דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

פתרנו! ניתן לקבל את מענק הקורונה ישירות לחשבון הקיבוץ. המשימה הייתה אפשרית ומוצלחת מאוד ואיך לחזור הביתה בשלום מהמחאות? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
צילום של ילד
 13/08/2020
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

נפתרה בעיית קבלת מענק הקורונה ישירות לחשבון הקיבוץ

אנו שמחים לבשר כי המוסד לביטוח לאומי נענה לפנייתנו, שנעשתה באמצעות ועדת המיסוי הבינקיבוצית, לאפשר לקיבוצים שיבקשו זאת לקבל את המענק הישיר לאזרחים לחשבון הבנק של הקיבוץ
מענק לכל אזרח. צילום: קובי גדעון, לע"מ
מענק לכל אזרח. צילום: קובי גדעון, לע"מ

בשבוע שעבר דיווחנו על מענק הסיוע הישיר לאזרחים - 750 ₪ לכל אזרח (למעשה, תושב), כפל ממענק למקבלי קצבאות מסוימות, וכן 500 ₪ עבור ארבעת הילדים הראשונים ו- 300 ₪ עבור הילד והחמישי והלאה. ציינו כי חברי הקבוצים זכאים לקבל את המענק, כי המענק עבור הילדים כבר התקבל, וכי בימים הקרובים יתקבל המענק לאזרחים. עוד ציינו, כי בעיה טכנית-מחשובית מונעת את העברת המענק לאזרחים (בגירים) לחשבונות הקיבוץ, וכי בשלב זה ניתן לקבלם רק לחשבונות הבנק הפרטיים של החברים (ובהמשך גם במזומן בבנק דואר).

אנו שמחים לבשר כי בעקבות מכתב שנשלח למוסד לביטוח לאומי ע"י רו"ח ירון רייכמן, מנכ"ל ברית פיקוח ויו"ר ועדת המיסוי הבינקיבוצית, נענה המוסד לפנייתנו והודיע כי בהמשך הדרך קיבוצים שיבקשו זאת יוכלו לקבל את המענק לחשבון הבנק של הקיבוץ (בקיזוז תשלומים שכבר שולמו לחברים לחשבונם הפרטי). בימים הקרובים יעביר המוסד הנחיות מפורטות לקבלת המענק בחשבונות הבנק של הקיבוץ.

בהזדמנות זו, אנו מזכירים כי הקמנו קרן לאיסוף התרומות מחברות וחברי הקיבוצים שיכולים ומעוניינים לתרום את "מענק הקורונה". על פי החלטת מזכירות התנועה, הכספים שיאספו בקרן יתרמו לארבעה יעדים - בית איל באשדות יעקב, חיילים בודדים לאחר השחרור, בוגרי תל"מ, תרומת סלי מזון נזקקים וקשישים לקראת חגי תשרי.

פרטי החשבון לתרומה – 

תאגיד: התנועה הקיבוצית – נכסי תרבות בע"מ 
מספר תאגיד 510628647
בנק פועלים 
סניף 532
מספר חשבון 414160


באנר משקארד חדש

משימה אפשרית מאוד - לא מוותרים על פעילות הקיץ ומצרפים את
בני הנוער בחו"ל

יותר מאלף בני נוער מעשרות קיבוצים בארץ, ביחד עם עשרות חניכי תנועות נוער בחו"ל, לא ויתרו על פעילות הקיץ המסורתית של התנועה הקיבוצית והשתתפו בפעילות משימות איטראקטיבית בהנחיית מגישי העל עופר דומינגז והראל סלוצקי ששידרו באולפן מיוחד שנבנה על גג בית התנועה הקיבוצית
הקבוצות השונות מחכות במתח להכרזה על המנצחים
הקבוצות השונות מחכות במתח להכרזה על המנצחים

בנות ובני הנוער מהקיבוצים ברחבי הארץ קיימו ביום שני, החל משעות אחר הצהריים ועד לפנות בוקר של יום שלישי, פעילות תחרותית של משימות באמצעות הרשתות החברתיות. הפעילות  כללה משחק משימות קהילתי ששילב הנאה, בניית פאזל רב-דורי בכל קיבוץ, חידות ואתגרים משתפי קהילה רב דורית, הכנת "מסכות קורונה" בגודל עצום עם מסר על חשיבות השמירה על הבריאות.

"משימה בלתי אפשרית 2020" נהגתה על ידי אגף החינוך כמענה לצורך בפעילות שיא המותאמת לקיץ בתקופת הקורונה. היא הושתתה על בסיסי העבודה של אגף חינוך במפעלים הארציים, על יצירת חווייה של יחד למרות הריחוק, על השתייכות לגוף גדול המחבר בין כל השותפים ומאפשר חיזוק גאוות היחידה ושילבה אתגרים המחזקים את שיתופי הפעולה בקבוצות ובבית הקיבוצי.

שיא הערב כלל פעילות אינטראקטיבית עם בני ובנות נוער מתנועות הנוער החלוציות "החלוץ למרחב" ו"הבונים דרור" מאוסטרליה, ארגנטינה, ניו זילנד, דרום אפריקה, והולנד.

בני הנוער מכל קיבוץ קיבלו חידה בשפה המקומית והיה צריך להבין "לאן הגיעו", לאחר מכן שמעו הסבר קצר מבני הנוער מאותה מדינה על הפעילות שלהם ועל תנועת הנוער בה הם מתחנכים, והיו צריכים לבצע שיר בשפה המקומית. לאחר מילוי משימה זו, הם "נסעו" למדינה אחרת, שגם בה שמעו על העשייה של תנועת הנוער וסיימו בביצוע ריקוד העם המוכר – "צדיק כתמר". על פי יודעי דב, זהו הריקוד היחיד ששומרים בו מרווח של שני מטרים בין המחוללים.

לאחר שקלול התוצאות של כל שעות הפעילות הכריזו צמד המנחים כי בנות ובני הנוער מקיבוץ מבוא חמה גברו בנקודות ספורות על עין חרוד איחוד וזכו במקום הראשון ב"משימה בלתי אפשרית". נציגת האלופים מדרום רמת הגולן, עמית לבאן סיכמה: "ב"משימה הבלתי אפשרית" היתה לי חוויה מדהימה. לא ציפיתי לאווירה המגובשת של הקבוצה, לתמיכה הבלתי יאומנת מהקהילה. הצורה שבה הם נרתמו למשימות ועודדו אותנו היתה מרגשת. בנוסף המשימות היו מהנות ומצחיקות ותרמו לאיחוד הקבוצה. היתה חוויה מרגשת ומיוחדת."


באנר קמפיין קליטה

תנו חיבו"ק

כ-150 ממלאות וממלאי תפקידים בתחום הקליטה והצמיחה הדמוגרפית השתתפו בכנס זום שעסק בתהליכי השילוב והחיבור של חברים חדשים ויצירת קהילה קולטת. איך שומרים על קשב יום שלם בזום, מה סוד ההצלחה של תחום הקליטה בקיבוצים היום ומה זה צוות חיבו"ק? כל התשובות בכתבה הבאה
הצוות מנווה איתן שהתכנסו יחד במועדון לחבר ליום העיון
הצוות מנווה איתן שהתכנסו יחד במועדון לחבר ליום העיון

איך קולטים חברים חדשים לקיבוץ בשנת 2020? איך מסייעים להם להתחבר לקהילה ועוזרים להם להשתלב בהובלה בקיבוץ? איך רותמים את הקהילה למעורבות בקליטה ומתמודדים גם עם הקונפליקטים והקושי שנלווים להצטרפות של הרבה מאוד אנשים חדשים לקיבוץ?

הכנס "איך הכל משתלב – קליטה קיבוצית במיטבה" שנערך בשבוע שעבר (04.08) בהובלת מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית ובשיתוף הקיבוץ הדתי, הפגיש כ-150 ממלאי תפקידים בתחומי הצמיחה הדמוגרפית והקליטה בקיבוצים מכל רחבי הארץ ליום עשיר בלמידה ודיונים בנושא. לצד הרצאות שעסקו בהיבטים רגשיים בתהליך הקליטה, שיח זהות מול שיח זכויות, הקליטה בתקשורת, פרספקטיבה של נקלט, בינוי קהילה באמצעות התרבות וכותרות ראשונות מסקר הקליטה הארצי, התקיימו דיונים מעמיקים בקבוצות סביב נושאים שהוצגו על ידי מובילי הקליטה בקיבוצים.

נושאים אלה כללו: ליווי קבוצת הנקלטים מההגעה לקיבוץ ועד הקלפי (נחשונים), גיבוש עתודה ניהולית (תל קציר), יצירת מערך משפחות מלוות (כפר עזה), הכשרת ועדת קליטה (אושה), למידה ושינוי בתהליכי קליטה (נירים), סמינר נקלטים (צרעה), תהליך בינוי קהילה (ניר עם) ויצירת קהילה קולטת (קדרים). בכל קבוצה הציגו רכז/ת הקליטה מניסיונם בקיבוץ שלהם ובהמשך התקיים שיח לגיבוש תובנות ורעיונות סביב הדברים שעלו.

לאורך היום הצביעו המשתתפים על שם חלופי ל"וועדת אקלום" או "צוות שילוב", השמות שקיימים היום לוועדה שמטפלת בקליטת החברים החדשים לאחר קבלתן לחברות. בין ההצעות שהועלו (על ידי הנרשמים ליום): משולבים, מרגישים בבית, צוות מיזוג, לח"ן (ליווי חברים נקלטים), ועדה מקבצת ועוד. השם שנבחר ברוב גדול היה: "צוות חיבו"ק – חיבור קהילתי", שהציע אופיר צימרינג מהחטיבה להתיישבות וכבר אומץ מאז על ידי כמה קיבוצים. 


באנר ביטוח חקלאי - מבצע

מחקר בוועדת הקורונה: יש ללמוד מהחוסן בקיבוצים לגבי החוסן האפשרי
בחברה העירונית

מחקר חדש שנערך בגבעת חביבה ואוניברסיטת חיפה מציג הזדמנות לשיתוף פעולה בין רשויות, קבוצות באוכלוסייה ובניית החוסן האישי והלאומי – לעיתים תלוי בפעולות פשוטות כמו הפעלת מערך מתנדבים ופעילויות תרבות בסיסיות בדומה לזה שקיים בקיבוצים
מחקר בועדת הקורונה: יש ללמוד מהחוסן וקיבוצים – לגבי החוסן האפשרי בחברה העירונית

ההשפעות החברתיות של משבר הקורונה כבר נבדקות באקדמיה, והשבוע הם נחשפו בוועדת הקורונה בראשותה של ח"כ יפעת שאשא-ביטון (הליכוד) באמצעות מחקר חדש שבוצע בגבעת חביבה ואוניברסיטת חיפה, הרואה במשבר הזדמנות לשיתוף פעולה בין רשויות, קבוצות באוכלוסייה ובניית החוסן האישי והלאומי.
החוקרים כמו מרבית מהדוברים חזרו ודיברו על הערבות ההדדית שבלטה באופן מיוחד בקיבוצים ברחבי הארץ בכל תקופת הקורונה הראשונה.

ד"ר ענת מרום-אברהמי, מרצה במרכז האקדמי רופין וראש יחידת מחקר והערכה במרכז גבעת חביבה, סיפרה על המחקר שכלל 494 משיבים, יהודים וערבים, ובחן את עמדותיהם לגבי הסולידריות בין הקבוצות בחברה הישראלית, חוסן אישי, קהילתי, אזורי ולאומי – ומידת האופטימיות בהתאוששות מהמשבר. לדבריה, יש ללמוד מהחוסן בישובים קהילתיים וקיבוצים – לגבי החוסן האפשרי בחברה העירונית, שלעיתים תלוי בפעולות פשוטות כמו הפעלת מערך מתנדבים לשם סיוע בבישול, סיוע בקניות ועוד וכן פעילויות תרבות בסיסיות.

לדברי עורכי המחקר, המשבר מהווה הזדמנות לבחינה מחודשת של סדרי עדיפויות ומערכות יחסים ולמינוף ההתמודדות המשותפת מול "אויב משותף" - ולטיפוח החוסן החברתי על ידי חיזוק תחושת הסולידריות והשייכות של כל הקבוצות המרכיבות את החברה הישראלית. המשבר מדגים ומציף, לדבריהם, את הצורך בפיתוח יכולות לשיתוף פעולה ושילוב כוחות ברמות המקומית, האזורית והלאומית ובחיזוק הלכידות והחוסן החברתיים, בשגרה ובחירום. 

מנכ"לית התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין דיברה אף היא בדיון ואמרה בין היתר: "התנועה הקיבוצית חווה את המשבר כמו כולם אבל יכולת ההתארגנות הקהילתית והכלכלית מחזקים את החוסן החברתי. לקיבוץ שתי רגליים מרכזיות שעזרו לו להתמודד עם הקורונה מהבחינה הכלכלית: ראשית, מערכות של ערבות הדדית בין החברים ושנית, עסקים משותפים-קואופרטיבים שמהווים גב כלכלי לקיבוץ."


באנר קמפיין קליטה 2

תמונת השבוע: כבר לא מבודדים ובטח
שלא בודדים

הגרעין שנקלט בלוחמי הגטאות במגורים שקושטו לכבודו
הגרעין שנקלט בלוחמי הגטאות במגורים שקושטו לכבודו

היום (חמישי) קלטו 11 קיבוצים ברחבי הארץ שלוש מאות צעירות וצעירים מרחבי העולם, שעלו לארץ על מנת לשרת כחיילים בודדים במסגרת גרעיני צב"ר ושהו בבידוד מאז הגעתם בנקודות שונות בישראל. כמו בשלושים השנה האחרונות, החיילים הבודדים יאומצו על ידי משפחות בכל הקיבוצים שיפתחו את ביתם וליבם. העולים הצעירים בחרו להמשיך את מסלול העלייה שאותו החלו עוד לפני פרוץ הקורונה בעולם, זאת למרות תקופת חוסר הוודאות וההגבלות שיצרה המגפה.

עם הגעתם לנתב"ג הם נכנסו לבידוד למשך שבועיים, והיום, כאמור,  הם נאספו מ-70 נקודות ברחבי הארץ שבהן שהו בבידוד ויתחילו את פרק הקליטה של התוכנית לחיילים בודדים באחד הקיבוצים המאמצים. הצעירים צפויים להתגייס לתפקידים משמעותיים של לוחמים ותומכי לחימה כחיילים בודדים. גיוסם צפוי כבר בחורף הקרוב.

מנהלת מחלקת חיילים בודדים בתנועה, יעל אייזנר, מספרת על קבלות פנים חמות ומרגשות שציפו לחיילים בהגיעם לקיבוצים, והתרגשות גדולה מצד כל הצדדים.

שאפו לקיבוצים הקולטים ובהצלחה רבה לחיילים ולחיילות!


פייסבוק התנועה

"מצאנו אוזן קשבת ויצאנו בתחושה שיש לנו בעלי ברית של ממש במשרד רשם
האגודות השיתופיות"

ביום שני השבוע, התקיימה פגישת עבודה ראשונה באגף לאיגוד שיתופי עם עו"ד נעמה קאופמן פס, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה המכהנת גם כמ"מ רשם האגודות השיתופיות וצוותה. בפגישה עלו מספר נושאים חשובים, העומדים על סדר יומם של התנועה וקיבוציה
עו"ד נעמה קאופמן פס. צילום: דוברות משרד הכלכלה
עו"ד נעמה קאופמן פס. צילום: דוברות משרד הכלכלה

מטעם התנועה הקיבוצית נכחו בפגישה מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, ראש המחלקה המשפטית בתנועה, עו"ד מיכי דרורי ועו"ד מרב ניב מהמחלקה המשפטית והיחידה לקידום הקואופרציה בתנועה. יחד עם מ"מ רשם האגודות השיתופיות, עו"ד קאופמן-פס, נכחו בפגישה עו"ד גל הררי-גולדמן, מ"מ סגנית רשם האגודות השיתופיות, עו"ד רותי לירז-שפירא, ממונה תחום רגולציה, ייעוץ ושפיטה באגף לאיגוד שיתופי ורו"ח אלעד חבשוש, מנהל חטיבת חשבונאות, פיקוח וחקירות באגף.

במהלך הפגישה, אשר התנהלה ברוח טובה ובשיתוף פעולה מירבי, הביעו מ"מ הרשם וצוותה נכונות רבה לאפשר קיומן של אסיפות כלליות באמצעים טכנולוגיים "היוועדות חזותית" כדבר שבשגרה, הן לגבי אסיפותיהם הכלליות של קיבוצים והן לגבי מועצת התנועה. הנחיות מעודכנות לעניין זה תפורסמנה במהלך השבועות הקרובים. ככל שדברים אמורים בעדכונה הצפוי של הגמלה הפנסיונית, הוסכם על ידי מ"מ הרשם וצוותה כי יש להביא בחשבון את השפעות "משבר הקורונה" על חישובו של השכר הממוצע במשק לשם קביעת שיעור העדכון בשנת 2021. בעקבות תיאור הקשיים, בהם נתקלים קיבוצים וחבריהם בהתמודדות עם הכרה בזכאותם לסיוע במסגרת תכניות הסיוע הכלכליות השונות עקב "משבר הקורונה", נרתמו מ"מ הרשם וצוותה לסייע מול משרד האוצר ורשות המסים בקידום הכללתם של קיבוצים וחבריהם בגדר הזכאים, בדומה לשאר העוסקים והעסקים הזכאים. ככל שדברים אמורים ב"חלופת האגודה" בשיוך דירות ובנסיונות הנעשים על ידי רשות מקרקעי ישראל לשנות חלופה זו באופן מהותי, התחייבה מ"מ הרשם לפעול, יחד עם צוותה, על מנת לוודא כי עמדת האגף לאיגוד שיתופי, התומכת בחלופת האגודה ובשמירה על זכותם העתידית של קיבוצים להמשיך ולקלוט לחברות, תובע בפני ועדת המשנה, הדנה בימים אלה בהצעות לשינוי החלופה.

ניר מאיר: "מצאנו אוזן קשבת ויצאנו בתחושה שיש לנו בעלי ברית של ממש במשרד רשם האגודות השיתופיות."


באנר לא עומדים מנגד - מצטרפים למחאות

הסופה מתחדשת

בצל אירועי הבטחון בדרום, הונחה ביום שלישי אבן פינה לשכונה חדשה בקיבוץ סופה שבמועצה האזורית אשכול. לאחר 33 שנים, החליט קיבוץ סופה לחזור לבנות ולצמוח. למעלה מ-20 משפחות צעירות יקלטו לקיבוץ. המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל השקיע כ- 30 מיליון ₪ לטובת הקמת בתי אגודה, יבילים, ושיפוץ מבנים ביישובי המועצה: כיסופים, כרם שלום, ניר יצחק, ניר עוז, נירים, סופה, עין השלושה, רעים, חולית ושלומית
בצל אירועי הבטחון בדרום, הונחה ביום שלישי אבן פינה לשכונה חדשה בקיבוץ סופה שבמועצה האזורית אשכול. לאחר 33 שנים, החליט קיבוץ סופה לחזור לבנות ולצמוח. למעלה מ-20 משפחות צעירות יקלטו לקיבוץ. המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל השקיע כ- 30 מיליון ₪ לטובת הקמת בתי אגודה, יבילים, ושיפוץ מבנים ביישובי המועצה: כיסופים, כרם שלום, ניר יצחק, ניר עוז, נירים, סופה, עין השלושה, רעים, חולית ושלומית
ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני יוצק מלט בהנחת אבן הפינה לשכונה החדשה בסופה

