דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מאמינות בהן!

ביום רביעי נפתח המחזור הרביעי של "בית הספר למנכ״ליות העתיד" בהשתתפותן של 27 נשים מובילות ומנהלות. בין המשתתפות במחזור הרביעי ישנן ראשת מנהל קשרי חוץ בשלטון המקומי, מנהלת יוזמת "שדרות במרכז" מבית קרן רש"י, מנהלת פיתוח והנדסה, עו"ד בעמותת "גוונים", מנהלות קהילה, מנהלת מרכז חוסן שדרות ועוד
פתיחת המחזור הרביעי בבית הספר למנכ"ליות העתיד
פתיחת המחזור הרביעי בבית הספר למנכ"ליות העתיד

הרעיון לתכנית נולד בכנס הנהגות הקיבוצים לפני ארבע שנים, והיא פועלת בשיתוף פעולה של התנועה הקיבוצית, הקיבוץ הדתי איגוד התעשייה הקיבוצית, וארגון 'סופרסונס', ובתמיכת ביטוח חקלאי, במטרה להעלות את מספר הנשים בעמדות המפתח בתעשייה, בקהילה ובתנועה הקיבוצית בכלל, מתוך הבנה שהיעדרן משולחנות קבלת ההחלטות הוא ההפסד של כולנו. "התוכנית מהווה נדבך חשוב לשינוי בחברה הקיבוצית הסובלת מאחוז נמוך יחסית של נשים בניהול ובעסקים. זהו כבר מחזור רביעי בו אנו פוגשות נשים איכותיות שמגיעות לקורס ורואות לנגד עינינו כיצד נוצר מאגר אנושי שיכול ורוצה לשנות את המציאות"' אומרת הילית בן-צבי מנהלת המחלקה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, בתנועת המושבים ובמרכז השלטון האזורי, אשר איחלה הצלחה למשתתפות.

בתחילת מפגש הפתיחה החגיגי דיברו עם המשתתפות ראשת המועצה האזורית עמק חפר, ד"ר גלית שאול, והדס דניאלי ילין, מנכ"לית שדולת הנשים ולשעבר המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית ומיוזמות התכנית. ד"ר שאול אמרה כי ״לניהול נשי יש יתרונות רבים ומוכחים. אפשר לראות זאת למשל בהתמודדות של מנהיגוֹת עם הקורונה, בארץ ובעולם. הבעיה המרכזית היא, כמובן, חוסר השוויון: אחוז הנשים המנהיגות והמנהלות עדיין קטן מאוד יחסית, ואת זה צריך להמשיך לשנות בהתמדה בכל מקום, גם בקיבוצים״.

הדס דניאלי ילין סיפרה למשתתפות כי "התכנית נוצרה כמענה לחוסר השוויון הבולט בתפקידי הניהול בקיבוצים בין נשים וגברים. עשינו דרך ארוכה מאז והנתונים השתפרו בצורה דרמטית: אחוז הנשים מנהלות הקהילה עלה מ-35% לכמעט 50%; אחוז יושבות הראש בקיבוצים עלה מ-17% ל-21%; ואחוז המנהלות העסקיות הכפיל את עצמו, מ-8% ל-17%. ועדיין, יש לנו עוד דרך ארוכה. אנחנו רחוקות מאד משוויון מגדרי - גם בקיבוצים וגם במדינה כולה; הקורס הוא לא קורס בפמיניזם אלא קורס שנועד לתת מענה לצרכים היחודיים של נשים שמתקדמות לתפקידי ניהול בכירים. אנחנו כבר יודעות שכשאנחנו הולכות יחד, היכולות שלנו באות לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר - לטובת הארגון, לטובת העובדים ולטובתנו אנו. שמחה על הצטרפותכן למעגל ובטוחה שתהנו ותתפתחו כתוצאה מהשתתפותכן בבית הספר למנכ"ליות".

הוספת תגובה חדשה