דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים – בניוזלטר השבועי

נבחרה משנה חדשה למזכ"ל התנועה. 120 בתים חדשים בחבל אילות - הושלם מיזם 'בית קטן בערבה'. מטה התרבות נרתם 'לתת באהבה' לקיבוצי הנגב המערבי. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
הדס ילין
 10/06/2021
 

מועצת התנועה הקיבוצית אישרה את מינויה של הדס דניאלי-ילין לתפקיד
המשנה למזכ"ל התנועה

דניאלי-ילין (יגור), המשמשת בארבע השנים האחרונות כמנכ"לית התנועה, תחליף את גיל לין (משמר העמק) שמסיים חמש שנים בתפקיד. המשנה הנבחרת: "אשקיע את זמני ומרצי להמשיך ולבנות את שדרת מנהיגות העתיד של הקיבוצים, התנועה הקיבוצית והחברה הישראלית". המועצה אישרה גם את המשך קיום מועצות התנועה באמצעות הזום
הדס דניאלי ילין. צילום: דנה בר-און
הדס דניאלי ילין. צילום: דנה בר-און

מועצת התנועה הקיבוצית השנייה לשנת 2021, התקיימה היום (חמישי) באמצעות הזום בהשתתפות כ-180 צירים ונוספים. בתפקיד יו"ר המועצה שימש הפעם יהודה מרלא (עין החורש). לאחר שצירי המועצה אישרו את סדר היום, פתח מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, בסקירה הקבועה של "ממועצה למועצה". מאיר הציג את עיקרי הממצאים בסקר דעת קהל שביצעה התנועה לגבי תפיסת הציבור הכללי בישראל את הקיבוצים, אשר הוצגו למזכירות התנועה. "מצבנו בדעת הקהל הרבה יותר טוב ממה שחשבנו", אמר מאיר. בסוף דבריו הוא הודה לזאב (ולוולה) שור (עין גב) שסיים שמונה שנים בתפקיד מנכ"ל 'ניר שיתופי' לאחר 8 שנים בתור מזכ"ל התנועה, על 16 שנות פעילות למען הקיבוצים.

חלקה הראשון של הישיבה הוקדש בנוסף לעדכוני המזכ"ל גם לסיכום סבב הלחימה האחרון. אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, וראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, סיכמו את תקופת המבצע מנקודת מבטם, סיפרו על משימות המועצה ביום שאחרי והודו לתנועה הקיבוצית ולקיבוצים שתמכו ואלו שאירחו משפחות וקהילות מיישובי הנגב המערבי.

לאחר מכן דיבר שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אלון שוסטר (מפלסים), שצפוי לסיים תפקיד זה אם תושבע ממשלה חדשה ביום ראשון הקרוב, ואמר כי זהו יום העבודה האחרון שלו בתפקיד והוא מאוד מצטער שאינו ממשיך למלא אותו. ניר מאיר הודה לאלון על פעילותו במשרד ועזרתו הרבה בקידום מתווה פיצויים על נזקי הקורונה גם לעצמאים בקיבוצים.

הסעיף הבא בסדר היום עסק באישור המלצת ועדת הגיוס הרחבה לבחירת הדס דניאלי-ילין לתפקיד משנה למזכ"ל התנועה. ד"ר שרה אדום, יו"ר ועדת הגיוס הרחבה, פירטה על עבודת הוועדה עד להמלצה על הדס. דניאלי-ילין הציגה בפני המועצה את עצמה ואת פועלה, ואמרה בין היתר: "בהסתכלות קדימה, אני מאמינה כי לתנועה הקיבוצית תפקיד חשוב הן למען הקיבוצים והן למען החברה הישראלית. אני מאמינה שהתנועה הקיבוצית צריכה ויכולה להיות ציר מחבר במחנה הליברלי והסוציאל-דמוקרטי, ואשקיע את זמני ומרצי להמשיך ולבנות את שדרת מנהיגות העתיד של הקיבוצים, התנועה הקיבוצית והחברה הישראלית".

לאחר מכן הציג מבקר התנועה, אלי גולדמן (משמרות), את תוצאות מעקב ביצוע החלטות מוסדות התנועה לשנת 2020. המבקר ציין כי מתוך 50 החלטות מזכירות שהתקבלו ב-23 ישיבות בוצעו 46 החלטות, 3 החלטות בתהליך ביצוע והחלטה אחת בוצעה חלקית. בנוסף עלה מהבדיקה כי נוכחות הקיבוצים במועצה מאז החלה להשתמש בזום לקיום הישיבות עלתה מ-74 קיבוצים בממוצע (27 ישיבות פרונטליות) ל-143 קיבוצים בממוצע (4 ישיבות ZOOM), עליה של 193%.

הסעיף האחרון במועצה, עסק בהמשך קיום דיוני המועצה באמצעות הזום, תוך שילוב של נוכחות פיזית, ובמקביל לקיים ישיבות מועצה 'פיזיות' בלבד בשני מועדים במשך השנה. מועצת התנועה אישרה את המשלב בין הזום להתכנסות פיזית ברוב של 93%. לאחר תום הישיבה, הצביעו צירי המועצה בהצבעה חשאית שהתקיימה באמצעות חברת 'איניגו תוכנה' מעין השופט. לצפייה בתוצאות ההצבעה: לחצו כאן.


באנר כנס חברה וקהילה ה-3

פתרון למצוקת הדיור בערבה הדרומית: הושלם מיזם הקמתן של 120 יחידות דיור חדשות בקיבוצי חבל אילות

הסתיימה הקמתן של 120 יחידות דיור חדשות בעשרת קיבוצי המועצה האזורית חבל אילות, ובכך הושלם מיזם הדיור הגדול ביותר שידע האזור בשנים האחרונות, "בית קטן בערבה", שנועד לקדם את הצמיחה הדמוגרפית של חבל הארץ הדרומי
פתרון למצוקת הדיור בערבה הדרומית: הושלם מיזם הקמתן של 120 יחידות דיור חדשות בקיבוצי חבל אילות
בית קטן בערבה בקיבוץ קטורה. צילום: המועצה האיזורית חבל אילות

השבוע התקיים אירוע גזירת הסרט לפרויקט, שבו השתתפו נציגי משרד השיכון ונציגי הגופים הרבים שהיו שותפים למיזם. המשתתפים החלו את היום בסיור בשכונה החדשה (25 בתים) שהוקמה בקיבוץ קטורה ולאחר מכן התקיים טקס במועצה האזורית.

קיבוצי הערבה הדרומית חשו בשנים האחרונות היטב את מצוקת הדיור. בשל כך, הם החליטו לשלב ידיים, לגשת יחדיו לקול הקורא של משרד השיכון – ולקדם עם המועצה האזורית מהלך של מימון משותף של המיזם – שמטרתו צמיחה והתחדשות של חבל אילות.

במיזם הושקעו 120 מיליוני שקלים, מתוכם 33 מיליון שקלים שניתנו כמענק ממשרד השיכון ומשרד האוצר. נוסף על כך, השתתפו במימון "בית קטן בערבה" קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית, בנק לאומי, הסוכנות היהודית, החטיבה להתיישבות, קרן JNF (Jewish National Fund) וגופים אזוריים בערבה הדרומית. 

כעת, לאחר שהושלמו בניית הבתים ופיתוח הנוף בשכונות החדשות, אוכלסו כמעט כל הבתים – רבים מהם על ידי משפחות חדשות שבאו להתיישב בערבה הדרומית.


באנר ביטוח חקלאי

מטה התרבות בתנועה הקיבוצית נרתם 'לתת באהבה' לקיבוצי הנגב המערבי

עוד בטרם שככו רעמי הרקטות והפצמ"רים עם סיום מבצע "שומר החומות", נרתם מטה התרבות של התנועה הקיבוצית לגיוס אמנים, מופעים ופעילויות הפגה לטובת קיבוצי "הנגב המערבי, שכמו בכל סבב, היו הם אלה שספגו את מרבית האש והפגיעות
 חברי להקת החברים של נחום מרקידים את הקהילה בכרמיה
חברי להקת החברים של נחום מרקידים את הקהילה בכרמיה

עשרות אמנים, מפעילים, מציגים ומטפלי רפואה אלטרנטיבית נענו לפנייה ושובצו להפעלות והופעות במגוון קיבוצים שתושביהם חזרו לביתם לאחר "גלות כפויה" בימי הלחימה. המטה הקים "בנק התנדבויות" מתחומי האמנות המגוונים שבאמצעותו הותאמו הפעילויות לבקשות מנהלי התרבות ובכך אפשרו למשפחות ולמבוגרים הזדמנות להתכנס, לנשום ביחד ולאזור כוחות.

לדברי ריקי רז, מנהלת מטה התרבות: "מכתבי התודה וההערכה שהתקבלו מצביעים על התרומה של פעילויות אלה לחיזוק הקהילות והחזרה המדורגת 'לשגרה' מבורכת".

יעל אלמקייס, מנהלת התרבות בכרמיה כתבה: "במילה אחת... וואוו! 'החברים של נחום' ממש ממש מקסימים, אין דברים כאלה!!! נהננו מאוד מהמופע !  תודה רבה לך ולתנועה הקיבוצית שאפשרתם לנו להתאוורר משבועיים לא קלים, להנות, לקפוץ ולהתפרק כי זה בדיוק מה שהחבר'ה בכרמיה היו צריכים... תודה שאתם עוטפים אותנו באהבה ובתמיכה. תודה על האוזן הקשבת והייעוץ, על כל העזרה והנתינה. מאחלת לכולנו שקט ונחת, עשייה ושגרה".


באנר משקארד

מה, כבר נגמר? נסגרה ההרשמה לרפסודיה

שנת ההפסקה הכפויה כתוצאה ממגבלות הקורונה עשתה את שלה, וההרשמה לרפסודיה של התנועה הקיבוצית נסגרה בזמן שיא של פחות משבוע. תוך מספר ימים הגיעו באגף חינוך למספר נרשמים מקסימלי, בהתאם להגדרות הבטיחות ובהלימה למענה החינוכי של הרפסודיה, כאשר יותר מ-2400 בני נוער נרשמו לשלושת המחזורים השונים. נתראה על הרפסודה!
נתראה על הרפסודה. צילום: ניר לביא
נתראה על הרפסודה. צילום: ניר לביא

רק ביום שלישי שעבר נפתחה ההרשמה לרפסודיה המסורתית של התנועה הקיבוצית, לאחר הסרת כל מגבלות הקורונה, ובתחילת השבוע הנוכחי הודיע אגף חינוך של התנועה למנהלי החינוך והמדריכים החברתיים בקיבוצים כי ההרשמה נסגרה לאור ריבוי הנרשמים. בימים הקרובים הקבוצות שהסדירו הרשמה ידייקו את מספר המשתתפים וייתכן ותתאפשר הצטרפות של קבוצות הרשומות ברשימת המתנה.

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך, אומרת כי "החזרה לשגרת הפעילות והרצון למפגש של בני נוער במפעל חינוכי לחופה של הכנרת יצרו ביקוש בהיקפים מרביים. אנו מבינים את התסכול המלווה את כל מי שרוצה להיות חלק מהמפעל ולא יתאפשר לו, ומזכירים לכולם שהרפסודיה היא מפעל חינוכי רב-גילי, ונשמח לפגוש אתכם במפעלים הבאים (מסע י"ב וכנס י"א). לקראת התכנון של שנת הפעילות הבאה ניקח בחשבון את הביקוש הגובר, ונתייחס לקיבוצים שלא יצליחו לצאת השנה לרפסודיה. בכל מקרה, אנו מאחלים פעילות קיץ חינוכית בטוחה, מלאת עשייה משמעותית ומהנה!".

אורי פלד נקש, מנהל "שבילים", מבקש להדגיש את היערכות אגף החינוך לקראת הרפסודיה, והמחויבות של צוות הרפסודיה לתת מענה, תמיכה ומעטפת למדריכי הנעורים בהובלת הקבוצה. "אנו תופסים את המפעל החינוכי כחלק מהרצף החינוכי השנתי, והציפיה מכל מדריך היא למנף את השהייה בשטח לעשייה חינוכית מיטבית, אשר הופכת כל אתגר להזדמנות".


באנר הזמן הירוק המחודש

תמונת השבוע: עד התלם האחרון

שתילי האבוקדו החדשים בניר-עם. צילום: עופר ליברמן
שתילי האבוקדו החדשים בניר-עם. צילום: עופר ליברמן

את תושבי הנגב המערבי החמאס לא ינצח!

למרות עוד סבב לחימה שהסתיים רק לפני שבועיים, למרות בלוני התבערה – בניר-עם לא נותנים לחמאס לעצור אותם וממשיכים לטעת אבוקדו, כפי שניתן להתרשם מהתמונה שצילם רכז החקלאות של הקיבוץ, עופר ליברמן.

הם יורים ואנחנו מצמיחים חיים חדשים, עד התלם האחרון - שם יקבע גבולנו!


פייסבוק התנועה

כנס חברה וקהילה ה-3: כולנו תנועה אנושית אחת (התוכנית המפורטת כבר בפנים)

לאחר שנה וחצי של קורונה ועוד סבב לחימה אינטנסיבי, החליטו באגף חברה וקהילה של התנועה הקיבוצית להקדיש את הכנס השנתי של האגף לנושא המנהיגות, ולהפגיש ממלאות וממלאי תפקידים מקיבוצים בכל רחבי הארץ ליום של השראה, למידה ומילוי מצברים
כנס חברה וקהילה ה-3: כולנו תנועה אנושית אחת (התוכנית המפורטת כבר בפנים)

הכנס שיתקיים ביום רביעי 30/6, בביה"ס האזורי (הממוגן) שער הנגב, יתמקד בנושא של מנהיגות על כל גווניה – ברמה האישית, המקצועית, המקומית והאזורית. הכנס יבקש לתת מקום לחוויה של הובלת קהילה בחירום ובשגרה ולצייד את המשתתפות והמשתתפים בהשראה, רעיונות וכלים. 

הכנס, שמיועד לממלאות וממלאי התפקידים החברתיים, ייפתח בפעילות של העמקת היכרות בין באות ובאי הכנס ולאחריה פאנל שכותרתו - "מעוצמה אישית לעוצמה קהילתית". בהמשך ייערכו מעגלי דיון מקבילים סביב סיפורי מנהיגות מקומיים מקיבוצים שונים וניתן יהיה לבחור מביניהם, ולאחריהם מושב בנושא חיזוק והצמחת מנהיגות מקומית רב דורית. בין לבין ישולבו אתנחתא אמנותית וארוחת צהריים עשירה ומפנקת. המשבצת החותמת את היום מבטיחה סיום מצחיק וקולע: מפגש עם יוצרי "היהודים באים" על מנהיגות.

לחצו כאן לתוכנית המלאה של הכנס

לחצו כאן להרשמה לכנס


באנר כנס חברה וקהילה ה-3

"ממשלה חדשה, הקוראת לעצמה ממשלת שינוי, חייבת לבטל את הרעות החולות של הממשלה הקודמת ולא להמשיך אותן ואף לקדם את הרחבתן"

שורה ארוכה של עשרים ארגונים מתחומי הסביבה, ההתיישבות, החברה, התחבורה ועוד, ביוזמת ובהובלת החברה להגנת הטבע, פנו הבוקר, חמישי, ליושבי הראש של כל מפלגות הקואליציה העתידית  בבקשה לעצור את הכוונות לחוקק מחדש את חוק הוותמ"ל ואף להרחיבו, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, שפורסמו השבוע ולהוציא לחלוטין את הנושא מההסכמים
הפגנת תושבי כפר ביל"ו לפני שנתיים נגד הכוונה להפקיע שטחים חקלאיים במסגרת הוותמ"ל (צילום פרטי)
הפגנת תושבי כפר ביל"ו לפני שנתיים נגד הכוונה להפקיע שטחים חקלאיים במסגרת הוותמ"ל (צילום פרטי)

הארגונים פנו לחברי הכנסת לפיד, בנט, סער, גנץ, עבאס, הורוביץ, ליברמן ומיכאלי וכתבו להם בין היתר: "פעילות הותמ"ל מהווה פגיעה תכנונית, חברתית, סביבתית ודמוקרטית", נכתב בפניית הארגונים. "מדובר בפעילות בהיקף נרחב, שהביאה לפגיעה קשה במרחב העירוני הבנוי, בשטחים הפתוחים, בשטחים החקלאיים, ביישובים הכפריים ובתושבים. בממשלה חדשה, המבקשת לחולל שינוי, ראוי לבטל את אחת הרעות החולות, שחוללו קודמותיה, בתחום התכנון והבנייה".

במכתב מפורט עוד – "חוק הותמ"ל (החוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור (הוראת שעה), תשע"ד-2014) חוקק בשנת 2014 על מנת להתמודד עם משבר הדיור, ולשם כך ניתנו לותמ"ל סמכויות נרחבות וקיצוניות לגבור על כל היררכיית התכנון, היעדר זכות ערר, הרכב וועדה מוטה וממשלתי ברובו המוחלט ועוד. לצד פעילות הוועדה, ניתנו סמכויות נרחבות להפקעת קרקעות. החוק חוקק  כהוראת שעה ל-4 שנים, והוארך פעמיים, לשנה כל פעם. בשש שנות פעילותה של הועדה הוכרזו כ-160 מתחמים בשטח כולל של כ-150,000 דונמים (שלוש פעמים שטחה של תל אביב), ואושרו על ידה 94 תכניות בשטח כולל של 105,000 דונמים. מדובר בפעילות בהיקף נרחב שהביאה לפגיעה קשה במרחב העירוני הבנוי, בשטחים הפתוחים ובשטחים החקלאיים, ביישובים הכפריים ובתושבים".

הארגונים החתומים על הפנייה: החברה להגנת הטבע, מרכז השלטון האזורי, אדם טבע ודין, חיים וסביבה, האיחוד החקלאי, התנועה הקיבוצית, מטה המאבק לבינוי שפוי, 15 דקות, צלול, גרינפיס, תנועת הקיבוץ הדתי, השל, במקום - מתכננים למען זכויות תכנון,  תחבורה היום מחר, תנועת המושבים בישראל,  אקואושן, הרשת הירוקה, The natural step,  מגמה ירוקה, המועצה לבנייה ירוקה.


באנר משקארד

הטובים לנח"ל

בסוף השבוע שעבר התקיים בקיבוץ מפלסים מפגש
בן יומיים של העשרה ושיח על עוטף עזה
והנגב המערבי, ועל פיקוד ומנהיגות, לבני המסלול
הפיקודי של התנועה הקיבוצית
השינישינים במסלול הפיקודי לגדוד 50

מדובר במסלול להכשרת מפקדים בחטיבת הנח"ל, שהוא פיילוט ראשוני המשותף למחלקת שנת שירות ומחלקת ביטחון בתנועה, אשר תוכנן יחד עם האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון. המסלול מיועד לכ-20 מסיימי שנת שרות בתנועה הקיבוצית, המיועדים לגיוס בנובמבר 21. עם גיוסם הם ישובצו למחלקה ייעודית  לפיקוד בגדוד 50 ("בזלת") של חטיבת הנח"ל, איתה יעברו את הטירונות והאימון המתקדם.

בתום פרק ההכשרה הבסיסי הם מיועדים לצאת לקורס מ"כים, ובסיומו הם מתוכננים לחזור ולהשתלב בשדרת הפיקוד של הגדוד. מובן שהיציאה לקורס מ"כים והקידום כמפקדים תלויים בכישורים וביכולות של כל אחד ממשתתפי המסלול.

במפגש המשותף שהתקיים סיירו המיועדים לתוכנית בנחל עוז, שם שוחחו עם יעל רז לחייני על החיים בעוטף עזה ועל נקודת המבט האזרחית של התושבים אחרי מבצע שומר החומות. הם פגשו את סא"ל מני עברי, מפקד גדוד 50 בנח"ל שאליו הם עתידים להתגייס, שהסביר להם על מאפייני הגדוד ודיבר איתם על פיקוד ומנהיגות ועל משימות הגדוד השונות, כולל אופי הלחימה במבצע שומר החומות. כמו כן, נפגשה הקבוצה עם רס"ן דניאל ליפשיץ, קצין בגדוד 50, לשיחה בגובה העיניים בנושא הפיקוד ומאפייניו. החבר'ה העמיקו את ההיכרות של האחד עם השני, עברו פעילויות גיבוש וזכו לביקור מיוחד סביב המדורה של שר החקלאות ופיתוח הכפר, וחבר מפלסים, ח"כ אלון שוסטר.


באנר ביטוח חקלאי

עושים טוב -
צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים

תחום העשייה החברתית קוסם לכם? מעוניינים לעשות טוב ולא העזתם לשאול?
בואו ללמוד וללמד איך עושים טוב: הירשמו לזום למידה בנושא "קהילה מתנדבת" שיתקיים בשבוע הבא, יום שלישי ה-15.6 בשעה 20:00
 
עושים טוב - צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים

שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים: "בתנועה הקיבוצית מאמינים שהעשייה החברתית היא התשתית לבניית קהילה מלוכדת, תורמת, מכילה ובעלת גאוות יחידה. מעורבות חברתית, התנדבות וערבות הדדית מייצרות חוסן קהילתי, מחזקות את תחושת הרווחה הקהילתית ומעצימות את הקהילה ופרטיה. 

בקיבוצים רבים ברחבי התנועה הקיבוצית קיימים צוותי מעורבות חברתית (צמ"ח) אשר עוסקים בעשייה חברתית משמעותית בפרויקטים חד פעמיים ופרויקטים שנתיים מתמשכים, אשר מייצרים קשר בין פרטי הקהילה הקיבוצית ובינם לבין אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית. צוותים אלו עוסקים בעשייה חברתית פנים וחוץ קיבוצית המבוססת על חוויות משותפות, תוך רתימת שותפים ויצירת שותפויות".

אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית עוסק בהכשרת צוותי מעורבות חברתית בליווי אישי ומקצועי, קיום ימי למידה המיועדים לרכזי הצוותים לשם הפרייה הדדית, התמקצעות בתחום ההתנדבות והעלאת סוגיות משמעותיות בתחום העשייה החברתית. כמו כן, מדי שנה אנו משתפים את הקיבוצים בפרויקטים חברתיים בהם לוקחים חלק קיבוצים רבים.


באנר הזמן הירוק המחודש

ערב שירים לדני – פרויקט מיוחד של האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים

מזה 53 שנים מתקיים במערה בבית גוברין ערב "שירים לדני", לזכרו של דניאל ורדון ז"ל. בשלושים לנפילתו של דני, התכנסו חבריו ואוהביו לשיר לנגינת האקורדיון של עמוס רודנר, אחיה של אשתו, ומאז מתקיים הערב מדי שנה

דניאל (דני) ורדון ז"ל נפל בסיני במלחמת ששת הימים, תוך כדי ניסיון לחלץ פצועים באל עריש. לאחר מותו קיבל את עיטור הגבורה על פעולה זו. עיטור זה הגיע לאחר שני צלשי"ם שקיבל לפני כן בסיירת גולני על פעולות שביצע.

השירה נבעה מהאהבה שהייתה לדני למוסיקה כחלק מרביעיית גבעת ברנר, קיבוץ הולדתו, שאף הוציאה לאחר נפילתו תקליט לזכרו - "שירים לדני".

בערב השירים השנה, שיערך ביום שישי 18/6, יתקיים שיתוף פעולה עם האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים, והביצמועים יהיו מתוך שיריה של חווה אלברשטיין.

כיתת עיבוד והלחנה של סטודנטים מצוינים, אותם ינחה פרופ׳ מיכאל וולפה באקדמיה יחד עם רפי קדישזון, המשמש מורה באקדמיה, תיחשף לסיפור של דני ז״ל ולערבי השירה שנעשים לזכרו. הכיתה תיצור מספר עיבודים לשירים שיבחרו בהתאם לנושא, לאנסמבל נגנים שיוקם באקדמיה במיוחד עבור פרויקט זה. 16 העיבודים הטובים ביותר יבחרו להשתתף במופע. השירה תבוצע על ידי סטודנטים מהאקדמיה וזמרים מהמועצה האיזורית יואב.

לחצו על התמונה לצפייה בקדימון לערב השירים.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה