דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

לא נקבל לעולם את מסמך ההמלצות לשינוי חלופת האגודה! מי הקיבוץ שתרם 150 אש"ח לקרן הקורונה של התנועה? מי נבחרה לתפקיד רשם האגודות השיתופיות? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
עו"ד שלומית שיחור-רייכמן
 
 10/12/2020
 

"לאורך הזמן כל מי שחתום על המסמך הזה – יתבייש במעשיו"

עשרות חברי וחברות קיבוצים מעוטף עזה והנגב השתתפו ביום שלישי, בכנס החירום שהתקיים בנחל עוז, ביוזמת התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי, במחאה על העיכוב המתמשך וכוונת רשות מקרקעי ישראל לבטל את חלופת האגודה ולפגוע קשות בבנייה בקיבוצים בארץ בכלל ובעוטף עזה והנגב בפרט. מזכ"ל התנועה הקיבוצית קרע את מסמך ההמלצות של הוועדה לבחינת חלופת האגודה בסוף דבריו
ניר מאיר קורע את מסמך ההמלצות של הוועדה לבחינת חלופת האגודה בכנס בנחל עוז

ההחלטה לקיים את הכנס בעוטף עזה התקבלה כיוון ששם ייפגעו הקיבוצים בצורה הקשה ביותר אם יתקבלו ההמלצות לשינוי חלופת האגודה, שהונחו על שולחנה של מועצת מקרקעי ישראל בתאריך 02.11.20 על ידי הצוות לבחינת חלופת האגודה בראשות מנכ"ל רמ"י המסיים, עדיאל שמרון.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר בכנס: "לא באתי לכאן היום כדי לדבר על 110 שנות התיישבות. לא באתי לדבר על העובדה שמאה קיבוצים מסמנים בעצם נוכחותם את גבולות מדינת ישראל. לא באתי לספר על חלקנו המאוד משמעותי במשק הישראלי בתעסוקה הישראלית, בדגש על הפריפריה – את כל זה כולם יודעים. באתי כדי לדבר על מסמך מביש שנכתב לפני כחודש על ידי ועדה "עאלק" מקצועית, ולגנות גינוי אישי חריף את כל מי שחתם עליו. אני מעריך שלאורך הזמן כל מי שחתום על המסמך הזה – יתבייש במעשיו. המסמך זרוע הרס והשמצות. מהמסמך משתמע כאילו הסיבה היחידה שהקיבוצים בחרו בחלופת האגודה היא כלכלית. באמת? בעוטף עזה שמחיר הקרקע הוא אפס? ההחלטה לבחור בחלופת האגודה התקבלה על ידי 65 קיבוצים שהבינו בדיוק על מה הם חותמים. חברי הקיבוצים רוצים לשמר את הקיבוץ. אלמלא האנשים שישבו פה עשרות שנים, לא היו בכלל מגרשים לחלק. אתם לא מחלקים רכוש שלכם, אתם מחלקים את הרכוש שלנו". בסוף דבריו אמר מאיר כי התנועה הקיבוצית לא תקבל את המסמך הזה לעולם וקרע אותו בידיו.

לפני שנשא את דבריו, אמר מאיר כי אורח הכבוד והדובר הראשי בכנס היה אמור להיות שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, אך הסתבר שהוא חתם על סעיף ניגוד עניינים עם כניסתו לתפקיד ואסור לו לעסוק בנושא. במקום זאת, הוא הקריא את הדברים שכתב שוסטר בעת שהיה ראש המועצה האזורית שער הנגב, ומבטאים את עמדתו.

מזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת: "אנו פונים לממשלת ישראל ואל מקבלי ההחלטות מתוך תפיסה התיישבותית- ערכית- ציונית לא מתוך עולם רווחי הנדל"ן. מי שבוחרים לגור בעוטף עזה הם החלוצים של ימינו, מי שבוחרים לצאת ולחרוש בשדה סמוך לגדר מעצבים גם היום במחרשה את הגבול, את הקו הראשון של ההגנה וזה שסופג את האש. על הממשלה לאמץ את המתיישבים, להבין ולכבד את אופי חייהם, לתת להם יד מחזקת ותומכת ולהימנע מלהכות בהם באגרוף או במחדל של התעלמות וחוסר הבנה. הקהילתיות בהתיישבות הציונות בכלל, ובעוטף בפרט, הם החוסן ועוצמה הישראלי אל מול כל איום, וחשוב לחזק אותן ולסייע להם לצמוח."

אופיר ליבשטיין ראש המועצה האזורית שער הנגב: תודה לתנועה הקיבוצית שארגנה את הכנס דווקא בנחל עוז, בעוטף עזה. לעוטף עזה יש מספיק אתגרים להתמודד איתם, אך פה בחרנו להיאבק לא רק על האזור שלנו, אלא במאבק משותף למען כל הקיבוצים בישראל, מאבק לכינון חיי קהילה כפי שהקיבוצים בוחרים. משמעות הדבר היא שאם לא יאפשרו לנו לשמור על הקהילות החזקות שלנו בעוטף עזה, אזי הקהילות תחלשנה ואז הקו הראשון של ישראל מול ארגוני הטרור בעזה, תהיינה הערים הגדולות - אשקלון ואשדוד."


באנר סיפור מקומי

עו"ד שלומית שיחור-רייכמן נבחרה פה אחד לתפקיד רשמת האגודות השיתופיות

שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ עמיר פרץ (העבודה) אימץ את החלטת ועדת האיתור ומינה לתפקיד רשמת האגודות השיתופיות את עו"ד שלומית שיחור-רייכמן – האישה הראשונה לאייש תפקיד זה. הרשמת החדשה הומלצה לתפקיד על ידי הוועדה מתוך 60 מועמדות ומועמדים
עו"ד שלומית שיחור-רייכמן. צילום: פרטי
עו"ד שלומית שיחור-רייכמן. צילום: פרטי

שיחור-רייכמן תחליף עם כניסתה לתפקיד, את עו"ד נעמה קאופמן-פס, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה, אשר כיהנה בתפקיד בשנה האחרונה כממלאת מקום לאחר פרישתו של עו"ד מירון הכהן, בנוסף על תפקידה. עו"ד שלומית שיחור-רייכמן, שימשה עד לאחרונה כמנהלת האגודה השיתופית והוועד המקומי שמשית בעמק יזרעאל. בעברה שימשה כעו"ד עצמאית וכפרקליטת איו"ש ואזח"ע בתביעה הצבאית. לשיחור-רייכמן תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב.

השר עמיר פרץ אמר לאחר הבחירה: "החלטתי לאמץ את המלצת וועדת האיתור שבחרה את עו"ד שלומית שיחור-רייכמן לרשמת האגודות השיתופיות. אני סמוך ובטוח שהיא תפעל ברגישות ונחישות באתגרים הרבים הנמצאים על שולחנה ,כדי לחזק את האגודות השיתופיות שהן מאבני היסוד של הכלכלה והחברה הישראלית. אני מאחל לה הצלחה בתפקידה החדש"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר  איחל לעו"ד שיחור-רייכמן הצלחה בתפקיד החדש ואמר כי הוא מצפה לשיתוף הפעולה והעבודה המשותפת. מאיר ביקש להודות מקרב לב לעו"ד נעמה קאופמן-פס על המחוייבות והיחס המכבד שנתנה בתקופת כהונתה הקצרה.

רשם האגודות השיתופיות משמש רגולטור של האגודות השיתופיות ועומד בראש האגף לאיגוד שיתופי במשרד הכלכלה. הרשם פועל מכוח פקודת האגודות השיתופיות ותקנותיה, אשר מקנות לו סמכויות מסוגים שונים, לרבות סמכויות שיפוטיות ורגולטוריות. לחלק מהצווים וההחלטות המוצאים על ידי הרשם במסגרת הסמכות השיפוטית שלו תוקף של החלטות בית משפט מחוזי. בנוסף לחקיקה כוללים דיני האגודות השיתופיות גם פסיקה מגוונת של בתי המשפט ושל הרשם, שהצטברה עם השנים ומנחה את האגף בהפעלת סמכויותיו ושירותיו.


באנר TYTO

תרומה מפתיעה ומשמעותית מאוד לקרן הקורונה של התנועה הקיבוצית

קיבוץ שביקש לשמור על אלמוניותו החליט לתרום 150 אלף ₪ לקרן שהקימה התנועה הקיבוצית לאיסוף התרומות מחברות וחברי הקיבוצים שיכולים ומעוניינים לתרום את "מענק הקורונה"
לוגו תנועה

בתחילת השבוע הופתע גזבר התנועה לקבל פנייה מאחד הקיבוצים שבישר לו כי החליט לתרום את הסכום הגדול לטובת הקרן שהקימה התנועה לאיסוף המענקים שהעבירה המדינה לאזרחים. כאמור, המוסד לביטוח לאומי נענה לפניית ועדת המיסוי הבינקיבוצית והודיע כי קיבוצים שיבקשו זאת יוכלו לקבל את המענק הישיר לאזרחים לחשבון הבנק של הקיבוץ. חברי קיבוץ זה החליטו באספה כי מענקי המדינה יהיו לעזר רב יותר עבור ארבעת היעדים שאישרה מזכירות התנועה לתרומה מאשר לרווחתם האישית או הקולקטיבית.

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר בירך את הקיבוץ על תרומתו הנדיבה ואמר כי "הוא משוכנע שהסכום המשמעותי שהחליט הקיבוץ לתרום ישמש היטב את יעדי התרומה של הקרן ויעזור לעשות טוב באמצעותו". מאיר ביקש להזכיר לקיבוצים בארץ ולחברות וחברי הקיבוצים היכולים לעשות כן, כי עדיין ניתן לתרום גם הם את הכסף למען מי שזקוק לכך: "אני מודע לעובדה כי גם בקרב חברי הקיבוצים יש רבים המתקשים בימים אלו נוכח המשבר הכלכלי ואי הוודאות הגדולה, אך אני פונה למי שיכול לעשות כן, להעביר את הכסף לאזרחים ועמותות אשר זקוקים לכסף יותר מאתנו. זהו המעשה הנכון. ערכית, כלכלית ולאומית."

על פי החלטת מזכירות התנועה, הכספים שיאספו בקרן יתרמו לארבעה יעדים - בית איל באשדות יעקב, חיילים בודדים לאחר השחרור, בוגרי תל"מ, תרומת סלי מזון לנזקקים וקשישים.

פרטי החשבון לתרומה – 

תאגיד: התנועה הקיבוצית – נכסי תרבות בע"מ 
מספר תאגיד 510628647
בנק פועלים 
סניף 532
מספר חשבון 414160

לצורך אישור התרומה וקבלת קבלה על התרומה,  יש לפנות אלינו באחד מהערוצים הבאים:

מייל לכתובת:  gali@tkz.co.il
או לפקס: 03-6966754

יש לציין בהודעה:

  • שם התורם (השם שיופיע ע"ג הקבלה)
  • סכום התרומה
  • כתובת למשלוח דואר

באנר קמפיין קליטה 2

ברק בעיניים

רס"ן ברק ברושי, בן וחבר גבת, קיבל השבוע אות מצטיין שר הביטחון על תפקודו בשנה האחרונה ותרומתו לאיתור ונטרול המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה
רס"ן ברושי מקבל את אות ההצטיינות משר הביטחון והרמטכ"ל
רס"ן ברושי מקבל את אות ההצטיינות משר הביטחון והרמטכ"ל

ברק (בנו של חבר הכנסת ומזכ"ל התנועה הקיבוצית לשעבר, איתן ברושי), משרת בתור קצין אג"ם בעוצבת חירם (חטמ"ר 769), נשוי לסיון ואבא לאורי ולביא, קיבל השבוע בטקס מרגש את אות ההצטיינות לאחר שהומלץ על ידי מפקד פיקוד הצפון, האלוף אמיר ברעם, לנבחרת מצטייני שר הביטחון. שר הביטחון, בני גנץ והרמטכ"ל, אביב כוכבי העניקו לו את תעודות ההוקרה.

ברק השתתף במחזור השני במיזם לעידוד השירות בקבע על שם רא"ל דן שומרון ז"ל שאותו מפעילה התנועה הקיבוצית, ושומר על קשר הדוק עם מחלקת הביטחון שלנו.

ברק - גאים בך ומצדיעים לך על קבלת אות מצטיין שר הביטחון!


באנר הזמן הירוק המחודש

סיכום סיור מטה התנועה בכרם שלום: "כאן נבחנת מדינת ישראל"

השבוע ביקר מטה התנועה בקיבוץ כרם שלום, שבמועצה האזורית אשכול, ביחד עם מטה הקיבוץ הדתי. קיבוץ כרם שלום הינו הקיבוץ היחיד שמתקיימת בו מעורבות של שתי התנועות. את הביקור הכינה והובילה אורית בראון, רכזת האזור בתנועה הקיבוצית.
סיכום סיור מטה התנועה בכרם שלום: "כאן נבחנת מדינת ישראל"
מטה התנועה ונציגי הקיבוץ הדתי עם הנהלת קיבוץ כרם שלום

את הביקור פתחו אודי אורנשטיין (רביבים) – יו"ר הקיבוץ, וליאור דפנר (גבולות) – מנהל הקהילה, עם סקירת ציוני הדרך המרכזיים בכרם שלום בשנים האחרונות, מאז שהוחלט על התחדשות בשנת 2016. גופים רבים התגייסו לעזרה: המועצה האזורית, התנועות הקיבוציות, שר החקלאות דאז, אורי אריאל והארגון הכלכלי-אזורי משקי הנגב. "קרו דברים נפלאים בכרם שלום בחמש השנים האחרונות", ציין ליאור. המשק נשען בעיקר על חקלאות – גד"ש משותף עם ניר יצחק, השכרות של מבנים ופאנלים סולאריים.

ברוריה קרני-הדס וגאולה רבי – רכזות הקהילה, סקרו את המצב החברתי, הצמיחה הדמוגרפית וסוגיות החינוך. ברוריה וגאולה ציינו את הקושי הרב בלמשוך משפחות חדשות לכרם שלום וציינו כי רבים שוללים את המקום על הסף בשל המיקום המרוחק והמצב הביטחוני והחשש מפני השקעה כספית לא מבוטלת בבניית בית שלא יהיה לו קונה במידה ויחליטו לעזוב. כרגע נמצאים בבנייה 8 בתי אגודה. חינוך הגיל הרך מתנהל בשנים האחרונות בקיבוץ סופה, ובעתיד מתכננים לחזור ולהפעילו בכרם שלום (גן ילדים ממוגן בשלבי בנייה). במהלך 2018 הגיעו 12 משפחות חדשות לקיבוץ, מתוכן 9 משפחות דתיות.

המטרות העיקריות של כרם שלום הן: להצליח למשוך משפחות חדשות, לבסס את המשק הכלכלי, בראייה ארוכת  טווח, וכן, לעבור לניהול עצמי (כרגע מנוהלים על ידי ועד ממונה).

מנכ"לית התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי ילין וראשי האגפים של התנועה שהצטרפו לביקור הציגו לנוכחים את מבנה ופעילות התנועה בתחומים השונים בהם יכולים אנשי הקיבוץ להיעזר וגם נציגי הקיבוץ הדתי, בראשות מזכ"ל התנועה, אמיתי פורת, הציגו את פעילותם ובמה הם יכולים לסייע.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר ציין כי זו הפעם הראשונה לאחר עשרה ביקורים שלו בכרם שלום שזוהר לא נוכח, ודמותו חסרה בנוף. זוהר רונן, איש הנוי של הקיבוץ ודמות מרכזית וחשובה בקיבוץ, נהרג ביוני האחרון בתאונת עבודה.  בנוגע לגיוס משפחות לקליטה הציע מאיר, ש"לא צריך למכור למתעניינים נייר צלופן אלא דם, יזע ודמעות והזדמנות להחזיק את הדגל, במקום שהוא סמל לאומי". בתגובה לבקשתו של אודי אורנשטיין לקבל רעיונות לאיך כרם שלום יכול לתרום לחברה הישראלית, אמר מאיר "בסיורים שלנו בקיבוצים אנחנו מנסים לרתום את הקיבוצים לעשייה לטובת החברה הישראלית, וכאן מדובר במקרה הפוך - השאלה היא לא מה אתם יכולים לעשות בשביל החברה הישראלית, אלא איך אנחנו והמדינה יכולים לעזור לכם. כאן נמדדת המדינה. צריך להכין רשימת מטלות שיש לטפל בהם ואנחנו נדאג שהמדינה תעזור."


באנר ביטוח חקלאי

דואגים לבריאות שלכם ושלכן – גם מרחוק. בעיקר עכשיו

התנועה הקיבוצית במבצע מיוחד לחברי וחברות הקיבוצים: Tyto  - מכשיר לאבחון רפואי מרחוק בהנחה של 25% - 224 ש"ח במקום 299 ש"ח

אין כמעט אזרח, לא כל שכן הורה או ותיק, שלא מכיר את הרגע שבו הוא או ילדם מרגיש לא טוב ובמיוחד כשזה קורה בדיוק בשעות הלילה או בשעות שמעבר לשעות הקבלה של המרפאה. במרפאות הקיבוצים, הפזורים בכל חלקי הארץ, בדרך כלל שעות הפעילות מוגבלות. אבל, כאמור, אירועים רפואיים מתרחשים בכל שעה משעות היממה ולא תמיד ניתן לצפות אותם.

עדי רמות ממחלקת הבריאות בתנועה מציינת כי חלק מהמרפאות הושפעו מאוד מהקורונה שההתמודדות אתה מחייבת הימנעות מהתקהלויות ושמירה על קבוצות הסיכון. בחלק מהמרפאות קוצצו שעות הקבלה הפרונטליות עם הצוות. 

רמות מוסיפה: "מסיבות אלה ונוספות אנחנו, מחלקת הבריאות של התנועה הקיבוצית בשיתוף כללית, קבוצת הבריאות הגדולה בישראל, מחפשים כל דרך לשפר עבור חברי הקיבוצים ותושביהם את חווית השירות הרפואי ולשלב גם שירותים דיגיטליים מתקדמים שניתן לקבל מכל מקום ובכל שעה. אנחנו, בשיתוף כללית  מציעים לכם להצטרף לשירות רפואה מקוונים מהמתקדמים ביותר הקיימים  - באמצעות הצטרפות לשירות Tyto החדשני שמציעה כללית ללקוחותיה".

Tyto הוא מכשיר חדשני, קומפקטי ופשוט לשימוש, מתאים ומשמש את כל המשפחה, באמצעותו ניתן לקבל אבחון של רופא בלי לצאת מהבית. הנתונים הרפואיים משודרים ב"לייב" לרופא באמצעות אפליקיציה ייעודית וכך הרופאה או רופא יכולים לבדוק מרחוק: חום, גרון, אוזניים, ריאות, עור, הקשבה ללב, קצב לב והקשבה לבטן. על פי המדדים שמקבל הרופא הוא יכול להפנות לבדיקות, להמשך טיפול או להוציא מרשם דיגיטלי המועבר ישירות לבית המרחקת. הרופא מתעד את הייעוץ בתיק הרפואי האישי שלכם.

הבהרה חשובה:
האמור ניתן ומתייחס ללקוחות כללית בלבד. משפחה שתרכוש מכשיר Tyto ומשויכת לקופה אחרת, לא תוכל לבצע שימוש במכשיר, ו/או בשירות הניתן ע"י כללית.


 

תמונת השבוע: ילדי המועצה האזורית גזר למען החיילים הבודדים

תמונת השבוע: ילדי המועצה האזורית גזר למען החיילים הבודדים

בכל שנה עוסקים בבית הספר היסודי שדות איילון שבמועצה האזורית גזר בתרומה לקהילה. כיתות ד' בבית הספר החליטו לפני מספר שנים כי תרומתם תתמקד בסיוע לחיילים בודדים.

יעל אייזנר, האמא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית, נפגשה לאחרונה עם הילדים (במגבלות הקורונה כמובן), סיפרה להם באריכות על התופעה החברתית של חיילים בודדים, על עלייה לארץ של צעירים בודדים לבדם, ועל הגיוס לצבא כשמשפחתם רחוקה. בנוסף, סיפרה אייזנר על צעירים בודדים שאין להם עורף משפחתי, וכמובן ביקשה שיספרו להורים שלהם ולאחיהם על השיחה.

אייזנר: "אני מאמינה שכל אזרחית ואזרח במדינה יכולים להיות רגישים לנושא החיילים הבודדים וכל אחד יכול לסייע על פי דרכו, לכן חשוב לי לדבר אישית עם כל ילד שמכין חבילה. ילדי בית הספר הזה תמיד מרגשים אותי בעומק הרגישות החברתית שהם מגלים, בברק בעיניים שלהם ובשאלות המדוייקות שהן, כמובן, פרי חינוך מהבית ומבית הספר. השנה, האמירה שהכי נכנסה לי ללב הייתה של  ילדה בת 10: "אם יש 7000 חיילים בודדים בצבא , אולי שכל אחד יכין יותר מחבילה אחת..."

את החבילות שינעו מבית הספר שבמוא"ז גזר אל חיילי גרעיני צבר בארז, כיסופים וניר יצחק זוג פנסיונרים צעירים, יעל ועמוס ארם ממעגן מיכאל, המסייעים רבות ליעל.


פייסבוק התנועה

יוצרים רצף הדרכה בשגרה לא רגילה

במציאות הנוכחית, כאשר תפקיד מדריכי הנוער בתחום זה נעשה גדול יותר וחשוב יותר, יצרו באגף חינוך סדרה של מפגשי זום אשר ימשיכו את רצף ההדרכה, במטרה לתת מענה לשכבות י"א-י"ב ולתהליכי הבחירה והמיון לקראת היציאה לשנת שירות ושירות משמעותי בצבא, ולהגדיל את ארגז הכלים של המדריכים
תכנית מפגשי תוכן לשכבות י-יב

שנת ההדרכה שהחלה בספטמבר מתאפיינת בחוסר ודאות ואתגרים לא פשוטים. תהליכים חינוכיים ארציים ואזוריים אשר היינו רגילים לקיים במפגשים מסורתיים פנים מול פנים לא יכולים להתבצע, ומרבית העבודה מתקיימת בתוך תחומי הקיבוץ והיישוב. 

מפגשי הזום מיועדים למנהלות החינוך ומדריכי הנוער על מנת להעביר את התכנים והמידע דרכם לבני הנוער. במפגשים אשר מיועדים לבני הנוער, נוכחות הצוות החינוכי היא מהותית. לצוות החינוכי במפגשים אלו יש תפקיד חשוב של תיווך התהליכים, עזרה בהבנת המידע ועיבודו לאחר המפגש, ראיה רחבה של הקבוצה והפרטים אשר מרכיבים אותה, והעברת המידע להורים, כך שבסופו של תהליך, כל בני הנוער יקבלו את המענה המתאים להם.

התכנית משותפת למחלקות "שבילים" ו"שנת שירות" באגף חינוך ולמחלקת ביטחון באגף צעירים ומעורבות בחברה, ומטרתה לתת מענה למערכות החינוך ולבני הנוער בשכבות י"א-י"ב המתמודדים עם תהליכי מיון והערכה אשר לא הכירו בעבר, בשגרת חינוך שונה ואחרת. המפגש הראשון שהתקיים עסק בנושא "ערבות ומעורבות" בחברה הישראלית. המפגש השני שהתקיים הועבר על ידי מחלקת שנת שירות, עסק בנושא המיונים לשנת השירות, והשתתפו בו כ-250 נערים ונערות בני שכבת י"ב.

נותרו עוד חמישה מפגשי תוכן, כאשר חלקם מיועדים לצוותים החינוכיים ללמידה והעשרת בכלי ההדרכה והצגת אפשרויות כיצד להנחות את בני הנוער בתהליכי המיון והבחירה האישיים, וחלקם מיועדים לבני הנוער עצמם בהם יקבלו מידע וידע שיתמכו בתהליכים האישיים. כל המפגשים מאפשרים לצוותי ההדרכה ולבני הנוער שיח ותמיכה בעבודה הקבוצתית ובליווי האישי.


באנר קמפיין קליטה 3

שיפור קורות החיים: דווקא עכשיו, כשהעולם נעצר זה הזמן לבלוט מעל כולם!

רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית והמרכז ללימודי חוץ וניהול קריירה רופין נותנים לכם הזדמנות לשפר את קורות החיים בקלות וביעילות
שיפור קורות החיים

דמיינו לעצמכם.ן שאתם.ן מנהלים.ות שמחפשים.ות עובדים.ות למשרת החלומות, ובין שלל קורות החיים שמציפים אתכם.ן יש אחת שבולטת מעל כולם.?

אז איך אנחנו כותבים מסמך כזה? פשוט מאוד:
1. נכנסים ללינק: https://hareshet-tkz.co.il/קורות-חיים/
2. צופים בסרטון הסבר קצר
3. ממלאים את קורות החיים שלך בתבנית מוכנה מראש! 
4. שולחים לבדיקה ומקבלים חזרה את כרטיס הביקור המושלם 

הכניסה והפעילות לחברי 'הרשת' בלבד - נצלו את ההזדמנות.

*מספר המקומות מוגבל.
השירות ינתן עד ה31.12.20


באנר סיפור מקומי

הזמנה לישיבה מועצת התנועה הקיבוצית (5/2020)

תתקיים ביום שלישי י"ד בטבת תשפ"א, 29.12.2020, בשעה 09.00 באמצעות הזום
לוגו מזכירות התנועה הקיבוצית

על סדר היום

  1. אישור פרוטוקול מועצה 4/2020  מיום 4.11.2020.
  2. ממועצה למועצה – ניר מאיר
  3. הצגת ואישור תוכניות עבודה אגפי התנועה לשנת 2021. (לחצו כאן)
  4. הצגת ואישור תקציב התנועה לשנת 2021. (לחצו כאן)
  5. אישור המבנה המעודכן למחלקה הפוליטית רעיונית. (לחצו כאן)
  6. הוצאת בית התנועה הקיבוצית מתל אביב.
  7. אישור דוחות כספיים – תק"צ אגודה שיתופית - רוא"ח אלי בירנבויים. (לחצו כאן)

מזכירי הקיבוצים/מנהלי הקהילות מתבקשים לוודא את השתתפותם של  צירי/ נציגי הקיבוץ  במועצה, המהווה, כידוע, את "אסיפת הקיבוצים" על כל המשתמע מכך.

להזכירכם, כציר במועצה מטעם קיבוץ יכול לכהן רק מי ששמו מופיע בפנקס החברים של אותו הקיבוץ.

בשל קיום הישיבה באמצעות ה"זום" תתאפשר כניסה לישיבה רק לצירי הקיבוצים.

ב ב ר כ ה,                                                                                               

ניר מאיר

מזכ"ל התנועה הקיבוצית


באנר הזמן הירוק המחודש

מפעל 'צמח תערובות' והמועצה האזורית בני שמעון זכו באות ציון לשבח על פעילותם לקידום מחזור פסולת אריזות

באירוע שהתקיים ביום שני בבית הנשיא לזוכי פרס הרשות הממחזרת לרגל יום המחזור של ישראל, הוענק לעומר לביא, מנכ"ל מפעל 'צמח תערובות' שבעמק הירדן ולניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון, אות ציון לשבח על פעילותם לקידום מחזור פסולת אריזות. הבחירה נעשתה על ידי תאגיד מחזור האריזות 'תמיר'
בתמונה: עומר לביא (למעלה משמאל) וניר זמיר (למטה משמאל) עם השרה ונשיא המדינה. צילום: חיים צח, לע"מ
בתמונה: עומר לביא (למעלה משמאל) וניר זמיר (למטה משמאל) עם השרה ונשיא המדינה. צילום: חיים צח, לע"מ

במפגש במעמד נשיא המדינה השתתפו השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, ראש תאגיד המחזור 'תמיר' רני איידלר וראשי הרשויות הזוכות במדד המחזור לשנת 2020. זו השנה השנייה שמציין תאגיד המחזור 'תמיר' את 'יום המחזור של ישראל' ומציב את נושא מחזור האריזות במרכז המודעות, עם יום חדש שנכנס כבר בשנה שעברה ללוחות השנה הציבוריים - "יום המחזור של ישראל". מטרתו של יום זה הינה, להעלות את המודעות לחשיבות המחזור והטיפול בפסולת אריזות בקרב האזרחים והתעשיות במדינת ישראל והנעתם לפעולה למחזור. השנה, הוחלט לראשונה להעניק אות מיוחד גם למפעלים וחברות שהשיגו תוצאות גבוהות בנתוני המחזור.

עומר לביא (עין גב), מנכ"ל מפעל 'צמח תערובות' בעמק הירדן: "המפעל דוגל ומקדם באופן ניהולו גישה ירוקה ואקולוגית. במסגרת פעילותנו למען שמירת איכות הסביבה, בין היתר, מועברים מוצרי הפלסטיק למחזור, להפקת חומרי גלם חדשים, שקי הענק מועברים לגריסה כאשר מופקים מהם שקים ממוחזרים, נעשה שימוש חוזר בעץ לבניית משטחים, ועוד. בשנת 2020 שלחנו קרוב ל-85 טון פסולת למחזור, לעומת 13 טון רק לפני שנתיים, הסיבות לכך הן הצמיחה של 'צמח תערובות' במהלך השנים, הגדלת היקפי ההפרדה והתקשרויות עם קבלנים נוספים של 'תמיר', אשר אנו צופים כי יתפתחו ויתקדמו עוד בשנים הקרובות, למען שמירת הטבע וההתמודדות עם האתגר העולמי בשמירת איכות הסביבה".

ניר זמיר (להב), ראש המועצה האזורית בני שמעון: "אחד היעדים המרכזיים שלנו כמועצה הוא להיות מועצה ירוקה, וזה בא לידי ביטוי במספר תהליכים משמעותיים שאנחנו מוציאים לפועל, ביניהם הגדלת הפקת אנרגיה נקייה כמו החשמל הירוק, פרויקט שביל בני שמעון, הפחתת הטמנה על ידי הקמת מפעל המיון בדודאים וכמובן גם עבודה מאומצת של אגף שפ"ע וסביבה להגדלת אחוזי המיחזור אצלנו ביישובי המועצה. אני גאה שהמהפכה הירוקה של בני שמעון צוברת תאוצה, התושבים הנפלאים שלנו לוקחים חלק עצום בתהליך הזה וכולנו מצליחים לתרום את חלקנו לשמירה על כדור הארץ, על הסביבה ועל איכות החיים של ילדינו לשנים הבאות".


 

כפר הנוער ימין אורד מחפש תרומות לחדר הטבע החדש שאותו מקים עבור חניכיו

הכפר שוכן במעלה הכרמל, ובו גדלים ומתחנכים כ- 430 בני נוער בגילאי 14-19, עולים וותיקים מהפריפריה החברתית של ישראל, וכן חניכים שעלו לישראל מאתיופיה, מארצות ברה"מ לשעבר, מצרפת ומברזיל. חלקם יתומים, חלקם עלו לארץ בגפם ואחרים הינם ממשפחות חד-הוריות או קשות יום
כפר הנוער ימין אורד במבט מלמעלה. הצילום מתוך עמוד הפייסבוק של הכפר.
כפר הנוער ימין אורד במבט מלמעלה. הצילום מתוך עמוד הפייסבוק של הכפר.

הנוער בכפר, המוגדר על ידי השירותים החברתיים כ"נוער בסיכון", נאלץ להתמודד עם אתגרים רבים בחייו הצעירים. בכפר הם לומדים לקחת אחריות, יוזמה ומודעות על עתידם, ולחולל שינוי משמעותי ומיטבי בחייהם. בשפת הכפר "מהישרדות למנהיגות". לאחר תהליך חינוכי מרשים, החניכים בימין אורד נמצאים מעל הממוצע הארצי בזכאות לתעודת בגרות, בהליכה למכינות קדם צבאיות ובשרות צבאי משמעותי. צוות הכפר מלווה את הבוגריו  גם בהמשך דרכם בצבא, בלימודים גבוהים, בעת משבר ובשמחותיהם.

בכפר קיים משק חי, והצוות החינוכי מעוניין להקים לצדו מרכז טבע לימודי פעיל במטרה לחבר את החניכים לטבע ולארץ ישראל. הכוונה שזה יהיה חדר פעיל עם פעילות ולא מוזיאון. קיים כבר מקום מתאים בכפר והצוות החל לאסוף חומרים. דרושים להם אמצעים מוחשיים: פוחלצים, מאובנים, עתיקות, סוגי סלעים, אוספי טבע שונים וכדומה - כל מה שקשור לטבע ולארץ ישראל. הם ישמחו לקבל או לשאול לטווח ארוך, תוך התחייבות לשמירה מירבית על מה שיתקבל.

קיבוצים או חברים וחברות אשר מעוניינים לתרום חומרים לחדר הטבע של ימין אורד, מוזמנים לפנות אל מרדכי פרינס:

052-6070526, Morprins11@gmail.com


באנר ביטוח חקלאי

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית תציג בחנוכה שני קונצרטים במתכונת און ליין מיוחדת, במסגרת פסטיבל
"צלילים במדבר"

שני הקונצרטים, בניצוחו של שמואל אלבז, יתקיימו ביום ד' – 16, בדצמבר 2020. הראשון בשעה 17:30 והשני
בשעה 20:30
תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית. צילום: כפיר בולוטין
תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית. צילום: כפיר בולוטין

הקונצרט הראשון "בכורות ישראליות" יוקדש לשני עולמות שונים של מוזיקה תזמורתית. בחלקו הראשון ינוגנו שלוש יצירות חדשות, פרי עטם של מלחינים ישראלים; "ים קודר" -  של המלחין ברק ארבל, "אפוקליפסה" של עידו שירום - המתייחסת לתקופה הקשה בה מצוי העולם כעת, ויצירתו של שלמה עומר, קונצרטו לחצוצרה צ'לו וכלי קשת. בחלקו השני תציין התזמורת את יום הולדתו ה- 250 של המלחין לודוויג ואן בטהובן ותנגן את הקונצ'רטו הרביעי לפסנתר בהשתתפות הפסנתרן אסף קליינמן, אחד הפסנתרנים הישראליים הבולטים כיום בהצלחתו בארץ ובעולם, וסולני התזמורת גיא שריג בחצוצרה וקונסטנטין סוקולוב בצ'לו.

הקונצרט השני "מנדולינה וקמנג'ה" יתקיים בשיתוף אמן הקמנג׳ה הבינלאומי מארק אליהו. קונצרט מיוחד בסגנון מוזיקלי עולם שכולו יצירה ישראלית. בקונצרט ישולבו יצירות מקוריות בסגנונות של מוזיקה מארצות האסלאם של אסיה התיכונה המתמזגים לתוך העולם הקסום של תרבות המזרח, עם לחנים מקוריים של מארק אליהו, ועיבודים של מלחין הבית יבגני לויטאס. המנצח שמואל אלבז יופיע בקונצרט גם כנגן מנדולינה.

לאתר הפסטיבל וצפייה במופעים: https://tzlilimbamidbar.co.il/

לפרטים ומידע נוסף: סיניה כהן ארי: 054-5630238


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
 
 
 
Copyright © 2020 התנועה הקיבוצית, כל הזכויות שמורות 
 
 

הוספת תגובה חדשה