה כאן".


באנר קמפיין קליטה 3

קול קורא לסבתות ונכדות בעלות
קשר מיוחד!

עבור סדרת רשת דוקומנטרית שתשודר ב"כאן דיגיטל" דרושות: סבתא קיבוצניקית יוצאת דופן וצבעונית עם סיפור חיים מעניין שיש לה נכדה מעניינת לפחות כמוה, בגיל 20 ומעלה. סבתא מתנדבת שהגיעה לקיבוץ, הקימה משפחה והיום יש להן נכדה ישראלית בת 20 ומעלה. נכדות שגדלו בקיבוץ בלינה משותפת והיום יש להן קשר מיוחד עם
סבתא שלהן
 קול קורא לסבתות ונכדות בעלות קשר מיוחד!
צילום: אלכס ברקט עבור פרויקט אומה

על הפרויקט: הסדרה שלנו עוסקת במפגש בין-דורי בין נשים מרקעים שונים בחברה הישראלית ודרך סיפורים האישיים, נקודות השוני והחיבור בין הדורות, מתבוננת על המשמעות של להיות אישה אז והיום בישראל.

הצוות: אנו שלוש נשים יוצרות: ליאורה יסלזון, יעל לוטם וטל ברדה והקמנו את המיזם הזה בשותפות עם חטיבת הדיגיטל של כאן 11, ומתוך רצון לתת ייצוג וביטוי לנשים בגיל השלישי, ולדור הסבתות שלנו.

אנו מחפשות להכיר נשים שהקשר שלהן עם סבתא/נכדה שלהן משמעותי במיוחד עבורן. זה יכול להיות קשור לתחביב משותף, אירוע משמעותי שעברו יחד, חיבור לאוכל, יצירה, כל דבר שאפשר לצלם. ובעיקר, נשים שמחפשות לגלות דברים חדשים על עצמן, סבתן או נכדתן, דרך הפרויקט הזה.

נשמח מאוד לשמוע מכן!

ליאורה - 052-5761882 / leora288@gmail.com 
יעל - 052-5206896 / lotemyael@gmail.com 


באנר ביטוח חקלאי

חוזר בועז מקלר ושות': הערכות לשינויים בהנחות בהקצאת מקרקעין

בועז מקלר רו"ח, אילן כהן מנהל מערכות מידע
**המאמר הינו מטעם בועז מקלר ושות', ואינו מטעם התנועה הקיבוצית
לוגו בועז מקלר

בישיבה הקרובה של מועצת מקרקעי ישראל צפויה לעלות הצעה לשינוי סיווג יישובי אזורי עדיפות, אשר לה השלכות על ישובים רבים. ראו חוזרינו 4/2019 "מדיניות אחידה למתן הנחות בקרקע – הבהרות".

 שינוי בסיווג ישובים לפי החלטת משרד הבינוי והשיכון

על פי החלטת הממשלה 4302 מיום 25.11.2018 – "קביעת אזורי עדיפות לאומית לעניין מתן הטבות בתחום הבינוי והשיכון", 34 ישובים צפויים לשנות סיווגם לרעה ו-17 ישובים לשנות סיווגם לטובה.

נציין כי על פי החלטת מועצת מקרקעי ישראל 1585 "מדיניות אחידה למתן הנחות בקרקע", כיום בקובץ – סימן א – הנחות אזור, סעיף 4.2  - סיווג אזורי עדיפות לתעסוקה, מסחר וליחידות קיט יקבע לפי סיווגם למגורים. סיווג אזור עדיפות בתיירות למלונאות, מלוניות ואטרקציות, יקבע בהתאם לחוק לעידוד השקעות הון אך לא פחות משעור דמי חכירה מהוונים של 51% -  למעט אזורי קו עימות בהם יחול פטור מלא.

לישובים הצפויים לשנות סיווגם לטובה - מוצע להשהות תהליכי הקצאת הקרקע עד כניסתה של ההחלטה החדשה לתוקף. מצד שני, לישובים הצפויים לשנות סיווגם לרעה - מוצע לזרז עד כמה שניתן ולסיים את תהליך המצאת המסמכים לרמ"י לפני אישור החלטת המועצה החדשה.

 קביעה לראשונה של תקרת הנחות סוציואקונומיות ל 74 ישובים.

  שינוי נוסף ומשמעותי לרעה נובע מהחלתה לראשונה של תקרת ההנחות הסוציואקונומיות כאמור בסעיף 4.2.2 בקובץ החלטתה של מועצת מקרקעי ישראל הקובע כי:

 (ה)" על אף האמור בסעיף קטן (ד), ביישובים באזור עדיפות לאומית א' ו-ב', שאינם יישובים חדשים ושאינם יישובים סמוכי גבול, המשתייכים למועצות אזוריות בהן המדד הכלכלי-חברתי על פי קביעת הלמ"ס הוא 8-10, תוגבל ההטבה ל- 50,000 שקלים חדשים ליחידת דיור לפני מע"מ."

 בעקבות החלטת הממשלה 4302 לעיל מבחן התקרה הסוציואקונומית יקבע לפי המדד הסוציואקונומי היישובי ולא המועצתי כפי שנעשה עד כה.  להוראה זו השלכות שליליות על עידוד ההתיישבות בגליל ובנגב ובעיקר במרבית הישובים במועצות האזוריות עמק יזרעאל, גליל תחתון ומשגב. הוראה זו, המצמצמת משמעותית את ההטבות, במידה ותתקבל, תפגע קשות בהמשך מפעל ההתיישבות ותכניות רבות שהושקע בהן ממון רב תרדנה לטמיון. 

מוצע לפעול בכל הדרכים האפשריות לביטול גזרת התקרה הסוציואקונומית הפוגעת במימוש יעדי הממשלה בשיווק אלפי מגרשים באזורי עדיפות לאומית, ולפחות לקבוע תקופת מעבר בת שלוש שנים לישובים ששינו סיווגם לרעה.


באנר משקארד 1

חג הספר בבית שטורמן

חג הספר בבית שטורמן

שמחים להזמינכם לשבוע הספר בבית שטורמן בשיתוף הקולקטיב הספרותי, שיערך ב-20 – 21 ליוני בין השעות: 16:30 – 20:00. באירוע יהיו ספרים במחירים אטרקטיביים, פעילות לילדים, דוכני אוכל ומפגשים עם סופרים.

המפגשים עם הסופרים הינם בתשלום סמלי, (למפגשי הסופרים וכניסה למוזיאון– 25 ₪, לחברי.ות עין חרוד - 10 ₪, שעת סיפור לילדים- 10 ₪ להורה +15 ₪ לילד). נדרשת הרשמה מראש, באתר המוזיאון: http://www.beit-shturman.co.il. מספר המקומות מוגבל.

בחצר המוזיאון יוצבו דוכני ספרים ודוכני אוכל, הכניסה לחצר ללא תשלום (קניית אוכל בתשלום). המוזיאון פועל ע"פ הנחיות משרד הבריאות ובמסגרת התו הסגול. ההוצאות החברות בקולקטיב הספרותי: אסיה | אפרסמון | בבל | לוקוס | סיאל | עוץ | פרדס | קרן | רימונים | תמיר | תשע נשמות.

נשמח לראותכם, בדבר פרטים והבהרות אנו לרשותכם.

בברכה,

צוות מוזיאון בית שטורמן


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה