דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ענף החלב הגיע להסכמות עם משרדי האוצר והחקלאות

בשבוע שעבר, ממש בסמוך לפיזור הכנסת, הושג הסכם חלב חדש בין היצרנים והתעשיה לבין משרדי הממשלה. במסגרת ההסכם, שומרים על מנגנון מחיר המטרה, יציבות השוק המתוכנן ויציבות הענף עד סוף שנת 2025. מנגד, התעשיה המקומית והמגדלים יספגו במקצת בעלויות המחיר, ובכך יעלו המחירים המפוקחים על מוצרי החלב ב-4.9% בלבד ולא ב-14%, כפי שהיה צפוי קודם
רפת עלומים טיול יומי צילום רפי בביאן
צילום: רפי בביאן

על פי ההסכם שנחתם, יפתח השוק במסגרת מכסות לארבע גבינות חדשות - מוצרלה, חלומי, גבינת ג'מיד וגורגונזולה - ויינתן עוד עובד זר לכל רפת. מחיר המטרה יעלה בראשון ביולי 2022 ב-28.77 אגורות, מה שמבטיח לרפת הישראלית את הרווחיות המקובלת. הסכם זה הוא תוצר של עבודה ומו"מ עם משרדי הממשלה שנמשך כשנה, אותו הובילו ליאור שמחה, מנכ"ל ארגון יצרני החלב, ואיציק שניידר, מנכ"ל מועצת החלב.

ראוי לציין כי רפת החלב אינה נכנסה כחלק מהרפורמות האחרונות של משרד החקלאות ואינה נפגעה ממהלכים שהוביל המשרד באופן חד צדדי.

איציק שניידר, מנכ"ל מועצת החלב: "עשינו היום שירות חשוב לציבור הישראלי. ההסכם היום מראה שכאשר פועלים יחד ובאחריות אפשר לשמור על החקלאות הישראלית והיצור המקומי, לצד דאגה לצרכנים. אני מודה לשר החקלאות, עודד פורר, על קידום ההסכם והדאגה לענף החלב. ההסכם צפוי להגיע לאישור דירקטוריון מועצת. החלב בימים הקרובים״.

ליאור שמחה מנכ"ל ארגון יצרני החלב: "זו ההוכחה שאם כולם נכנסים תחת האלונקה, ניתן לבלום את עליות המחירים ולהילחם ביוקר המחיה, תוך שמירה על החקלאות והתעשיה המקומית. אני מודה לשרי האוצר והחקלאות, למרות חילוקי הדעות האידיאולוגיים, על ההבנה שהחקלאות הישראלית והתעשייה המקומית הן ערך מרכזי בצביונה של המדינה".

הוספת תגובה חדשה