ביום ג' (11.08), התקיים טקס הנחת אבן פינה לשכונה חדשה שתוקם תוך שנה בקיבוץ סופה. הטקס החגיגי התקיים בהשתתפות המשפחות הצעירות וביניהן בנים חוזרים ומשפחות חדשות, שעם כניסתן לשכונה יהיו חברי קיבוץ, ובהשתתפות גדי ירקוני ראש המועצה האזורית אשכול, ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, אסנת קמחי מנהלת המינהל לבניה כפרית  במשרד השיכון, אלי וקנין מנהל אגף בכיר נגב גליל במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, יהודה אבני מנהל מחוז דרום החטיבה להתיישבות ועופר לאופמן יו"ר קיבוץ סופה.

מדובר בשכונה שתיבנה במודל "בתי אגודה". המבנים יושכרו לתושבים בשכר דירה מפוקח לתקופה קצובה של עד 5 שנים ולאחריה או במהלכה יוכלו לרכוש אותם ולהשתקע באופן קבוע בקיבוץ ולקבל זיכוי בגין שכר דירה שכבר שולם. לאחר בניית הבתים ומכירתם יוכל הקיבוץ להשתמש בכספי המענק לטובת בנייה של בתי אגודה נוספים או לטובת מבני ציבור או תשתיות. סך הכל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל השקיע כ- 30 מיליון ₪ לטובת הקמת בתי אגודה, יבילים, ושיפוץ מבנים ביישובי המועצה: כיסופים, כרם שלום, ניר יצחק, ניר עוז, נירים, סופה, עין השלושה, רעים, חולית ושלומית.

 גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול: ״כל הקמה של שכונה חדשה במועצה היא רגע שיא מרגש במיוחד. זהו הביטוי המובהק ביותר לתנופת הפיתוח, החוזק והאיכויות של קהילת אשכול, שלמרות האתגרים בדרך ממשיכה לרוץ קדימה לצמוח ולשגשג. אנו משקיעים רבות בכל תחומי החיים במועצה, למען איכות חיי התושבים שחיים כאן ולמען הבאתם של תושבים ונקלטים החדשים. אני מברך את אנשינו היקרים, בסופה ובשאר הישובים הקולטים, שלא נותנים לדבר לעצור מבעדם מלרוץ קדימה ולהמשך לחזק ולפתח את הישובים״.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית:  "היום לאחר 33 שנים הגיעה לכאן, סוף סוף בשורת הבניה, הצמיחה והגידול. אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא, ועל כך תודתנו לכל המעורבים בפרוייקט ובראשם חברי הקיבוץ והנהלתו שהחליטו "לקפוץ למים". בלוני התבערה שחידשו את מעופם וימי הקורונה אותם חווה העולם כולו, מדגימים שוב כי "זמנים קשים הכי טוב לעבור ביחד". המסר הזה נקלט היום, טוב מתמיד. אני מבקש לפנות מכאן לגופים המממנים והמסייעים ולומר: "כולם קיבוצים, כולם בנינו, אבל אתם חייבים להפנים שיש הבדל עצום בין ישובי חוף אשקלון וצפון העוטף, לבין הקיבוצים בדרום מערב אשכול. מתבקשת כאן העדפה מתקנת ויפה שעה אחת קודם."


באנר קמפיין קליטה 3

התנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז המועצות פנו ליו"ר הכנסת: לא ייתכן שהוועדה לבחירת היועץ המשפטי לכנסת תורכב מגברים בלבד

בעקבות פרסום הקמתו של צוות לבחירת יועץ משפטי חדש לכנסת המורכב משבעה גברים בלבד ללא ייצוג נשי, פנו התנועה הקיבוצית תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות ליו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין בדרישה לדאוג ליצוג נשי הולם בצוות
הילית בן צבי ויו"ר הכנסת, יריב לוין. צילום של ח"כ לוין: דוברות הכנסת
הילית בן צבי ויו"ר הכנסת, יריב לוין. צילום של ח"כ לוין: דוברות הכנסת

אנו קוראות וקוראים לך להתערב באופן דחוף בעניין זה, ולתקן המעוות כך שהצדק לא רק יעשה, אלא גם יראה, וזאת, בהתחשב במיוחד בעובדה שמי כמו הכנסת אמור לשמש כחלון הראווה וחוד החנית לחברה ישראלית מאוזנת ושיוויונית" אומרת הילית בן צבי, מנהלת היחידה לקידום שיוויון מגדרי ומוסיפה כי "לא ניתן יותר לעבור בשתיקה על התופעה החוזרת על עצמה של היעדר יצוג נשי הולם בפורומים של הכנסת - "למרבה הצער, דווקא בבית המחוקקים הישראלי, הכנסת, נראה כי לא ניתן הדגש המתאים לנושא זה, ופעם אחר פעם אנו רואים כי בגופים שונים הפועלים בכנסת לא רק שלא נעשה מאמץ לביטוי השאיפה לשיוויון, אלא שנוצר מצב של העדר יצוג נשי בכלל. זו מצב בלתי סביר בעליל".


באנר ביטוח חקלאי

המדריך לחזרה בשלום הביתה
מההפגנה השבועית

בשבועות האחרונים התרחשו מספר מקרים של אלימות מילולית נוסף על תקיפות פיזיות והתזת גז פלפל כלפי אזרחים שיצאו לממש את זכותם ולהפגין ברחבי הארץ. בהתאם לכך, יש לתת מענה אבטחתי על מנת למנוע ולסכל כל פגיעה בגוף או בנפש. אגף צעירים ומעורבות בחברה, בשיתוף המחלקה הפוליטית בתנועה הקיבוצית חולקים מספר המלצות והנחיות שיעזרו לכם להפגין בבטחה
מפגין בצומח צמח כמעט נדרס על ידי נהגת. צילום: נמרוד להב
מפגין בצומח צמח כמעט נדרס על ידי נהגת. צילום: נמרוד להב

אנחנו בפתחו של השבוע השמיני מאז שהחלו ההפגנות והמחאות בצמתים, בגשרים, במחלפים ובמוקדים השונים ברחבי הארץ. זכות המחאה במשטר הדמוקרטי שמורה לכל אזרח באשר הוא. ככל שקרבה שעת ההכרעה הפוליטית, וככל שמתלהטים היצרים, רף הסכנה ומפלס האלימות גוברים.

 קורונה - אנחנו מצויים עדין ברף תחלואה גבוה, ולכן מתבקשים כל המשתתפים באירועים לעטות מסכות על דרכי הנשימה, ולשמור על מרחק ככל הניתן איש מזולתו.

רצוי שבכל צומת ו/או גשר, בנוסף לרכז המחאה, יהיו גם מתנדבים נוספים שיהוו נאמני אבטחה ומגישי עזרה ראשונה למקרה של התלהטות יצרים או, חלילה, פגיעה כתוצאה של זריקת חפצים שונים.

בכל מקרה ובכל מצב - לא נוותר על זכותנו הדמוקרטית להביע מחאה, להפגין ולזעוק אל מול המצב המדאיג אליו מוליכה אותנו מדיניותו של ראש הממשלה.


באנר לא עומדים מנגד - מצטרפים למחאות

שימו לב! הסבר על תהליך הרישום למעון יום עם סמל בקיבוץ - לידה עד שלוש

לידיעת ההורים, ממלאות וממלאי התפקידים בקיבוצים
הסבר על תהליך הרישום למעון יום עם סמל בקיבוץ -לידה עד שלוש

החל משנת הלימודים תשפ"א לא נדרש יותר להציג אישור קבלה למעון בזמן הרישום באתר. למרות שעדין מופיעה הדרישה לכך באתר – ניתן להתעלם. כמו כן, אין חובה להציג צילום ת"ז עם פתיחת הבקשה. הדרישה להצגת צילום ת"ז קיימת רק במקרים פרטניים בהתאם למבחני התמיכה ולהנחיות האגף.

1. כל חבר בקיבוץ שמגיש שומת מס "קולקטיבית" מחויב לפעול על פי הנהלים בטופס 11. 

לינק לטופס:

https://www.gov.il/he/Departments/publications/Call_for_bids/daycare-subsidies-2020-2021

2. רק חברי קיבוץ או תושבים המעוניינים להגיש בקשה לקבלת דרגה (סבסוד) חייבים להגיש טופס 11 בעת הרישום.

3. המדריך להורים - רישום, קבלת דרגה וסבסוד - https://employment.molsa.gov.il/Employment/DayCareCenters/Registration/Pages/guide.aspx

4. הגשת בקשה להשתתפות המדינה בשכר לימוד (קבלת דרגה) לשנת הלימודים תשע"ט - עבור חברי קיבוץ או מושב שיתופי:

https://employment.molsa.gov.il/Employment/DayCareCenters/Registration/Pages/RegistrationKibbutzMembers.aspx

5. לינק לרשימת הקיבוצים שמגישים שומת מס "קולקטיבית" וזקוקים לטופס 11 לבדיקת זכאות קבלת הדרגה:

https://apps.moital.gov.il/MeonotYom/YeshuvKibuzList.aspx?type=1

  • במידה והקיבוץ שלכם אינו ברשימה צרו קשר עם מחלקת הגיל הרך בתנועה הקיבוצית.

חברי קיבוץ ותושבים שמוותרים על קבלת דרגה (סבסוד) נרשמים ישירות באתר ללא צורך בטופס 11.


באנר משקארד חדש

הזמנה לישיבה מועצת התנועה הקיבוצית (3/2020)

תתקיים ביום רביעי י"ג באלול תש"ף, 02.09.20, בשעה 09:00 - באמצעות הזום
לוגו תנועה

על סדר היום

  1. אישור פרוטוקול מועצה 2/2020  מיום 26.5.2020.
  2. ממועצה למועצה  – ניר מאיר
  3. דיווח ועדכון פרשת כנפי משק. מוזמנים: דורון סט – יו"ר,  רן רונן – מנכ"ל משקי הקיבוצים.
  4. עיתון התנועה הקיבוצית.
  5. דו"ח  פעילות הביקורת 2018/19.
  6. הארכת קדנציה: גיל לין (משמר העמק) – משנה למזכ"ל.
    קדנציה נוספת: גלעד בכרך (עין החורש) – גזבר התנועה.

מזכירי הקיבוצים/מנהלי הקהילות מתבקשים לוודא את השתתפותם של צירי/ נציגי הקיבוץ במועצה, המהווה, כידוע, את "אספת הקיבוצים" על כל המשתמע מכך. להזכירכם, כציר במועצה מטעם קיבוץ יכול לכהן רק מי ששמו מופיע בפנקס החברים של אותו הקיבוץ.

בשל קיום הישיבה באמצעות ה"זום" תתאפשר כניסה לישיבה רק לצירי הקיבוצים.

בברכה,

ניר מאיר

מזכ"ל התנועה הקיבוצית


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה