דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים – בניוזלטר השבועי

אז איך היה בסוף כנס חברה וקהילה ה-3? הסכסוך הארוך נפתר ויוצאים לדרך חדשה. מעבירים את הסיפור הקיבוצי מדור לדור. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
כנס חברה וקהילה ה-3
 01/07/2021
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

"אין ספק שיש כאן מנהיגות ועל כך אנחנו מפרגנים ומצדיעים לכם"

כ-300 ממלאי וממלאות תפקידים, שהגיעו מעשרות רבות של קיבוצים - מהגליל העליון ועד הערבה - השתתפו בכנס חברה וקהילה ה-3 של התנועה הקיבוצית שהתקיים בשער הנגב והוקדש לנושא "מנהיגות קיבוצית במיטבה"
צילום אייל אלקלעי
צילום אייל אלקלעי

הכנס נפתח בפעילות של העמקת היכרות בין באות ובאי הכנס - מנהלי התחומים החברתיים בקיבוצים, ולאחריה פתחה ראשת אגף חברה וקהילה, ד"ר אילת גלס, ואמרה לנוכחים: "אנחנו כאן כ-300 איש ואישה, מעגלי שותפות של ממלאי וממלאות תפקידים שהגיעו ביחד מקיבוצם, מעגלי שותפות עם פעילות ופעילי התנועה הקיבוצית, מעגלי שותפות עם המועצות האזוריות, מעגלים שמחזקים את הקהילה הקיבוצית והופכים אותה למיטבית. היינו תנועה אנושית אחת בשומר החומות,. היינו תנועה אנושית אחת ביום שאחרי, היינו תנועה אנושית אחת בקורונה המתמשכת, בתוך הקיבוצים וגם מחוצה להם. אין ספק שלכל אחד ואחת מכם חלק בתוצאות הטובות ובציונים הגבוהים שקיבלנו מהמיפויים שערכנו על עצמנו וממחקרים של אחרים שערכנו עלינו. אין ספק שיש כאן מנהיגות ועל כך אנחנו מפרגנים ומצדיעים לכם. החלטנו להקדיש את ההתכנסות הזו למנהיגות שלכם ושלכן במטרה לשתף, ללמוד, לקבל השראה וליהנות".

בנוסף לד"ר גלס בירכו גם ראש המועצה האזורית המארחת שער הנגב, אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, ומזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר.

הפאנל הראשון בכנס היה מעניין במיוחד וזכה לכותרת "מעוצמה אישית לעוצמה אזורית", ובו שוחח כתב הדרום של חדשות 13 (ותושב זיקים), אלמוג בוקר, עם שרה עברון (סעד) המזכ"לית הנכנסת של הקיבוץ הדתי ולילך שיינגורטן, מנכ"לית מועצת שער הנגב. במהלך הפאנל ענו שתי המנהיגות על שאלותיו של אלמוג וסיפרו על מה הן מביאות לתפקיד כנשים באופן שהוא קצת אחר וסיפרו על מה הוביל אותן לתפקיד ומדוע בחרו להיות בתפקידים ציבוריים וקהילתיים. השתיים אמרו כי הראייה הנשית מביאה להנהגה לא רק התמקדות במשימתיות אלא גם הקשבה, הכלה, חשיבה כוללת והסתכלות משותפת על דברים. לאחר אתנחתא מוזיקלית של דנה להב, שאיין גילן ודותן בראודה בחסות מגמת המוזיקה של בית הספר שער הנגב, התקיימו מעגלי דיון מקבילים שעסקו בסיפורי מנהיגות מקומיים מקיבוצים שונים ודוגמאות למה שניתן ללמוד האחד מהשני.

אחרי ארוחת צהריים דשנה התכנסו כולם לשמוע הרצאות קצרות של חמישה מנהלים בקיבוצים על "איך למלא תפקיד בקיבוץ ולהישאר בחיים". המרצים חלקו תובנות וטיפים מתוך ניסיונם העשיר. הפינאלה של היום הייתה הרצאתם של יוצרי וכותבי תוכנית הסאטירה המצליחה של כאן 11 "היהודים באים", אסף בייזר ונטלי מרכוס, שסיפרו על מאחורי הקלעים של כתיבת המערכונים לתוכנית ופיצוח דמויות המנהיגים ההיסטוריים של העם היהודי. 


באנר משקארד

מיהי ממלאת התפקיד שכולם
העריכו בקיץ ההוא?

גם סרט האקשן הגדול של הקיץ הוקרן לכם/ן בכנס חברה וקהילה השלישי של התנועה הקיבוצית

איך נתמודד עם כל המשימות ועם כל התפקידים?

החלק האחרון של כנס חברה וקהילה ה-3 נפתח בסרט שמספק הצצה לחייה של ממלאת תפקיד בקיבוץ.

"המג'נגלת". 5 כוכבים במדד גלס.

 
באנר ביטוח חקלאי

יוצאים לדרך חדשה

שנים של מחלוקת מורכבת, באו לקיצם בתהליך גישור בין תנועת הבונים דרור העולמית לבוגרי החלוץ (דרור ישראל) ביוזמתו של נשיא המדינה הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג ובתמיכתו הרבה של חיים אורון (ג'ומס)
הרמת כוסית של כל השותפים לגישור
לחיי הדרך החדשה

כזכור, אישרה מועצת התנועה לפני מספר חודשים את הסכם ההבנות שהושג בין התנועה הקיבוצית לתנועות הנוער, והוצג למועצה על ידי הצוות שכלל את חיים אורון (ג'ומס), גיל לין – המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית ותקוה טננבוים – ראשת המוסד לבוררות וגישור בתנועה. הסכם זה כלל מספר סעיפים, אשר המורכב מביניהם עסק בסכסוך פנימי בתנועת הבונים דרור העולמית. בהתאם להסתייגות של קיבוץ בארי, אשר אושרה במועצה, נמשכו מאמצי הגישור בין הצדדים, גם לאחר אישור ההסכם בין התנועה הקיבוצית לתנועות הנוער, על מנת לאפשר עבודה טובה יותר והשגת היעדים של תנועת הנוער העולמית.

התהליך התבצע תחת שרביטו של גל בן שימול, מזכ״ל תנועת הצופים לשעבר, שעשה שוב שליחות ציונית והצליח להביא לאיחוד ושיתוף פעולה בין הגורמים השונים. ההיסטוריה התנועתית האידיאולוגית ידועה בפילוגים לאורך שנים. ההסכמה והגישור על הפערים, הם אירוע היסטורי וגאווה גדולה לכל הצדדים המעורבים, ואירוע החתימה התקיים בלשכתו של הנשיא הנכנס, הרצוג, באולם בן גוריון בבניין הסוכנות היהודית.

התנועה הקיבוצית, בראשות המזכ"ל, ניר מאיר, ובהובלתו של המשנה למזכ"ל – גיל לין, לא חדלה מהניסיונות להגיע להבנות ואף נתנה את ברכת הדרך לתנועת הבונים דרור, גם מהתנועה הקיבוצית וגם מוותיקי התנועה והמועצה הציבורית שהיו פעילים ומשמעותיים בתהליך.


באנר הזמן הירוק המחודש

יחזק לנו את הביטחון

ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן), שהיה שר החקלאות ופיתוח הכפר בממשלה הקודמת, מונה השבוע לסגנו של שר הביטחון, ח"כ רא"ל (במיל') בני גנץ
אלון שוסטר
צילום מעמוד הפייסבוק של אלון שוסטר

בישיבתה השבועית השנייה מאז כינונה, שהתקיימה ביום ראשון (27.6), אישרה הממשלה את מינויו של ח"כ שוסטר (מפלסים) לתפקיד סגן שר הביטחון, ולמחרת הוא נשבע אמונים לתפקיד בכנסת. עוד אישרה הממשלה את מינויים של ח"כ עידן רול לתפקיד סגן שר החוץ, ח"כ יואב סגלוביץ' לתפקיד סגן השר לביטחון הפנים, וח"כ אביר קארה לתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה. בנוסף אישרה הממשלה את מינויים של מזכיר הממשלה, מנכ"ל משרד ראש הממשלה והמנכ"לים החדשים במשרדי האוצר, המשפטים, שירותי דת ומשרד ראש הממשלה החליפי.

לאחר המינוי אמר סגן השר, ח"כ אלון שוסטר: "כחבר קיבוץ, נשאתי עמי לתפקיד שר החקלאות ופיתוח הכפר את חוויית חיי ואת שאיפתי להחזיר את ההכרה הלאומית בחיוניות הכפר השיתופי בישראל. למשרד הביטחון, אני נכנס מתוך היכרות רבת פנים וארוכת שנים עם האתגרים והעוצמות שעומדים בפני החברה הישראלית ואזרחיה. חוסנן של הקהילות הקיבוציות בעומק המאה ה-21 הינו רכיב רב חשיבות ביכולתה של ישראל לצלוח את האיומים המורכבים שמתרגשים עלינו".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בירך את ח"כ שוסטר על מינויו, ואמר: "אומנם הצטערתי כאשר התברר שאלון לא ימשיך במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, למרות שעשה בו עבודה טובה ותרם לנו רבות, אך אני משוכנע שגם בתפקידו החדש יוכל לתרום רבות להתיישבות, לסייע רבות לתושבי הנגב המערבי בשגרה ובחירום ולעזור בהגדלת התקנים לשנת השירות. מאחל לאלון הצלחה רבה!".


באנר קמפיין קליטה 3

המינוי הבכיר הראשון של השר עודד פורר: מנכ״לית חדשה למשרד החקלאות

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, הודיע בבוקר יום ראשון (27.6) על מינויה של עו"ד נעמה קאופמן-פס לתפקיד מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר.
עו"ד קאופמן-פס תחליף את המנכ"ל היוצא, ד"ר נחום איצקוביץ. המינוי טעון אישור נציבות שירות המדינה והממשלה על פי חוק
עו"ד נעמה קאופמן-פס. צילום: ענבל מרמרי
עו"ד נעמה קאופמן-פס. צילום: ענבל מרמרי

עו״ד קאופמן בעלת שני תארים במשפטים ותואר שני במינהל עסקים, משמשת היום כמשנה וכמ"מ מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה. במסגרת תפקידה האחרון הובילה עו״ד קאופמן-פס תפיסה של קידום התעשייה המקומית תוך חיזוק יכולות התחרותיות והחדשנות וזאת כממונה על התעשייה במשרד, שימשה כמ"מ רשם האגודות השיתופיות, בנוסף על תפקידה, וכמנהלת הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי ולקידום השקעות זרות.

עו״ד קאופמן-פס בעלת נסיון ממשלתי עשיר כמו גם בתחומי הכלכלה והמשק המקומי ויש לה היכרות רחבה עם תחומי העיסוק של המשרד לרבות קידום חדשנות בתחומי החקלאות והאגטק, עידוד השקעות הון ועוד. בעברה שימשה בתפקידים בכירים במשרד האוצר וגם כדירקטורית ברכבת ישראל בע"מ, באשרא- חברה לביטוח סיכוני סחר חוץ בע"מ ובעגור- חברה לניהול קופות גמל וקרנות השתלמות בע"מ.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, שוחח לאחר ההודעה על המינוי עם המנכ"לית המיועדת ואמר לאחר מכן: "נעמה קאופמן פס שימשה כממלאת מקום רשם האגודות השיתופיות. היא מילאה את התפקיד לצד המשך תפקידה כמשנה למנכ"ל משרד הכלכלה. למרות העומס הרב שהוטל על כתפיה, היא הפגינה חריצות מעורבות וכושר למידה מרשים במיוחד. נדמה לי כי אפשר לקבוע שמצאנו בה ידידת אמת. לנעמה רקורד עשיר ומגוון והיא אינה זקוקה להמלצות מאתנו, אך נדמה לי כי נוכל להתברך בעובדה כי תכהן כמנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר, לעת המאתגרת הזאת. בירכתי את נעמה באופן אישי ואני שמח לברך אותה גם בשם התנועה הקיבוצית כולה.

אני מודה לד"ר נחום איצקוביץ על תקופתו במשרת מנכ"ל המשרד". 


באנר קמפיין קליטה

תמונת השבוע: חופש של קצפת ודובדנים

פותחים את החופש הגדול בגבעת-חיים מאוחד. (צילום: שגית לוסטיג)
פותחים את החופש הגדול בגבעת חיים מאוחד. צילמה: שגית לוסטיג.

כולנו זוכרים את יום פתיחת החופש הגדול (היי גליצ'ות בבריכה, חיפוש סוכריות בבריכת קצף והרבה אולטרסול). גם היום, בעולם הסלולר, המתנפחים והטיקטוק, יש מי שלא מוותרים על פתיחת חופש בדרך המסורתית. 

לילדות וילדים שלנו, שיהיה חופש נעים ומהנה. תשננו את לוח הפעילות (שפעם היה תלוי על המקרר) טוב טוב כדי לא לשאול כל יום את ההורים - "מה יש לנו מחר?". ובעיקר - תהנו, אחרי שנה לא ממש רגילה. 

ולצוותי החינוך, המנהלות והמנהלים - אין כמותכם כל השנה ובעיקר בחודשיים ארוכים, ארוכים של חופש (לילדים) והרבה עבודה לכן ולכם. סומכים עליכם ומעריכים אתכן ואתכם מאוד (גם אם לא אומרים מספיק).


פייסבוק התנועה

להתראות, שלום, זה לא נגמר, זה רק הסוף

משלחת שנת השירות של התנועה הקיבוצית לשנת תשפ"א מסיימת בימים אלו שנה עמוסת חוויות, ובשבוע שעבר והשבוע התקיימו פעילויות סיום השנה המסורתיות לקומונות הש"ש, בחלוקה לשמונה מקבצים של צפון ודרום. השינשינים סיכמו שנה בסטייל ברכיבת אופניים, ראפטינג, נסיעה מדברית וסקי חולות
סקי חולות בצומת טללים
סקי חולות בצומת טללים

למעלה מ-1000 שינשינים היו שותפים השנה למשלחת השנת השירות שמפעילה התנועה הקיבוצית ב-105 מסגרות התנדבות, מנהריה בצפון ועד אילת בדרום. תחומי הפעילות העיקריים הם עבודה חינוכית בכפרי הנוער ובפנימיות, ליווי וסיוע לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, הדרכה בגופים הירוקים וחיזוק ההתיישבות הקיבוצית בפריפריה. מפעל שנת השירות לא יכול היה לפעול ללא הצוות המסור שפועל למענו באגף החינוך של התנועה הקיבוצית, ובראשו מנהל המחלקה לירז ברנד, מלווי הקומונות רז ברוד, רון ויצנר, גלי גרוס ועופר רימון, האחראים על התוכנית החינוכית רות ברנד ונחשון אלוני ורויטל נאמן שאמונה על הפעילות האדמיניסטרטיבית.

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית, מספרת כי "עד השנה שעברה, שנת הקורונה, היה נהוג לקיים בסוף השנה מפגש ארצי רב משתתפים, שמטרתו הייתה לפרגן לשינשינים על פועלם ולחזק את חיבורם לתנועה הקיבוצית וכלל התכנסות להנאה וכיף בבריכה של געש. בשנה שעברה הוחלט לקיים זאת במקבצים קטנים יותר לפי אזורים גאוגרפיים (בהתאם להנחיות משרד הבריאות), מה שהתברר כרעיון מוצלח יותר ולכן, אומץ גם השנה בלי קשר לקורונה. על אף המורכבויות והאתגרים מילאו השינישנים את משימתם בצורה יוצאת דופן ומעוררת התפעלות והערכה והיה חשוב לנו ליצור עבורם את הפעילויות הכי מהנות כדי להביע זאת. אני מקווה כי כניסתו של ח"כ אלון שוסטר לתפקיד סגן שר הביטחון תעזור לנו במאבק להגדלת התקנים לשנת השירות, על מנת שכמה שיותר מסיימי י"ב יוכלו לתרום לחברה הישראלית".

הפעילויות התקיימו בימים רביעי-חמישי של השבוע שעבר והשבוע. הפעילות באזור הצפון כללה ארוחת בוקר בחניון קיאקי מעיין ברוך-הגושרים, טיול אופניים במסלול מוצל לאורך הבניאס, כולל שכשכוך בבריכות מים יפות, ארוחת צהריים וראפטינג בבניאס לקינוח. הפעילות הדרומית כללה ארוחת צהריים בחניון הרועה, יציאה עם רכבים מדבריים לנסיעה ממדרשת בן גוריון, דרך מעלה צין ועד עין עקב תחתון, רחצה במעיין ונסיעה חווייתית חזרה בנחל צין היפה עד חניון הסרפנטינות. לקינוח היום זכו השינשינים בגלישת חולות על גבי סאנדבורד מיוחד בצומת טללים ושניצלים חמים כדי שלא יהיו רעבים.


באנר ביטוח חקלאי

להעביר את הסיפור הקיבוצי מדור לדור

בתחילת השבוע הסתיים סמינר ייחודי של מתעדי סיפורים בחברה הקיבוצים ביוזמת אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית, יד טבנקין ומיזם "טרסה". בסמינר השתתפו 29 משתתפות ומשתתפים מ- 22 קיבוצים ומושבים בכל הארץ ויצרו תמהיל מרגש ומרתק של סיפורים אישיים
משמעותיים ששופכים אור מרתק ומעשיר על החיים בקיבוץ, אל האנשים והנשים בקיבוצים ועל התנועה הקיבוצית ופועלה בחברה הישראלית
משתתפי הסמינר במפגש הסיום יחד עם מזכ"ל התנועה
משתתפי הסמינר במפגש הסיום יחד עם מזכ"ל התנועה

תקופת הקורונה סגרה ותיקים וותיקות רבים בבתיהם ודנה אותם למיעוט מפגשים חברתיים. כחלק מההתמודדות קיבוצים רבים השכילו לטייב את המצב וביקשו מזקנות וזקני השבט לנצל את הזמן כדי לספר סיפורים שיישארו איתנו לדורות הבאים. המגמה התרחשה במקביל ליוזמה שנולדה באגף חברה בתנועה הקיבוצית לשמר ולספר את הסיפורים שלנו, את המורשת הקיבוצית ואת הפנים, התחושות והרגשות שמאחורי הרעיון הקיבוצי הגדול.

נוצר שילוש קדוש שכולל את התנועה הקיבוצית, יד טבנקין ומיזם "טרסה" מבית ברל ובמשך 12 מפגשים למדו המשתתפים והמשתתפות על גיל וזיכרון, על הדרך לספר את ההיסטוריה האישית חברתית בתוך ההיסטוריה הקיבוצית או הארצישראלית, אומנות הריאיון, איך לשמור ולשמר ועוד. שמונה מרצות ומרצים יצרו תוכנית שמאפשרת לגשת לא.נשים כדי לשמוע סיפורים, לתעד אותם, לשים אותם בארכיון הקיבוצי והתנועתי, לשים את הסיפור ב'טרסה' שהיא רשת חברתית מותאמת לסיפורי חיים, ולחשוב איך משתפים את הקהילה בסיפורים שנאספו.

יעל רז לחייני, שהובילה את הסמינר מטעם התנועה הקיבוצית, אורמת כי "בימים אלה נערכים הסיכומים והמשובים לקראת המחזור הבא שייפתח אחרי החגים, כאשר במקביל אנו מתארגנים לאגור ולשמור את כל הסיפורים שנאספו כמו גם את הא.נשים עם ה"שיגעון לדבר" כדי שמאגר הסיפורים הקיבוצי יישמר ויישאר איתנו לדורי דורות ובה בעת ייתן ביטוי אישי למספרים ולמספרות שחלקו איתנו סיפור חיים או רגע אחד משמעותי".


באנר משקארד

מפרגנים לחיילים הבודדים במסיבת בריכה  

בחלוף שנת הקורונה המאתגרת במחלקת חיילים בודדים ממשיכים לחזור לשגרה גם בתחום פירגון ופינוק החיילים הבודדים בארועים וימי כיף
מפרגנים לחיילים הבודדים במסיבת בריכה  

בשישי האחרון התקיימה בקבוצת כנרת מסיבת בריכה עליזה לחיילים הבודדים המתגוררים באזור הצפון, בהובלת המתנדב הנצחי רון פרומרמן מכפר תבור. קיבוצי עמק הירדן נרתמו אף הם לפנק את החיילים הבודדים - כנרת תרם את בריכת השחייה המקסימה, דגניה ב' את האוכל החם והתוספות, ליאור מזרחי מבית זרע תרם כלים חד פעמים וקיבוץ בית זרע את ההגברה. בנוסף אליהם גם מסעדת שירת הבשר סייעו בתרומה בעישון בשר והכנתו.  

המפגש המרגש אחרי חודשי קורונה ארוכים, אווירת החג הפירגון לחיילים עשה את שלו  והשילוב של ארוחת על האש מפנקת הביאו לשמחה גדולה אצל החיילים הבודדים. לאירוע הגיעו גם הדס ילין, מנכ"לית התנועה הקיבוצית שתכנס בקרוב לתפקיד המשנה למזכ"ל התנועה, ועפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה. הדס ברכה את החיילים, ובדבריה החמים הודתה להם על שירותם המשמעותי ולקיבוצים על שמעניקים בית חם ודואג כל השנה.

יעל אייזנר, מנהלת מחלקת חיילים בודדים בתנועה, סיפרה לחיילים על צביקה לוי ז"ל, הדגישה את מורשתו וכמה אהב וקידם אירועים מסוג זה. כמיטב המסורת -  התשורות שחולקו לחיילים היו כמובן בשקיות שדגל המדינה מתנוסס עליהם, יוזמה נוספת של צביקה לוי. יעל הודתה גם לרכזי החיילים הבודדים בקיבוצים, אשר עמלים כל השנה לקדם רווחת החיילים ולדאוג לכל מחסורם, וכן לצוות המתנדבים המסורים ששנה אחרי שנה מתנדבים לעשות אירוע בלתי נשכח לחיילים. אייזנר הדגישה את פעילותו של רון פרומרמן, ה"מנוע" של אירועי הפירגון: "זה לא מובן מאליו המחוייבות הזו. הנתינה האינסופית ורתימת עשרות רבות של אנשים וארגונים לטובת חיילינו הבודדים ועל כך מגיעה לך הצדעה מכולנו".


באנר הזמן הירוק המחודש

בקשה להגיש הצעה למועמדות - לתנועה הקיבוצית דרוש/ה מנכ"ל/מנכ"לית

קורות חיים יש לשלוח עד: 22/7/21
לוגו תנועה

הגדרת תפקיד ותחומי אחריות: חבר/ת הצוות הניהולי הבכיר של התנועה הקיבוצית (הנהלה, מזכירות התנועה).
כפיפות: למזכ"ל התנועה ולמשנה למזכ"ל.

דרישות התפקיד:

  • חבר/ת קיבוץ בעל ותק של חמש שנים לפחות שקיבוצו חבר בתנועה הקיבוצית.
  • ניסיון ניהולי קיבוצי בכיר.
  • יכולת ארגון וביצוע.
  • ראייה ארגונית רחבה ואינטגרטיבית.
  • ראייה עסקית / כלכלית, ניסיון בבניה ובניהול של תקציבים.
  • היכרות עם מגוון קיבוצים ועם מוסדות התנועה הקיבוצית.
  • יחסי אנוש טובים, יכולת עבודה בצוות והפעלת אנשים.
  • כושר ביטוי בכתב ובע"פ, ייצוגיות.
  • השכלה אקדמית.

היקף המשרה: 100%, קדנציה של 4 שנים (אפשרות להאריך ל- 4 שנים נוספות).

*** המינוי דורש אישור מועצת התנועה הקיבוצית.


פייסבוק התנועה

דרוש/ה רכז/ת איתור והשמה לתוכנית תל"מ של התנועה הקיבוצית

קו"ח, בצירוף מכתבי המלצה ופרטי קשר של ממליצים, יש להעביר עד לתאריך 08.07.21
לוגו תל"מ

רקע
תכנית תל"מ (תעסוקה, לימודים ומגורים) פועלת מזה 22 שנה בקיבוצים שונים ברחבי הארץ. התכנית תומכת מידי שנה בעשרות צעירים וצעירות בסיכון ומעניקה הזדמנות ייחודית לניהול חיים עצמאיים בסביבה כפרית ועוטפת תוך ליווי צמוד בכל תחומי החיים. התכנית מעניקה מעטפת חברתית, פעילויות העשרה וסדנאות כישורי חיים, לצד מימון של הכשרה מקצועית או הכנה לקראת לימודים גבוהים. תל"מ מייצרת למשתתפים בה הזדמנות למוביליות חברתית משמעותית ואיכותית ושייכות קהילתית לצמוח ממנה, תוך מתן דגש על העצמתם האישית.

דרישות התפקיד:

  • תואר ראשון - בעדיפות לתחומי חינוך או עבודה סוציאלית (יתרון לתואר שני רלוונטי).
  • זיקה והיכרות עם התנועה הקיבוצית.
  • ניסיון ורקע בעבודה עם צעירים בסיכון ו/או ניסיון ורקע בגיוס והשמה לתוכניות/לעבודה.
  • יכולת שיווק וגיוס, רתימת שותפים 
  • ניסיון ורקע בהדרכה והנחייה (יתרון).
  • יכולות כתיבה ועריכת חומרים למצגות ופרסומים.
  • היכרות ויכולת עבודה על מערכות מידע.
  • יכולת עבודה בצוות לצד עבודה עצמאית, הגדלת ראש, חריצות ומסירות.
  • רישיון רכב חובה - התפקיד דורש נסיעות מרובות.

באנר קמפיין קליטה 2

ירח של זהב: אחרי חמישים שנה, תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית נפרדת מהקהל

סדרת הקונצרטים 'ירח של זהב', שתתקיים בחודש יולי בשבעה אולמות ברחבי הארץ, תחתום את עונת היובל לתזמורת ואת חמישים שנות פעילותה, מאז שהוקמה על ידי התנועה הקיבוצית בשנת 1970. התזמורת תנגן מבחר יצירות ממיטב הרפרטואר הקלאסי עולמי, בניצוחו של שמואל אלבז ובהשתתפות סולני התזמורת
ירח של זהב: אחרי חמישים שנה, תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית נפרדת מהקהל

בשנות פעילותה התפתחה התזמורת כאחד הגופים המובילים בארץ בתחום הביצוע הרפרטוארי של מוזיקה קלאסית ומוזיקה אמנותית מודרנית, קצרה תהילה רבה בהופעותיה בחו"ל והייתה התזמורת היחידה שהופיעה בפני תושבי הפריפריה בשמונה אולמות שונים ברחבי הארץ. לדברי עדנה סולודר, יו"ר הועד המנהל "התזמורת ראתה כמטרתה המרכזית את הבאת המוזיקה האיכותית והטובה ליישובי הפריפריה בכל רחבי הארץ. אני מודה לנגנים על 50 שנות צלילים נפלאים, להנהלה הפעילה שדאגה לכל הנדרש לקיומה של התזמורת, ולקהל היקר והנאמן שהגיע להאזין לה בקביעות".

בקונצרט הסיום יבוצעו מבחר יצירות קלאסיות מאת ענקי המלחינים בכל הזמנים: הנדל, גונו, מוצרט, מנדלסון ויצירה מקורית של מלחין הבית יבגני לויטאס, בניצוחו של שמואל אלבז והסולנים גלעד הילדסהיים - כינור ואביטל צאיג נוסימוביץ'- ויולה.

מועדי הקונצרט: גבעת ברנר - 3.7, בשעה 21:00 / עין השופט - 4.7, בשעה 20:00 / נהריה - 7.7, בשעה 20:00 / נתניה -8.7, בשעה 20:00 / ת"א - 10.7, בשעה 21:00 / בית גבריאל - 11.7, בשעה 19:30 / דורות - 13.7, בשעה 20:00.

לפרטים והזמנת כרטיסים:
077-466-1766 – 3579* או באתר התזמורת WWW.NKO.CO.IL


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה