דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מאיץ עסקי "זרעים" - גם בעמק המעיינות

המאיץ העסקי (אקסלרטור) "זרעים" ליזמים טכנולוגים מקיבוצים השיק השבוע שלוחה חדשה במרחב החדשנות Innovalley בעמק המעיינות. זהו שיתוף פעולה בין קרן "המשתלה" הטכנולוגית של קרן קמ"ע מבית התנועה הקיבוצית שתחתיה פועל המאיץ, לבין ארגון "משקי שאן" המאגד קיבוצים ומושבים במרחב עמק המעיינות, הגלבוע ועמק חרוד.
מאיץ עסקי "זרעים" - גם בעמק המעיינות

המאיץ העסקי (אקסלרטור) "זרעים" ליזמים טכנולוגים מקיבוצים השיק השבוע שלוחה חדשה במרחב החדשנות Innovalley   בעמק המעיינות. זהו שיתוף פעולה בין קרן "המשתלה" הטכנולוגית של קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית שתחתיה פועל המאיץ, לבין ארגון "משקי שאן" המאגד קיבוצים ומושבים במרחב עמק המעיינות, הגלבוע ועמק חרוד. משקי שאן ו"אחזקות שאן" הקימו את חברת Innovalley שמנהל צח פרנקל , חבר קיבוץ שדה נחום ושעימה המשתלה תפעיל את מאיץ "זרעים" במספר קיבוצים במרחב. בקרוב תקים Innovalley  גם חממה טכנולוגית לחברות סטארטאפ מקומיות.

רפי נבו, מנכ"ל המשתלה מסביר: "מאיץ זרעים מסייע ליזמים טכנולוגים מתחילים מקיבוצים או בעלי רעיונות ופתרונות טכנולוגים המתאימים לקיבוצים (חקלאות, תעשייה, חברה וקהילה) במימוש צעדי היזמות הראשונים שלהם  בדרך לבניית חברה עסקית, לפיתוח המוצר, לביצוע "פיילוט" ולהגעה למשקיעים וללקוחות ראשונים, כל זאת במשך 6 חודשים, המשתלה תסייע לחברות סטארטאפ להתחבר ולהכניס חדשנות גם במפעלים. תמיכה משמעותית ניתנת גם מצד איגוד התעשייה הקיבוצית באמצעות שירותיו למפעלים בעמק ושכולם חברים בו ובאמצעות כלי הסיוע הממשלתיים – זירת הייצור המתקדם ברשות החדשנות ומסלולי תמיכות של רשות ההשקעות ומשרד החקלאות".

דגן לוין, ראש אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית ומנכ"ל קרן קמ"ע: "בשנים האחרונות מאותגרת כלכלת עמק המעיינות על ידי מתקפה רגולטורית בלתי נתפסת באמצעות מדיניות ממשלתית שאיבדה את הצפון ואת המצפן: הסרת המכסים על ייבוא דגים, תיקון 27 בחוק המים, הקשיים בענף הפטם והרפורמה המתוכננת בענף החלב. לצד המאבק לסיכול ולהקטנת נזקי אותן גזירות, נעמד האזור  בכוחות עצמו על רגליו ומקדם תשתית לכלכלה העתידית המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת, המהווה מצדה אבן שואבת לאוכלוסיה צעירה ומשכילה. התנועה הקיבוצית באמצעות קמ"ע והמשתלה ניצבים שכם אל שכם עם קיבוצי עמק המעיינות במאבקים הרגולטורים, בחיזוק כלכלת הקיבוצים, בסיוע מאסיבי לבנייה לקליטה - ובתמיכה בהקמת התשתית לכלכלה טכנולוגית מתקדמת באמצעות מאיץ זרעים".

יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות הפועל להקמת מרחבי חדשנות בעמק: "זהו רגע חשוב בתוך תהליך החדשנות בעמק. יש לנו מורשת מפוארת בתעשייה, בחקלאות מסורתית, אולם אנחנו יודעים שהעתיד נמצא בחדשנות ובפיתוח: התחדשות המפעלים, הפיתוח הכלכלי אזורי, התעסוקה לדור הבא, והצמיחה הדמוגרפית הגדולה המתרחשת בעמק. ביחד עם קבוצת שאן ושותפים נוספים חברנו למען המטרה הזו. החזון הוא לייצר תשתית להתחדשות, למוצרים חדשים למפעלים הוותיקים, וגם לעודד הקמת מפעלים חדשים ויזמויות, ולייצר הזדמנויות חדשות לתושבי האזור ולנקלטים החדשים לפעול בתחומים מגוונים. זה העתיד של כולנו - חדשנות בעמק."

גברי אייכנוולד , מנכ"ל "משקי שאן" ציין את השילוב של כל הגורמים : "בחודשים האחרונים ערכנו מספר רב של פגישות עם מנהלי כל המפעלים  בעמק אשר מקיימים מו"פ במפעלים וגם עם המופ"ים החקלאיים ושאותם אנו רואים כשותפים הכרחיים להצלחת פעילות החדשנות באזור.   בפגישות אלו הצגנו את מיזם החדשנות ואת מודל הפעילות המשותפת יחד עם המפעלים וגופי המו"פ שלהם. אני שמח שאסיפת המשקים אישרה את הקמת חברת InnoValley  שתרכז את כל פעילות החדשנות והיזמות בעמק".

עמק המעיינות ו Innovalley הם מרחב החדשנות השני שבו פועל מאיץ "זרעים". שלוחה ראשונה כבר פועלת בהצלחה למעלה משנה במרחב החדשנות Southup  בשער הנגב וקיבוץ ניר-עם. מספר יזמים פועלים ב"זרעים" שער הנגב ובהם מיזם חקלאות מדייקת בעזרת רחפנים בתחום זיהוי מחלות גידולי שדה ופתרונן בשלב המוקדם, מיזם שימוש חוזר בגומי מצמיגים לצרכי דישון ועוד.

שלוחות נוספות של "זרעים" מתוכננות לפעול במרחבי חדשנות נוספים בריכוזי קיבוצים בפריפריה בשנה הקרובה.

מאיץ "זרעים" יוצא עתה בקול קורא ומזמין יזמים בעלי רעיונות טכנולוגים מתחומי החקלאות, המים והתעשייה משני האזורים להגיש הצעות למיזמים ולהירשם למחזור הראשון ב Innovalley  בעמק המעיינות ולמחזור נוסף ב Southup  שער הנגב- נירעם.

לפרטים: רפי נבו , rafin@tkz.co.il

טל: 0522788498

הוספת תגובה חדשה