דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

ביום ראשון כולם מגיעים לשיחת קיבוץ עם מנהיגי מפלגות המרכז-שמאל! יצאנו מחוזקים: כנס חינוך כזה עוד לא היה. תורמים גם השנה סלי מזון לפסח. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
שיחת קיבוץ
 11/03/2021
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

רגע לפני הבחירות, ראשי מפלגות המרכז-שמאל מגיעים לשיחת קיבוץ!

רגע לפני הבחירות, ראשי מפלגות המרכז-שמאל מגיעים לשיחת קיבוץ!

מה התוכניות של בני גנץ לאחרי הבחירות? מה עובר על ניצן הורוביץ כשמרצ מגרדת את אחוז החסימה? באיזו קואליציה מרב מיכאלי תהיה מוכנה לשבת והאם יאיר לפיד מוכן להגיד שהוא מועמד לראשות הממשלה?

ביום ראשון הקרוב (14.03), החל מהשעה 17:00 הם יגיעו לבית התנועה הקיבוצית כדי לענות על כל השאלות הבוערות שעל סדר היום הלאומי והקיבוצי באירוע הבחירות של התנועה הקיבוצית.

האירוע יתקיים בצורה של ראיונות יחיד אחד אחרי השני בין השעות 17:00-19:00 וינחה אותו עיתונאי כאן 11 ובן קיבוץ דגניה, מואב ורדי. כל ראש מפלגה יתראיין במשך חצי שעה וחברי וחברות הקיבוצים יוכלו לצפות במועמדים באמצעות שידור ישיר בעמוד הפייסבוק של התנועה הקיבוצית, וגם השאלות שיכתבו בעמוד במהלך השידור יקבלו במה ומענה בלייב מראשי המפלגות.

ראשון יתראיין שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ בשעה 17:00, שני יתראיין יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורביץ, אחריו תתראיין יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, ואחרון יתראיין יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, בשעה 18:30.

לעמוד הפייסבוק של התנועה הקיבוצית:
https://www.facebook.com/kibbutzmovement
.


באנר ביטוח חקלאי

יצאו מחוזקים לעולם:
כנס חינוך שלא היה כמותו בעבר

כנס החינוך ה-6 של התנועה הקיבוצית שהתקיים ביום שלישי בצורה שונה מהרגיל, הצליח לעמוד באתגרי התקופה וגם לספק את תחושת ה"יחד" והמפגש האמיתי שכל כך חסרו בשנה האחרונה. כ-240 מנהלי ומנהלות חינוך, הגיל הרך והחינוך החברתי, נציגי המועצות האזוריות ותנועות הנוער התקבצו בו זמנית ב-24 קבוצות קטנות שהתארחו בקיבוצים משמיר בצפון ועד אילות בדרום
מתוך כנס החינוך ה-6 של התנועה הקיבוצית

התכנים שבהם עסק הכנס הוגדרו לפני מלאכת בנייתו על ידי מנהלי החינוך באמצעות שאלון שנשלח אליהם. כמדי שנה, הייתה מטרת הכנס, גם במתכונתו המיוחדת, לחזק את ה"יחד" על ידי למידת עמיתים משותפת, ליצור ביחד כלי עבודה רלוונטיים לאתגרים החינוכיים ולמלא מצברים וכוחות לקראת האתגרים שיגיעו בהמשך. לא בכדי נבחרה לכנס הכותרת "יוצאים מחוזקים לעולם". החשיבה המשותפת לקראת הכנס עם מנהלי החינוך, ההיערכות הלוגיסטית המורכבת והיצירה של כנס במודל היברידי, היו במטרה להביע את ההערכה הרבה לאנשי החינוך בקיבוצים לאחר שנה מאוד לא רגילה ומאתגרת, ולהעניק להם חיבוק בדרך שונה אבל ממשית. 

הכנס התנהל במקביל בחלוקה ל-24 קבוצות שכללו כל אחת עד 10 משתתפים לפי קרבה גיאוגרפית. כל קבוצה קיימה את הפעילויות והדיונים בתוכה כאשר ההרצאות הגדולות היו בזום בכל הקבוצות באותה עת, ומדי פעם עלו ל"בדיקת דופק" בזום על מנת לתקשר עם הקבוצות האחרות ו"להרגיש" את השייכות לכנס גדול. בפתיחת הכנס התמודדו הקבוצות עם "חדר בריחה" מקוון על החינוך הקיבוצי, בסופו נדרשו לגלות את סודו של הבית הקיבוצי – "החינוך הקיבוצי", כמובן. חדר הבריחה הוא גם המתנה לה זכו מנהלי החינוך שלקחו חלק בכנס, שהוזמנו לאתגר את צוותי החינוך, הנהלות החינוך הילדים והנוער בהתנסות המהנה. 

לכל קבוצת מנהלים בכנס היה נושא מרכזי שליווה אותה לאורך כל היום: קשר עם הורים, קהילה ומעגל שותפים, מוגנות אישית, רגשית וקהילתית, תקציב וכוח אדם. במהלך יום הכנס, בחרו המשתתפים אתגר משותף, נפגשו עם קבוצות נוספות בהרצאת מומחה תוכן בנושא המשותף ולאחריו מפגש עם חבר מהקיבוץ המארח שעיסוקו מחובר לנושא המרכזי. הכנס הסתיים בהרצאה מעוררת השראה של פרופ' יורם יובל שעסקה ב"איך חיים טוב עם הקורונה - להצליח בעולם משתנה".

שיח העמיתים המתפתח במהלך היום אפשר לכל קבוצה ליצור יחד "כלים מקצועיים" שבאמצעותם מנהלי החינוך יוכלו להתמודד עם האתגר בו בחרו לעסוק. בסיכומו של הכנס כל התכנים והכלים שנוצרו בקבוצות רוכזו על גבי פלטפורמה מקוונת משותפת, באמצעותה יוכלו כל משתתפי הכנס ליהנות מהיצירה המשותפת בכל הקבוצות ובכל הנושאים. 


באנר משקארד

הולכים על בטוח – שומרים על חברי וחברות הקיבוצים ובני משפחותיהם

פוליסת ביטוח הבריאות הקולקטיבית של התנועה הקיבוצית תחודש בקרוב ללא העלאה של הפרמיה במועד החידוש  ועם שיפורים והטבות רבות למבוטחים חברות וחברי הקיבוצים
הולכים על בטוח – שומרים על חברי וחברות הקיבוצים ובני משפחותיהם
צילום: שאטרסטוק

מזכירות התנועה הקיבוצית אישרה בישיבתה האחרונה את חידוש פוליסת הבריאות של התנועה הקיבוצית לתקופה של חמש שנים נוספות. עו"ד רעות גולדסטין (נען), מנהלת הפוליסה, הציגה לחברי המזכירות את מאפייני הפוליסה של התנועה הקיבוצית - פוליסה תלת רובדית "מגן בריאות מורחב לקיבוץ" שבאמצעותה מרבית הקיבוצים בחרו לבטח את חבריהם ובני משפחותיהם - כ- 76,000 מבוטחים ב- 218 קיבוצים.

הפוליסה היא פוליסה לאירועים נדירים (השתלות, ניתוחים בחו"ל, תרופות מחוץ לסל וניסיוניות), ולאירועים תדירים (ניתוחים, מחליפי ניתוח, טיפולים אלקטיביים, טיפולים אמבולטוריים וטכנולוגיות רפואיות מתקדמות).

חברי המזכירות קיבלו סקירה אודות מאפייני הפוליסה ועקרונותיה שהחשוב ביותר – עקרון הערבות ההדדית. בתוך כך הפרמיה הינה אחידה לכל הגילים ולכל הקיבוצים, והפוליסה מתאימה גם עבור מי שבוחר שלא להחזיק בשב"ן (כגון "כללית מושלם"). כן ניתנו הסברים לגבי קרן לפנים משורת הדין (ל.מ.ה), שבאפשרותה לסייע במימון חלק מהוצאות הבריאות של מבוטחים שתביעתם נדחתה בחברת הביטוח, ואשר ועדת ל.מ.ה של התנועה הקיבוצית אישרה את הסיוע.

גולדסטין שיתפה באתגרים עמם התמודד הצוות התנועתי במהלך המשא ומתן עם חברת "הראל", כמו שימור ושיפור רמת השירות הגבוהה יחד עם שיפור הכיסויים הביטוחיים, וכל זאת ללא העלאת פרמיה בתקופה מיוחדת זו של מגיפת הקורונה שבה חלה עליה של מעל 25% בכמות התביעות בפוליסות הניתוחים ושוק ביטוחי הבריאות שרוי באי ודאות ביחס להמשך.

בין עיקרי ההישגים בנושא זה ניתן לציין את הפרמיה אשר לא תשתנה עם חידוש הפוליסה, פתיחת חלון הצטרפות זמני ללא חיתום לכל הזכאים, הוספת פיתוחים ושיפורים טכנולוגיים במסגרת הכיסויים הקיימים, הגדלת תקרת הכיסוי לתרופות שאינן בסל מ- 2 מיליון ל- 3 מיליון שקלים, הכפלת הכיסוי לתרופות ניסיוניות, הרחבת רשימת המחלות הקשות המזכות בכיסויים וטיפולים נוספים, הגדלה של פי 5 בכמות הטיפולים בתא לחץ בארץ או בחו"ל לחולים במחלה קשה, כיסוי עבור טיפולי שיניים לחולים אונקולוגיים, כיסוי לליווי אחות פרטית לממתינים להשתלה, ועוד.


באנר אירוע בחירות 2021 של התנועה הקיבוצית

"היציאה מאזור הנוחות קידמה אותי וכשאני חוזר הביתה, אמא אומרת לי שאני נראה שמח יותר"

במסגרת סיור שהוא עורך להכרת תכניות במשרדו, הגיע אתמול (רביעי) המשנה החדש למנכ"ל משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, אבי מוטולה, לפגוש משתתפים ומשתתפות של תכנית תל"מ בקיבוץ גת, במטרה לראות מקרוב את הערך המוסף הייחודי שישנו בקיום התכנית דווקא בקהילות קיבוציות
המשנה החדש למנכ"ל משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, אבי מוטולה מקשיב במהלך הפאנל
המשנה החדש למנכ"ל משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, אבי מוטולה מקשיב במהלך הפאנל

לסיור הגיעו ביחד עם המשנה החדש למנכ"ל  גם מנהלת 'יתד' - התכנית הלאומית לצעירים וצעירות במצבי סיכון, אלונה אילת, הילה סופרמן-הרניק, מנהלת הפיתוח המקצועי בתכנית ואורית להב, מנהלת מענים מיוחדים במטה יתד. בנוסף, נכחו בסיור אלישבע סבתו, מנהלת רשות הצעירים במשרד לשוויון חברתי נציגי המשרד לשוויון חברתי, שמעון וייס, האחראי על תוכנית תל"מ מטעם המשרד ונציגים נוספים.

מטעם התנועה הקיבוצית נכחו המשנה למזכ"ל, גיל לין, ממלאת מקום מנהלת תחום צעירים בסיכוי, קרן פרדו וממלאות התפקיד בתל"מ: הרכזת הפדגוגית, יעל ברגיל-בזנר, רכזת אזור דרום, שחר שדה והאחראית על המיונים וההשמה, מורן רוזנפלד. את הסיור ליוו מנהלת הקהילה בקיבוץ, גליה פלג, מנהלת מערכת החינוך, נורית מורג והמקשרת המסורה בקיבוץ, שרון סער.

גולת הכותרת של הסיור היה הפאנל המרגש, בו 5 משתתפי תל"מ מקיבוץ גת ומקבוצת יבנה שיתפו מחוויותיהם המשמעותיות בתכנית, סיפרו כיצד ולמה הגיעו אליה ובמיוחד עד כמה היא תורמת להם ומקדמת אותם – רונית, תלמיסטית מגת העובדת בגיל הרך אמרה כי "בזכות המעטפת והדחיפה שקיבלתי בתוכנית, הצלחתי להניע את עצמי ללימודים ועבודה". באותו נושא, סיפר אביאל מקבוצת יבנה: "בבית הרגשתי תקוע אבל חשבתי שככה החיים. כשהגעתי לתכנית הבנתי שאפשר גם אחרת ויש עוד אפשרויות לחשוב קדימה". יעל, תלמסיטית נוספת מגת, סיפרה כיצד המשפחה המאמצת שלה בקיבוץ היא עוגן משמעותי שמסייע לה בתכנית. את השפעת התוכנית על החניכים היטיב מכולם לתאר אושרי מקבוצת יבנה: "היציאה מאזור הנוחות קידמה אותי וכשאני חוזר הבית אמא אומרת לי שאני נראה שמח יותר"."


באנר הזמן הירוק המחודש

בין פורים לפסח - יום האשה הבינ"ל בתקופת הקורונה

טור מיוחד של הילית בן-צבי ליום האישה הבינ"ל: "אנחנו רגע לאחר פורים ומעט לפני פסח בברכה שלי  השנה, הייתי רוצה להתעכב על שתי נשים חזקות שחשוב להשמיע את קולן אסתר ומרים"
בין פורים לפסח - יום האשה הבינ"ל בתקופת הקורונה
צילום: שאטרסטוק

על רקע תקופה פטריאכלית מובהקת אי אפשר להתעלם מהגיבורה הראשית במגילה, אסתר – מלכת פרס אשתו של מלך גוי בממלכה זרה משם היא מנהלת את פעילותה הציבורית.

מרים הנביאה, גם היא תושבת ארץ זרה, מנהיגה את העם היהודי בלבד המהווה את זירת פעילותה בעוד את המשא ומתן הדיפלומטי לשחרור העם מנהלים אחיה משה ואהרון, מרים  כמגשרת, ממלאת תפקידי מפתח בביטול גזרות פרעה להריגת התינוקות הזכרים ובכללם הצלת משה מטביעה.

מרים מתגלה כמנהיגה יוזמת ואנרגטית מבטן ומלידה בעלת אחריות לאומית תחילה כדמות סתרים ואחר כך כמנהיגה מובילה בשירת הים ובמדבר. אסתר לעומתה , הפנימה יפה את ההבניה החברתית וההסללה מתחילת כדמות פאסיבית שקטה ממושמעת וצנועה ורק בהמשך לאחר שיעור ממרדכי היא מבינה שמנהיגות זו זכות ונוטלת את עמדת הפיקוד לידיה.

שתי נשים שבזכותן נגאל עם.

את הנשים החזקות המובילות במקצועיות אנו פוגשים גם היום, נשים שלא האגו ו"הכסא" מובילים אותן  נשים שלנגד עיניהן טובת העם, טובת האזרחים  וביטחונם .

נשים, שקבלת ההחלטות אצלן נעשית בזהירות, במתינות תוך התייעצות מקצועית, תוך שילוב ערכים ואחריות.


באנר קמפיין קליטה 3

תמונת השבוע:
כבר לא גוזלים שעזבו את הקן - חיילים!

הטקס במחו"ה אלון. הצילום באדיבות רלי צין
הצילום באדיבות רלי צין

על מגרש המסדרים בבסיס מחו"ה אלון עמדו ביום רביעי, בעיניים נוצצות ובמרווחים הנגזרים מהנחיות הקורונה, מאות חיילים עולים חדשים שהגיעו מ-40 מדינות שונות דוברי 30 (!) שפות שונות. מעל 100 מהם הם "משלנו", רובם חיילי גרעיני צבר בקיבוצים שהגיעו לארץ בקיץ האחרון וחלקם חיילים בודדים בקיבוצים ללא גרעין. לאחר שנה בה כל הטקסים התקיימו ללא קהל, הוזמנו לטקס המרגש, שהיה במעמד קצין חינוך ראשי, תא"ל אופיר לויוס, ומפקד הבסיס, סא"ל אביחי שגיא, גם נציגי הארגונים הגדולים שעוסקים בחיילים בודדים (והתנועה הקיבוצית בתוכם, כמובן).

ג'סיקה זימון מגרעין צבר בניר יצחק, שעלתה לישראל בגיל 24 ממדינת פלורידה בארה"ב, נבחרה לברך בשם החיילים ובעברית רהוטה היא קראה דברים מרגשים וביטאה את ההערכה הרבה של החיילים לסגל מחו"ה אלון. ג'סיקה אמרה שכיום כל האפשרויות פתוחות בפניה ותיארה איך כל הקשיים מתגמדים אל מול השאיפה להיות ישראלית ולשרת שירות משמעותי בצבא.

יעל אייזנר ממחלקת חיילים בודדים בתנועה מספרת כי "הטקס היה שונה מכל קודמיו טרום ימי הקורונה. בלטו בחסרונם ההורים שלא הגיעו הפעם מחו"ל, המשפחות המאמצות מהקיבוצים וסממני הטקס המוכרים. באין קהל בטקס, התרגשתי עבור כל אם ואב שלא היו במעמד הזה, עבור כל הרכזות והרכזים בקיבוצים שהורגשו בחסרונם ועבור כל המשפחות המאמצות בקיבוצים. הזלתי דמעות גם בשמם והצדעתי לאלופים שלי".

מאחלים לחיילים ולחיילות הצלחה רבה בשירות הצבאי. עלו והצליחו!


פייסבוק התנועה

גם את החוסן צריך לדעת לנהל

מציאות הקורונה מאתגרת במיוחד את החוסן של ממלאות וממלאי התפקידים בקהילות הקיבוציות, שמתמודדים עם מורכבויות וחוסר ודאות גבוהה לאורך זמן. סדנה שפותחה בתנועה הקיבוצית מעניקה להנהגות הקיבוציות כלים להתמודדות עם האתגר תוך חיזוק החוסן האישי והקהילתי
גם את החוסן צריך לדעת לנהל

בימים האחרונים התקיימה בצפון הארץ סדנה עבור ממלאי תפקידים בכירים בקיבוץ, שבחר להוציא את מטה הקורונה והצח"י מגבולות הקיבוץ ולתת להם כלים אישיים וארגוניים כדי להמשיך לצלוח את אתגר הניהול בעידן הנוכחי.

במהלך הסדנה, הצוות דיבר על אתגרי הניהול והסנכרון במציאות שמצריכה קבלת החלטות מהירות אל מול תגובות וביקורת מחברי וחברות הקיבוץ. ממלאות וממלאי התפקידים שיתפו את הקבוצה בדפוסי הניהול הקיימים אצלם ובחנו יחד מה הם דפוסי הניהול הרצויים שיאפשרו להם לצמוח בתפקיד ויחד עם זאת לעשות את התפקיד על הצד הטוב ביותר. מזמיני הסדנה ציינו כי אתגר הקורונה הביא את הצוות לדילמות אתיות רבות על הצורך בשמירה על הנחיות הקורונה וקיום שגרת חיי קיבוץ ככל הניתן.

הקיבוצים, כמו שאר העולם, נמצאים במציאות של תנודתיות מוגברת, חוסר ודאות, מורכבות ועמימות. המושג השגור כיום, הוא VUCA  (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity).

המציאות הפכה לכזו שקשה לחזות ולתכנן אירועים לטווח זמן ארוך וקצר, השינויים הם חדים ותקופים ומאלצים אותנו לשבור מבנים ותבניות חשיבה שנהגנו להישען עליהם.


באנר אירוע בחירות 2021 של התנועה הקיבוצית

"מסלסלים מזון לחג הפסח"

לאחר הצלחת מבצע איסוף סלי המזון בפסח אשתקד יוצאת התנועה הקיבוצית בקריאה לקיבוצים להתגייס למבצע פעם נוספת, כחלופה לאירוח המסורתי בקיבוצים בערב החג, מפאת מגפת הקורונה
"מסלסלים מזון לחג הפסח"

בהמשך למבצע איסוף סלי מזון לנזקקים שהחל לרגל חג הפסח אשתקד, ממש בתחילתה של מגפת הקורונה, בו נאספו מאות מוצרי מזון יבש ותוצרת חקלאית מקיבוצים ברחבי הארץ, החלטנו לצאת במבצע גיוס מחודש ומזורז לקראת החג הקרב ובא.

במשך שנים, אירחו הקיבוצים בערב חג הפסח משפחות נזקקות, אשר זכו ליחס חם ומחבק ויכלו לקיים סדר כהלכתו כמיטב המסורת הקיבוצית.
לאור התפרצות מגפת הקורונה והגבלות ההתקהלות, קיבוצים רבים אינם יכולים לארח אורחים מחוץ לקיבוץ כבעבר. כחלופה לכך, תרומת סלי המזון היבש יאפשרו למשפחות נזקקות שהתארחו בעבר בקיבוצים לקיים את חג הפסח כהלכתו, תוך שימוש במוצרים היבשים. 
"שנה חלפה מאז תחילת הקורונה ואנו נמצאים במצב בו משפחות רבות קורסות תחת הנטל ומספר הנזקקים רק הלך ועלה. אנו רואים חשיבות רבה בסיוע לאותן משפחות על מנת שיוכלו לחגוג את ערב החג בכבוד.
המטרה לייצר חיבור בין קיבוצים שמעוניינים לתרום לבין הצורך הקיים בגזרתם ובכך לשמח כמה שיותר משפחות ולאפשר להן לקיים את החג", אמרה שיר גורן, מובילת הפרויקט ורכזת צוותי המערבות החברתית בתנועה הקיבוצית.


באנר משקארד 2

קול קורא: סיוע לנשים ולאנשים עם צרכים מיוחדים בקיבוצים

אנו מזמינים בנות ובנים, חברות וחברי קיבוץ המוכרים כנכים על ידי ביטוח לאומי וחיים בקיבוץ, לפנות לקבלת סיוע כספי המוענק על ידי המרכז לייעוץ ושיקום של התנועה הקיבוצית
לוגו המרכז לייעוץ ושיקום של התנועה הקיבוצית

המרכז לייעוץ ושיקום של התנועה הקיבוצית הנו חברה בע"מ המתמחה במתן שירותי שיקום בתחומי התעסוקה, הדיור והפנאי. מועצת המנהלים של המרכז לשיקום המורכבת מנציגי התנועות הקיבוציות, החליטה, כמו בשנים קודמות, על מתן סיוע לאנשים עם צרכים מיוחדים בקבוצים לשנת 2021.

יעדי הסיוע

  • השתתפות בפעילות שיקומית כגון : רכיבה טיפולית, שחיה מקדמת, מועדון חברתי ועוד.
  • טיפולים פסיכולוגיים, או של עובד סוציאלי.
  • השתתפות במימון הסעות לפעילויות שיקומיות וחוגים.
  • נושאים וצרכים ייחודיים שהוועדה תכיר בהם.

יש לפנות עד תאריך 30.06.21 על פי ההנחיות המפורטות בקובץ המצורף. מועד קבלת הסיוע לפניות שיאושרו יהיה במהלך חודש נובמבר 2021. הבקשה לתרומה תעשה בטופס מקוון בקישור הבא: https://forms.gle/e3wc4oauwcj21Us69

לשאלות והתייעצויות לגבי הגשת הבקשות, ניתן להתקשר למשרד המרכז לייעוץ ושיקום בטלפון 09-9514828, או אל עדי רמות: 054-9798458.


באנר ביטוח חקלאי

לתנועה הקיבוצית דרוש/ה  אחראי/ת ייצוג וקידום רעיוני במחלקה הפוליטית

המחלקה הפוליטית של התנועה הקיבוצית, הנבנית מחדש, פועלת לקידום פעילותם הפוליטית של הקיבוצים וחבריהם באמצעות שולחן עגול הפועל מול כל מפלגות גוש המרכז-שמאל הקיימות והעתידיות
צילום: Kobi Gideon, לע"מ
צילום: Kobi Gideon, לע"מ

משימות עיקריות:

  • ייצוג וקידום האידיאולוגיה של התנועה הקיבוצית מול המערכת הפוליטית וגורמי ממשל.
  • בניית שותפות עם גוש מפלגות המרכז-שמאל לקידום הבסיס האידאולוגי המשותף בזירה הציבורית
  • חיזוק התמיכה במפלגות הציוניות השייכות לגוש המרכז–שמאל בקיבוצים וקידום הערכים והעקרונות המשותפים למפלגות הגוש: קידום התפקדות של חברי הקיבוצים למפלגות ה"גוש", כולל התגייסות לקראת בחירות וביום הבחירות כאחד.
  • קידום המעורבות הפוליטית של חברי הקיבוצים בכלל המפלגות הציוניות המשתייכות לגוש המרכז – שמאל, כולל קשר עם מחוזות הקיבוצים במפלגות.
  • קידום התוויה של דרך ערכית ורעיונית מתחדשת, בשיתוף עם אגף צעירים ובהובלת הנהלת התנועה, בתוך התנועה הקיבוצית, הקוראת להובלת שינוי בנושאים שעל סדר היום בחברה הישראלית.
היקף משרה: 50%
התחלת עבודה: מרץ/אפריל 2021

