דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קק"ל תכשיר דרך מוגנת שתאפשר לחברי כרם שלום להתנייד בחירום

בימים שלפני תחילת מבצע עלות השחר ובמהלכו מצאו את עצמם חברי כרם שלום נצורים בקיבוץ לאחר שכביש הגישה שמוביל לכרם שלום וכביש 232 עד לניר יצחק נסגרו על ידי כוחות הביטחון. בעקבות פניית הקיבוץ לקק"ל בהמלצת מזכ"ל התנועה, יכשיר הארגון דרך קיימת מוגנת ועבירה לכל רכב לשימוש בחירום ובשגרה
ניר מאיר בביקור בכרם שלום למחרת הפסקת האש
ניר מאיר בביקור בכרם שלום למחרת הפסקת האש

לפני כשלושה שבועות (2/8), לפנות בוקר, הוחלט על ידי גורמי הביטחון לסגור את כביש הגישה שמוביל לקיבוץ  כרם שלום, ובהמשך גם לסגור את כביש 232 מכרם שלום ועד לניר יצחק עקב התראה ממוקדת על ניסיון פגיעה בנוסעים בכביש זה. כתוצאה מהחלטה זו, מצאו עצמם חברי כרם שלום נצורים בקיבוץ ללא אפשרות לצאת או להיכנס, וגם אספקת מוצרי המזון הטריים ומוצרי היסוד נפגעה. לאחר ארבעה ימים, התפנו מרבית חברי הקיבוץ בשעת לילה מאוחרת בדרך עוקפת חלופית של קק"ל.

למחרת ההכרזה על הפסקת האש, ביקר מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, בקיבוץ ושמע מאנשיו על הסיטואציה הקשה שנכפתה עליהם, וכיצד לבסוף פונו בדרך המשובשת של קק"ל שאינה מתוחזקת כראוי ובלתי עבירה לרכב פרטי. מאיר הציע להם לפנות לקק"ל בבקשה לשפר את הדרך, כך שתוכל להוות פתרון קבע.

מנכ"ל הקיבוץ, אבי עטר, שלח לפנייה לסגן יו"ר קק"ל, רועי אלקבץ, אשר נולד בקיבוץ רעים ומכיר היטב את האזור מתוקף תפקידו כראש מטה פיקוד הדרום במילואים. במקביל, שוחח ניר מאיר עם אלקבץ ועם יו"ר ועדת הכספים של קק"ל, גדי מאירי, והשניים הבטיחו לסייע ולקדם את הנושא. מזכ"ל התנועה הביע שביעות רצון מקידום הפתרון לכרם שלום והוסיף: איום טילי הנ"ט מהרצועה לא יעלם ולא ניתן להסכים עם הכנסת ישובים למצור. נדרש פתרון מתאים גם לקיבוץ נחל עוז".

הוספת תגובה חדשה