דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קיבוצניק מונה למפקד הכוחות המיוחדים של חיל-האויר

אל"מ ע", בן וחבר קיבוץ ממרכז הארץ, מונה השבוע למפקד כנף 7 - גוף חדש של חיל האוויר שאחראי על פעילות יחידות העילית של החיל.
קיבוצניק מונה למפקד הכוחות המיוחדים של חיל-האויר
צילום: דובר צה"ל

ע'  פיקד בעבר על יחידות שלדג ו-669 המובחרות, המינוי שלו לכנף שמשלבת אותן עם יחידת מודיעין חדשה ואחראית על התחום כולו בחיל האוויר היא טבעית ומתבקשת.

מטרת כנף כוחות האוויר המיוחדים היא לקבץ תחת גוף אחד את הפעילות והאימונים במצבי חירום ושגרה שונים. עד היום, חלק מהיחידות היו מרוכזות תחת מפקדת כוחות אוויר מיוחדים וההחלטה לרכז אותם תחת כנף אחת מחייבת להרחיב את המטה, התקנים והסמכויות הנוגעים אליהם.

זאת, בניגוד לרוח התקופה הכלכלית המורכבת שעוברת מערכת הביטחון בכלל וצה"ל בפרט. בחיל האוויר מתכוונים להרחיב את היקף הפעילות של היחידות, כך שישתלבו יותר בפעילות צה"ל.

מפקד חיל האוויר אמר בטקס: "אנו עומדים כבר בעידן של השתנות אזורית, של מגיפה עולמית ושל שדה קרב ההופך מורכב מידי יום. את השינוי הזה הבינו המפקדים. זהו השוני המחייב אותנו להתאים את עצמנו, ולהיערך טוב יותר לאתגרי העתיד".

עוד אמר מפקד החיל: "לאחר עבודת מטה ארוכה ומעמיקה, שביסודה חזון מבצעי. מתקיימת יכולת משופרת שתהפוך את הכוחות המיוחדים שלנו לאפקטיביים יותר בקרב, למשפיעים יותר על העליונות האווירית, ולחלק מכל תהליך או תרחיש המתקיים בחיל. אנחנו יוצאים היום לפרק הבא בתולדות הכא״ם. אנחנו נישאים על כתפי קודמינו שהעזו ועשו, ועתה - אנחנו מובילים".

הוספת תגובה חדשה