דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכירות התנועה החליטה על הקמת צוות ייעודי שילמד לעומק את נושא הקיבוץ החדש בבקעת ערד

בישיבתה האחרונה המשיכה לדון מזכירות התנועה הקיבוצית בנושא הקמת הקיבוץ החדש בבקעת ערד. לאור הסתייגויות שהעלו מקצת מחברי המזכירות הוצע להקים צוות שילמד את הנושא לעומק ואף יקיים סיור בשטח. בנוסף, דנה המזכירות בפנייה שהופנתה אליה לצרף צעירים מהקיבוצים שאינם חברים בתור משקיפים במזכירות
לוגו מזכירות

כזכור, בסוף חודש מרץ אישרה הממשלה את הצעתם של ראש הממשלה, נפתלי בנט, שרת הפנים, איילת שקד ושר הבינוי והשיכון, זאב אלקין על הקמת חמישה יישובים באזור "מבואות ערד", שאחד מהם צפוי להיות קיבוץ. מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, סקר בתחילת הישיבה את השתלשלות האירועים שבין קבלת החלטת הממשלה לדיון הקודם במזכירות, בו סוכם על דיון המשך. נרי שוטן מהמחלקה הפוליטית סקר את שלבי העבודה ואמר כי נכון לעכשיו הנושא נמצא בשלבי תכנון מול משרדי הפנים והחקלאות ופיתוח הכפר.

במהלך הדיון נשמעו הערות ודעות בעד ונגד הקמת קיבוץ חדש במסגרת התכנית הממשלתית. רוב מחברי המזכירות תמכו במהלך וסברו כי הקמת קיבוץ תחזק את ההתיישבות בנגב, אולם ביקשו להעמיק את ההכירות עם המרחב ועם המשמעות של ההתיישבות בבקעת ערד. הוצע להקים צוות שילמד את הנושא לעומק והמזכירות סיכמה על הקמת צוות שיכלול נציגי ציבור ונציגי המזכירות. בנוסף, ייערך סיור ללימוד הנושא באזור, ובמקביל תמשיך להתקדם מול המוסדות המיישבים והממשלה. 

נושא נוסף שעלה בישיבה הייתה פנייתו של אבשלום זהר סל מעין שמר לשריין מקומות במזכירות התנועה לדור הצעיר מהקיבוצים שאינו חבר עדיין, כיוון שברוב הקיבוצים בן שלא בונה את ביתו לא יכול להתקבל לחברות ועל פי תקנון התנועה מי שלא חבר בקיבוצו לא יכול להיות חבר במזכירות. בדיון שהתפתח נאמר כי בקשה זו דורשת את שינוי תקנון התנועה ולכן ניתן יהיה לצרף צעירים רק כמשקיפים. כמו כן הועלו שאלות לגבי אופן ביצוע הליך הבחירה, האם תידרש המלצת הקיבוץ על המועמד ואם יש בכלל צורך בשריון לצעירים, שכן המזכירות כוללת נציגים רבים שאינם נמנים על הדור הוותיק בקיבוצם ומכירים מקרוב את האתגרים והסוגיות השונות הקשורות בדור הצעיר. 

חברי המזכירות הסכימו כי חשוב לפתח ולעודד מנהיגות צעירה ועתודות וכי יש להגדיר את פלח האוכלוסיה המדובר ולקבוע עקרונות וקריטריונים ברורים. המחלקה המשפטית בתהועה תכין קריטריונים ברורים לבחירה המשקיפים הצעירים ולאחר מכן הנושא יובא לדיון נוסף.

הוספת תגובה חדשה