דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"נתגייס למשימת הקליטה על מנת להוות גורם משמעותי במתן מענה לצרכי המדינה"

צוות התנועה הקיבוצית האמון על הקשר עם גורמי הממשלה השונים העוסקים בקליטת העולים והפליטים מאוקראינה נפגש בשבוע שעבר עם ממונה הקליטה, "הפרויקטור", מאיר שפיגלר, על מנת לקדם הקליטה והאירוח בקיבוצים
"נתגייס למשימת הקליטה על מנת להוות גורם משמעותי במתן מענה לצרכי המדינה"
פרויקטור העליה, שפיגלר (מימין) והצוות התנועתי

המשבר ההומניטרי בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה מציב גם בפני החברה הישראלית אתגרים לא מעטים, ובראשם קליטת עליה מאסיבית הן מאוקראינה והן מרוסיה, וכן מתן מענה להגעת פליטים שאינם יהודים על פי מדיניות המותווית ע"י ממשלת ישראל.

בעת הזו, נערכים דיונים בין משרדי הממשלה על מתווה קליטת העולים, אך כבר ניתן לסמן כי קיימת נכונות לפתוח מהר ככל הניתן את מרבית החסמים הן בתחום המימוני והן בתחום התכנוני והרגולטורי על מנת לאפשר את הגעתם של העולים.

בתנועה הקיבוצית מונה צוות לרכז את הקשר הממשלה וגופיה בנושא קליטת העלייה, בראשות המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין, ובהשתתפות מיכי דרורי, יועמ"ש התנועה, דגן יראל אחראי הקרקעות ונרי שוטן מהמחלקה הפוליטית.  וחבריו נמצאים בדיאלוג מתמשך עם כלל הגורמים ליצירת מתווה הוליסטי למהלך חשוב זה. השבוע קיים הצוות פגישה עם ממונה הקליטה והעליה – "הפרויקטור", שמשמש גם מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר. בפגישה הועלו הצרכים מצד המדינה, והוצגו היכולות של התנועה הקיבוצית בהיבט של קליטת העולים המגיעים לארץ.

"פרויקטור" הקליטה רואה בקיבוצים בפרט ובמרחב הכפרי בכלל יעד נכון אליו צריכה הממשלה להביא את העולים החדשים.

בשלב זה, מדובר על שלושה מסלולים מרכזיים לקליטת העולים:

  1. הבאת מבנים יבילים מהירים (כ-8 שעות להקמת מבנה) והצבתם במתחמים יעודיים בעיקר בקיבוצים (בין 5-15 מבנים בכל קיבוץ).
  2. שיפוץ מבנים קיימים והתאמתם לצורכי מגורים.
  3. התאמת מבנים שאינם מיועדים למגורים ויצירת תנאים נאותים לכניסת עולים אליהם.

כלל התוכניות תלויות בפעולת המדינה להפחית רגולציה ולהציג מתווה מתאים למימון הבניה ולשהות העולים ככל שיידרש ובתנועה מחכים לתשובות מצד שפיגלר על מנת שיהיה אפשר לקדם את הקליטה בקיבוצים.

על מנת לענות על כל הצרכים הנדרשים הוקם מטה מרכזי בהשתתפות התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי, מרכז השלטון האזורי, ותנועת המושבים, הפועל גם בהיבט קליטת העליה, גם בסיוע לפליטים וגם איסוף תרומות של כסף וציוד ושליחתם לאוקראינה ולמדינות הסובבות אותה.

המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית: "אנחנו מצידנו, נעשה הכל על מנת לאפשר לעולים חוויית קליטה מיטיבה ככל הניתן מחד, ומאידך נתגייס למשימת הקליטה על מנת להוות גורם משמעותי במתן מענה לצרכי המדינה. זו העת וזהו צו השעה, וכתמיד, אנחנו שם".

הוספת תגובה חדשה