דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

'ריקדו שלום' – 'ارقصوا السلام' - אירוע שחותם את התערוכה המציגה 'ריקוד שלום'

מה בינו ובין אמנות פלסטית והאובייקט, מה בינו לבין המילים; מה קורה בחברה הערבית בתחום הריקוד ואיך השפיעה הקורונה על רקדנים בתחילת דרכם ועל דמויות מובילות בתחום בישראל.
האירוע יתקיים בשבת, 26/2/2022 בין השעות 12:00-14:00 במוזיאון לאמנות בגבעת חביבה
ריקדו שלום


תתארח רנה שינפלד - כוהנת המחול הישראלי;

ראבעה מורקוס - פורצת דרך וחלוצה אמיתית בתחום המחול בחברה הערבית;

ד"ר הניה רוטנברג- חוקרת מחול שתספר על הקשר בין ריקוד וציור ועל הריקוד הפוליטי בהקשר יחסי יהודים ערבים בישראל.

יחד איתם תהיה כמובן קרן פרגו האמנית היוצרת בתערוכה הזוגית ריקוד שלום.

 

האירוע ללא תשלום - בהרשמה מראש כאן   |  מספר המקומות מוגבל

 

עוד על המשתתפות במפגש:

 

רנה שינפלד 

רנה שינפלד היא אשת מחול: סיפור חייה הוא במידה רבה, סיפורו של המחול הישראלי. שינפלד היא מהבולטים והמשפיעים באמני ישראל; יוצרת מחול, רקדנית, כוריאוגרפית ומורה ומנהלת תיאטרון ובית ספר למחול. 
יצירותיה של רנה זכו להכרה ולהצלחה גדולה בעולם; היא הוזמנה למרכזי המחול החשובים בעולם בפריז, ניו יורק, אמסטרדם, ברלין, מונטריאול, מדריד ורבים אחרים. בשנים האחרונות ניכרת התעניינות גדולה בעבודתה של רנה במזרח הרחוק – בין השאר ביפן, הודו, קוריאה, סין ותאילנד. גם שם זוכה יצירתה להצלחה רבה, הן מצד ערכה האמנותי הסגולי, והן כשגרירה וכנושאת דגל של התרבות הישראלית והמחול הישראלי. 
במהלך השנים יצרה שינפלד שפת מחול ייחודית ומקורית המשלבת חפצים, קולות אדם, שירה, וידאו, מוזיקה וציור. רנה היא מורה רבת השפעה שגידלה דור של רקדנים כוריאוגרפים מורים ומנהלי להקות, בארץ ובעולם. רנה שינפלד יוצרת, מלמדת, מרצה ורוקדת ללא לאות, בלהט ובתשוקה, מאז ראשית דרכה ועד עצם היום הזה. כמעט כל שנות המדינה נמצאת רנה שינפלד במרכז היצירה האמנותית במחול הישראלי. 
מה לא נאמר על רנה שינפלד: "מלכת המחול הישראלי"; "האורים והתומים של המחול הישראלי"; "הגברת הראשונה של המחול הישראלי"; "אגדה מהלכת", ועוד, ועוד.
רנה שינפלד רקדנית, כוריאוגרפית, מורה ומנהלת אמנותית של "תיאטרון מחול רנה שינפלד" בו פועלים בית ספר למחול, סדנא ולהקת מחול. במסגרת זו יצרה כ-100 יצירות שהפכו לקלאסיקה של המחול הישראלי וזכו להצלחה במרכזי המחול החשובים בעולם. 

ראבעה מורקוס

ראבעה מורקוס החלה את דרכה במחול עכשווי בלהקות שונות ביניהן להקת המחול הקיבוצית. עבדה במרכז לתיאטרון עכו, השתתפה בפרויקטים אמנותיים מקומיים ובינלאומיים, עבדה ורקדה בלהקת המחול העכשווית בפריז Sisyphe Heureux ובשנת 1999 ייסדה את בית הספר הראשון לבלט ולמחול עכשווי באגודת “סאווה” בשפרעם. 
מחקריה בעולם אמנויות הבמה עוסקים במגוון סגנונות, החל מהבלט והריקוד העכשווי ועד ריקודים מקודשים סופים. ב2007 הקימה את המרכז לתנועה ומחול – “סטודיו ראבעה מורקוס” שנחשב למרכז המחול המקצועי הראשון בחברה הערבית ויסדה את להקת הבית למחול העכשווי “רימאז”. ב 2010 ייסדה את מגמת המחול האזורית הראשונה בחברה הערבית בישראל ומרכזת אותה עד היום מטעם משרד החינוך. 
מרצה ומעבירה השתלמויות ברחבי הארץ במסגרות חינוכיות וחברתיות בנושאים מגוונים כגון תנועה לילדים ועד קשישים ולאנשים עם צרכים מיוחדים. 
חברה בוועדות לחינוך למחול במשרד החינוך והתרבות.

הניה רוטנברג

ד”ר הניה רוטנברג -היא מרצה בכירה בחוג ללימודי תיאטרון, המכללה האקדמית גליל מערבי, ומרצה בסמינר הקיבוצים. עבודת הדוקטורט שלה בלימודי המחול מאוניברסיטת גילפורד (University of Guilford, UK) עוסקת בדיאלוג בין ריקוד וציור בתרבות פוסטמודרנית. פרסמה את מחקריה בכתבי עת, ספרים וכנסים בישראל, אירופה וארה”ב. 
הניה נמנית בין מייסדי האגודה הישראלית לחקר מחול בישראל (2012). 
היא עורכת שותפה עם דינה רוגינסקי של האסופות: 

  • רב-קוליות ושיח מחול בישראל (רסלינג 2009) 
  • שרה לוי-תנאי: חיים של יצירה , (רסלינג 2015) 
  • נקודות מגע: הריקוד והפוליטי ביחסי יהודים-ערבים בישראל (רסלינג, 2018) 
  • (Routledge, 2019) Moving Through Contact: Dance and Politics in Israel  

הייתה עורכת שותפה עם רות אשל בכתב העת מחול עכשיו(2010-2008). תחומי המחקר שלה הם היסטוריה ואסתטיקה של מחול תיאטרלי בישראל, ודיאלוג בין אמנויות הריקוד והציור. 

על קרן פרגו והתערוכה ריקוד שלום

ריקוד שלום קרן פרגו ואשקן רוא׳אי סיפור המעשה: " בשנת 2018 ,שיטוט אקראי באינסטגרם במטרה למצוא דימויים של רקדנים כהשראה לעבודה חדשה בה הייתה שקועה באותה עת, הביא את האמנית קרן פרגו להיחשף לעבודותיו של הצלם אשקן רוא'אי. רוא'אי, כך למדה מהאינסטגרם, הוא צלם שחי בטקסס ועוסק בצילום רקדנים בסטודיו, על הבמה וגם בצילומי חוץ. " לאחר סיום העבודה, העלתה אותה פרגו לחשבון האינסטגרם שלה ותייגה את רוא'אי. הוא הגיב לה וכתב שהציור שלה ריגש אותו. כך החל קשר מיוחד ומרגש בין שני אמנים, היוצרים כל אחד במדיום אחר, וחיים במרחק רב אחד מהשנייה. כך גם גילתה פרגו להפתעתה כי רוא'אי הוא איראני שעזב/נמלט לארצות הברית על מנת ליהנות מחופש אמנותי שלא התאפשר לו בארץ מולדתו, בה נאסר על פי חוק להחזיק מצלמה במרחב הציבורי. " עבודותיה של קרן פרגו, שהוצגו במספר תערוכות יחיד וקבוצתיות מאז 2016,  מורכבות מרקע של דפי רדי מייד מספרים ישנים שונים ומעליהם רישום קווי-לירי בדיו שחורה להמשך קריאה

 מוזמנים באהבה

 

הוספת תגובה חדשה