דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

דורשים איחוד של המפלגות הקטנות במחנה השמאל - ועכשיו! החיילת הבודדה ממלכיה שהפכה לגיבורת השבוע. נותנים ונותנות עוד מדמנו! כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
איחודים
 28/01/2021
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

למה אתם מחכים? תתעוררו! תתאחדו!

לא צריך להיות פרשן פוליטי כדי להבין שמספרן הגדול של המפלגות הקטנות במחנה השמאל מבשר על העובדה שחלקן לא יעברו את אחוז החסימה. מצב כזה יביא לאבדן קולות יקרים בגוש, שגם כך אינו גדול מספיק בכדי להוות אלטרנטיבה של ממש
למה אתם מחכים? תתעוררו! תתאחדו!

זו עלולה להיות "תרומתנו" להמשך השלטון הנוכחי במדינה. שלטון המשרת את עצמו ולא את אזרחי ישראל. לפיכך, אנו מפנים דרישה ברורה לכל ראשי המפלגות הקטנות בגוש - תתאחדו מיד בכדי שתיווצר אפשרות להחליף את השלטון ולהחזיר את המדינה לדרך הנכונה.

כדי שזה יקרה צריך להגיע  לבחירות יחד, מאוחדים, מגובשים, כראש חץ חזק. עלינו לוודא שאף קול לא ילך לפח ויתבזבז.  רק כך נוכל גם אנחנו לסייע בהחלפת נתניהו. ככלל, אנחנו פחות מתעניינים בשאלה  מי יעמוד בראש האיחוד ואיך תתארגן הרשימה. לנו חשוב שזה יקרה.

אין לכם זמן לבזבז ולנו אין קולות מיותרים להשליך לפח. זה הזמן למקסם קולות. זה האתגר. רק זה. הגיע הזמן כי תתכנסו כולכם לחדר עד שייצא עשן לבן. לא חשוב לנו איך בדיוק זה יתארגן אבל חשוב מאוד שזה מה שיקרה. זה הזמן להתאחד כדי שאף קול לא יאבד.

אז למה אתם מחכים?!


באנר TYTO

החיילת הבודדה ממלכיה סיכלה פיגוע

אמה, מיכל: "בשבילנו היא גיבורה, היא סיכלה פיגוע שהיה יכול להיות הרבה יותר קשה"
החיילת הבודדה ממלכיה סיכלה פיגוע
ליאן משוחחת עם הוריה מייד לאחר שסיכלה פיגוע. צילום: דו"צ

רב"ט ליאן הרוש, חיילת בודדה בגרעין "צבר" בקיבוץ מלכיה סיכלה השבוע פיגוע בצומת סמוך לאריאל שבשומרון. ליאן נאבקה במחבל שניסה לדקור אותה, והרחיקה אותו באמצעות כת הרובה שלה. לאחר שהמשיך בניסיונות דקירה, ירה החייל שהיה סמוך אליה במחבל על מנת לנטרלו. מייד לאחר האירוע הקשה התקשרה ליאן להוריה בלונדון על מנת לספר להם על שאירע וגם על גבורתה.

בשיחה עם הכתב הצבאי של חדשות 12 אמרה אמה, מיכל: הבת שלי סיכלה פיגוע שהיה יכול להיות הרבה יותר קשה. היא פעלה באופן טבעי ואינסטנקטיבי, אני דואגת שלא יהיה לה טראומה. בשבילי היא גיבורה. אני בעצמי הייתי לוחמת בצה"ל ולא בטוח שהייתי נוהגת ככה. אני שמחה שהיא יצאה בריאה ושלמה".

עמית, "אביה המאמץ" של ליאן בקיבוץ מלכיה: "אנחנו גאים וגם לא מופתעים. אומרים שהמחבל החליט לבחור בה כי הוא ראה בחורה והוא עשה טעות. היא פייטרית. היא בחורה כמו הרבה חברה מגרעין צבר עם מוטיבציה גובהה והרבה נחישות. נחישות שנשארת למרות הקשיים שאין אמא ואבא אמיתיים. מי שחינך אותה להיות כזאת הם נתן ומיכל, ההורים שלה"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר אמר: "אנחנו גאים בליאן, חיילת בודדה מגרעין צבר בקיבוץ מלכיה בגליל העליון שבזכות עירנותה ניצלו היום חיים של אזרחים. ליאן החליטה לעשות מעשה ציוני גדול, עלתה לארץ, התגייסה לצה"ל וגרה היום בקיבוץ על גבול הלבנון. ההורים המאמצים בקיבוץ והחברים בגרעין מחכים כבר לתת לך חיבוק גדול. גאים בך מאוד".


באנר משקארד

כנס החינוך ה-6 של התנועה הקיבוצית: כיצד זה הולך להתבצע בפועל?

בשבוע שעבר נפתחה ההרשמה לכנס החינוך השישי של התנועה הקיבוצית, כי גם בשנת קורונה אין סיבה לוותר. מכיוון שהכנס השנה לא דומה ולא רגיל, ההתרגשות רבה וההתארגנות מחייבת, ולכן חשוב לנו להסביר איך זה
עומד להתבצע
כנס החינוך ה-6 של התנועה הקיבוצית: כיצד זה הולך להתבצע בפועל?

מתי?
09.03.21 בין השעות 8:30-17:30
איפה?
בקיבוצים שונים בפריסה ארצית (בהתאם למגבלות ההתקהלות והנחיות המדינה באותה העת)
מי יהיה בקבוצה שלי?
הכנס יתקיים בקבוצות מגוונות של מנהלי חינוך מכל הארץ - הגיל הרך וחינוך חברתי 
מי מנחה את הקבוצה?
את הקבוצות יובילו מנחים מאגף חינוך, מדריכות שולחן ההדרכה, יועצי שבילים ופעילי בתנועה הקיבוצית.
איך נרשמים?
על מנת להשתבץ בכנס עליכם לציין בספח ההרשמה:
1. את הנושא בו תרצו להתמקד במהלך היום: קשר עם הורים, קהילה ומעגל שותפים, תקציב, כוח אדם ומוגנות בתקופת קורונה
2. לבחור אזור גיאוגרפי אליו תשובצו לקבוצה
3. לבצע תשלום בפועל.

את תוצרי הקבוצות נאגד ונשתף בסיום הכנס – כלומר תוצרי כל הנושאים יהיו זמינים לכולם.

להורדת ספח ההרשמה: לחצו כאן
לפרטים נוספים על התשלום לכנס: לחצו כאן


באנר קמפיין קליטה 2

הנתינה היא בדמנו - ממשיכים להתרים דם בקיבוצים

מגפת הקורונה והסגרים החוזרים מקשים על מד"א את האפשרות של התרמת דם במקומות ציבוריים הומי אדם, ויצרו מחסור במנות דם. כאן אנחנו חוזרים לתמונה - במבצע הקודם באוקטובר, מעל 100 קיבוצים נענו לקריאה וביצעו אצלם התרמה וכך הושגו יותר מ- 3600 מנות דם! כעת, אנו נקראים שוב לדגל
התרמת דם באחד מהקיבוצים
התרמת דם באחד מהקיבוצים

אגף צעירים ומעורבות בחברה ביחד עם מחלקת בריאות בתנועה הקיבוצית, ממשיכים את השותפות ארוכת השנים עם שירותי הדם של מד"א בניסיון להרחיב את מעגל תורמי הדם בתנועה הקיבוצית. אנו חוזרים לסבב נוסף של נתינה, שהרי הנתינה היא בדמנו, וקוראים לכל קיבוץ שלא קיים אצלו התרמה בשלושת החודשים האחרונים, להתקשר ולתאם הגעה של שירותי הדם של מד"א. המבצע מתקיים לפי הנחיות הקורונה וההקפדות הדרושות לשמירה על הבריאות, אינו מסכן את התורם ומציל חיים של מי שזקוק לכך.

מומלץ להפוך את האירוע לחוויה קהילתית עם שותפים רבים שיעודדו כמה שיותר לבוא ולתרום בדרכים שונות. נשמח לשתף מניסיוננו איך להפיץ בקרב החברים והחברות, איך לעודד צעירים ובני נוער (מגיל 17 מותר לתרום באישור הורים), תושבים ואחרים לבוא ולתרום. אנחנו כאן לכם להפוך את ההתרמה לחגיגה של מעורבות ונתינה. לפרטים נוספים - שיר גורן, מחלקת מעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית 053-4440534.

היום, יותר מתמיד, אנו זקוקים לכם ולכן - אנא צרו קשר עם מוקד ההתרמות של מד"א בטלפון 03-9101101 / דוא"ל hatramot_dam@mda.org.il או עם עדי רמות ממחלקת בריאות בתנועה בטלפון 054-9798458.


באנר ביטוח חקלאי

הזדמנות אחרונה לרכוש את מכשיר האבחון הרפואי מרחוק בהנחה מיוחדת

דואגים לבריאות שלכם? של הילדים? רוצים תשובה בכל שעה? התור הפנוי לרופא במרפאה רק בעוד יומיים? לא רוצים לחכות בתור עם חולים אחרים? לא רוצים ליסוע לעיר הקרובה למרפאה "טרם"? לכל אלה יש תשובה - שירות רפואי באמצעות מכשיר Tyto

Tyto, מכשיר חדשני, קומפקטי ופשוט לשימוש מתאים לכל המשפחה ובאמצעותו ניתן לקבל אבחון של רופא מבלי לצאת מהבית. באמצעותו יכולים הרופא/ה לבדוק מרחוק חום, דופק, ריאות, גרון, אוזניים, בטן ועור. על פי ממצאי הבדיקה, הרופא יכול להפנות לבדיקות, להמשך טיפול או לרשום תרופה ולהעביר את המרשם ישירות לבית המרקחת, ובנוסף גם לתעד את הייעוץ בתיק הרפואי האישי שלכם. השירות זמין לכם גם כשהמרפאות סגורות ומתאים לילדים ולמבוגרים כאחד.

מחלקת בריאות בתנועה הקיבוצית במבצע ייחודי ובלעדי, מציעה הנחה של 25% ללקוחות כללית בקיבוצים: 224 ₪ למכשיר Tyto (במקום 299 ₪). כחלופה להנחה ניתן לקבל מד סיטורציה בשווי של כ־100 ₪ ללא חיוב.

הבהרה חשובה:
האמור ניתן ומתייחס ללקוחות כללית בלבד. משפחה שתרכוש מכשיר Tyto ומשויכת לקופה אחרת, לא תוכל לבצע שימוש במכשיר ו/או בשירות הניתן ע"י כללית.

נותרו ימים בודדים להרשמה! הרשמו עכשיו >>> https://bit.ly/2LToihm


באנר הזמן הירוק המחודש

תמונת השבוע: נטיעות ט"ו בשבט בשחור-לבן

נטיעות 1960 בעברון. התמונה מתוך סיפור מקומי, ארכיון קיבוץ עברון
התמונה מתוך סיפור מקומי, ארכיון קיבוץ עברון

ט"ו בשבט הוא מועד בלוח העברי, המציין ראש השנה למניין השנים של פירות האילן בארץ ישראל. נהוג ביום זה להרבות באכילת פירות העץ של ארץ ישראל, במיוחד מפירות שבעת המינים, ויש הנוהגים לערוך בו בלילו "סדר ט"ו בשבט. בתקופת העליות שלפני קום המדינה היה בט"ו בשבט רושם מיוחד של חגיגה בסימן התעוררות האומה לתחיית היישוב בארץ ישראל, וכך החל מנהג נטיעות העצים ביום זה ברחבי המדינה ובמיוחד בקיבוצים ובהתיישבות העובדת, כפי שניתן לראות בתמונה מתוך סיפור מקומי, ארכיון קיבוץ עברון.

נורית רייכר היתה רכזת הנוי המיתולוגית בקיבוץ עברון, מראשית שנות ה-50 ועד שנות ה- 80. בתמונה משנת 1960, נורית נוטעת בט"ו בשבט עם ילדי קבוצת אלומה, שהיום הם כבר בני 68 ליד ה"קומונה" - מחסן הבגדים הצמוד למכבסה. 

נורית נתנה את כל כולה ונשמתה בנאמנות אין קץ ובדרכה הייחודית, ועיצבה את מראה הנוי בקיבוץ כמו שהוא היום. נורית, אמא ל-4 ילדים, אישה נחרצת ומסורה, נפטרה בשנת 1999. במלאות שנה למותה קראו בקיבוץ על שמה לחורשת האלונים שמתחת למועדון.


פייסבוק התנועה

מעצבים את מנהיגות המחר - בוחרים את הצעירים המשפיעים בתנועה הקיבוצית לשנת 2021

ממשיכים את המסורת! במסגרת פעילות רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית, ובשיתוף תנועת הקיבוץ הדתי, ייבחרו גם השנה נבחרת הצעירות והצעירים המשפיעים בתנועה הקיבוצית. זו הזדמנות לפרגן לאנשים מוכשרים מקיבוצכם
בתמונה: הנבחרת של השנה שעברה
בתמונה: הנבחרת של השנה שעברה

את מי אנחנו מחפשים?

1.צעירים שנמצאים בעמדות מפתח בחברה הישראלית (משרדי ממשלה, ארגוניים לאומיים, ביטחון, כלכלה, חינוך, תרבות, היי-טק, תעשייה, עולם פיננסי, רפואה, עמותות וכו').

2.צעירים שנמצאים בהנהגה המקומית - בקיבוצים, בארגונים האזוריים, מועצות אזוריות וכו'.

3. צעירים "רגע לפני פריצה"  - צעירים שמעורבים ופעילים בחברה ומסתמנים בתור "הדבר הבא"!

מה אתם/ן צריכים/ות לעשות?

היכנסו לכאן ורשמו את הצעיר/ה שאתם ממליצים!

*הגדרת צעירים – צעיר/צעירה עד גיל 40. עד וכולל שנת לידה 1980.

תודה על שיתוף הפעולה!
רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית


באנר TYTO

קבלו את הפעילה והפעילים החדשים בתנועה הקיבוצית

דנה אדלהייט (ניצנים) נכנסה להיות רכזת איזור משקי דרום, יניב הגי (בארי) הצטרף למטה השיתופי ועמוס פרג'ון (נען) חבר לעו"ד במחלקה המשפטית
מימין: יניב הגי, דנה אדלהייט ועמוס פרג'ון
מימין: יניב הגי, דנה אדלהייט ועמוס פרג'ון

דנה אדלהייט, בת וחברת ניצנים, אמא לשלושה ונשואה לארז מצטרפת לסיירת הרכזים של התנועה ותהיה רכזת האזור של משקי הדרום. לאורך השנים עסקה  בתחומים שונים במקביל - ניהול הפקות בקולנוע וטלויזיה לצד טיפול בלקויות קשב וריכוז, פרסום וקופירייטינג לצד טיפולי גוף-נפש, ניהול קהילה, חינוך ותרבות. לצד זאת למדה ניהול ומדיניות ציבורית וניהול חינוכי לתואר השני, ומילאה תפקידים מגוונים בקיבוצה ובקיבוצים אחרים.

יניב הגי, בן 47, איש משפחה, יליד גבעתיים, ומזה 15 שנים חבר קיבוץ בארי הצטרף למטה השיתופי. במהלך השנים יניב ניהל מערכות מורכבות ורב-תחומיות במישור החברתי - מזכיר קיבוץ בארי, העסקי  -מח' פיתוח בדפוס בארי, והטכנולוגי - ניהול פרויקטי היי-טק בישראל, ארה"ב וקוסטה ריקה. כמזכיר הקיבוץ היה קול בולט במאבק תושבי עוטף עזה לשקט ולביטחון. כיום משמש בהתנדבות כיו"ר שותפות "ביחד" מטעם הסוכנות היהודית במועצה האזורית אשכול. מהנדס תעשייה וניהול, מגשר מוסמך ובוגר מצטיין של תוכנית MBA – טכנולוגיה, יזמות וחדשנות מאוניברסיטת ת"א.

עמוס פרג'ון, חבר קיבוץ נען, נשוי לבינה, אשת חינוך וגננת בקיבוץ, ואבא ל- 3 בנות הצטרף למחלקה המשפטית. בתום לימודי משפטים ומנהל עסקים מילא מספר תפקידים במערכת הבנקאית, וביניהם: עו"ד במערך אשראים מיוחדים, מנכ"ל החברה לנאמנות של הבנק ומנהל מחלקה משפטית. לאחר 17 שנה בעולם הבנקאי, החליט לפנות לתחום במסגרתו יוכל לתרום ולהשפיע באופן ישיר על פעילות התנועה הקיבוצית, תאגידיה וחבריה. עמוס מרכז תחתיו את הייעוץ המשפטי לתאגידי התנועה ולפעילות קרנות קמ"ע.


באנר ביטוח חקלאי

קונצרט מיוחד של תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית בקרון שואה אותנטי מגרמניה

הקונצרט לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה שחל השבוע ביום רביעי, 27.01, נערך בהשתתפות הרכב נגנים מצומצם וללא קהל בשל מגבלות הקורונה. רוני דותן, מיוזמי הפרויקט: "זכורה לנו המוסיקה שנוגנה בעורמה וברישעות אין-קץ לאנשי המחנות בדרכם לעבודת הפרך ובשובם ממנה. אנחנו מנגנים מתוך עוצמה לזכרם של הניספים ולכבודם של שורדי השואה שעימנו"

 הקרון, המכונה "munchen12-246", שהוביל יהודים אל מחנות ההשמדה, אותר במגרש לגרוטאות רכבת במערב גרמניה על ידי היזם רוני דותן, מומחה לשימור אתרים, בסיועה של טטיאנה מתניה רוגה, המתמחה בהנצחת השואה. הקרון הובא לעיר נתניה בשנת 2014 והוכר לפני 6 שנים כאחד מ- 24 קרונות מוזיאוניים עולמיים. 

בשל מגבלות הקורונה הקונצרט נערך בהרכב מצומצם של ארבעה נגנים; הכנר גלעד הילדסהיים, המשמש גם בתפקיד הקונצרטמייסטר של התזמורת, הכנרת סבטלנה קמינסקי, נגן הויולה, פבל לוין והצ'לנית אירנה סוקולוב. היצירות שבוצעו כללו את נעימת הנושא מתוך הסרט רשימת שינדלר, מאת ג'ון וויליאמס, שני שירים שמקורם באידיש פאפירוסן", "רוזינקס מיט מנדלן", בעיבוד של פבל לוין, והמנון התקווה שחתם את הקונצרט. מחוץ לקרון השתלבה בטקס באופן נדיר ומיוחד, גם פעילותם של ציירים בני העיר נתניה, שציירו את תחושותיהם לשמע הצלילים שבקעו מדפנות העץ של הקרון.

מנכ"לית התזמורת הילה דגן: "לכולנו חוב אנושי ומוסרי להירתם ולהצדיע לאותם מיליוני חללים קורבנות השואה ולאלו ששרדו אותה. התרגשנו לקחת חלק בטקס החשוב והמיוחד כל כך שנערך השנה".

לחצו על התמונה לצפייה בקונצרט.


באנר משקארד 2

התחשבנות בין מחלק החשמל ההיסטורי לחברת החשמל לישראל

אילוסטרציה מתוך אתר pixabay
אילוסטרציה מתוך אתר pixabay

לפני מספר חודשים החלה חברת החשמל ליישם פרשנות להחלטה מס' 4 (1308) מיום 21.11.2018 (פורסמה ברשומות ביום 12.08.2019) לפיה על המחלק ההיסטורי להעביר אליה  את מלוא התשלום שהוא גובה מהצרכן עבור צריכה עצמית ממתקן ייצור הפועל בשטח החלוקה. כפועל יוצא, במקומות בהם קיימים מתקני ייצור עם צריכה עצמית משמעותית, הכנסות המחלק נפגעות ואינן מותירות בידיו מרווח מספק שיאפשר לו לקיים את חובותיו כמחלק חשמל וכסש"ח.

על כן פנינו למ"מ יו"ר רשות החשמל בבקשה לתקן את ההחלטה ולהורות לחברת החשמל לעצור את יישום ההחלטה עד לדיון נוסף בסוגיה. כמו כן, הזכרנו כי אנו ממתינים להתייחסות הרשות להצעה מקיפה שהעברנו לתיקון מודל ההכרה בעלויות של  המחלק ההיסטורי, כמו גם לסוגיות נוספות הקשורות לחלוקה בקיבוץ, בהמשך לסדרת פגישות שקיימנו איתם במכלול הסוגיות שמטרידות את המחלקים ואת הקיבוצים.

הרשות דנה בנושא ונדמה, בזהירות הנדרשת, שיש הבנה שההחלטה במתכונתה הנוכחית מעוררת קשיים מסוימים. הבהרנו את דחיפות מתן הפתרון ואנו מקווים שימצא פתרון קל ומהיר לבעיה; עם זאת, אנו מודעים לכך שלא כל אנשי הרשות שותפים לעמדתנו.

נזכיר כי הסוגיה מטופלת על ידינו באמצעות שולחן החשמל הבין – קיבוצי, הכולל גם את הקיבוץ הדתי, שולחן הארגונים, מבט ברית פיקוח, משקי הקיבוצים, מירם ומעגן פרוייקטים.

נמשיך ונעדכן בהתפתחויות בתקווה לחדשות טובות.

אגף כלכלה והמחלקה המשפטית של התנועה הקיבוצית


באנר הזמן הירוק המחודש

"בואי בשלום" - מפגש העשרה בעיצוב קבלות שבת קיבוציות, בתקופה כזו ובכלל

"בואי בשלום" - מפגש העשרה בעיצוב קבלות שבת קיבוציות, בתקופה כזו ובכלל

מהות החיים בקיבוץ היא עצם ההוויה המשותפת - בחדר אוכל, בחינוך, במתקנים המשותפים וכמובן בחיי התרבות. מאז פורים אשתקד מגבלות הקורונה מייצרות אתגרים למנהלות ומנהלי התרבות ולקהילה כולה. אחד הכללים שהנחו את הפעילות החברתית התרבותית בשנה האחרונה היה שהגודל לא קובע – או למעשה – קטן זה טוב, וטוב כמה שיותר קטן. מפגשים המבוססים על כוחות מקומיים הולידו מיזמים פנימיים מרגשים ומעצימים. פעילויות ספורט בחוץ, פעילויות פנאי וחוגים, הפגנת כישורים כמו בישול, שירה, יצירה ועוד קיבלו מקום בקבוצות הקטנות או דרך המסכים המקומיים, לצד הרצאות וערבי תוכן אחרים.

דרך נוספת להפגיש א.נשים בימים אלה היא לפנות מקום וזמן למפגשים אינטימיים דרך המסורת היהודית והקיבוצית שהשתנתה במשך השנים. קבלות השבת לאורך השנים יצרו מתח של התלבטויות במהות הקדושה החילונית של הקיבוצים, ולאורך ההיסטוריה הקיבוצית הן עברו שינויים לאורה של המסורת היהודית, הנרטיבים הקיבוציים, אופן ההתכנסות ועוד. בין אם זה בחדר אוכל, במועדון לחבר או על הדשא בחוץ – ההזדמנות במפגש משותף המבדיל בין ימות החול לשבת הוא זירה עם המון אפשרויות לקיבוצים כדי ליצור מפגשים חברתיים בכל מספר משתתפים, בכל גיל ובכל עונה.

לשם כך יתקיים ביום חמישי, 4.2.21, מפגש משותף של מחלקת תרבות בתנועה הקיבוצית ו"כזה ראה וחדש" בנושא קבלות שבת קיבוציות בהנחיית עידו אבידן - מנחה, מורה ומוזיקאי בבינ"ה. המפגש יתקיים בזום והוא פתוח לכל מי שרוצה ללמוד, לקדם ולפתח את תחום קבלות השבת הקיבוציות.

להרשמה וקבלת קישור למפגש: shorturl.at/zGVW9


באנר קמפיין קליטה

שומרים ושומרות על טוהר הבחירות - מגישים מועמדות לתפקיד מזכיר/ת ועדת קלפי בבחירות לכנסת ה-24

ב- 23 במרץ, יתקיימו הבחירות לכנסת ה- 24 וועדת הבחירות המרכזית, מזמינה את הציבור להגיש מועמדות לתפקיד מזכיר/ת ועדת קלפי (בשכר, כמובן). אצל מזכיר או מזכירה ערניים - הקלפי תהיה נקיה ובטוחה מכל התערבות.אם אתם ואתן באמת רוצים להשפיע לטובה -
זה המקום
אזרחית מצביעה בקלפי בירושלים בבחירות לכנסת ה-18. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
אזרחית מצביעה בקלפי בירושלים בבחירות לכנסת ה-18. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

תיאור עיקר תפקיד המזכיר:

אחריות כוללת לניהולה התקין של עבודת ועדת הקלפי, זיהוי המצביעים, ניהול פרוטוקול ועדת הקלפי, פתיחת מקום הקלפי במועד וסגירתו בתום העבודה, העברת ומסירת תוצאות ההצבעה בקלפי וחומר ההצבעה לוועדת הבחירות האזורית.

דרישות התפקיד ותנאי סף להגשת מועמדות:

  • גיל 21 ומעלה ביום הבחירות לכנסת ה-24;
  • אי חברות במפלגה או ביצוע פעילות מטעם מפלגה ב-3 השנים שקדמו ליום הבחירות לכנסת ה-24 (לעניין זה, כהונה כחבר ועדת קלפי או משקיף בבחירות לכנסות ה23-22-21 מהווה פעילות מטעם מפלגה);
  • הסכמה למסירת מידע אודותיך מהמרשם הפלילי לוועדת הבחירות המרכזית לצורך בחינת המועמדות;
  • השלמת 12 שנות לימוד;
  • ידיעת השפה העברית על בוריה וכושר ביטוי בעל פה ברמה טובה;
  • יכולת לעבודה מאומצת ולתפקוד ביום עבודה ארוך ובתנאי לחץ;
  • יכולת הקפדה על דיוק בפרטים;

השכר בגין ביצוע התפקיד הוא בסך של 2,279 ₪. מסכום זה ינוכה מס מיוחד בשיעור אחיד של 25%.

לפרטים נוספים והרשמה: shorturl.at/rGKZ0


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
 
 
 
Copyright © 2021 התנועה הקיבוצית, כל הזכויות שמורות 
קיבלת מייל זה מאחר ובשלב כלשהו ביקשת לקבל עדכונים במייל מאתר הקיבוצים.

הוספת תגובה חדשה