דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

חונכים שכונה בפלך ל- 14 הנקלטים החדשים. מחבקים את העולים החדשים מאתיופיה והמתכון המיתולוגי לסופגנייה של גרדה כהן ז"ל. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
חנוכת שכונה בפלך
 17/12/2020

חנוכה, חנוכה – חונכים שכונה בפלך לנקלטים החדשים

עוד אירוע מסמן צמיחה בפלך: היום (חמישי) נחנכו בטקס חגיגי שכונה חדשה שנבנתה על ידי הקיבוץ ואוכלסה מיידית ב-14 משפחות חדשות שנקלטו לקיבוץ, וגם מבנה ציבור חדש
על רקע השכונה החדשה בפלך: מזכ"ל התנועה יחד עם ראש המועצה, נציגי החטיבה להתיישבות והנהגת פלך
על רקע השכונה החדשה בפלך: מזכ"ל התנועה יחד עם ראש המועצה, נציגי החטיבה להתיישבות והנהגת פלך

שנה וחצי לאחר טקס הנחת אבן הפינה, הוזמנו שוב נציגי כל הגופים המעורבים בפיתוח קיבוץ פלך לטקס חנוכת השכונה. בזהירות הנדרשת מתקופת הקורונה, התקיים הטקס בפורמט מצומצם וכיבדו אותו בנוכחותם כל נציגי התנועה הקיבוצית, מועצה אזורית משגב, החטיבה להתיישבות, רשות מקרקעי ישראל, משקי המפרץ וכמובן - נציגי הקיבוץ.

המשתתפים סיירו בקיבוץ, הכירו את השכונה החדשה ודייריה ובירכו על העשייה. מזכירת הקיבוץ, (בשותפות עם ניר כהן), עדי פרידמן-מזרחי: "קיבוץ פלך צובר תאוצה בשנים האחרונות, והופך מוקד משיכה לצעירים ומשפחות מכל הארץ. השכונה שנבנתה בתמיכת החטיבה להתיישבות, מהווה מודל לבניה קיבוצית במיטבה - דירות משפחתיות נוחות וצנועות, הפונות לשטח ציבורי פתוח, אשר יוצר מפגש ותחושת קהילתיות חמה. השכונה החדשה מאפשרת לקיבוץ להרחיב את הקליטה אליו ולפתוח את שעריו לעוד משפחות וצעירים. הדירות משמשות למגורי נקלטים חדשים המגיעים לקיבוץ עד שייבנו את ביתם החדש בקיבוץ.

בזה לא תמה העשייה בפלך - בימים אלו עמלים חברי הקיבוץ על עוד פרויקטים לפיתוח מיזמים עסקיים וחברתיים, אשר ישפיעו על כל סביבת הקיבוץ".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "פלך, קיבוץ צעיר וייחודי, מנוהל, נבנה וצומח בדרך מקורית, ערכית ושונה מהמודל הקיבוצי המקובל. הרוח הייחודית של פלך מהלכת קסם על הגורמים הבאים איתכם במגע ורגילים בראייה צינית וסכמטית של המציאות. כל מי שמגיע לכאן, נשבה בקסם ובהתלהבות של הקיבוץ וחבריו. מן הטעם הזה אנחנו מוצאים את עצמנו, כולנו, מוכנים לחשיבה קצת אחרת, כזאת שמשתפת פעולה עם החלומות והחזון המדבקים שלכם.

המשיכו לחלום, פרשו כנפיים, ואנחנו נהיה כאן בכדי לנסות ולסייע. עלו והצליחו. ולנקלטים, נאחל כי תהפכו במהרה לחלק אינטגרלי מהנוף ולמרכיב רב תרומה בפסיפס האנושי המיוחד כאן."


באנר קמפיין קליטה 3

עו"ד ינקי קוינט מונה לתפקיד מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל החדש

שר הבינוי והשיכון, ח"כ יעקב ליצמן, הודיע אתמול (רביעי) כי קיבל את המלצת ועדת האיתור למנותו לתפקיד. קוינט יחליף את עדיאל שמרון ויעזוב את תפקידו הנוכחי כמנהל רשות החברות הממשלתיות
עו"ד יעקב (ינקי) קוינט. צילום: בשמת איבי
עו"ד יעקב (ינקי) קוינט. צילום: בשמת איבי

קוינט היה המועמד המועדף על שר הבינוי והשיכון ליצמן, והוא אכן קיבל גם את המלצת ועדת האיתור שמונתה בראשות שמואל אבואב, לשעבר מנכ"ל משרד החינוך, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון וראש מועצת קריית טבעון.  בהתאם לחוק רשות מקרקעי ישראל, חתמו על המינוי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כץ והשר ליצמן. המינוי ייכנס לתוקף באופן מיידי.

עו"ד יעקב (ינקי) קוינט (47) שימש בעבר בתור היועץ המשפטי של רמ"י וכן שימש בתפקידים נוספים בין השנים 2001-2017. לצורך תפקידו החדש הוא יעזוב את תפקידו הנוכחי כמנהל רשות החברות הממשלתיות.

השר ליצמן מסר: "אני מצפה לכניסת ינקי קוינט לתפקיד מנהל רשות מקרקעי ישראל. זוהי תקופה מאתגרת למשק הישראלי בכלל ולענף הדיור בפרט, ואני בטוח שינקי הוא איש המקצוע הנכון בזמן הנכון וביחד נעשה ונצליח בעזרת השם. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למנהל רמ"י, עדיאל שמרון, על עבודתו המסורה אשר הביאה להישגים משמעותיים ולאחל לו בהצלחה בכל אשר יפנה".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר מסר כי הוא "מברך את ינקי קוינט על המינוי ומצפה לכונן עמו יחסי עבודה תקינים ושיתוף פעולה מתוך הבנה. מקרקעי ישראל הם נכס מרכזי של המדינה, וכתנועה הפרוסה על שטח רחב חשוב כי נראה את הדברים עין בעין. מובן מאליו כי אנו מצפים גם להבנות, פתרונות מעשיים ויחס הוגן לגבי הצורך הטבעי והדחוף להקל על הבנייה בקיבוצים שתקועה ומקרטעת כבר זמן רב מידי."


באנר סיפור מקומי

חיבוק עלייה

התנועה הקיבוצית ותנועת הקיבוץ הדתי נרתמות לקדם את פניהם של עולי הקהילה האתיופית במסגרת מבצע "צור ישראל" שיזמה ממשלת ישראל בסיוע הסוכנות היהודית
חיבוק עלייה

המבצע החל לאחר שהתקבלה החלטת ממשלה 428 להמשך העלאת יהודי אתיופיה, ובמסגרתו נחתו לפני שבועיים בישראל 396 עולים חדשים אשר עשו דרכם יחד עם שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, שהגיעה לאתיופיה לסייע בביצועו. על פי המתווה שגיבשה השרה, עד תחילת 2021 יגיעו לישראל כ-2,000 עולים אשר ממתינים כבר עשרות שנים לעליה לארץ ונמצאים בעת הזאת במחנות מעבר. על פי ההערכה, 40% מתוכם הינם ילדים בגילי בית ספר. 

התנועה הקיבוצית ותנועת הקיבוץ הדתי נרתמות לקדם את פניהם של העולים בגיוס תרומות נרחב על מנת לחבק את הקהילה ולאפשר לה נחיתה רכה במרכזי הקליטה. "התנועה הקיבוצית מברכת את העולים החדשים. אנו נרתם בהמשך לקליטת העולים כפי שעשינו בעשרות השנים האחרונות בתכניות כמו תל"מ ואחרות", אמר עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית.

במסגרת התרומות יועברו למשפחות העולים מארזי פירות ומיצים מתוצרת הקיבוצים, וכן ציוד בית ספר וצעצועים. לדברי שיר גורן, מרכזת הפרויקט מטעם התנועה הקיבוצית: "התרומות נועדו להפגין סולידריות עם העולים בעת הגעתם למרכזי הקליטה, אך יתרה מזאת, אנו מאמינים שירקם קשר משמעותי בין קיבוצי הסביבה לאנשי הקהילה האתיופית במרכזי הקליטה ונוכל לייצר חיבור בין הקהילות השונות, תוך חיבוק העולים והזמנתם לפעילויות הקהילות הקיבוציות, למידה והפרייה הדדית".

 

בימים אלו החל גיוס התרומות מקרב חברי הקיבוצים ומחברות מובילות במשק. אנו מזמינים את כל מי שמעוניין לתרום לפרויקט להצטרף אלינו בקישור הבא: https://did.li/wN7ql

לפרטים נוספים: שיר גורן - 053-4440534 / אסף בית אריה - 050-6998610


באנר משקארד

בשבת הקרובה: באים לתמוך באנשי המחאה של נס ציונה כנגד האלימות שהם סופגים

מה הייתם עושים אם בוקר אחד הייתם קמים ורואים על קיר ביתכם את הכתובת "כאן גר סמאלן בוגד"? זה מה שקרה לצבי פלטיאל, ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה בנס ציונה. אנו קוראים לחברי וחברות הקיבוצים באיזור - הגיעו במוצ"ש בהמוניכם לנס ציונה ועמדו יחד עם המפגינים המקומיים כחומה בצורה נגד האלימות
הגרפיטי שרוסס על חומת ביתו של צבי פלטיאל
הגרפיטי שרוסס על חומת ביתו של צבי פלטיאל

מזה כחצי שנה מתקיימות מחאות בנס ציונה - פעמיים בשבוע יוצאים מאות נס ציונים לרחובות נושאים דגלים, שלטים, מגפונים, זמבורות ומנסים להעביר את המסר לציבור הרחב. 

מזה כחודשיים מתייצבים מולם במספרים נמוכים תומכי ליכוד. פעילי הליכוד נושאים שלטים בהם כתוב "שמאלנים בוגדים" ומשמיעים קריאות נאצה מול אנשי המחאה. העימות מולם הולך ומחריף, וכולל ניסיונות לאלימות פיזית, הדבקת סטיקרים "שמאלנים בוגדים" במרחב הציבורי ועל בתים פרטיים ואפילו מעקב ברכב אחרי פעילי מחאה.

בימים האחרונים צויירו ברחבי העיר כתובות גרפיטי "שמאלנים בוגדים", צויירה הכתובת על גדר ביתו של צבי פלטיאל, והשיא היה זריקת רימון הלם לחצר ביתם של אנשי מחאה בעיר. אין ספק שמדובר במדרון חלקלק ועלינו לעצור אותו ומייד. הם לא מפחידים אותנו. אנחנו נמשיך להפגין כנגד המצב האבסורדי שבו נאשם בפלילים השקוע עד צוואר בניגוד אינטרסים מנהל את המדינה לטובתו האישית.

המפגינים מבטיחים כי מחאת נס ציונה לא תשבר, ובכוונתם לקיים אירוע גדול במוצאי שבת הקרובה, בשעה 17:00 בצומת ויצמן -הבנים (בנק הפועלים, קניותר).

לפרטים נוספים: מני שני, מחאת נס ציונה - 050-5257504


באנר ביטוח חקלאי

כנס "בית לחיים – משמעות לקהילה"

בית לחיים

הכנס יתקיים בתאריך 12.1.21 בין השעות 10:00-12:00 באמצעות הזום. היוזמה למפגש והפקתו היא של שותפים לדרך - אסף בית אריה מהקיבוץ הדתי ושיר גורן וד"ר אילת גלס מהתנועה הקיבוצית.

גלס מסבירה: "משרד הרווחה מעודד מזה זמן מגורים של אנשים ונשים עם מוגבלויות בקהילה, ומסתבר שיש במרחב הכפרי בכלל ובקיבוצים בפרט לא מעט דוגמאות נהדרות. החלטנו לקיים את המפגש בעקבות ההחלטה של רמ"י להכיר ב"בית לחיים" כשימוש חברתי, דבר שהסיר חסם גדול בהקמתו של בית לאנשים ונשים עם מוגבלויות דווקא אצלנו.
חשיבות קיום המפגש בימים אלו מגיעה מכך שהקורונה מחדדת לנו את התחושה לגבי העוצמה של הקהילה הקיבוצית, ואת התובנה לגבי ערבות הדדית כמרכיב זהות שלנו. בית לחיים מייצר ומחזק משמעות לקהילה".

המפגש מיועד למנהלות ומנהלי קהילה, יו"ר, מזכיר/ה, מובילי וחברי ועדות צרכים מיוחדים, צוותי מעורבות חברתית וכל מי שהנושא קרוב לליבו. 

במפגש ישתתפו פרופ' יורם יובל, נציגי בתים לחיים מקיבוצים ועוד. תכנית מפורטת תשלח בקרוב.

שמרו את המועד ומהרו להירשם!

 


באנר TYTO

תמונת השבוע: ואף על פי כן יופץ האור!

אחד מהמיצגים היפהפיים שהוקמו בקיבוץ אפיקים

איך חוגגים את החנוכה בימי קורונה בלי לקחת סיכונים מיותרים? מה עושים כשאין חגיגה מרכזית בקיבוץ, אסורה ההתקהלות ואין חנה זלדה?

בקיבוצים שונים מצאו פתרונות יצירתיים שכללו מיצגי אור מיוחדים ויפהפיים שהוקמו ברחבי הקיבוץ, ביניהם הוזמנו החברים לטייל תוך שמירה על כללי הריחוק החברתי. בתקווה שבעזרת החיסונים נזכה לחגוג בשנה הבאה כמיטב המסורת.

בתמונה: אחד מהמיצגים היפהפיים שהוקמו בקיבוץ אפיקים.


באנר חנוכה 2020

מסלול ירוק - עכשיו גם לתעשייה הקיבוצית

מסלול ירוק  - שותפות לסיוע לעסקים הקיבוציים, מבית התנועה הקיבוצית - פועלת להנעת צרכנים מהעיר למרחב ההתיישבותי, לעידוד רכישות כחול לבן מהתעשייה הקיבוצית בקרב לקוחות פרטיים ובניית מערכי שיתופי פעולה במגזריים העסקיים. אנו מנגישים את בתי העסק לקהל הפרטי על ידי הטבות, יצירת ערך אמיתי ופעילויות ממוקדות ומייצרים שיתופי פעולה עסקיים בין מפעלים שונים, במטרה להגדיל את כוח הקניה ולהוזיל עלויות
מסלול ירוק

מיזם מסלול ירוק נועד בכדי לקדם ולמנף את בתי העסק במרחב ההתיישבותי עם דגש על שני פתרונות עיקריים לבית העסק:
האחד, הגדלת כוח הקניה - יותר לקוחות ויותר עסקאות ע"י חשיפה ממוקדת במועדוני צרכנות מקבוצת ישראכרט לקהל במגוון אזורים ברחבי הארץ, שתגרום להם לרכוש הישר מהעסק בקיבוץ.
השני, מינוף ארגון רכש עסקי שיכלול שיתופי פעולה עסקיים במקביל לאפשרות הרחבת המעגלים הצרכניים לעסק, שיוזילו עלויות ויקטינו משמעותית את ההוצאות השותפות של כל מפעל.

מפעלים בקיבוצים ובמרחב הכפרי יוכלו לקבל מאיתנו:

ליווי משפטי | ליווי ביטוחי | ליווי דיגיטלי | ליווי פיננסי | ליווי ארגוני | פיתוח עסקי גלובלי, פרסום ושיווק | קהילה עסקית | שירותים מקצועיים למפעל | קידום אתרים | ליווי דיגיטלי | ניהול רשתות, לרבות לינקדין אשר נועד לפיתוח עסקי גלובאלי| אנליזה ועוד...

בנוסף, נוכל להעמיד לרשותכם את כל האמצעים בכדי למכור ולשווק נכון באונליין - מהקמת חנות אינטרנטית ועד ניהול קמפיינים חכמים שימשכו את הלקוחות.

מקווים להשתמע בקרוב,

לפרטים נוספים ניתן לפנות במייל:  maslulyarok@tkz.co.il


באנר הזמן הירוק המחודש

חניכים ובוגרים מדליקים בתל"מ

השבוע ציינו בתוכנית תל"מ את חג החנוכה במספר מפגשים שונים ברחבי הארץ אשר כללו, לראשונה, גם בוגרים של התוכנית
למטה משמאל עם כיוון השעון: גת, נען, גן שמואל ומשמר העמק
למטה משמאל עם כיוון השעון: גת, נען, גן שמואל ומשמר העמק

המרגש מבין המפגשים היה מפגש שהתקיים בזום וכלל הדלקת נרות והרצאה עם אבי ילאו, ממובילי מחאת יוצאי אתיופיה, אקטיביסט ומייסד מפלגת "צדק". זהו מפגש ראשון מסוג זה הן מבחינת קיומו בזום – בעתות קורונה כשלא מקיימים מפגשים בין-קיבוציים - ובעיקר מבחינת השתתפות הבוגרים הנרחבת שהייתה בו, דבר שעד כה לא קרה באופן רשמי. בקרב הבוגרים נרשמה התרגשות גדולה להשתתף בפעילות של תל"מ גם ממרחק השנים, וההיענות הרחבה מדרבנת את צוות התוכנית להמשיך ולפתח את תחום הבוגרים ולהזמינם לעוד פעילויות.

בעת שהזום התקיים, נחגגו במקביל ברוב קיבוצי תל"מ מפגשי חנוכה, הדלקת נרות ואכילת סופגניות ולביבות, כמובן, כי איך אפשר בלי.

בתמונות: משתתפות קבוצת גת בתמונה עם פעילות קלפים שהעבירה להן שרון המקשרת, בסימן - הדלקת נרות ופעילות עם קלפים "כל אחד יכול להיות אור קטן וכולם ביחד אור איתן". משתתפות קבוצת נען, רובן ככולן כבר בוגרות הממשיכות להתגורר בקיבוץ ולקבל ליווי של המקשרות על חשבון זמנן הפנוי. משתתפי גן שמואל לוקחים חלק בזום עם אבי ילאו ומשתתפי משמר העמק מדליקים נרות ביחד עם סיום הזום.

אילת ארנוני, מנהלת תחום צעירים בסיכוי ותוכנית תל"מ בתנועה הקיבוצית, סיכמה: "תודה לצוות התוכנית ולמקשרים על החגיגות השונות בקיבוצים ברחבי הארץ. מאחלת לנו להמשיך ולהפיץ אור בעולם."


באנר סיפור מקומי

מעורבות חברתית מפיצה אור

חברי קיבוץ גן שמואל מפיצים אור בעשייה התנדבותית לרגל חג החנוכה במועדון "ראש מורם" למען נשים שיצאו ממעגל האלימות
 נעמה, אומנית קרקס ולהטוטנית מקצועית מגן שמואל, שמעה על בקשת המועדון והתגייסה אף היא להופיע בהתנדבות
נעמה, אומנית קרקס ולהטוטנית מקצועית מגן שמואל, שמעה על בקשת המועדון והתגייסה אף היא להופיע בהתנדבות

"הכל התחיל מחברת קיבוץ גן שמואל, עובדת סוציאלית במקצועה אשר לאחר יציאתה לפנסיה החלה להתנדב במועדון "ראש מורם" בויצ"ו חדרה למען נשים שיצאו ממעגל האלימות בעיר סמוכה - ומשם הכל התגלגל", מספרת ליאורה, רכזת הצוות למעורבות חברתית בקיבוץ.

במהלך תקופת משבר הקורונה התגייס צוות המעורבות להכנת סלי מזון יבש למען נשות המועדון וכעת לבקשת המועדון התגייסו שתיים מנשות הצוות לשמח את הנשים וילדיהם לרגל חג החנוכה. ליאורה, מורה למוזיקה במקצועה, החליטה לשמח את ותיקי הקיבוץ בקבלות שבת הכוללות שירה ונגינה, שהיא עצמה עורכת להם בחצרות הקיבוץ ובמסגרת כל הנחיות הקורונה. לבקשת המועדון, נרתמה ליאורה בשמחה להוביל שירה בציבור והגיעה למקום מצוידת באורגן ושירונים. בדומה לליאורה, נעמה, אומנית קרקס ולהטוטנית מקצועית מגן שמואל, שמעה על בקשת המועדון והתגייסה אף היא להופיע בהתנדבות לנשות המועדון בחנוכה. לאחר שהפעילות ההתנדבותית הסתמנה כהצלחה, החליט צוות המעורבות כי הפעילות ההתנדבותית עם המועדון תמשך גם בחגים נוספים ואירועים מיוחדים לבקשת נשות המועדון.

לדברי שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים בתנועה הקיבוצית: "קהילה קיבוצית במיטבה מזהה צרכים העולים מן השטח, מייצרת בהתאם חיבורים בינאישיים ומרחיבה את מעגלי הנתינה. אנו מברכים על הפעילות ורואים במתנדבים העצמאים בקיבוצים שגרירים לנעשה בחברה הישראלית ומעודדים אותם לשתף את הקהילה בפעילותם ובצרכים העולים מהשטח, על מנת לרתום מתנדבים נוספים לפעילות ולייצר הזדמנויות לחיבורים נוספים של הקהילה לעשייה חברתית."


באנר ביטוח חקלאי

אם הסופגנייה: מחווה לגרדה כהן ז"ל האופה (והסופרת) המיתולוגית מקיבוץ אילון

יעל אייזנר, ביום האמא של החיילים הבודדים מטעם התנועה הקיבוצית ובערב אמא בשלנית, לא מוותרת מדי חנוכה על מתכון הסופגניות שאותו שמרה מהטור השבועי והמיתולוגי של גרדה כהן ז"ל שהתפרסם בדף הירוק. כמחווה לגרדה ולחג החנוכה, היא החליטה לחלוק אותו עם כולם - מהרו להכין לפני שהחג נגמר!
גרדה כהן ז"ל
גרדה כהן ז"ל

בימים ההם, אמצע שנות ה-80, אני נקלטת צעירה בקיבוץ רמות מנשה ומהבית במושב חרות הבאתי מיומנות מוגבלת בתחום האפייה. נפעמת מידיעותיהן של שכנותיי, המשפחה והחברות הקיבוצניקיות, התמכרתי ל....איך לא?!  הטור השבועי של גרדה כהן בדף הירוק . אהוב במיוחד היה מתכון הסופגניות המנצח, אותו טרחה לפרסם שנה אחרי שנה. מאחת השנים שמרתי לי גזיר עיתון עם המתכון המקורי. השנים חלפו, השמן והריבה הכתימוהו כהוגן, והיום הוא רשום רק בספר המתכונים המשפחתי שלנו. שנה אחרי שנה, אני עושה בליבי לגרדה כהן אזכרה קטנה בחנוכה.

אז הנה לכם תזכורת קטנה מאישה גדולה מהחיים: גרדה נולדה בגרמניה, עלתה לארץ בשנת 1938, עבדה במשק הפועלות בעפולה ומשם עברה לקיבוץ חולתה. לאחר כשבע שנים היא הגיעה לקיבוץ אילון שם נישאה וחייתה עד פטירתה בשנת 2009. במשך כ-45 שנה עבדה גרדה במטבח ובמאפייה של הקיבוץ, ובמהלך השנים גם סיימה קורס למשחק ובימוי, ומאז עסקה בהפקת חגים וביימה הצגות ילדים, פרסמה עשרות ספרים, מחזות, שירים ,שני ספרי בישול קיבוציים, וטור שבועי בלתי נשכח בדף הירוק.

למרות שלא הכרתיה אישית, שמה נישא בפי לא רק בחנוכה. בנותיי שלי מכירות (ומוקירות) את המתכון המנצח, ולכל המלעיזים שאומרים ש"סופגניות רק קונים בקונדיטוריה..." ו"אצלנו לא מטגנים..", אני יכולה לומר רק דבר אחד - שנה אחת תכינו את המתכון של גרדה כהן וגם אתם תהפכו למעריציה. אין תחליף להדלקת נרות משפחתית עם סופגניות חמות, המטוגנות במטבח הביתי, סופגניות רכות כעננים, שהותירה לנו הכוהנת הגדולה של הבישול הקיבוצי.


באנר משקארד

מוזיאון בית שטורמן נפתח למבקרים ומציע פעילות חנוכה חווייתית לכל המשפחה

לכבוד החנוכה והפתיחה המחודשת (על פי ההנחיות והתו הסגול), משיקים במוזיאון משחק חדש שהופך את המוזיאון (והחצר) למרחב בריחה ענק, והצגות ילדים על גג המוזיאון
מוזיאון בית שטורמן נפתח למבקרים ומציע פעילות חנוכה חווייתית לכל המשפחה

סוד העמק

משחק חוויתי לכל המשפחה, הכולל חידות ומשימות מאתגרות מעולמות התוכן של חדרי בריחה (פענוח כתב מורס, מציאת רמזים מוחבאים....). פתרון החידות יוביל אתכם בין אולמות המוזיאון ויפגיש אתכם עם דמויות ואירועים היסטוריים.

מוזמנים להגיע בתאום טלפוני -  04-6486328.

תיאטרון אורנה פורת מגיע לגג המוזיאון

שבת 19.12.20, בשעה 11:00: ההצגה "הנעליים של אדון סימון".

שבת 26.12.20 בשעה 11:00: ההצגה "המשאלה הגדולה" – הצגה חדשה!

עלות כרטיס להצגה: 30 ₪ (הורה מחויב בכרטיס), רכישת כרטיסים בטלפון: 04-6486328. כל הצגה מוגבלת ל-20 משתתפים.


באנר TYTO

גנאלוגיה: איך למצוא שורשים?
איך למצוא אנשים?    

גנאלוגיה: איך למצוא שורשים? איך למצוא אנשים?    

מורשת - בית עדות ע"ש מרדכי אנילביץ', בשיתוף עם המכון היהודי להיסטוריה ע"ש עמנואל רינגלבלום בוורשה (ז'יך) ועם המכון הפולני בתל אביב, מזמינים אתכם/ן לקחת חלק במפגש מקוון עם החוקר מתן שפי.

מתן שפי הוא חוקר במחלקה הגנאלוגית, במכון היהודי להיסטוריה ע"ש עמנואל רינגלבלום בוורשה. המכון מפעיל מעל 25 שנה מחלקה שתפקידה לסייע לבני משפחה להעמיק בהכרת הסיפור המשפחתי לגבי משפחות מיהדות פולין. המכון מסייע בחיפוש מידע ממגוון אוספים ברשות המכון ובמגוון מקורות מידע – ספרים, ארכיונים, בתי עלמין ועוד. מתן הוא בוגר לימודי היסטוריה ומדעי הרוח באונ' העברית בירושלים. במקביל לעבודתו במכון עובד כמדריך וכחוקר במגוון פרויקטים נוספים הקשורים במחקר החיים היהודיים בפולין.

האירוע יתקיים ב-21 בדצמבר 2020, בשעה 19:00 (שעון ישראל), ויערך בעברית. המפגש יכלול ראיון בן 45 דקות עם מר שפי, ולאחר מכן תתאפשרנה שאלות מהקהל. להצטרפות לאירוע, יש להירשם מראש כאן.  

מפגש זה הוא השני מבין סדרה של חמישה מפגשים עם חוקרים ועובדים מהמכון היהודי להיסטוריה. למעוניינים/ות, ניתן לצפות כאן במפגש הקודם, שהתקיים ב- 9 בנובמבר 2020 עם ההיסטוריונית קתז'ינה פרסון.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה