דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

הקצינה מניר יצחק שפגשה את נשיא ארה"ב. הרפסודיה יצאה לדרך במהדורת אקסטרה לארג'. מיהם בני הקיבוצים שמונו השבוע לתפקיד בכיר במשרד התחבורה ולקצין תותחנים ראשי? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
קצינת צה"ל
 14/07/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן
 

גאווה טובה - הקצינה מניר יצחק שהסבירה לנשיא ביידן על כיפת ברזל

מיד לאחר נחיתתו בנתב"ג ובתום שלב הנאומים, סקר נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, את מערכות ההגנה האווירית הישראליות, בתצוגת תכלית בנמל התעופה. מי שזכתה לשוחח עמו בזמן הסקירה ולהציג בפניו את פאר הטכנולוגיה האווירית, הייתה סגן טובה ויניק שעלתה מארצות הברית במסגרת גרעין צבר שנקלט בניר יצחק, המשרתת בתור סגנית מפקד סוללה בגדוד 137
של כיפת ברזל

טובה וויניק גדלה בסן דייגו, קליפורניה, שבארה"ב ובקיץ 2017 עלתה לישראל והצטרפה לגרעין צבר בניר יצחק. כבר מראשית דרכה בצבא היה ברור החיבור בין הרצינות, הנחישות ואהבת הבית הקיבוצי. אחרי אולפן עברית היא שובצה כלוחמת כיפת ברזל במערך ההגנה האווירית. בעת שירותה הצבאי יצא לטובה מספר פעמים להפעיל את המערכת בהגנה על הבית בימים של מתיחות ביטחונית בעוטף עזה, מתוך תחושה אמיתית של הגנה על הבית. לאור הצטיינותה, יצאה טובה לקורס קצינים, בדומה לאחותה הגדולה שמשרתת גם היא כקצינה בחיל האוויר, אבל של הצבא האמריקני.

בית ניר יצחק התגאה בהישגיה וליווה אותה כל הדרך עד לדרגות הכסופות והנכספות. האנגלית הרהוטה מבית, כמו גם הלהט והאמונה שהיא במקום הנכון בהגנה על יישובי הדרום והבית הפרטי בניר יצחק, הפכו אותה לא אחת לדוברת של כיפת ברזל. כך היה באוקטובר 2020 כאשר הציגה למזכיר ההגנה האמריקאי מארק אספר שביקר בישראל את הסוללה הראשונה שארה"ב רכשה מרפאל. כך היה גם בחודש נובמבר האחרון כאשר שגרירת ארצות הברית באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, ביקרה בישראל ובמהלך הסיור הביטחוני שערכה קיבלה הסברים מטובה על מערך כיפת ברזל. "ידעתי שעליי להתגייס לכיפת ברזל כדי להגן על הקיבוץ שקיבל אותי לחיקו", סיפרה אז לשגרירה.

עם סיום השירות הסדיר והמעבר לקבע טובה לא התלבטה והחליטה להמשיך להתגורר במקום שהפך לה לבית - ניר יצחק. הקיבוץ הנפלא הזה העניק לה בית במלוא מובן המילה, וחברים בקיבוץ מספרים שהיא נהייתה לגמרי חלק מהקהילה. יעל אייזנר, מנהלת מחלקת חיילים בודדים וגרעיני צבר, אמרה: "טובה יקרה, קיבוץ ניר יצחק והתנועה הקיבוצית כולה גאים בך בעשייתך, ובתרומתך הכבירה למערך ההגנה האווירית וביטחון המדינה. זכות גדולה לנו לשמש לך לבית".


באנר חוברת אירועים, כנסים והשתלמויות 2022

הרפסודיה יצאה לדרך במהדורת אקסטרה-לארג' מיוחדת!

ביום שלישי השבוע "נחתו" הרפסודות במשט הראשון של רפסודיה 2022 מתוך ארבע מחזורים שיתקיימו השנה, בהם יקחו חלק 3000 בני ובנות נוער מכ-150 קיבוצים מאילות ועד מעין ברוך, שחצו ויחצו את הכנרת
בכ-140 רפסודות
הרפסודות של המשט הראשון "נוחתות" אל החוף. צילום רחפן: ניר לביא
הרפסודות של המשט הראשון "נוחתות" אל החוף. צילום רחפן: ניר לביא

ביום ראשון השבוע החל האירוע השנתי המרכזי של הקיץ באגף חינוך - המחזור הראשון של רפסודיית התנועה הקיבוצית, שלראשונה, בעקבות הביקוש העצום מכלל הקיבוצים ברחבי הארץ, תכלול ארבעה מחזורי שיט. למרבה ההפתעה המשמחת, הפעם הזינוק בביקוש היה אפילו גדול יותר מהמצופה והגיע ל-40%. בשל הביקוש הגבוה ועל מנת לאפשר את השתתפותם של כמה שיותר קיבוצים, הרפסודיה תכלול השנה רק את בוגרי כיתות י'-י"ב, ללא בוגרי ט' כמו שהיה נהוג עד כה. 

מלבד השיט ברפסודה ובניית הרפסודות, עוברים בנות ובני הנוער מעגלי שיח בנושאים הנוגעים בתרומה לצבא וחברה בישראל. נושא הרפסודיה השנה - "מתי אלמד לבחור נכון?" - יתמקד בבחירות שעושים בני הנוער, בחירות אשר יעצבו את חייהם הבוגרים בעתיד ואיך מתוך הבחירות הללו פועלים למען קידום החברה הישראלית. הנושא ישתקף גם בציורי הקבוצות על מפרשי הרפסודות.

כמדי שנה, גם הפעם יתקיימו טורנירי הספורט המסורתיים בכדורעף וכדורגל. עופר רימון האחד והיחיד שאמון על כך מדי שנה נפצע בעת מילוי תפקידו ואת מקומו חשו למלא יניב הגי ודניטו ונגרובסקי מהמטה השיתופי. החלמה מהירה לעופר. במקום הראשון בטורניר הכדורעף זכתה הקבוצה מעין המפרץ ובמקום השני זכו השכנים מעברון בדרבי אזורי לוהט בגמר. בטורניר הכדורגל ניצחה בגמר בקרב פנדלים מותח הקבוצה מעמק חפר את הקבוצה משדה נחמיה שהגיעה למקום השני.


באנר מרכז קליטה

סיכום השיט של המחזור הראשון ברפסודיית התנועה הקיבוצית 2022 - ממעוף הרחפן

צילום: ניר לביא

יש מעט מאוד חוויות מהנות כמו לבנות רפסודה עם חברים וחברות ואז לצלוח איתה את הכנרת מחוף לחוף. מהנה לא פחות היא הצפייה בצילום של כל זה ממעוף הרחפן של ניר לביא בגובה עשרות מטרים. צפו בדיווח של סיגל גפני בחדשות הבוקר של קשת 12.

צפייה מהנה


באנר ביטוח חקלאי

גאווה תנועתית:
מנהלת מחלקת ביטחון בתנועה הקיבוצית נבחרה לקבל אות הצטיינות מהרמטכ"ל

רס"ן (במיל') מוריה אילון שחר, משמשת ביומיום בתור מנהלת מחלקת ביטחון בתנועה הקיבוצית ונותנת השראה לכולנו כאשר היא ממשיכה בשירות מילואים פעיל בתור סגנית מפקדת גדוד רפואה של מחוז דן בפיקוד העורף. בימים אלה נמצאת מוריה בקורס מפקדי גדודים והתבשרה על בחירתה למצטיינת רמטכ"ל בחגי תשרי.
גאים בך מאוד!
מוריה אילון שחר עם הכוח המשפחתי: בן זוגה בועז והילדים, אלה ויואב
מוריה אילון שחר עם הכוח המשפחתי: בן זוגה בועז והילדים, אלה ויואב

מוריה, ילידת 1983, היא חברת קיבוץ יגור ומתגוררת בצאלים עם בן זוגה בועז, שמנהל את שלוחת צאלים במכינת הנגב, וילדיהם - אלה, שסיימה כיתה א', ויואב בן הארבע. תחילה הצטרפה לתנועה הקיבוצית בתור אחראית על שירות משמעותי בצה"ל ופעילה במחלקת חייילים בודדים, ולפני מספר חודשים מונתה למנהלת מחלקת ביטחון. על אף שכבר יכלה לקבל פטור, מוריה ממשיכה לבצע ימים רבים בשירות מילואים ומאז פרוץ הקורונה גויסה בתור סגנית מפקד גדוד רפואה של מחוז דן בפיקוד העורף ליותר מ-150 ימים. בתקופות אלה מיעטה לצאת הביתה והיו פעמים שלא ראתה את ילדיה שלושה שבועות ברצף . 

לפני מספר ימים בישר אל"מ חי רקח, מפקד מחוז דן בפיקוד העורף, למוריה על כך שנבחרה לקבל את אות מצטיינת הרמטכ"ל בחגי תשרי הקרובים. את הבשורה המרגשת קיבלה מוריה בזמן קורס מפקדי הגדודים שבו היא נמצאת בימים אלה בין עיסוקיה השונים. לאחרונה, היא התבשרה שאושרה לקחת פיקוד על הגדוד שלה. לדבריה, היא "מתרגשת וחשה גאווה גדולה מאז קבלת הבשורה המשמחת. אני נכונה להמשך פעילות ומודה לבועז בן זוגי היקר ולחבריי בתנועה הקיבוצית שמאפשרים לי להמשיך להתנדב במילואים באופן משמעותי ואינטנסיבי".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אומר כי "מוריה היא סמל לתרומה לצה"ל ולחברה הישראלית. לשמחתנו, היא לא היחידה במטה התנועה הקיבוצית שמבצעת שירות מילואים פעיל ומשמעותי, ואנחנו בהחלט מעודדים לכך".


באנר משקארד

עדכון לגבי מענקי האומיקרון לעצמאים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים

לפני שבועיים אישרה הכנסת בקריאה שניה ושלישית את חוק מענקי האומיקרון לעצמאים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים. הודות לעזרתה של ח"כ נירה שפק מכפר עזה, הוגדלה התקרה לאיחוד עוסקים ל- 150 מיליון ש"ח באופן בו יגדל מספר התאגידים הקיבוציים שיהיו זכאים לפיצוי
לוגו אגף כלכלה

הסיוע יחול על ירידה במחזור העסקאות של למעלה מ- 25% בחודשים ינואר-פברואר 2022 בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2021, ובלבד שמחזור העסקים אינו עובר את התקרה של 80 מיליון ש"ח בשנת 2019. היקף הפיצוי נקבע על פי נוסחה הקבועה בחוק הדומה לנוסחאות בחוקי הפיצוי הקודמים.

משרד האוצר המשיך להתעקש לבחון תאגידים הפועלים תחת דיווח טכני של "איחוד עוסקים" לפי מחזור האיחוד ולא לפי המחזור של כל תאגיד, אך הודות לח"כ נירה שפק (יש עתיד) שנענתה לבקשתנו והתגייסה לטפל בעיוות זה, ובסיוע יו"ר ועדת המיסוי הבין קיבוצית ומנכ"ל ברית פיקוח, ירון רייכמן, הוגדלה התקרה לאיחוד עוסקים ל- 150 מיליון ש"ח. יודגש שסכום זה קובע רק את עצם הזכאות של תאגידים הכלולים באיחוד העוסקים, כך שאיחוד שמחזור עסקיו היה נמוך מ- 150 מלש"ח בשנת 2019 יכנס לתחולת החוק והזכאות והיקף הפיצוי של כל תאגיד באיחוד יבחן בנפרד.

דגן לוין, ראש אגף כלכלה: "מצער כי האוצר מחפש כל דרך כדי לזנב באמנה על מנת לחסוך כמה גרושים, קל וחומר כשהאמנה מגינה על חברי קיבוץ. כך טרם הוסדר הפיצוי לעצמאיים חברי קיבוץ המדווחים באמצעות הקיבוץ, ולא בוטל האבסורד שתקרת הכניסה לתחולת החוק של תאגידים הפועלים תחת דיווח טכני של "איחוד עוסקים" נבחנת לפי מחזור האיחוד ולא לפי המחזור של כל תאגיד הכלול בו. עם זאת, כאמור, הצלחנו להגדיל את תקרת הכניסה של איחוד העוסקים לתחולת החוק כך שאפקטיבית מספר התאגידים הקיבוציים שנפגעו מכך קטן משמעותית".


פייסבוק התנועה

תמונת השבוע: קדימה לפיקוד!

בתמונה: בני הגרעין הפיקודי עם רכז התוכנית מטעם התנועה הקיבוצית, מעיין שוסטר ממפלסים (הבן של), אשר מלווה את הגרעין.

בני הגרעין הפיקודי של התנועה הקיבוצית סיימו בשבוע שעבר את מסלול הכשרת הלוחם, זכו לחבוש את הכומתה הירוקה והצטרפו לגדוד 50 (בזלת) של חטיבת הנח"ל. מדובר במסלול להכשרת מפקדים בחטיבת הנח"ל, שהוא פיילוט ראשוני המשותף למחלקת שנת שירות ומחלקת ביטחון בתנועה, ותוכנן יחד עם האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון.

המסלול מיועד למסיימי שנת שרות בתנועה הקיבוצית, ששובצו עם גיוסם למחלקה ייעודית לפיקוד. כעת, עם תום מסלול ההכשרה הבסיסי, הם מיועדים לצאת לקורס מ"כים, ובסיומו הם מתוכננים לחזור ולהשתלב בשדרת הפיקוד של הגדוד. 

בתמונה: בני הגרעין הפיקודי עם רכז התוכנית מטעם התנועה הקיבוצית, מעיין שוסטר ממפלסים (הבן של), אשר מלווה את הגרעין.


באנר חוברת אירועים, כנסים והשתלמויות 2022

אל"מ יאיר נתנס, בן מצובה, ימונה לקצין תותחנים ראשי הבא

דובר צה״ל פרסם את סיכום דיון השיבוצים בצה״ל שהתקיים ביום שני בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, וביניהם גם מינויו של יאיר נתנס לקצין תותחנים ראשי והעלאתו לדרגת תא"ל. המינויים מותנים באישור שר הביטחון, בני גנץ
אל"מ יאיר נתנס בטקס סיום תפקידו כמפקד חטיבת האש 282. צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

נתנס נולד בקיבוץ מצובה ליוזה ולמקס, ניצול שואה, שהוסתר בכפר בהולנד מ-1940 ועד סוף המלחמה.

הוא התגייס לצה"ל ושובץ בחיל התותחנים. לאחר קורס קצינים כיהן כמפקד בחטיבת האש 282. לאחר תפקיד מפקד סוללה עבר הסבה למערך הכטמ"ם "זיק" ביחידה 5252, ולאחר מכן שירת כראש מטה מרכז האש באוגדת עזה. בהמשך שימש כמפקד יחידת מורן בין השנים 2013–2015. בהמשך מונה לסגן מפקד עוצבת עמוד האש. ביולי 2017 הועלה לדרגת אלוף משנה ומונה למפקד עוצבת כידון וכיהן בתפקיד עד אפריל 2019.  במאי 2019 מונה למפקד חטיבת האש 282. בשנת 2021 מונה לתפקידו הנוכחי - ראש מחלקת תכנון באג"ת.

נתנס מתגורר כיום בקריית אונו, נשוי ואב לשלושה.


באנר מרכז קליטה

שי קדם נבחר לתפקיד ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים

ועדת הבוחנים של נציבות שירות המדינה בחרה השבוע במתכנן התחבורה שי קדם, בן קיבוץ עברון, לתפקיד ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה. שי קדם שימש עד כה כראש אגף בכיר לתכנון תחבורתי במינהל התשתיות במשרד
שי קדם. צילום: רון רקח
צילום: רון רקח

מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה עוסק בהיבטי התכנון והביצוע של כלל תשתיות התחבורה היבשתית במדינת ישראל, לרבות כבישים בין-עירוניים, תשתיות תחבורה ציבורית, מסילות רכבת, שבילי אופניים ועוד. כמו כן, המינהל אחראי על כלל חברות התשתית, המהוות את זרועות הביצוע של המשרד, בפרויקטים בהיקפים של עשרות מיליארדי שקלים. בתפקידו החדש, קדם ישמש גם כמפקח הארצי על התעבורה.

קדם (39), מתכנן ערים במקצועו, הצטרף למשרד התחבורה לפני שבע שנים, ובשלוש השנים האחרונות מכהן כמנהל אגף בכיר תכנון תחבורתי, ומוביל את התכנון האסטרטגי של רשת התחבורה בישראל, בדגש על קידום תחבורה ציבורית, תשתיות רכיבה והליכתיות. לקדם תואר ראשון בגיאוגרפיה מהאוניברסיטה העברית (בהצטיינות יתרה), ותואר שני בתכנון ערים ואזורים מהטכניון.

ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות הנכנס, שי קדם: "אני נרגש לקבל ליידי את אחד התפקידים הכי חשובים בממשלה בעיני. אני מקווה שאצליח להמשיך ולקדם את השינוי המשמעותי הנדרש במערכת התחבורתית של ישראל, כך שאזרחי ואזרחיות המדינה יוכלו ליהנות מנגישות מיטבית, מהירה ובטוחה למחוז חפצם".


באנר משקארד

מנהיגות צעירה בתנועה מתמדת - תתכוננו לפסגת הצעירים 2022

פסגת צעירי וצעירות הקיבוצים ה-3: מנהיגות צעירה בתנועה מתמדת

כמה חיכינו, כמה התכוננו וכמה שאנחנו מתרגשים לספר לכם: פסגת צעירי וצעירות הקיבוצים חוזרת בפעם השלישית! 

אז מה מחכה לנו? מפגש פסגה של שותפות ושותפי הרשת – קהילת הצעירים של התנועה הקיבוצית, שיכלול נטוורקינג, הרצאה מרתקת ומעוררת השראה, מעגלי שיח ודיונים בנושאים הבוערים ביותר עבורכם, שאתם ואתן קובעים, וכן, גם אווירה טובה, אנשים טובים וכיף כמו שרק אנחנו יודעים להרים.

למה לי לבוא? להכיר ולהתחבר לעוד צעירות וצעירים מרחבי הקיבוצים,  המעוניינים לעשות ולשנות. להרחיב מעגלים ולדון בנושאים בוערים המשפיעים עלינו הדור הצעיר בקהילה, במרחב האזורי והארצי.

את מי נפגוש? בוגרות ובוגרי תכניות מנהיגות הרשת, מובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים, ממלאי וממלאות תפקידים בקיבוץ, אנשי חינוך, תרבות, מגזר שלישי, מגזר ציבורי פעילים ומעורבים ועוד שותפות ושותפים של הרשת.

 האירוע יתקיים ב-16 בספטמבר בקיבוץ שדות ים, בשעה 09:30. הכניסה ללא תשלום ובהרשמה מראש בלינק >> לחצו כאן


באנר ביטוח חקלאי

מצפה לזכרו של רס"ן נדב מלוא ז"ל משדה אליהו נחנך בעמק המעיינות במלאת 25 שנים לנפילתו

במלאת 25 שנים לנפילתו, נחנך מצפה לזכרו של רס"ן נדב מילוא בן קיבוץ שדה אליהו, אשר גדל בנופי העמק, ונפל בעת היתקלות עם מחבלים בדרום לבנון. הטקס נערך במעמד אמו - בריג'יט, אחיו, משפחתו, חבריו, קהילת שדה אליהו, יו"ר קק"ל – אברהם דובדבני, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות – יורם קרין, אלופי צה"ל,
קצינים וחיילים
מצפה נדב. צילום: סוכנות ג'יני, ארכיון הצילומים של קק"ל
מצפה נדב. צילום: סוכנות ג'יני, ארכיון הצילומים של קק"ל

"הבסיס לכל חייל הוא הבן אדם שבו" - את המשפט הזה אמר רס"ן נדב מלוא ז"ל, בן קיבוץ שדה אליהו. נדב יצא לפעולה בדרום לבנון כמפקד פלוגת ההנדסה של חטיבת הצנחנים. במהלך הפעולה נתקל הכוח שהוביל בחוליית מחבלים, והוא נפגע ונהרג במקום. בן 24 היה במותו.

לפני שבועיים, א' בתמוז תשפ"ב, יום השנה ה-25 לנפילתו של רס"ן נדב מלוא ז"ל, נחנך מצפה לזכרו על שביל עמק המעיינות הצופה אל ביתו – קיבוץ שדה אליהו, אל נופו של העמק ועברו השני של הירדן. הקמת המצפור התאפשרה בזכות משפחתו וחבריו של נדב, אשר פעלו להוקרת זכרו וערכיו ועמלו בחודשים האחרונים להקמת המצפור במקום פתוח, אשר יצפה על נוף מולדתו וחינוכו, על השדות בהם עבד, השבילים והמקום בו נטמן.

משפחתו וחבריו, המבקשים שנדב ימשיך להיות נוכח בחייהם, עמלו על בניית המצפור, ברוחו של נדב, שהוקם בתמיכתם הנדיבה של ידידי קק"ל צרפת, שדה אליהו, משפחה וחברים. המצפור ישמש ככיתת חוץ למפגשים ערכיים ולימודיים, ולמפגשי מטיילים ומבקרים על שביל עמק המעיינות ויהווה נקודת עצירה ושיח על חינוך, טבע וערכים. כחלק מהעשייה החינוכית, המצפור יתוחזק על ידי מטיילי השביל וחניכי המכינה הקדם צבאית בעמק וכן ע"י תלמידי בית הספר שק"ד.


פייסבוק התנועה

הזמנה להירשם לקורס מדריכי/ות
משלחות לפולין

שמחים להודיע על פתיחת קורס הכשרה מטעם מכון "מורשת" להדרכה בפולין. הקורס יפתח בחודש אוקטובר 2022 (לאחר החגים) ויסתיים באוגוסט 2023
בני נוער בסיור במחנה אושוויץ. צילום: משה מילנר, לע"מ
צילום: משה מילנר, לע"מ

היקף הקורס: כ- 320 שעות, ומסע לימודי בן 12 יום בפולין. הקורס יתקיים אחת לשבוע, בימי שלישי (יום מלא), לאורך כל השנה.

תחומי תוכן מרכזיים בקורס:

  • היסטוריה של פולין מהקמתה ועד מלחמת העולם השנייה.
  • קהילות יהודיות בעולם עד מלחמת העולם השנייה ובמהלכה.
  • היסטוריה של גרמניה והנאציזם.
  • מלחמת העולם השנייה.
  • תקופת השואה.
  • תופעות גלובליות על רקע אירועים היסטוריים באירופה המודרנית.
  • העולם שאחרי מלחמת העולם השנייה, כולל היבטים שונים בזיכרון השואה.
  • מתודיקה וכלים חינוכיים בהדרכה.

באנר מרכז קליטה

כל הפנים והשמות כולם

בסוף השבוע הבא כפר הנשיא יחגוג 74 והאירוע שיפתח את החגיגות הוא פתיחת תערוכה מיוחדת בשם "פני הקיבוץ" - צילומי פורטרט של מייסדי הקיבוץ
וחבריו הוותיקים
כל הפנים והשמות כולם
מוניקה ברזל, בת 83. צילום: שיפי מתתיהו

בתערוכה יוצגו 47 תמונות, של יחידים וזוגות בני שמונים ומעלה, שצולמו במיוחד לתערוכה בחצי השנה האחרונה, במסגרת סדנת צילום שבה השתתפו 17 צלמים מקהילת הקיבוץ. את הרעיון לפרוייקט הגתה רוני וגנר, ואליה חברו שיפי מתתיהו - מנהלת ה"מפגש", מרכז יום מקומי לפנסיונרים, ודרור ארצי, צלם ומורה לצילום, ושלושתם הובילו יחד את הפרוייקט.

לכל אחת מהתמונות יתלווה טקסט קצר ואישי אודות המצולמים, שנכתב על פי ראיונות שערכה עמם נורית אורן. על עיצוב התערוכה ינצח יבין בן רשף. כל המעורבים בני/תושבי הקיבוץ.

וגנר מספרת: "הרעיון היה ליצור לא סתם תמונות יפות שלהם, אלא תמונות שמשקפות משהו באישיות, התחביבים וכו. ואכן יצאו תוצרים נפלאים!  הפרוייקט הזה מרגש מאוד עבורי, כי קודם כל הוא שם במרכז את האנשים שייסדו את המקום הזה, שהולכים ונעלמים מהנוף. יש כמובן עוד הרבה מייסדים ותושבים שכבר לא עמנו ולכן לא מופיעים בתערוכה, אבל אנחנו כמובן מוקירים את זכרם".


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 
 

הוספת תגובה חדשה