דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים – בניוזלטר השבועי

בשבוע הבא: זוכרים ומזכירים את חללי התנועות הקיבוציות. ממלא\ת תפקיד בקיבוץ? את הכנס הזה אסור לך להחמיץ. מזכירות התנועה החליטה על הקמת צוות שיבחן לעומק את נושא הקיבוץ. דור חדש בחקלאות - איך עושים את זה? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
הטקס באנדרטה
 12/05/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

זוכרים ומזכירים גם השנה את זכרם של חללי התנועות הקיבוציות

טקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של 3100 חללי התנועות הקיבוציות שנפלו במערכות ישראל ופעולות האיבה יהיה השנה בסימן 20 שנה לאינתיפאדה השנייה ומבצע חומת מגן, ויתקיים במעמד השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, וסגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר. ראש הממשלה, נפתלי בנט, ישלח ברכה מצולמת. הציבור כולו מוזמן
טקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של 3100 חללי התנועות הקיבוציות שנפלו במערכות ישראל ופעולות האיבה

הטקס יתקיים ביום שלישי, 17.5.22, ט"ז באייר התשפ"ב, באנדרטת לזכר חללי הקיבוצים שבמועצה האזורית מגידו. האתר זוכה לטיפול רצוף ומסור של איציק שפרן מעין השופט ואף הולך ומתפתח במימון תקציב משרד הביטחון. בטקס ישתתפו משפחות שכולות, אישי ציבור, חלק ממתנדבי שנת השירות בתנועה הקיבוצית, חברי תנועות נוער ופעילי התנועה.

הדובר המרכזי בטקס יהיה נציג הממשלה, השר לביטחון פנים עמר בר-לב, נציג צה"ל, מזכ"ל התנועה הקיבוצית - ניר מאיר, ראש המועצה האזורית מגידו - איציק חולבסקי ונציגות משפחת השכול. כמו כן, ישתתפו בטקס גם נציג ארגון יד לבנים ונציגת ארגון אלמנות ויתומי צה"ל. את הטקס תנחה זו השנה השנייה יערה ירון מעין השופט, וישולבו בו קטעי שירה ונגינה של הזמרת היוצרת מיה יוהנה מנחם מגבעת עוז וסוף סלע, זמר, יוצר ופסנתרן מגבע. כמדי שנה, מאורגן הטקס כולו על ידי הכוחות המקומיים בתנועה הקיבוצית.

לפני הטקס יתקיים המפגש המסורתי למשפחות השכולות נציגי אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, ארגון יד לבנים וסניף יד לבנים הקיבוצי ב"מרכז תרבות" - מועצה אזורית מגידו (בצמוד לקיבוץ עין השופט). במסגרת היום, תתקיים פעילות ערכית לשינשינים מהתנועה הקיבוצית ביער הקיבוצים (בסמוך למיקום הטקס) שתכלול מפגש עם משפחות ששכלו את בניהם ויספרו את סיפור חייהם ומעגלי שיח ועיבוד לאחר המפגשים. השינשינים ייקחו חלק גם בטקס ההתייחדות המרכזי. 

לחצו כאן לפרטים נוספים ואישור השתתפות


באנר חוברת אירועים, כנסים והשתלמויות 2022

מזכירות התנועה החליטה על הקמת צוות ייעודי שילמד לעומק את נושא הקיבוץ החדש בבקעת ערד

בישיבתה האחרונה המשיכה לדון מזכירות התנועה הקיבוצית בנושא הקמת הקיבוץ החדש בבקעת ערד. לאור הסתייגויות שהעלו מקצת מחברי המזכירות הוצע להקים צוות שילמד את הנושא לעומק ואף יקיים סיור בשטח. בנוסף, דנה המזכירות בפנייה שהופנתה אליה לצרף צעירים מהקיבוצים שאינם חברים בתור
משקיפים במזכירות
לוגו מזכירות

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, סקר בתחילת הישיבה את השתלשלות האירועים שבין קבלת החלטת הממשלה לדיון הקודם במזכירות, בו סוכם על דיון המשך. נרי שוטן מהמחלקה הפוליטית סקר את שלבי העבודה ואמר כי נכון לעכשיו הנושא נמצא בשלבי תכנון מול משרדי הפנים והחקלאות ופיתוח הכפר.

רוב מחברי המזכירות תמכו במהלך וסברו כי הקמת קיבוץ תחזק את ההתיישבות בנגב, אולם ביקשו להעמיק את ההכירות עם המרחב ועם המשמעות של ההתיישבות בבקעת ערד. הוצע להקים צוות שילמד את הנושא לעומק והמזכירות סיכמה על הקמת צוות שיכלול נציגי ציבור ונציגי המזכירות. בנוסף, ייערך סיור ללימוד הנושא באזור, ובמקביל תמשיך להתקדם מול המוסדות המיישבים והממשלה. 

נושא נוסף שעלה בישיבה הייתה פנייתו של אבשלום זהר סל מעין שמר לשריין מקומות במזכירות התנועה לדור הצעיר מהקיבוצים שאינו חבר עדיין, כיוון שברוב הקיבוצים בן שלא בונה את ביתו לא יכול להתקבל לחברות ועל פי תקנון התנועה מי שלא חבר בקיבוצו לא יכול להיות חבר במזכירות. בדיון שהתפתח נאמר כי בקשה זו דורשת את שינוי תקנון התנועה ולכן ניתן יהיה לצרף צעירים רק כמשקיפים. כמו כן הועלו שאלות לגבי אופן ביצוע הליך הבחירה. חברי המזכירות הסכימו כי חשוב לפתח ולעודד מנהיגות צעירה ועתודות וכי יש להגדיר את פלח האוכלוסיה המדובר ולקבוע עקרונות וקריטריונים ברורים. המחלקה המשפטית בתהועה תכין קריטריונים ברורים לבחירה המשקיפים הצעירים ולאחר מכן הנושא יובא לדיון נוסף.


באנר מרכז קליטה

העתיד כבר כאן - והוא בידיים שלנו

מנהל/ת בקיבוץ? את הכנס הזה אסור לך להחמיץ - שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין אגף חברה וקהילה לאגף כלכלה יוצר הזדמנות ייחודית לדבר על אחד האתגרים הכי גדולים שעומדים בפני הקיבוצים בעשור הקרוב: הצמיחה המואצת ומשמעויותיה עבור כולנו, לצד עדכונים מאחורי הקלעים על הסוגיות המרכזיות שעל סדר היום הכלכלי והחברתי בקיבוץ: הרפורמה בחקלאות, הבנייה והשיוך, המיסוי ואיך נשנה את תרבות השיח בקיבוץ 
כנס חברה וכלכלה

הקיבוצים שלנו צומחים ומשתנים בקצב הולך וגדל, יותר ויותר חברות וחברים חדשים מצטרפים, משבר הדיור, הציפוף, השיוך וכלל הקשיים שמערימה המדינה משפיעים על הקולטים, הנקלטים והמרחב הקיבוצי ובתוך כל אלה אנחנו עומלים להמשיך לקיים חינוך קיבוצי, תרבות קיבוצית, מערכת ערבות הדדית, קהילה רב דורית וגם להצליח להסכים על זהות משותפת. זה אפשרי בכלל? איך עושים את זה?!

"קפיצת גדילה" - כנס חברה וכלכלה המשותף, שיתקיים בשפיים ביום רביעי 8.6.22 בין השעות 08:30-15:00, יעמיד במרכזו את אתגר הצמיחה המואצת ויעסוק בה מזוויות שונות: נשמע על התהליכים הרחבים בעולם ובישראל והשפעתם על הבנייה והקליטה בקיבוצים, נדון ונתעמק בקשיים, במגבלות ובאילוצים שמציבה בפנינו המדיניות הממשלתית על זרועותיה השונות, נתוודע לנקודת המבט הפנים קיבוצית, ונקיים חשיבה אסטרטגית רב תחומית על פתרונות וכיווני עשייה חדשניים ופורצי דרך.

הכנס מיועד לכל ממלאות וממלאי התפקידים בתחומי הכלכלה, החברה והקהילה. אל תפספסו את ההזדמנות לחזק את העבודה עם הקולגות בקיבוצכם/ן באמצעות השיח והמפגש המשותף עם ידע, כלים, תפיסות ורעיונות חדשים!


באנר משקארד

דור חדש בחקלאות - איך עושים את זה?

בסוף החודש תתקיים סדנת חשיבה על השאלה החשובה. חיים חבלין: "זה הזמן שלנו כחברה שחפצה להמשיך להשתמש באמצעי הייצור שברשותה, לעשות עם עצמנו חשבון נפש ולבחון מחדש כיצד מחזירים את הבנות והבנים שלו לגאוות היחידה בענף החקלאות"
דור חדש בחקלאות - איך עושים את זה?

התנועה הקיבוצית ביחד עם הקיבוץ הדתי ומכון "יסודות" שמו לעצמן מטרה לייצר אצל הקיבוצניקים הצעירים מוטיבציות לחזור ולאייש את הענפים החקלאיים שכל כך זקוקים לדם ישראלי צעיר, שייקח את המושכות ויצעיד את החקלאות להישגים בדורות הבאים.

לשם כך נוצרה סדנת חשיבה ושיתוף ציבור בה יתכנסו במליאה וקבוצות עבודה מנהלים ומנהלות עסקיים מרכזי ענפים ומנהלות משאבי אנוש שהנושא בוער בעצמותיהם. מטרת הסדנה היא לייצר נייר עבודה שיהווה קו מנחה לתנועות הקיבוציות ולגורמי השלטון הרלוונטיים להחזרת החקלאות לדור הצעיר.

חיים חבלין, מנהל תחום החקלאות בתנועה הקיבוצית: "אנחנו מתקשים להתמודד עם האתגר של הבאת דור חדש לחקלאות. אין כאן כוונה להאשים צד זה או אחר ובוודאי לא את הדור הצעיר, שגדל לתוך עידן מסכי הטאץ' והסמארטפונים. אנחנו, שחונכנו לעבודת כפיים ואהבת האדמה לא הצלחנו להנחיל זאת לדור הבא. זה הזמן שלנו כחברה שחפצה להמשיך להשתמש באמצעי הייצור שברשותה, לעשות עם עצמנו חשבון נפש ולבחון מחדש כיצד מחזירים את הבנות והבנים שלנו לגאוות היחידה בענף החקלאות. הגאווה בענף תחזור רק אם נצליח לדבר אל הבנות והבנים שלנו בשפה שהם מכירים ומבינים כמו טכנולוגיות גבוהות, חדשנות, שכר הולם העומד בתחרות עם יתר ענפי המשק וכמובן - תחושת הגאווה שקצת הלכה לאיבוד התעייפה לאחר שנות מאבקים של הדור שלנו לשמר את הקיים". 


באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע: גלעד בסלון

גלעד בסלון. צילום שמעון לוי.
גלעד בסלון. צילום שמעון לוי.

במסגרת פרויקט "פינוי-בינוי" גדול במרכז של קיבוץ גלעד, הוקף אתר הבניה בגדר לצורך שמירת הבטיחות. כדי ליצור נראות נעימה ומזמינה יותר במרכז הקיבוץ יצא לדרך פרויקט "גלעד בסלון". במסגרת פרויקט זה, הוזמנו משפחות ויחידים מחברי גלעד להצטלם על הספה בסלון ביתם. ההיענות הייתה עצומה ובתום ימי הצילומים, שבוצעו על ידי הצלם שמעון לוי, חבר הקיבוץ, נתלו התמונות לאורך הגדר המקיפה את הפרויקט.

מספר דודי בגליקטר, רכז התרבות של גלעד: "הרעיון נולד בעקבות המציאות שנוצרה עם התפשטות הקורונה ובגלל הריחוק החברתי שנכפה עלינו. הפרויקט נותן הצצה לעולמם של החברים, אל תוך סלון ביתם בקהילה אחת קטנה. הרי כל הבתים הם בתים קיבוציים דומים, אך כל כך שונים. אומנם כל החברים שווים, אבל לכל אחד יש אישיות שונה ומיוחדת ובפרויקט הזה ניתן לראות את כל זאת על גבי מקום שנהרס על מנת לבנות אותו מחדש. הישן ילד את החדש, החדש נעטף עם הישן והמציאות מונצחת לאורך גדר הפח".


פייסבוק התנועה

חידוש הסכמי שכירות
לקרקע חקלאית לזמן קצר

כמדי שנה במועד זה, פנתה רמ"י לציבור החקלאים המשתמשים בקרקע חקלאית זמנית להגיש בקשה לחידוש ההסכמים. קיבוץ אשר מועד סיום הסכמי השכירות היינו 31.8.22 ו/או 31.12.22 מתבקש להגיש בקשה לחידוש ההסכמים וזאת לא יאוחר מיום 15.5.22
לוגו אגף כלכלה

את הבקשה יש להגיש לצוות עסקות חקלאיות במרחב הרלוונטי של הקרקע המבוקשת. את טופס הבקשה להרשאה לשימוש בקרקע חקלאית לזמן קצר ניתן להוריד באתר האינטרנט של רמ"י. על הקיבוץ המבקש להקפיד למלא את כל הפרטים הנדרשים בטופס. את הבקשה יש להגיש למרחב הרלוונטי ולהקפיד לקבל אישור כי הבקשה נתקבלה.

קיבוץ המבקש לשכור לראשונה חטיבת קרקע חקלאית זמנית, עליו לאתר את חטיבת הקרקע המבוקשת. וכן להגיש את בקשתו בטופס הנ"ל ולמלא בו את כל הפרטים הנדרשים. ככל שקיים חשש לאי חידוש החוזה, מומלץ לשלוח את הבקשה לחידוש לרפי עשת (rafi@tkz.co.il), בתוספת אישור "נתקבל".

יש להקפיד על הגשה מדויקת, מלאה ובמועד, בפרט על רקע מגמת החמרה בהחלטות ועדת השכרות של מחוז ירושלים לגבי חידוש הסכמי שכירות לעיבוד עונתי. אנו מטפלים בתופעה חמורה זו, ועל כך דיווחנו ונמשיך לדווח בהמשךבכנס חברה וכלכלה הקרוב נרחיב בסוגיה זו.


באנר חוברת אירועים, כנסים והשתלמויות 2022

כנס מזכירים ומנהלי קהילה
של קיבוצים שיתופיים

צילום: מתי חלילי
צילום: מתי חלילי

הנושא המרכזי של הכנס השנה יהיה שמירה על ממלאי וממלאות התפקידים בקיבוץ. כולנו עסוקים עד מעל לראש בתחזוקת היומיום של קיבוצינו, כולנו שואלים את עצמנו איך אנו שומרים על ממלאי התפקידים אשר נמצאים באחריותנו. כולנו חשופים לביקורת, שלפעמים היא נוקבת - תרתי משמע. בכנס נקבל תובנות וידע בנושא.

במעבדת הכנס נלמד על משככי כאבים לביקורת. בנוסף, תהיה לנו הזדמנות להכיר טוב יותר ולפטפט בין לבין, לחוות ערב תרבותי ולנשום באופן מודע. על כל זה ועוד נרצה לשוחח בנוף המיוחד, הנשקף מראש הגבעה בקיבוץ משמר העמק, שחוגג השנה 100 שנים להיווסדו.

הכנס יחל ביום שלישי 7.6, בשעה 10:00 במשמר העמק, וישתלב בכנס אגף חברה וכלכלה, שיתקיים למחרת בשפיים.


באנר מרכז קליטה

התנועה הקיבוצית מזמינה חברות וחברי קיבוץ להציג מועמדות לתפקיד - ראש/ת אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית

מטרת העל של אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית - סיוע בפיתוח צמיחה כלכלית ודמוגרפית בת-קיימא בקיבוצים
לוגו התנועה הקיבוצית

מטרת זו תבוא לידי מימוש באמצעות: קידום אינטרסים משותפים של קיבוצים במכלול הקשרים עם רשויות המדינה, ובפרט בתחומי הבנייה, תכנון, קרקעות ושיוך, חקלאות, אנרגיה, מיסוי, עסקים קטנים ותיירות; סיוע כלכלי לקיבוצים במימון השקעות עסקיות, בתשתיות ובבניה, בהשקעות בטכנולוגיות מתקדמות, בהסדרי חוב, בסיוע לקליטה ולבנייה, בסיוע לעסקים קטנים ויזמויות וביעוץ; שמירה ופיתוח של נכסי התנועה.

תנאי סף וכישורים נדרשים:

  • חבר/ת קיבוץ (שלא בחופש), החבר בתנועה הקיבוצית.
  • ניסיון בתפקיד כלכלי בכיר בקיבוץ או מחוצה לו.
  • השכלה אקדמאית רלוונטית.
  • ניסיון בעבודה מול מערכות כלכליות ומוסדות חיצוניים.
  • היכרות או טיפול בקיבוץ במשבר - יתרון.
  • היכרות עם אסדרה ממשלתית ומוסדות כלכליים במדינה - יתרון.
  • כושר הבעה בכתב ובעל פה.
  • יכולת טובה של הובלת צוות, תקשורת בינאישית, ייצוגיות.

תחילת כהונה: קיץ 2022


באנר ביטוח חקלאי

הכינוס הכלכלי של ברית פיקוח-מבט 2022

הכינוס הכלכלי של ברית פיקוח-MBT

יזמות, השקעות, קרקעות, חקלאות, חקיקה ועוד. מנחה: מתן חודורוב, הפרשן הכלכלי של חדשות 13. בהשתתפות: שר האוצר, אביגדור ליברמן, שר החקלאות ופיתוח הכפר, הנגב והגליל, עודד פורר ואלוף (במיל') עמוס גלעד.

יום ג‘ | 31.05.22 | 10:00-15:30 | אולמי Avenue בקריית שדה התעופה.

הכינוס ללא עלות ליו“רים, מנכ“לים וסמנכ“לי כספים של תאגידי התעשייה הקיבוצית, מנהלים כלכליים וגזברי הקיבוצים והמושבים. ללקוחות ברית פיקוח/מבט - עד שלושה נרשמים ללא עלות. ההשתתפות כרוכה ברישום מוקדם ומותנית בקבלת אישור סופי. במקרה של רישום יתר, יאושרו עד שלושה משתתפים מכל תאגיד / קיבוץ / מושב.

לחצו כאן לצפייה בסדר היום של הכנס (ייתכנו שינויים)

להרשמה לכנס: לחצו כאן

לשאלות ובירורים ניתן לפנות לאביה: avia@britcpa.co.il / 03-6382863


באנר משקארד

קורס ועדות תכנון בקיבוץ 2022

למאפיינים הפיזיים של הקיבוץ השפעה ארוכת טווח על איכות החיים של החברים והתושבים המתגוררים בו, ועל האופי החברתי של הקהילה ביישוב - לכן, חשוב להקדיש זמן ומחשבה עמוקה לתכנון הפיזי. הקורס נוצר במטרה להקנות ידע, כלים ומיומנויות עדכניים לעוסקים בהיבטים השונים של התכנון הפיזי של הקיבוץ
קורס ועדות תכנון בקיבוץ 2022

הקורס יתייחס להיבטים השונים של תכנון פיזי של יישוב: היבט סטטוטורי - חקיקתי, היבט כלכלי והיבט פרקטי מעשי, ומיועד לרכזי וחברי ועדות תכנון, יו"ר קיבוץ/כלכלי/ועד הנהלה, מנהלי קהילה, מנהלי עסקים, חברי ועד הנהלה/מזכירות ומזכירי קיבוץ. הקורס בנוי מחמישה מפגשים בזום, בימי שני, 09:00-12:30, במועדים הבאים: 16/5/22, 23/5/22, 30/5/22, 13/6/22, 20/6/22.

בין המרצים: אדריכל יובל יסקי - לשעבר דיקאן הפקולטה לארכיטקטורה בבצלאל, אדריכלית ימית כהן, אדריכל הרן ילין, עו"ד הילי פרייס, נחמה בוגין - שמאית מקרקעין, אורי בן ציוני - המועצה לשימור אתרים, אלי קולן, אורי אילן - ועדת התכנון במחוז הצפוני, לילא מורד - מעצבת אורבנית, מומחית לתעבורה בערים ויישובים.

דמי השתתפות: 1848.60 ש"ח (כולל מע"מ). ללקוחות ברית פיקוח - 1661.40 ש"ח (כולל מע"מ). *הנחה למשתתף שלישי מאותו קיבוץ.

לחצו כאן להרשמה לקורס.
לחצו כאן לפירוט תכנית הקורס וטופס תשלום.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לאביה קרן, בטלפון: 03-6382863
או בדוא"ל: avia@britcpa.co.il


פייסבוק התנועה

אורטוס (Ortus) - תערוכת יחיד לאדם ליף בגלריה בארי

ביום שישי הקרוב, 13.5 תיפתח בגלריה בבארי תערוכת יחיד לאדם ליף - "אורטוס". אוצרת: ד"ר זיוה ילין
אורטוס (Ortus) - תערוכת יחיד לאדם ליף בגלריה בארי

אדם ליף נולד בירושלים. כשהיה בן 12 עברה משפחתו לגור בכפר שמריהו, ליד הים. במשך עשור היה יורד בצורה עקבית אל הים, לחוף ארסוף-קדם, ועובד אל מול הנוף הפתוח, לומד ומאמץ את האור, הצבעוניות והפיזיקליות הייחודית לו. מוטיבים שחוזרים בעבודתו כוללים את הנוף, פורטרטים, מערכת היחסים בין הצייר לסטודיו ולנוף, מתרחצים והשפעות מהמיתולוגיה היוונית.

לתערוכה בגלריה בארי קרא אורטוס Ortus)). למילה זו בלטינית משמעויות רבות: זריחה, זריחת השמש/הכוכב, מזרח, התחלה. השמש מיוצגת כעיגול ומופיעה בוואריאציות מגוונות בציורים וברישומים. האור העדין והבהיר של העבודות, ותחושת הקלילות עד כדי שקיפות, נוכחת בתערוכה כולה. גם המזרח עצמו בהיבטיו השונים.

אדם ליף חש אהבה וקרבה לתרבות היוונית והאגאית. הוא חש כבעל ברית ושותף גיאוגרפי לתרבות זו:  האור הים תיכוני החזק שאנו חולקים והקרבה לים. זוהי תרבות שכל כולה אור וים, ספינות ואיים וגלים. בתערוכה מוצגים ציורים, רישומים וקולאז'ים תבליטיים-רישומיים בפלטה מצומצמת ובהירה. צבעי כחול עדין וטורקיז ולבן, שנוכח גם כצבע המצע. צבעים בעלי נוכחות שקופה ובהירה.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 
 

הוספת תגובה חדשה