דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"שיקום מוצלח מצריך אורך רוח, רגישות רבה והמון סבלנות"

במספר קיבוצים מהנגב המערבי התרעמו על הודעת המדינה שאומרת כי עליהם לחזור הביתה מהמקום בו הם שוהים באופן זמני, כבר בחודש יולי הקרוב. מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה התייחס לכך ביום שלישי בדברים שנשא בכנס ארצי על שיקום קיבוצי הנגב המערבי, ואמר: "אסור לכפות שום דבר על הקיבוצים שעברו טבח וטראומה. החזרה הביתה תקרה בזמן המתאים והנכון להם"
ליאור שמחה מדבר בכנס במכללה האקדמית אשקלון. סבלנות, תשומת לב ורגישות לכל אחד
ליאור שמחה מדבר בכנס במכללה האקדמית אשקלון. סבלנות, תשומת לב ורגישות לכל אחד

במספר קיבוצים שפונו לאחר השבעה באוקטובר מתרעמים כנגד הודעת המדינה כי עליהם לחזור לעוטף כבר בחודש יולי, לקראת שנת הלימודים תשפ"ה, שתיפתח בעוטף. הנהגותיהם של מספר קיבוצים ותושבים המחפשים פתרונות לשנת הלימודים הקרובה העלו את הנושאים הללו בתקשורת, וטענו שהמדינה מזרזת, ואף כופה עליהם את החזרה המוקדמת מדי לעוטף, בזמן שהמלחמה עודנה נמשכת ונשמעת בעוצמה, הביטחון לא חזר ותחושת הטראומה עוד מלווה ילדים ומבוגרים כאחד.  

ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, התייחס לתחושות חברי הקיבוצים בכנס שנערך השבוע במכללה האקדמית אשקלון ועסק בשיקום הקיבוצים בנגב המערבי, בהשתתפות ראשי מנהלת "תקומה" ורשויות המדינה והנגב המערבי. שמחה התייחס למצוקה שהביעו קהילות שפונו מהאזור ומחפשות פתרון לקראת שנת הלימודים הקרובה, ואמר "שיקום מוצלח של קיבוצי העוטף מצריך אורך רוח, רגישות רבה והמון סבלנות לכל פרט, לכל מצוקה. אסור לכפות שום דבר על הקיבוצים שעברו טבח וטראומה".

שמחה התייחס למורכבות של תהליך השיקום ואמר כי "התנועה הקיבוצית וכל הרשויות שמטפלות בשיקום הקיבוצים, מצווים לזכור בכל צעד שנעשה כי יישובי הנגב המערבי חוו טבח וטראומה שלא הכרנו עד כה. יש להתייחס אל תושבי הנגב המערבי כאל גיבורי ישראל, ברגישות ובכבוד הגדולים ביותר". לדבריו, "השיקום הפיזי, הקהילתי והחברתי של כל קיבוץ יהיה שונה. בקצב, בצרכים, במענים".

בהמשך אמר שמחה כי "הוא קשור בכל נימי נפשו ליישובי הנגב המערבי, ומאמין שחוסנן של הקהילות יבוא לידי ביטוי גם בתהליך השיקום והחזרה הביתה, אולם זה יקרה בזמן המתאים והנכון להם". 

הוספת תגובה חדשה