דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מתנדבי שנת השירות לומדים על מורשתם של הנופלים תחת מגבלות הקורונה

כמו בכל שנה מאז שהחלה מסורת זו, גם השנה קדם לטקס באנדרטה יום מורשת למתנדבי שנת השירות של התנועה הקיבוצית, אך השנה נאלצנו לקיימו באופן מצומצם בהשתתפות 50 שינשינים בלבד משש קומונות בשל המגבלות הנגזרות מההנחיות להתנהלות תחת משבר הקורונה שטרם הסתיים
אורי ורחל אליהו, הוריו של פז ז"ל, משוחחים עם השינשינים לפני הטקס
אורי ורחל אליהו, הוריו של פז ז"ל, משוחחים עם השינשינים לפני הטקס

חלקו הראשון של יום המורשת כלל מפגש ביער הקיבוצים של השינשינים מקומונות נווה הדסה, נרדים, חוות תלמים, מגדים, זיו נעורים וכפר גלים עם ההורים של פז אליהו ומורן כהן זכרונם לברכה. מפגשים אלו, התקיימו זו השנה החמישית, כחלק ממסורת מרגשת ובעלת משמעות רבה לכלל המשתתפים.

שמוליק כהן, אביו של מורן ז"ל, משוחח עם השינשינים
שמוליק כהן, אביו של מורן ז"ל, משוחח עם השינשינים

סגן פז אליהו ז"ל, מקיבוץ עברון, היה שינשין בכפר הילדים נרדים בערד ונפל במבצע "צוק איתן" במסגרת שירותו כקצין בפלוגת ההנדסה של חטיבת הצנחנים, וסמ"ר מורן כהן ז"ל, מאשדות יעקב איחוד, היה שינשין בכפר הנוער נווה הדסה ונפל במלחמת לבנון השנייה בעת ששירת כלוחם וחובש בסיירת צנחנים. הוריו של פז, אורי ורחל, נפגשו עם קומונת נרדים והוריו של מורן, שמוליק וניצה, נפגשו עם קומונת נווה הדסה. שאר הקומונות התחלקו בין שני המפגשים.

ההורים סיפרו את סיפור החיים של הבנים ופועלם לפני ובמהלך השירות הצבאי, וגם על הערכים שלאורם הלכו הבנים וחינכו את הילדים שאיתם התנדבו בשנת השירות ואת פקודיהם בצבא. עוד שמעו השינשינים מההורים על האפשרויות שלהם להשפיע על החברה בישראל בשנת השירות, ועל חשיבותם של שירות צבאי משמעותי ומעורבות חברתית בהמשך חייהם. לאחר המפגשים המשיכו השינישינים לטקס באנדרטה לזכר חללי הקיבוצים ומתנדבי שנת השירות, מקומונת 'זיו נעורים' אף לקחו חלק פעיל בתכנית הטקס.

לירז ברנד, מנהל מחלקת שנת השירות בתנועה הקיבוצית: "אני שמח שקיימנו גם השנה, בפעם החמישית, את המסורת החשובה והמרגשת של יום המורשת לשינשינים על אף המגבלות הנגזרות מהתקופה. במפגשים הורגשה התחושה שהשינשינים מבינים את חשיבות היום ומעריכים את הזכות לקחת בו חלק משמעותי. אני מודה למשפחות אליהו וכהן שהגיעו במיוחד כדי לשוחח עם השינשינים, עבורנו זוהי זכות. כולי תקווה שבשנה הבאה נוכל לחזור למתכונת רחבה ואף להגדיל את מספר הקומונות שיוכלו לקחת חלק במפעל תנועתי-חינוכי זה."

 

הוספת תגובה חדשה