קורות חיים יש לשלוח עד: 25.3.2021  לאירית גולדברג iritg@tkz.co.il  
או לפקס: 03-6951407


באנר הזמן הירוק המחודש

לתנועה הקיבוצית דרוש/ה מנהל.ת פיתוח תוכן, מחקר והדרכה של "החינוך הקיבוצי" באגף החינוך

הגדרת תפקיד: הובלה, תכלול, ביצוע וקידום עולם התוכן של החינוך הקיבוצי
צילום: שגית לוסטיג
צילום: שגית לוסטיג

אחריות ישירה באגף החינוך -

  • חיזוק תפיסת הרצף החינוכי האגפי באמצעות פיתוח תכנים ופרקטיקות.
  • רתימת שותפים מהאקדמיה, השטח ובתנועה הקיבוצית לטובת פיתוח תכנים לכלל מעגלי העבודה של אגף החינוך.
  • שותפות בבניית אסטרטגיה ארגונית המקדמת את ייעוד אגף החינוך.

אחריות בהתייחס למערך ההדרכה של אגף החינוך –

  • יצירת שגרות עבודה עם מנהלת מערך ההדרכה של אגף החינוך.
  • יצירת תכנית שנתית מקצועית  למערך הייעוץ וההדרכה של אגף חינוך – כגוף חינוכי מקצועי מוביל.
  • יצירת מענים בין צרכי השטח, לתכנים רלוונטיים ופרקטיקות היוצרות מציאות והטמעתם בליווי והכשרת מערך ההדרכה של אגף החינוך.
  • מיפוי וזיהוי מומחי תוכן במערך הייעוץ וההדרכה ועידודם לפיתוח תכנים, כתיבה ויצירת מענים לצרכי השטח.

היקף משרה - משרה מלאה
התחלת עבודה: אפריל/מאי 2021

קורות חיים יש לשלוח עד: 25.3.2021  לאירית גולדברג בדוא"ל iritg@tkz.co.il
או לפקס: 03-6951407


באנר קמפיין קליטה 2

ECOתון -
ההאקתון של מרחב הנגב המערבי

איגוד התעשייה הקיבוצית בשיתוף המכללה האקדמית ספיר ומרחב החדשנות Southup במועצה אזורית שער הנגב קוראים לכם לקחת חלק פעיל ב ECO-תון, האקתון דיגיטלי העוסק באתגרי קיימות בעולמות התעשייה
ECOתון - ההאקתון של מרחב הנגב המערבי

מרחב הנגב המערבי עשיר בתעשייה ובחקלאות מתקדמות, ביכולות אקדמיות ובהון אנושי מגוון. לצד זאת, הייחודיות של התנאים בו מזמנת התמודדות עם אתגרים רבים כגון מפגעים סביבתיים ואקולוגיים הנובעים מפיתוח תעשייתי מהיר, צרכי חקלאות משתנים, התמודדות עם השלכות של אקלים משתנה וכמובן ההתמודדות הייחודית של יישובי העוטף עם אתגרים ביטחוניים, חקלאיים וסביבתיים.

האתגרים נעים סביב תחומים מרכזיים שבהם לאתגרי קיימות – בארגון, במפעל, בענף החקלאי, בשרשרת האספקה או מול דרישות השוק, הרגולציה או הלקוחות יש השפעה ניכרת על הסביבה, החברה והכלכלה. לאתגרים אלו יוצעו רעיונות לפתרונות חדשניים ובני קיימא. זוהי הזדמנות לניסיון מעשי, עיסוק בתחומי חדשנות בליווי מנטורים ויועצים, תהליכי תיכנון כתף אל כתף עם אנשי מקצוע והרבה הרבה תחושת הגשמה עצמית בלעשות משהו טוב לעולם ולנגב.

ההאקתון פתוח לכולם, חובבי.ות חדשנות, פעילים.ות קיימות וסביבה, אנשי.ות תעשייה, סטודנטים.ות , תושבים.ות האיזור וכל מי שרואה את האתגרים כמעניינים. לא נדרש רקע טכנולוגי או ניסיון קודם בייזום פרויקטים. מה כן נדרש ? רעיון טוב, רצון טוב, מוטיבציה ומוכנות לפתח מיזם במהלך ההאקתון. זו ההזדמנות שלכם ליזום, ליצור ולחדש!


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה