דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים – בניוזלטר השבועי

הלב עם הדרום: מאות משפחות מהנגב המערבי מתארחות בצפון בסיוע מוקד החירום של התנועה הקיבוצית והמרחב הכפרי. אומרים חלאס לאלימות ברחובות וקוראים להקמת ממשלת ריפוי ואיחוי קרעים. למרות הכל - חג שבועות שמח. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
כפר מסריק
 13/05/2021
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

התנועה הקיבוצית קוראת לעצירת האלימות ברחובות ולהקמת ממשלת ריפוי
ואיחוי הקרעים

"השנאה מכפילה את השנאה, האלימות מכפילה את האלימות, והקשיחות מכפילה את הקשיחות, במערבולת של הרס. תגובת השרשרת של הרוע חייבת להיקטע, או שנצלול אל תוך תהום חשוכה של כיליון" (מרטין לותר קינג)
חלאס

מועקה, כעס וכאב גדול מלווים אותנו הבוקר בערבוביה אחרי ימים של אבדן שליטה וכמעט מלחמת אזרחים ברחובות ערים בישראל, שהגיעו לשפל של אלימות נוראה בליל אמש. ערבים מכים יהודים, יהודים מכים ערבים. ישראלים מכים ישראלים. נראה שאין בעל בית במדינה. קול השפיות וההיגיון אינו נשמע. אבדן השליטה של הממשלה ומשטרת ישראל מאפשר לקבוצות אלימות וחדורות שנאה לעשות ברחובות ישראל כבשלהן.

בימים בהם אין איש, נשתדל כולנו להיות האנשים - זו הבקשה שלנו מכל אזרחי ישראל ביום הזה. זה זמן לחשבון נפש על מצבה של המדינה, על דרכה ועל העתיד המשותף של כל האזרחים החיים בה. יהודים וערבים כאחד. זהו זמן לחמלה והחלמה. זמן לאיחוי פצעים ולא להעמקת הקרעים. זהו זמן ריפוי. זהו זמן שינוי - זו לא רק משאלה אלא צורך השעה.

מי שקלקל לא יכול לתקן. בשעה קשה זו, כשרחובות ערי ישראל מופקרים ובוערים וקול המנהיגות לא נשמע, זה הזמן שלנו לזעוק לכוחות השינוי מימין ומשמאל, יהודים וערבים, להתאחד ולהזניק תהליך של שינוי עמוק ויסודי ביחסים שבינינו לבין עצמנו. המיעוט האלים, הגזעני ופורע החוק משגשג במקום שבו מאפשרים לו לפרוח - אבל רוב העם אינו כזה, ורובו רוצה שהשתוללות אנשי השוליים האלימים תיבלם ועכשיו.

אנו קוראים הבוקר לראשי מפלגות השינוי בישראל - אחריות כבדה מוטלת עליכם. נבחרתם להוביל שינוי, והוא חייב להתחיל לקרות לפני שתישרף לנו המדינה. קיבלתם את המנדט, ממשו את רצון העם - זה בידיים שלכם.


באנר TAPKIT

בעזרת מוקד החירום של התנועה הקיבוצית והמרחב הכפרי - מאות משפחות מתארחות בקיבוצי הצפון

החל מיום שלישי בבוקר הפעילה התנועה הקיבוצית את נוהל החירום ופתחה את המוקד המשותף לתנועה, לתנועת המושבים, למרכז השלטון האזורי ולקיבוץ הדתי
ילדות כפר מסריק מחכות לאירוח של המשפחות מעוטף עזה
ילדות כפר מסריק מחכות לאירוח של המשפחות מעוטף עזה

נוכח המצב הביטחוני בדרום, ש"גלש" במהרה בצורה נרחבת גם לאזור מרכז הארץ והשרון, הפעילה התנועה הקיבוצית את נוהל החירום ופתחה את המוקד המשותף לתנועה, לתנועת המושבים, למרכז השלטון האזורי ולקיבוץ הדתי. המוקד אסף, החל מפתיחתו, מידע מהקיבוצים בעיקר בעוטף עזה אך כמובן גם לשאר הקיבוצים שנכנסו ביממה האחרונה לקו האש בכל הקשור לצרכים מיידים כגון – פינוי קהילות ומשפחות לקיבוצים קולטים, עזרה לוותיקים, בעלי צרכים מיוחדים ועוד. במקביל, מתקבלות במוקד בקשות לאירוח בצפון הארץ.

בעקבות איסוף הצרכים במוקד, והתנדבות של קיבוצים רבים שאינם בקו האש, התארחו ומתארחים מתחילת ה"סבב" ולאורך כל סופ"ש והחג מאות משפחות וקבוצות נעורים מהקיבוצים, בעיקר מעוטף עזה, בקיבוצי הצפון. במטה התרבות של התנועה פעלו כדי "לשדך" בין קיבוצים מהעוטף המעוניינים בכך לחגיגות שבועות בקיבוצי המרכז והצפון. 

כמו כן, מקבלים במוקד הערכות מצב מפיקוד העורף ונערכים להמשך ההתפתחויות.

התנועה הקיבוצית שולחת חיזוק ועידוד לכל מי שנאלץ לשהות במרחבים המוגנים ותחת אזעקות. שנדע ימים שקטים ובטוחים במהרה.


באנר ביטוח חקלאי

"אחרי 15 סבבים, עזבנו לראשונה את נחל עוז להפוגה קצרה"

טום אורן-דננברג, חבר קיבוץ נחל עוז בטור מיוחד:"בשנייה שנפרדנו לשלום בשער הקיבוץ הדמעות חנקו את גרוני. זה רגע שלא אשכח לעולם, רגע קשה, אבל זה זמני ואני יודע שבקרוב נחזור. כולי תקווה שנחזור לשקט, שקט לתקופה ארוכה, לא לשבועות ולא לחודשים - לפחות לשנים"
"אחרי 15 סבבים, עזבנו לראשונה את נחל-עוז להפוגה קצרה"

עצוב לי, חנוק לי, אבל יש לי תקווה בלב. בדיוק בימים אלו אנחנו חוגגים שש וחצי שנים בקיבוץ נחל עוז, שש וחצי שנים מאז שהגענו הביתה. עברנו 13, 14 או 15 סבבים, אני לא ממש זוכר וזה לא ממש משנה. בפועל שש וחצי שנים בהן חווינו לא מעט תקופות ביטחוניות מאתגרות (ובעיקר רוב הזמן היינו בגן עדן) - אך מעולם לא עזבנו. הבוקר, לצערי הרב זה קרה בפעם הראשונה, וכבד לי בלב, ממש כבד - וכואב. 

ומילה אחת לממשלת ישראל, להנהגה שלנו - במשך שנים ארוכות אתם מפקירים אותנו ואת ביטחוננו. שש וחצי שנים עברו מאז צוק איתן, ועד היום לא הצלחתם, למרות כל ההבטחות, לדאוג לכך שביום כזה, נוכל להישאר כקהילה אחת, להתפנות לתקופה, ביחד, כדי לשמור על משהו קטן מהחיים שלנו ומהשגרה שלנו ובעיקר על השפיות של הילדים שלנו. 

עצוב לי מאוד ש״בזכות״ תושבי ירושלים והמרכז שחווים גם הם כרגע ימים לא פשוטים, פתאום עושים יותר ואולי אפילו נזכה לשקט המיוחל. אני קורא מכאן למנהיגים שלנו - אל תעצרו עד שיובטח לנו ולילדים שלנו השקט שאנחנו כל כך זקוקים וראויים לו. 

מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא…ועוד מילה קטנה של תודה גדולה לאנשים המופלאים של קיבוץ אשדות יעקב מאוחד, שמארחים אותנו ודואגים לנו. הלוואי שאת הטוב הזה שיש באנשים האלה היה אצל המנהיגים שלנו - ככה הכל היה נראה אחרת ולא היינו מגיעים למצב אליו הגענו.


באנר משקארד

איך מחזקים את מקומה של מערכת חינוך בשעת חירום בקהילה קיבוצית

מסמך זה, שערכה סמדר שם טוב, מבקש להציע להנהלות הקיבוצים, הנהלות החינוך ומנהלי החינוך לראות במערכת החינוך הקיבוצית משאב קהילתי לחיזוק החוסן - בחירום כמו בימי שגרה
נערים ידיים מצב חירום

הנחות היסוד:

  • צוות צח"י מנהל את שגרת החיים בחירום בקיבוץ ונתון להנחיות שמתעדכנות כל העת על ידי המדינה.
  • מודל ההפעלה המוכר אינו אפשרי.
  • שגרת חינוך המותאמת למציאות מהווה מגדלור קהילתי בקהילה חפצת חיים בחירום ובשגרה.
  • מערכת החינוך נדרשת להתאים את אופן הפעלתה למשאבים האנושיים, הכלכליים והערכיים, בכל עת נתונה.

חשוב לזכור בעתות חירום שכאלה כי קשר טלפוני, זומי, אישי ורציף מהווה המשכיות ובסיס להמשך הקשר והעבודה החינוכית המבוססת אמון. חשוב להעביר מסר למשפחות שיש הבנה והקשבה לאתגרים המשפחתיים והקהילה מתחשבת בהם ושומרת על ערבות הדדית ומערכת קהילתית. קשר משמעותי בעתות מצוקה מגביר את תחושת השייכות והערבות ההדדית, גם בתנאים שאינם שגרתיים, ואפילו מרחוק.

לצוות החינוכי תפקיד חשוב בשמירה על תחושת הביטחון של הילדים והנוער. תפקוד בהתאם לתכנית חירום כזו או אחרת, נותנת משמעות יתרה לתפקיד זה, של הצוות החינוכי, ותורמת לחוויית הסיפוק והמשמעות שלו עצמו.


באנר הזמן הירוק המחודש

תמונת השבוע: למרות הכל - שבועות שמח

בתמונה: ילדי הפעוטון בקיבוץ מעוז חיים חוגגים את חג השבועות. התמונה לקוחה מספר ביכורים חדש על החינוך הקיבוצי ״מבט עכשווי על הגן הקיבוצי: תאוריה, המלצות ופרקטיקה״, שייצא לאור ביוני.

חג השבועות, ה-חג של הקיבוצים והחקלאות, בו ייחלנו וציפינו לשוב לחגוג ולהתכנס יחדיו בצורה הקהילתית והמסורתית שכה הייתה חסרה בשנה האחרונה, כבר לא יהיה כמצופה בעקבות ההסלמה הביטחונית. גם בימים כאלה, ואולי במיוחד בימים כאלה, כולנו מתגאים בתוצרת האדמה, בביכורים החקלאים והתעשייתים, וכמובן - בתינוקות החדשים שנולדו השנה. חג זה מדגיש עוד יותר את התעצמות והתחזקות הקיבוצים, גם בשנת הקורונה וגם בזמן סבבי הלחימה בדרום ומצבים ביטחוניים לא פשוטים כמו כעת.

בתמונה: ילדי הפעוטון בקיבוץ מעוז חיים חוגגים את חג השבועות. התמונה לקוחה מספר ביכורים חדש על החינוך הקיבוצי ״מבט עכשווי על הגן הקיבוצי: תאוריה, המלצות ופרקטיקה״, שייצא לאור ביוני.

למרות הכל - חג שבועות שמח!


פייסבוק התנועה

מזכירות התנועה הקיבוצית בקריאה למפלגות גוש השינוי: "שבו יחד ברוח טובה עד שייצא עשן לבן והקימו ממשלה"

בישיבה שהתקיימה בתחילת השבוע, עוד בטרם התחיל סבב הלחימה, קראו חברי וחברות המזכירות לח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) לשקול מחדש את החלטתו, ולהצטרף לממשלת השינוי: "זו העת לאחדות ולא לפילוג, לשיתוף פעולה ולא לחרמות"
לוגו מזכירות התנועה הקיבוצית

בתום הישיבה קראה מזכירות התנועה למפלגות גוש השינוי לפעול בהקדם להקמתה של ממשלת אחדות ושינוי: "בכדי שתקום ממשלת שינוי אנו קוראים לכל מנהיגי הגוש לגלות גמישות ורצון טוב. אפשר כמובן להתמקד במחלוקות, אבל צו השעה הוא לחפש את ההסכמות. יש קווי יסוד משותפים לכולנו: הרצון לחיות בשלום בתוכנו, עם שכנינו, לכלכל את משפחותינו ולהיות שותפים בעשיה ובתרומה לחברה ולמדינה.

ממשלת השינוי צריכה להתנהל באופן שונה מכל מה שהורגלנו לו בשנים האחרונות. אנו תקווה שכל השחקנים מפנימים שכאזרחי ישראל כולנו רוצים ממשלה שתעבוד עבורנו. אנו מאמינים כי זה אפשרי וקוראים לכל השותפים למהלך להגיע להסכמות הנדרשות כדי שתקום פה ממשלה חדשה וטובה לעם ישראל. אין לנו זמן לבזבז. שבו יחד ברוח טובה עד שייצא עשן לבן והקימו ממשלה עוד השבוע".

בהתייחס להחלטתו של ח"כ עמיחי שיקלי (חבר חנתון, שצורף כמשקיף למזכירות עם היבחרו לכנסת) ממפלגת ימינה להתנגד להקמת ממשלת השינוי, קראה לו מזכירות התנועה הקיבוצית לשקול מחדש את החלטתו: "אנו מצרים על החלטתו של חברנו, ח"כ שיקלי, להתנגד לממשלת האחדות הרחבה בה אנו רואים צו השעה לטובת המדינה ולריפוי החברה בישראל.  זו העת לאחדות ולא לפילוג. לשיתוף פעולה ולא לחרמות. אנו קוראים לח"כ שיקלי לשקול מחדש את החלטתו ולהצטרף לממשלת השינוי".

יחד עם זאת, הוסיפה המזכירות לסיום: "התנועה הקיבוצית היא תנועה פלורליסטית, מגוונת ודמוקרטית בה רשאים כל אחת  ואחד מחבריה להחזיק בדעתם ולפעול על פי צו מצפונם. אנו חולקים על דעתו של ח"כ שיקלי, אך ניאבק על זכותו להחזיק בה".


באנר שבועות 2021

הזמנה לישיבה מועצת התנועה הקיבוצית (2/2021)

תתקיים ביום חמישי ל' בסיוון תשפ"א,10.06.21, בשעה 09.00 - באמצעות הזום
לוגו מזכירות התנועה

על סדר היום

  1. אישור פרוטוקול מועצה 1/2021  מיום 23.2.2021.
  2. ממועצה למועצה – ניר מאיר
  3. בקשה  לדיון חוזר - הצעה לסדר של אלישע שפירא בעניין המלצות הועדה לבחינת אופן בחירת מזכ"ל התנועה.
  4. מעקב אחר ביצוע החלטות מוסדות התנועה – אלי גולדמן, מבקר התנועה.
  5. המשך קיום מועצות התנועה באמצעות הזום.

מזכירי הקיבוצים/מנהלי הקהילות מתבקשים לוודא את השתתפותם של  צירי/ נציגי הקיבוץ  במועצה, המהווה, כידוע, את "אסיפת הקיבוצים" על כל המשתמע מכך. להזכירכם, כציר במועצה מטעם קיבוץ יכול לכהן רק מי ששמו מופיע בפנקס החברים של אותו הקיבוץ.

בשל קיום הישיבה באמצעות ה"זום" תתאפשר כניסה לישיבה רק לצירי הקיבוצים.

בברכה,

ניר מאיר
מזכ"ל התנועה הקיבוצית


באנר TAPKIT

מפגש Showcase אביב-קיץ 2021: היכרות עם חברות טכנולוגיה חדשות

מפגש Showcase אביב-קיץ 2021: היכרות עם חברות טכנולוגיה חדשות

קרן "משתלת הקיבוצים" של קמ"ע, מבית התנועה הקיבוצית ואיגוד התעשייה הקיבוצית, שמחה להזמין למפגש פנים אל פנים והיכרות של ממלאי תפקידים בקיבוצים עם חברות טכנולוגיה חדשות. זוהי הזדמנות להכיר את החברות ולבחון אפשרויות לשיתוף פעולה.

המפגש מיועד למרכזי משק, יו"רים בקיבוצים, מנהלי מפעלים קיבוציים וחברי הנהלות בקיבוצים ויתקיים ביום שלישי, 25.5.21, 08:00 - 12:00, באולם "דגן" שבמפעלים האזוריים 'גרנות'.

מוזמנים ומוזמנות להירשם: לחצו כאן

פרטים נוספים אצל רפי נבו, מנכ"ל "משתלת הקיבוצים": 
rafin@tkz.co.il / 052-2788498


באנר משקארד 2

פורום ניהול מקרקעין בקיבוץ 2021
(השנה בזום)

הניסיון מלמד שהדבר הקבוע ביותר בניהול ותכנון המקרקעין בישראל הוא השינוי. טרם יבשה הדיו על החלטה אחת של מועצת מקרקעי ישראל או מוסד תכנוני, וכבר מוכרזת החלטה או מדיניות חדשה. שינוי רודף שינוי ולכן, גם מי שיש לו ידע קודם בתחום ניהול מקרקעין חשוב שימשיך ויתעדכן כל העת
פורום ניהול מקרקעין בקיבוץ 2021 (השנה בזום)

ההשתלמות מיועדת לממלאי תפקיד בקיבוצים ולבוגרי קורס המקרקעין שלנו, שיש להם ידע קודם בתחום ניהול מקרקעין ומעורבים בצורה ישירה או עקיפה בניהול קרקעות הקיבוץ: רכז קרקעות, מנהל נדל"ן, יו"ר כלכלי, מנהל עסקים / רכז משק,יו"ר ועד הנהלה, מזכיר קיבוץ ומנהל קהילה. 

המפגשים יתקיימו בזום בימי שלישי, בין השעות 13:30-15:30, בתאריכים הבאים: 25/05, 27/07, 12/10, 21/12

השתתפות במפגשים כרוכה בהרשמה מראש לארבעת המפגשים. קישור למפגשים יישלח בדוא"ל בסמוך למועד קיום המפגש. במפגש הראשון ירצה מר רענן אמויאל, מנהל בכיר באגף תכנון ופיתוח הכפר במשרד החקלאות, על עמדת והצעות משרד החקלאות לגבי דו-שימוש פוטו וולטאי בקרקע חקלאית, ושימושים עסקיים באזור מבני משק.

להרשמה: לחצו כאן.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לאביה קרן,
בטלפון 03-6382863 או בדוא"ל avia@britcpa.co.il.


באנר ביטוח חקלאי

ח"כ מעוז חסר העוז

הילית בן-צבי, מנהלת היחידה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז השלטון האזורי עונה ליו"ר מפלגת "נעם" וחבר הכנסת מטעמה בסיעת 'הציונות הדתית' : "ח"כ מעוז חושש בעיקר מ"הסכנה" שיוכח כי נשים מתאימות יותר מגברים לתפקידים רבים בצה"ל, מה שיגרום לייתור הגברים במקומות רבים"
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

ח"כ אבי מעוז ממפלגת "נועם" מכה שנית, ופעם נוספת חושף את הפחדים הקמאים האופפים אותו בכל הקשור למין הנשי, עוצמתו ויכולותיו, המפילים עליו מורא. לפי מעוז, החיילות והקצינות בצה"ל אינן חולקות עם הגברים את "ערכי צה"ל, בערך הניצחון, ברוח הלחימה, ברעות ובאמונה בצדקת הדרך". ערכים אלו, לגישתו, לרבות ערכים כמו רעות, ואמונה בצדקת הדרך, הינם ערכים גבריים בלבד. חמור מכך, לדעת מעוז שיתוף נשים וחתירה לשיוויון "מחלישה את רוחנו, מחלישה את צה"ל כצבא העם ומכרסמת בו מבפנים" – משל היו הנשים איזה וירוס או מכרסם.

לגבי חלק מההערות של מעוז, נראה שהוא זקוק גם להשכלה בסיסית לגבי ההבדל בין נשים ומגדר, ונשמח להזמינו להרצאות בנושא זה. אכן, הנושא של שילוב מגדרי בארגונים צבאיים הוא חדש יחסית ומורכב למדי, אולם יש לראות בו אתגר חיובי הכולל גם שימוש מאוזן יותר בשפה העברית במקרים המתאימים. שוויון מגדרי אינו גורס כי אין הבדלים בין גברים לנשים, אלא שמטרתו העיקרית הינה התייחסות לכל אישה ואיש באופן בלתי מוטה וללא דעות קדומות והנחות יסוד מפלות שאבד עליהן הקלח.


באנר הזמן הירוק המחודש

קסומה, רומנטית ומסתורית

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית תפתח את סדרת הקונצרטים הקרובה עם "מלוזינה היפה" של המלחין פליקס מנדלסון ועוד מבחר מרתק של יצירות מופת מאת גדולי המלחינים. המנצח הצעיר רֹתם ניר, בן ה- 22 חובר בקונצרט זה להִלֵּל צרי, מחשובי הצ'לנים בישראל
תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית תפתח את סדרת הקונצרטים הקרובה עם "מלוזינה היפה" של המלחין פליקס מנדלסון

הסדרה 'פנטסיה אלמותית', המתקיימת במסגרת העונה ה – 50 לתזמורת תעניק למאזינים חוויה מוזיקלית רב חושית, עשירה ומרגשת. בין היצירות שינוגנו; הגרסה המקורית של "וריאציות רוקוקו" מאת צ'ייקובסקי, "המטרונום" של בטהובן, "שמחת השדות" של משה גסנר ו- "מלוזינה היפה", יצירתו הרומנטית ואפופת הסודות של המלחין פליקס מנדלסון.

רֹתם ניר, יליד 1998, הכוכב העולה "והחם" ביותר בסצינת המנצחים הצעירים והמבטיחים כיום, הינו מנצח ונגן בסון ישראלי, זוכה תחרויות "שרביט הזהב" המתקיימת בשיתוף עם בית הספר הגבוה למוסיקה ע״ש בוכמן מהטה וחממת המנצחים של התזמורת הקאמרית הישראלית. היה אסיסטנט של המאסטרו אילן וולקוב בפרויקטים של הסימפונית BBC, הפילהרמונית המלכותית ואנסמבל המאה  ה-21. השתתף בכיתות אמן של המאסטרו איבן פישר ואוֹסְמוֹ וֶנְסְקֶה, וניצח על על תזמורות רבות כגון הקאמרטה הישראלית ירושלים, התזמורת הקאמרית הישראלית התזמורת הסימפונית חיפה ועוד.

הִלֵּל צרי, מחשובי המוזיקאים הישראלים, הוא צ'לן ישראלי ובינלאומי עטור פרסים. צרי זכה בפרס שפירא, במדליית הזהב בתחרות קנלס בברצלונה וכן בפרסים בתחרויות רוסטרופוביץ', ז'נבה, סטראדיוואריוס, וויטקר-סנט לואיס ועוד. לימד בכיתות אמן רבות ברחבי העולם – בהן סין, רוסיה , וארצות הברית, והופיע עם התזמורות החשובות ביותר בארץ ובחו"ל. משנת 2006 הוא מלמד בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב ומכהן כראש מחלקת מיתרים.

 


באנר שבועות

להקת המחול הקיבוצית חוזרת להופיע ברחבי הארץ!

להקת המחול הקיבוצית שבה אל הבמה עם יצירתו עטורת השבחים והאקטואלית יותר מתמיד של רמי באר - ״אזרח טוב״. מוזמנים ומוזמנות להגיע להופעות הלהקה בתל אביב, בהרצליה ובכפר המחול הבינלאומי בקיבוץ געתון - ביתה של הלהקה. מספר המקומות מוגבל - הזדרזו ושריינו כרטיסים
להקת המחול הקיבוצית חוזרת להופיע ברחבי הארץ!

"באתי לעולם בשלושה באוקטובר 1957גדלתי בקיבוץ געתוןהלכתי לבית הספר כמו כולםמבחינת המין אני גברמבחינת המעמד אני בא ממשפחה טובהקוראים לי רמי באר ואני אזרח טוב".

אודות ההופעה - מן העיתונות:

"העבודה של רמי באר ״אזרח טוב״ מצליחה להיות מפלט לדמיון, ליצרים ולדחפים, לחריגה מהמקובל ולשיבוש הסדר, ולא להפוך לקישוט אסתטי בלבד. יתרונה הגדול, שהיא מצליחה להדגים היטב את הייאוש של הרוח החופשייה, השובבה, הלעגנית, החפה מממלכתיות, הסולדת משקר, מהמשטר הכפול, המשולב, של הלאומני והמסחרי"
(ענת זכריה, 'המבכרת' - מבקרת המחול של ידיעות אחרונות).

"הכישוף של האח הגדול. באר הכוריאוגרף בחר במה שאמן כיום מחויב לבחור בו - המחאה נגד כל מה שמעוות ולא צודק ולא מוסרי. הוא נלחם בדרכו האלגנטית באחידות מחשבה"
(גבי אלדור, אתר הבמה)


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה