דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים – בניוזלטר השבועי

ממשיכים לעטוף ולהוקיר את תושבי הנגב המערבי גם לאחר סיום המבצע. נוטעים עצים ותקווה במקום רקטות וחוזרים לדבר על בניה וקליטה. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
עוטף עזה
 27/05/2021

התנועה הקיבוצית מאחלת לכל
הקהילות הקיבוציות בנגב
המערבי חזרה קלה ושקטה הביתה

יחד אתכם, אנו מייחלים לביטחון ושקט שיאריך ימים
התמונה מתוך עמוד הפייסבוק של עין השלושה
התמונה מתוך עמוד הפייסבוק של עין השלושה

לאלפי החברות והחברים, לעשרות הקיבוצים בצפון, במזרח, במרכז הארץ ובערבה שאירחו אלפי חברים, ילדים ותושבים מאזור הלחימה בדרום,

תודה מקרב לב והערכה עמוקה מכולנו.

בתקווה ואמונה, שנזכה כולנו להתארח בקיבוצי הנגב המערבי בחג השבועות בשנה הבאה.

תודה לכל פעילי ופעילות התנועה הקיבוצית שפעלו במוקד החירום המיוחד, שפעל וחיבר בין משפחות וקהילות רבות ברחבי הארץ, וסייעו ככל יכולתם לתושבים הרבים שנשארו בקיבוצים תחת אש לאורך ימי הלחימה, ולמועצות האזוריות הרבות שנרתמו יחד עמנו למשימה.

זוהי רוח התנועה.

שנדע כולנו ימים של שקט, ביטחון ושלום בתוכנו ועם שכנינו.


באנר TAPKIT

מיינט קיבוץ - עשרות קיבוצים פתחו את לבם וביתם למאות משפחות שהיו בקו האש

המצב הביטחוני שיבש את חייהם של תושבי הדרום, אך הערבות ההדדית והסולידריות של חברי הקיבוצים התגלתה במלוא גדולתה
מיינט קיבוץ - עשרות קיבוצים פתחו את לבם וביתם למאות משפחות שהיו בקו האש

אורי קפלון, מקיבוץ נירים, נשוי לציון, עולה מאתיופיה, ולהם שני ילדים – לילי בת שש וחצי ויואל בן שלוש וחצי, נסע עם משפחתו לקיבוץ שדה בוקר.

"לא יצאנו מייד עם תחילת סבב הלחימה, אלא חיכינו מספר ימים ויצאנו בחמישי בצהריים. יוסי, מזכיר הקיבוץ, נתן לנו אשת קשר בשדה בוקר בשם טלי, בחורה מקסימה, ומהרגע הראשון שהתקשרנו אליה היה חיבור מצוין עמה. טלי ענתה על כל השאלות שלנו, הבהירה מה התנאים ומה צריך להביא. מהרגע הראשון הרגשנו ממש כמו משפחה".

קפלון ממשיך: "היא קלטה אותנו בשער שדה בוקר ביום חמישי בצהריים, לקחה אותנו לחדרי האירוח, שאלה כל דבר מה חסר ומה צריך – מצעצועים לילדים, מגבות, וכל דבר שרק יאפשר לנו שהות נעימה וטובה, שאפילו אנחנו לא חשבנו עליו" .

"היו לה נדיבות ורצון לעזור בצורה שלא נתקלתי בחיי. זה היה בולט לכל אורך שמונת הימים שהיינו מצד כל קהילת שדה בוקר והמדרשה. כולם עזרו – חברים ותיקים, חברים חדשים, ילדים. זה לא משנה אם זה היה בשביל או בחג שבועות. בכל מקום, כל אחת ואחד שנתקלנו היה עם חיוך ורצון לעזור להשכיח קצת את המצב בבית. הייתה פשוט הרגשה נפלאה להיות שם. אין דרך אחרת להגדיר את זה.

"המעבר הקהילתי של רבות מהמשפחות בנירים לאותו מקום יצר מצב של אחדות טובה ותקשורת טובה בין שתי הקהילות. הרגשתי רוח חיובית לשני הכיוונים".


באנר משקארד

היום שאחרי "שומר החומות":
מטה התנועה הקיבוצית הגיע לחבק את קיבוצי הנגב המערבי

ימי שני בתנועה הקיבוצית מוקדשים, בדרך כלל, לסיור מטה בקיבוצים השונים בכל הארץ. עם שוך הרקטות וחזרת הקהילות הקיבוציות בנגב המערבי לבתיהן, הגיעו אנשי התנועה לקיבוצים במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב ואשכול לביקור שכולו הבעת הערכה
מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, ומנהלת לשכת המזכ"ל, נועה יפת, עם צוות צח"י של עין השלושה
מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, ומנהלת לשכת המזכ"ל, נועה יפת, עם צוות צח"י של עין השלושה

בשגרה כמו בחירום, מטה התנועה נמצא בשטח הקיבוצי כל הזמן. ביום שני, מספר ימים לאחר שהפסקת האש בעקבות מבצע "שומר החומות" נכנסה לתוקף, הגיע מטה התנועה הקיבוצית לביקור מיוחד בקיבוצי הנגב המערבי. מטרת הביקור הייתה להביע הערכה עמוקה לקהילות הקיבוציות בנגב המערבי שפעם נוספת נאלצו להתמודד עם סבב לחימה, ירי רקטות בלתי פוסק ויציאה של חלקים גדולים מהקהילה להתרעננות והפוגה במהלך המבצע.

על מנת שלא להעיק על הקיבוצים אשר צריכים לחזור לשגרה, להעריך את הנזקים, לשקם את ההריסות ולהחזיר את החיים למסלולם, התחלקו אנשי התנועה לארבע קבוצות קטנות שביקרו כל אחת במספר קיבוצים לזמן קצר ונפגשו עם ההנהגות. כל קיבוץ קיבל שי צנוע מאנשי התנועה.

אנשי התנועה זכו לשמוע מהנהגות הקיבוצים בנגב המערבי על הערכתם הרבה ותודתם לקיבוצים שאירחו אותם למופת ואפשרו לה ולילדיהם הפוגה ורגיעה, וגם על מה שעבר עליהם בימי המבצע ומה שצפוי מעתה עם החזרה לשגרה. כמו כן, שמעו נציגי התנועה את מסקנות הקיבוץ ממה שהתרחש במבצע ומה שהם מצפים שיקרה בעתיד.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר בתום הביקור: "הגענו כדי לחזק את קיבוצי האזור לאחר עוד סבב לחימה, אחד מיני רבים לצערנו. כמו בפעמים קודמות, קיבוצי הנגב המערבי תפקדו בצורה יוצאת דופן ומעוררת הערכה, כמו גם הקיבוצים המארחים שאין מילים לתאר את האופן שבו פתחו את בתיהם וגילו ערבות הדדית למופת. כמו תמיד, התשובה שלנו תהיה צמיחה, פיתוח והתחזקות של הקיבוצים".


באנר ביטוח חקלאי

זה הזמן לעטוף - קמפיין רכישה מעסקים בנגב המערבי והצפוני

אשכול נגב מערבי בשיתוף 'נגב תשעשרה' ו'מטרו נגב' יוצאים בקמפיין משותף לעידוד רכישה מעסקים בנגב המערבי והצפוני שנפגעו כלכלית במהלך המערכה האחרונה. חדוה גבריאל, מנהלת תו הנגב ותושבת עוטף עזה לשעבר: "20 שנה העסקים עומדים איתנים כאן בשבילנו – זה הזמן שלנו להחזיר להם בחזרה"
הסושימוטו - מסעדה בשדרות של חברי ניר-עם. צילום: יח"צ
הסושימוטו - מסעדה בשדרות של חברי ניר-עם. צילום: יח"צ

רגע אחרי הפסקת האש, ולאחר שהעסקים בנגב המערבי והצפוני ספגו פגיעה קשה במהלך המבצע האחרון יוצאים ארגונים מהאזור בקמפיין לעידוד רכישה מהעסקים המקומיים על מנת לסייע להם להתייצב כלכלית. מטרת הקמפיין לקדם רכישה מיידית מהעסקים לאחר שפעילותם העסקית הוקפאה למשך שבועיים לפחות, בהם נאלצו לעזוב את האזור או לחיות תחת אש. הפעם, הגיע הסבב האינטנסיבי לאחר שנה לא פשוטה בין כה בה התמודדו העסקים הקטנים והבינוניים גם עם השלכות משבר הקורונה ובפרט עסקי התיירות שספגו פגיעה אנושה ורק החלו להראות סימני התאוששות. 

במסגרת הקמפיין יינתנו הטבות על ידי בתי העסק ויתאפשר מימוש הרכישה בטווח של שנה. בין ההטבות והפעילויות תמצאו אטרקציות תיירותיות, קולינריה, סיורים, סדנאות ומוצרי אמנות, מוצרים תוצרת הנגב המערבי, פעילויות לכל המשפחה, אתרי לינה ועוד. למהלך שותפים ארגון "מעברים", אשכול רשויות נגב מערבי, המועצות האזוריות שער הנגב ובני שמעון,יחד עם החברות "נגב תשעשרה" (מפעילת "תו הנגב") ואפליקציית "מטרו נגב", הפועלים יחדיו, כל השנה, לעידוד ולפיתוח כלכלה מקומית ותעסוקה איכותית בפריפריה. 

לאתר הקמפיין ולחיזוק העסקים המקומיים: לחצו כאן
לפרטים נוספים: חפשו בפייסבוק "תו נגב מרקט" או "מטרו נגב".


באנר הזמן הירוק המחודש

תמונת השבוע: נוטעים תקווה

תמונת השבוע: נוטעים תקווה

חברי קיבוץ כרם שלום, אשר נמצא ממש על הגבול הדרומי עם רצועת עזה, עברו ימים לא פשוטים ודרמטיים אך לשמחתם, הנזקים כתוצאה מהרקטות שנחתו בשטח הקיבוץ היו ברכוש ולא בנפש.

מתוך רצון להודות על הטוב שהתגלה בקהילה המדהימה שלהם, שבמהלך ימי המבצע מצאה זמן לבשל לחיילים, ועל כך שהנזקים היו רק ברכוש, הם התכנסו לטקס הודיה וצמיחה יצירתי ומקורי: 15 נפילות אותרו בתוך שטח הקיבוץ ובכל חור שנפער באדמה הם שתלו ביחד עם הילדים ובהובלת הרבש"ץ, אליה בן שימול, עץ שיצמח ויזכיר שחברי הקיבוץ לא הולכים לשום מקום, וממשיכים לצמוח גם עכשיו.

רוצים גם אתם לצמוח עם קיבוץ כרם שלום? בימים אלה מעוניינים בקיבוץ לקלוט עוד חברים חדשים. בואו.


פייסבוק התנועה

חוזרים לדבר בניה וקליטה

מנכ"ל רמ"י ומזכ"ל התנועה נפגשו לישיבת עבודה לקידום נושאי הבניה בקיבוצים והסדרים לפרויקטים חברתיים. המשך יבוא
ינקי קוינט | צילום: שלומי אמסלם, לע"מ
קוינט. צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

בתחילת השבוע נערכה פגישת עבודה ראשונה פנים אל פנים בין מנכ"ל רמ"י עו"ד יעקב (ינקי) קוינט לבין מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר. בפגישה במשרדי רמ"י, לה קדמה פגישה באמצעות הזום לאחר שנכנס קוינט לתפקידו, נועדה להוות פתח להמשך עבודה מסודרת בין התנועה הקיבוצית והקיבוצים, לבין מוסדות רמ"י. בישיבה לקחו חלק גם עו"ד מניה לייקין, היועצת המשפטית של רמ"י, גלית ויטנברג, מנהלת האגף החקלאי ברמ"י ומורן גליקשטיין מלשכתו של קוינט. בפגישה עלו שורת נושאים מרכזיים והיא לא כללה ירידה לפרטים המדוייקים.

בין הנושאים שהעלה מזכ"ל התנועה היו גם קידום הטיפול ביישום חלופת האגודה בקיבוצים שבחרו בה, בדגש על יישום מהיר בקיבוצי עוטף עזה. בסוגיה זו הנחה מנכ"ל רמ"י לקדם את התהליכים. בנוסף לכך, נדונו הגברת קצב יישום השיוך הקנייני בקיבוצים שבחרו בחלופה זו, וסוכם כי התנועה הקיבוצית תעביר את תמונת המצב העדכנית בנושא ככל היודע לגורמי המקצוע בתנועה. נושא נוסף שעלה הינו חידוש הסדר הביניים לאחר סיום 2021 והוחלט כי זה יוארך לתקופה נוספת. בנוגע ל"בנייה החברתית", העלה מזכ"ל התנועה את הצורך לאפשר הקמת בתי חייל במסגרת שימושים חברתיים. גלית ויטנברג הזמינה את מזכ"ל התנועה להתחיל בהליך בחינה ספיציפית של הנושא, ובימים הקרובים תבחן את הסוגיה באופן מעשי בקיבוץ חצור.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, סיכם את הפגישה ואמר: "אני שמח שחזרנו לשוחח על הנושאים הקריטיים לגורלה של התנועה הקיבוצית וליכולתה לצמוח. שמחתי לגלות קשב וגמישות ואני מקווה כי האוירה הטובה תימשך גם כשנגיע לעסוק בפרטים". 


באנר קמפיין קליטה 2

החלו המגעים מול האוצר בנוגע לכוונה לייקר את מחיר המים לחקלאות

ביום ראשון השבוע (23.5) התקיימה ישיבת התנעה במשרד האוצר בנוגע להסכם בגין עליית תעריפי המים לחקלאות, בה הוצגו טענותיהם של הצדדים השונים. בסוף הישיבה סוכם על תחילת משא ומתן של הדרגים המקצועיים בניסיון להגיע לפתרונות מוסכמים
צילום: דורון לב - באדיבות הפורטל לחקלאות טבע וסביבה
צילום: דורון לב - באדיבות הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

כזכור, משרד האוצר מציע להכיל תיקון ביולי 2022, בניגוד להסכמים שנחתמו בעבר עם התאחדות חקלאי ישראל, שאמור להעלות משמעותית את מחירי המים לחקלאות ל-5 השנים הקרובות וינחית מכת מוות על כ-60% ממשקי החקלאות הישראלית. 

בישיבה הוצגו עיקרי הטיעונים של הצדדים. טענתם העיקרית של נציגי משרד האוצר היא שתעריפי המים לחקלאות לא משקפים את העלות ולא נמצאים בשיווי משקל יציב, והעלות האמיתית מושתת על המים הביתיים. מנגד, טענו נציגי החקלאים והתנועות ההתיישבותיות שהתחשיבים שבידם מוכיחים שמחיר המים לחקלאות מאוזן. יתרה מזו, כל העלות השולית של מתקני ההתפלה מקורה בצרכנים הביתיים ולא בחקלאות שצמצמה את שימושה במים שפירים בחמישים אחוז. בנוסף לכך, התועלת האמיתית של החקלאות הישראלית אינה כלכלית אלא הרבה יותר רחבה ועמוקה. סבב הלחימה האחרון בדרום ומשבר הקורונה גרמו לכולנו להבין את מושג "ביטחון מזון" בצורה הרבה יותר רחבה.

בנוסף, נאמר בפגישה לנציגי האוצר ורשות המים כי המים מהווים תשומה עיקרית בהרבה גידולים והחקלאות רגישה מאוד לשינויים ולתנודות של אותה תשומה. כמו כן, הובהר לנציגי האוצר כי כל עלייה במחיר המים פוגעת ברווחיות הגידול ויהיו גידולים שלא יוכלו לשרוד. לחברת 'מקורות' חלק בלתי נפרד מהעלות הגבוהה של המים, ויש לבדוק את ההשפעה שלה על מחיר המים, ובמידת הצורך לדאוג להקטנת השפעתם ולהורדת המחיר. 

בסוף הישיבה סוכם על תחילת משא ומתן של הדרגים המקצועיים בניסיון להגיע לפתרונות מוסכמים.


באנר TAPKIT

בשל מבצע "שומר החומות" הוארך מועד הגשה לסיוע לעצמאים בקיבוצים שנפגעו ממשבר הקורונה

לאור ההסלמה במצב הביטחוני, והעיכוב שנוצר בהגשת הבקשות בעקבות זאת, הודיע צביקה כהן, סמנכ"ל בכיר להשקעות ומימון במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, על הארכת מועד הגשת הבקשות לקבלת מענק לעצמאיים חברי קיבוץ מתחדש, אשר נפגעו כלכלית ממשבר הקורונה עבור חודשים ספטמבר-אוקטובר 2020 (פעימה שנייה) עד ליום א' ה- 06/06/21
מענק לעצמאים

כזכור, לאחר מאמצים רבים מצד הצוות המיוחד שהוקם לנושא, שכלל את מזכירי התנועות הקיבוציות, רו"ח דגן לוין, ראש אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית, עו"ד מיכי דרורי מנהל המחלקה המשפטית בתנועה, עו"ד דוד ויינשטיין ממשרד ליפא-מאיר ורו"ח ירון רייכמן, מנכ"ל ברית פיקוח, ובעזרתם הרבה של שר הביטחון בני גנץ, שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר, מנכ"ל משרדו, ד"ר נחום איצקוביץ', וסמנכ"ל המשרד, צביקה כהן, נקבע יישומו של הסדר דומה להסדר הסיוע לעצמאים שאינם חברי קיבוץ, שיועבר לזכאים באמצעו תקציב ייעודי שהועבר למשרד החקלאות ופיתוח הכפר.

נוהל זה מיועד למתן סיוע לעצמאיים חברי קיבוץ מתחדש, אשר נפגעו כלכלית ממשבר הקורונה, בהתאמה לסיוע שניתן ליתר העצמאים לפי תכנית הסיוע הממשלתית לעצמאים. הקצאת הסיוע לפי נוהל זה אינה מתבצעת מכוח חוק, בדומה לתכנית הסיוע הממשלתית, אלא מכוח סמכותה השיורית של הממשלה. הזכאים הם "עצמאים חיצוניים" (פועלים במסגרת עוסק מורשה נפרד מקיבוצים אך מדווחים כדין באמצעות הקיבוץ) ובעלי שליטה (בעלים של חברה שיש לה עד 5 בעלים).

את בקשות הסיוע יש להגיש באמצעות מערכת ההשקעות המרכזית של משרד החקלאות בכתובת האינטרנט:  https://tmi.moag.gov.il

בקשה שתוגש באיחור תדחה ללא דיון, אלא אם הוחלט על ידי ועדת התמיכות כי קיימות נסיבות חריגות המצדיקות דיון בבקשה שהוגשה באיחור ואין מניעה תקציבית לכך. פניות בנושאים הנוגעים לאופן השימוש במערכת ההשקעות המרכזית, יופנו למוקד הסיוע בדוא"ל Support-tm@moag.gov.il או בטל' 03-9485666.


באנר ביטוח חקלאי

הארגונים הכלכליים האזוריים מסכמים את שנת הקורונה: פגיעה משמעותית,
אך לא אנושה

שלושה ארגונים כלכליים אזוריים ערכו השבוע את האסיפות השנתיות שלהם: משקי הדרום, משקי עמק יזרעאל ומילואות-משקי המפרץ
לוגואים של הארגונים

התמונה העולה מן הדיווחים שהוצגו מאשרת את חששותינו על פגיעה מסויימת בפעילות ובריווחיות. הבשורה הטובה היא, שלמרות הנסיבות, סיימו שלושת הארגונים את שנת הקורונה - שנת 2020, ברווח

שתי מסקנות בולטות נובעות מן הנתונים. הראשונה, מצביעה על היתרונות הגלומים בסל פעילויות רחב, המאפשר פיצוי רוחבי מפעילות לפעילות.
התובנה השניה היא העובדה המוכרת לכולנו על פיה זמנים קשים עדיף לעבור ביחד. הקואופרציה החקלאית הקיבוצית המפוארת חצתה את המשבר, ועל כך תודת כולנו.

אסיפת המשקים השנתית במילואות, היתה האסיפה הראשונה שהובלה בידי אלון אריאל, מנכ"ל מילואות החדש. לא קל להיכנס לניהול בתקופה כזו. לא קל להיכנס לנעליו הגדולות של און ברזילי ז"ל בנסיבות האיומות שנכפו, אבל מילואות ארגון חזק וכולנו מאחלים לאלון הצלחה רבה ועמידה באתגרים השונים.


באנר משקארד 2

בקשה להצעת מועמדות - לתנועה הקיבוצית דרוש/ה רכז/ת אזור צפון
במחלקת שנת שירות

במסגרת העבודה: עבודה עם מערכות חינוך יישוביות, עם צוותי חינוך במועצות ובבתי הספר האזוריים. עבודה עם מסגרות ההתנדבות. שותף/ה בארגון והפעלת כנסים, מפעלים ואירועים מחלקתיים ואגפיים
מתנדבי שנת השירות של התנועה הקיבוצית

תחומי אחריות: ליווי קומונות וצוותים חינוכיים באזור צפון, עבודת מטה בדגש על הובלת תהליכים חינוכיים

דרישות התפקיד:

  • חבר/ת קיבוץ
  • ניסיון בניהול חינוכי
  • ניסיון בעבודה עם נוער
  • היכרות עם מערכות החינוך הקיבוציות והמועצתיות
  • מיומנויות בינאישיות גבוהות ויכולת עבודה בצוות
  • יכולת ארגונית גבוהה
  • יכולת עמידה מול קהל והעברת מסרים
  • נכונות לעבודה במסגרת שעות לא שגרתיות, כחלק מצוות אגף חינוך

היקף משרה: מלאה
כניסה לתפקיד: תחילת יולי 2021

קורות חיים יש להגיש עד לתאריך 28/5/2021 לאירית גולדברג:  iritg@tkz.co.il


באנר הזמן הירוק המחודש

הירשמו לקורס דירקטורים/ות – מחזור ד'

הקורס יפתח בתאריך 14.6.21, יכלול 10 מפגשים וייערך בימי שני, בין השעות 17:00-20:15.
מספר המקומות מוגבל!
הירשמו לקורס דירקטורים/ות – מחזור ד'

מטרת הקורס: להכשיר מועמדים ומועמדות לתפקיד דירקטורים/ות להשתלב בעמדת ניהול, להעניק ידע, כלים ומיומניות שיסייעו למלא תפקיד במערך הניהול העסקי והציבורי.

הקורס יתקיים באמצעות הזום, למעט מפגשים 1,5,10 אשר יתקיימו פרונטלית בבניין המועצה האזורית הגליל התחתון. לתוכנית הקורס לפי מפגשים: לחצו כאן

תנאי סף להרשמה: תואר ראשון או ניסיון ניהולי של 5 שנים לפחות.
עלות מסובסדת לקורס: 1320 ש"ח.

לפרטים נוספים: לירז רם – רכזת אגף חברה וקהילה בתנועת המושבים 050-4408680 /  liraz@tmoshavim.org.il


באנר קמפיין קליטה 3

פתיחת התערוכה של זהר לב "יא קאלבי" בגלריה בבארי

ביום חמישי 27.5 בשעה 18:00 תפתח בגלריה בבארי התערוכה "יא קאלבי - הלב שלי", תערוכת יחיד של האמנית זהר לב, בה היא מביאה את עולמה האוהב, השופע, המשתף והמחבר אנשים, אל תוך חלל הגלריה. עולם שנוגע בחומר הקרמי, בבנייה באדמה, בוץ ובגרוטאות, ובעבודה השתתפותית וחברתית
מתוך התערוכה "יא קאלבי". צילום: טל בדרק
מתוך התערוכה "יא קאלבי". צילום: טל בדרק

במרכז החלל בגלריה בבארי תעמוד במה גדולה עליה מוקם מטבח שנבנה מקונסטרוקציה של חפצים ישנים וגרוטאות, ציפוי וטיוח בבוץ, ושיבוץ אריחים ושברי אריחים שיצרה מקרמיקה. מטבח בסיסי גולמי, צבעוני ותוסס, מלא חיים, כלים שיצרה לאורך השנים, וסיר מרק. המטבח כמרכז הבית, מרכז ההתרחשות המשפחתית והחברתית. בגב המטבח היא בונה פסנתר. המוסיקה היא חלק מאורח החיים שלה ושל בן זוגה אור וחשוב לה למקם את המוזיקה במרכז עולמה. 

בנישה מוצב וילון מוסיקלי מפורצלן לבן. הפורצלן הוא חומר מאוד אלסטי, קשה לעבודה, מאפשר עיבוד במשטחים דקים. בו זמנית עדין וגם חזק. חתיכות הפורצלן שבונות את הווילון הן כמו צדפות קטנות. ה"פיתות" העדינות התלויות יוצרות מסך רוטט ומנגן, עליו היא מקרינה וידיאו בו נראות רגליו של אור, בעלה, הצועד על האדמה, שר ושורק מנגינה שהוא הלחין. הווילון הלבן שופע ורך, מזמין למגע ומשמיע צלילים. בקירות לידו תלויות בתפזורת עוד עשרות חתיכות פורצלן מאותו סוג,עוטפים את הקירות הלבנים של הגלריה בקצב ובצבעוניות פסטלית.

בקיר הגדול תלויים מדפים מאולתרים ועליהם כוסות שיצרה מטרקוטה, בצבעי אדמה, עליהן חרטה, מילאה וגילפה קטעי משפטים משירים, שיצאו מהקשרם. על האוחז בכוס לגלגלה סביב סביב על מנת להצליח לפענח את השיר הכתוב עליו, לעיתים באופן לא ברור. והמילים והמשפטים הופכים למנטרות, נטמעים בכוס ובטקס שתיית הקפה.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה