דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אמנית הפלמנקו הבינלאומית אדוה ירמיהו מגיעה להופעה בקיבוץ כברי

אדוה ירמיהו

ESPACIO POTENCIAL (מרחב פוטנציאלי)

יצירה אחת, שני גלגולים

אדוה ירמיהו יוצרת עצמאית, אמנית פלמנקו, רקדנית, מורה וכוריאוגרפית, חברה בעמותת הכוריאוגרפים. זוכת תחרות הפלמנקו הארצית של קרן "עדי אגמון" לשנת 2011, פרס הקרן לירושלים לשנת 2013 ופרס שרת התרבות ליוצרים צעירים בתחום המחול לשנת 2019. מגיעה לישראל למסע הופעות עם יצירתה ESPACIO POTENCIAL ותקיים מופע באולם כברי מטה אשר .

הבכורה המחודשת של ESPACIO POTENCIAL תעלה בשיתוף פעולה מיוחד עם הגיטריסט הספרדי MANUEL CAZAS ועם שלוש רקדניות ישראליות צעירות ומובילות ביותר בתחום היום-  יעל טוכפלד, עדי מובדט ועדי עקיבא.

המופע המקורי עלה לראשונה בפסטיבל 'הכל אודות ספרד' במשכנות שאננים בירושלים ב2019 ובפסטיבלים מוכרים בספרד אז הופיעה אדוה עם הרקדן הספרדי המוכר Abel Harana. בעקבות הקורונה כל ההופעות נדחו ולסיבוב ההופעות הזה לא התאפשרה הגעתו של האמן הספרדי לארץ. אדוה החליטה שהקורונה, מעבר לקשיים והאתגרים שהיא הציבה היא אפשרה גם לשנות מסלול, לחשוב מחוץ לקופסא וסיפקה זמן להפוך את החיסרון הזה ליתרון. היא מיד יצרה קשר עם שלוש חברותיה הטובות, רקדניות פלמנקו מובילות ורתמה אותן לפרויקט הייחודי הזה שיוצג במסע ההופעות בארץ.

"מזה שנים החיים שלי מאופיינים בדואליות ותנועה מתמדת בין ישראל לספרד בעקבות אומנות הפלמנקו. בין פלמנקו מסורתי לאמנות אוונגרדית. אני חיה בשני בתים בשתי המדינות ובשניהם אני מרגישה בבית ומנהלת חיים מלאים עם חברים, יצירה, עבודה ומשפחה. הקורונה עצרה את הנסיעות המרובות שלי בעולם וגם לא יכולתי להגיע לארץ. זה ערער לגמרי את החיים שבניתי לי במשך שנים ואהבתי מאוד. ממש הרגשתי שאני נלחמת כדי להשיב אותם על כנם" מספרת אדוה ירמיהו.

בארבע השנים האחרונות אדוה חיה עם הגיטריסט הספרדי המוכר Manuel Cazas על הקו בין סיבליה לתל אביב. הם הכירו בבר בשדרת אלמדה שבסביליה ולא האמינו שמאותו ערב ישארו ביחד, יתחתנו והיום מצפים לילדם הראשון.  הם התאהבו ברגע אחד ומאז מנואל מלווה את אדוה בחיים האישיים ועל הבמה כמנהל מוסיקאלי וגיטריסט של המופעים שלה.

"את ESPACIO POTENCIAL מנואל ואני יצרנו והלחנו ביחד, בשעות רבות של חיפוש מוסיקלי בבית בסטודיו ובכל פינה בה הינו ביחד. האומנות שלנו מאפשרת לנו גם להתפרנס, גם לטייל ברחבי ספרד ובעולם כולו. בזכות העובדה שאנחנו נשואים הנחיות הקורונה מאפשרות לנו להופיע ביחד בישראל בעוד שאמנים מחו"ל לא יכולים להגיע להופעות בארץ בקלות" מוסיפה אדוה.

את סיבוב ההופעות הזה אדוה תבצע כשהיא בחודש החמישי להריונה הראשון והוא מסמל עבורה סיום של תקופה והתחלה של חיים חדשים, ההריון נותן לה כוח ורגישות מיוחדת כשהיא רוקדת והופך את מסע ההופעות הזה למיוחד ומרגש במיוחד.

הרקדניות שהצטרפו לאדוה בפרויקט המיוחד הזה עבורה הן גם נשים שיש להם מקום מיוחד ומאוד גדול בחייהם. הארבע הפכו כבר לפני שנים להרבה מעבר לקולגות לעבודה. הן חברות נפש, כולן גרו ביחד (כל אחת במשך זמן אחר) בסבילייה ב15 שנים האחרונות. בהיותן בארץ זרה הפכו הארבע למשפחה ובילו יחד בחגים, ימי הולדת שבתות וביום יום. היו תקופות בהן אף גרו ביחד באותו הבית, רקדו ביחד על במות או למדו ביחד באותם שיעורים. כעת, ארבעתן מתאחדות על במה אחת בישראל.

Espacio Potencial (מרחב פוטנציאלי) הוא מונח שטבע הפסיכואנליטיקאי דונלד ויניקוט ומתייחס לאזור הביניים של החוויה השוכן בין המציאות לפנטזיה, מבלי שקטבים אלו יפריעו זה לזה או שתתבקש בחירה ביניהם. במוקד המופע ניצבים מרכיבי היסוד של הפלמנקו: שירה, גיטרה, קצב וריקוד בשילוב שמלת שובל ורודה זוהרת באורך 7 מטר, בעיצוב ייחודי של יעלה לוגסי.  המפגש בין המסורת של הפלמנקו לעקרונות מתוך אמנויות עכשוויות כמו מחול עכשווי, מיצב ותיאטרון חזותי, הופך את המופע ל'מרחב פוטנציאלי' שמחבר גם כן בין מצבים ודימויים מנוגדים - סטטי ותנועתי, אינטימי וציבורי, עוצמה ושחרור, יחיד ורבים, במה וחיים, מבצע וצופה - כדי לממש דיאלוג ביניהם.

 

הופעה תתקיים באולם כברי מטה אשר 23/7 בשעה 21:00

לינק לרכישת כרטיסים: https://www.eventer.co.il/ESPACIOPOTENCIALKA

אדוה ירמיהו

 

מועדי האירוע
מועד תחילת האירוע