דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חדשות העבודה - עדכונים משרת התחבורה והבטיחות בדרכים

חדשות העבודה

עדכונים משרת התחבורה והבטיחות בדרכים

 

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי בישיבת הסיעה:

 

בישיבת סיעת העבודה השבוע התייחסה מיכאלי לרצח בת ה-18 בבאר שבע: אי אפשר לעבור על סדר היום בלי לדבר על הרצח של נערה בת 18 בבאר שבע על ידי בן זוגה לפי החשד, אדם שנכלא בגלל אלימות כלפי בנות זוג ושוחרר בלי שיקום ובלי מעקב. 
ביום ראשון אני מקיימת את הדיון הראשון של הקבינט לשוויון מגדרי בראשותי, והנושא על סדר היום הוא להתחיל ליישם אותה, יש הרבה מאד דברים לטפל בהם, אבל הדבר הראשון הוא הזכות הבסיסית להישאר בחיים.
על החלטת הממשלה על השקעה בנגב: הצבענו בממשלה לחזור ולהשקיע בנגב ובגליל, זאת ההתחייבות של מפלגת העבודה.
אנחנו עמדנו על כך שההחלטה הזו תכלול את היישובים בכל חלקי נגב.
על פינוי גבעת עמל: ראינו תמונות קשות של פינוי גבעת עמל. זה לא היה צריך לקרות. מפלגת העבודה השיגה לתושבות והתושבים האלה בהסכם הקואליציוני שלנו פיצוי של 30 מיליון שח על העוול שנגרם להם. אני רוצה להודות לחברת הכנסת נעמה לזימי שמובילה את המאמץ הזה. 
אנחנו נדאג יחד עם שרי המשפטים, השיכון והאוצר שהכסף הזה יגיע לתושבות והתושבים ויפצה אותם בהקדם.

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי על החוק להגבלת כהונת רה"מ:

 

7 שנים אחרי שהגשתי את הצעת החוק להגבלת כהונת רה"מ לשתי קדנציות, אישרנו אותו בממשלה.

החוק הזה שומר על הדמוקרטיה, שומר על טוהר השלטון ומוסדותיו ומונע הידרדרות למצב שבו אין נקיון כפיים ויושר. 

ועדת החוקה שבראשות מפלגת העבודה תבטיח שהחוק יהיה מדויק ויציב נורמות ברורות לטובת הציבור.

 

לפרטים נוספים

 

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי נפגשה עם שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד

 

שמחתי לפגוש שגרירה מרשימה כל כך, לשמוע ממנה אישור מחודש למחויבות האמריקאית לקשר המיוחד עם ישראל ולהחזיר באותה מחויבות מצד ישראל ומצד הממשלה הנוכחית. שמחתי לשמוע מהשגרירה שגם הנשיא ביידן רואה בתחבורה נושא בעל חשיבות ביטחונית לאומית. ומעל לכל - מצאתי בת ברית לנחישות לשילוב נשים בנושאי בטחון ובמאבק למען בטחונן של נשים.

 

שרת התחבורה מיכאלי בכנס הנהגות הקיבוצים

 

בהשתתפותה בכנס הנהגות הקיבוצים השבוע, אמרה מיכאלי: "מפלגת העבודה חוזרת להשקיע בגליל ובנגב. זה אחד הדברים הכי משמעותיים מבחינתנו.
זאת ממשלה של הסכמות ודברים צריכים להקבע בהסכמה. מפלגת העבודה באה ואמרה, המפה החדשה חייבת לשקף חזרה להשקעה בנגב ובגליל, אנחנו במגעים והתוצאה תהיה יותר לכיוון שלנו ממה שהיה עד היום הרבה מאוד זמן."

 

 

 

השרות מרב מיכאלי ותמר זנדברג הגישו ערר על החלטת ועדת השרים לבנייה במתחם פי גלילות

 

בערעורן כתבו השרות כי "התכנית שהובאה להכרזה נדחתה על ידי הועדה המחוזית. מדובר בתוכנית הפוגעת בסביבה, אינה מעמידה תשתיות תחבורה וניקוז הולמות, וקיים חשש אמיתי שתפגע בסופו של דבר באיכות חיי התושבים המיועדים להתגורר במקום ובסמוך לו."
לדברי השרות, "אין מחלוקת שבאזור זה צריך לקדם בינוי משמעותי, תוך שימור היקף יחידות הדיור המבוקשות. אך נדרש בינוי חכם, איכותי, מבוסס הסעת המונים, תחבורה קלה וקישוריות, וכזה שמתחשב גם במשבר האקלים, המחייב הקפדה יתרה בשימור שטחים טבעיים ומגוון ביולוגי, מותאם לתנאים האקלימיים המשתנים, שצופים התגברות של אירועי קיצון, כמו שיטפונות והצפות - ודורשים פתרונות ניקוז מתקדמים". 

 

נוסח הערעור המלא

 

תהיה רכבת לקרית שמונה

 

במהלך ביקור של השרה בצפון השבוע, אמרה מיכאלי: "אחרי שנים ששרי ממשלה אפילו לא הגיעו לבקר באיזור הגעתי לגליל. ראיתי שוב את תוצאות ההזנחה, שמעתי מראשי רשויות את השמחה והתקווה לשינוי הנדרש.
בחומש הקרוב נכפיל את התחבורה הציבורית בצפון הארץ, כולל קידום רכבת לקרית שמונה ורכבת קלה בין חיפה לנצרת ונוף הגליל. נטפל גם במוקדי הסיכון כי הבטיחות בדרכים חשובה לנו לא פחות.
הגליל הוא דוגמה לאיך אפשר לחיות ביחד באמת, בשיתוף פעולה לטובת כולןם - יהודיות ויהודים, מוסלמים, בדואים, נוצרים, דרוזים וצ'רקסים, קיבוצים וערים, מועצות אזוריות, מועצות מקומיות - כולןם יחד."

הוספת תגובה חדשה