דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

בחרו נכון - הסתיימה בהצלחה רפסודיה 2022. נעורי בית קמה זוכרים בדרך ייחודית את הרוגות תאונות הדרכים מהקיבוץ. איך עוברים בהצלחה מהשירות הצבאי בחזרה לחיים בקיבוץ? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
נערי עברון
 04/08/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

בחרו נכון -
הסתיימה בהצלחה רפסודיה 2022

השבוע הסתיים המחזור הרביעי והאחרון של רפסודיית התנועה הקיבוצית, בה השתתפו 3000 בני ובנות נוער מיותר מ-150 קיבוצים. בני ובנות הנוער חצו את הכנרת מחוף חוקוק לחוף גולן בכ-140 רפסודות שאותן בנו. ראשת אגף חינוך, דבי ברא"ס: "הרפסודיה היא תמונת מציאות אמיתית ומרגשת שממחישה הרבה מאוד תהליכים במעגלים רבים, המקודמים לאורך כל השנה על ידי אגף החינוך של התנועה הקיבוצית"
צוות המחזור הרביעי של הרפסודיה עם מזכ"ל התנועה והמשנה למזכ"ל לפני המשט האחרון. צילום: בועז לניר
צוות המחזור הרביעי של הרפסודיה עם מזכ"ל התנועה והמשנה למזכ"ל לפני המשט האחרון. צילום: בועז לניר

לראשונה, בעקבות הביקוש העצום מכלל הקיבוצים ברחבי הארץ, כלל המפעל החינוכי ארבעה מחזורי שיט. כמדי שנה, בניית הרפסודה והשיט עליה לרוחבה של הכנרת הם המתודה שהקבוצה עוברת יחד. בנוסף לכך, כוללים שלושת הימים גם התארגנות ובישול בשטח, השתתפות בטורנירים ספורטיביים והתכנסות למעגלי שיח בנושא המרכז, שהשנה היה - "לבחור נכון". דוברים רבים שהגיעו שוחחו עם בני ובנות בנוער על המהות שבבחירה, ועל איך אנחנו יכולים לעשות בחירות שיקדמו אותנו, אך גם כאלו שיסייעו לחברה שאנחנו חלק ממנה וישפיעו עליה בצורה חיובית ומשמעותית.

במשחק הגמר של טורניר כדורעף הנערים במחזור הרביעי ניצחה הקבוצה מבית קמה את שובל בדרבי בני שמעוני, לאחר יכולת פנומנלית שהציגו שתי הקבוצות לאורך כל המשחקים. בטורניר כדורעף הנערות זכתה במקום הראשון הקבוצה המשותפת של מעברות-נירים-נחשונים לאחר ניצחון בגמר על משמר הנגב. בטורניר הקטרגל זכו משמר הנגב לאחר ניצחון בפנדלים בגמר על חבריהם משובל. זה המקום להודות לכל מי שטרח ועמל על טורנירי הספורט לאורך כל ארבעת מחזורי הרפסודיה. צחי רם ותומר איתמרי שנכנסו לנעליו הגדולות של עופר רימון, יחד עם יניב הגי ודניטו ונגרובסקי שעשו זאת במחזור הראשון, ולשופטים המסורים: שניצחו על הכל: גלעד אסף, גל זוהר, אופיר עוקב, עידו פלוס, מור ברקאי, ליאור אשד, אביאור אלחנתי, אור לואנץ, רועי הרני, הדר קוטלר, יואב מזור.

מנהלת אגף חינוך, דבי ברא"ס:"הרפסודיה היא תמונת מציאות אמיתית ומרגשת שממחישה הרבה מאוד תהליכים במעגלים רבים, המקודמים לאורך כל השנה על ידי אגף חינוך של התנועה הקיבוצית. אנו תופסים את המפעל החינוכי כהזדמנות להציב את המדריך כמנהיג חינוכי, ולכן מבנה המפעל מחוייב לליווי וחניכה בהלימה לכל מדריך ומדריכה. הרפסודיה יוצרת עבור מדריכי הנוער תשתית חינוכית שמורה ותומכת בעבודתם עם הקבוצה, מאפשרת מפגש בלתי אמצעי של קיבוצים מקצוות הארץ ויצירה של רפסודה משותפת, מחברת בין המהות הערכית באמצעות מפגשים מעוררי השראה ומעגלי שיח לחוויית חיי קבוצה בשטח, מציעה פעילות אתגרית במרחב חברתי שמור. אני גאה בצוות האגף ובשותפים הרבים מאוד שנתנו כתף ונתנו רוח חינוכית משובחת למפעל חינוכי עצום בהיקפיו ומרובה אתגרים".


באנר אפיקים לשירות הציבורי - מחזור ד'

דברים שרואים מחוף הכנרת ולא רואים משום מקום אחר

הנערים והנערות שלנו מקבלים מהימים האלה דבר שהוא בעל ערך שאי אפשר לכמת למספר או לתפוס בשכל. הם מקבלים אין ספור חוויות והתנסויות שילוו אותם כל החיים. טור מיוחד בשם מדריכי הנעורים שכתב מדריך הנעורים של קיבוץ עברון, רן קדם
דברים שרואים מחוף הכנרת ולא רואים משום מקום אחר
הנערות והנערים מעברון בונים את הרפסודה

גם השנה, כשאוראל זאבי (השותף שלי) ואני התחלנו לתכנן את החופש הגדול, עלו פחד ותסכול ורצון לברוח מהארץ ברגע שחשבנו על הרפסודיה. לאורך כל ההכנות אני חוזר ושואל, "למה אנחנו צריכים את זה?". מתוך כל המפעלים בקיץ, הרפסודיה נמצאת בין הראשונים בגודלה מבחינת רמות התכנון וההערכות, רמת הבטיחות והסכנות הקיימות, עלויות, מפגשי הכנה עם הנערים, הכנות לוגיסטיות, טופסיאדה ועוד.

וגם הפעם, איך שאנחנו מגיעים, זה מכה בי ואני נזכר שהנערים שלנו מקבלים מהימים האלה דבר שהוא בעל ערך שאי אפשר לכמת למספר או לתפוס בשכל. הם מקבלים אין ספור חוויות והתנסויות שילוו אותם כל החיים.

בתור איש חינוך וחבר קיבוץ, אני רוצה לומר תודה ומרגיש שזכיתי ושגם הנוער בעברון זכה. תודה למנהלי המחלקות והאגפים של התנועה הקיבוצית שעשיתם ועדיין עבודה יוצאת מן הכלל, המפעל הזה הצליח. עם אכפתיות, מקצועיות ובגובה העניים, ישבתם וחשבתם מה, איך, מתי, כמה, ולמה, וגם בשטח הייתם וליוויתם כדי ליצור מרחב שיאפשר את השפע הזה. אז תודה גדולה לכם ומי ייתן והמפעל הזה יימשך עוד שנים ארוכות.


באנר מרכז קליטה

נערי קיבוץ בית קמה זוכרים בדרך ייחודית את הרוגות תאונות הדרכים מהקיבוץ וקוראים – "די להפקרות בכבישי הנגב" ו"הגיע הזמן להתעורר"

נערי ונערות קיבוץ בית קמה, המשתתפים ברפסודיית התנועה הקיבוצית בכנרת, החליטו לזכור בדרך ייחודית את טל היימן ואת ענת טל קטלב זכרונן לברכה מקיבוצם שנהרגו בתאונות דרכים בתקופה האחרונה
נערי ונערות בית קמה שטים בכנרת עם המפרשים שציירו לזכרן של טל היימן וענת טל קטלב
נערי ונערות בית קמה שטים בכנרת עם המפרשים שציירו לזכרן של טל היימן וענת טל קטלב

הנערות והנערים כתבו על מפרשי שתי הרפסודות איתה חצו את הכנרת – "די להפקרות בכבישי הנגב - אוהבים וזוכרים" ובמפרש נוסף ציירו פצצה מתקתקת על כביש וכתבו – "הגיע הזמן להתעורר". היימן ז"ל, קצינת נפגעים בת 21, נהרגה בסוף חודש מאי בתאונת דרכים סמוך לקיבוצה. קטלב ז"ל, שילדיה הם חלק מקבוצת הנעורים בקיבוץ ועבדה כבכירה בחברת ICL (כי"ל לשעבר), נהרגה ביום חמישי שעבר בתאונת דרכים בכביש שש ביחד עם עמיתה לעבודה, ניצן משה.

דניאל אדרי, מדריכת הנעורים של הקיבוץ סיפרה: "הקיבוץ שלנו חווה חודשים קשים ומורכבים בעקבות מותן של טל היימן לפני חודשיים ושל ענת טל קטלב ביום חמישי האחרון בתאונות דרכים. בתה של ענת שסיימה את כיתה י' היא חלק מהנעורים בקיבוץ והייתה אמורה לצאת איתנו לרפסודיה. התלבטנו אם לצאת בכלל והחברות שלה לשכבה לא יצאו בסוף. שתי התאונות התרחשו כתוצאה מנהיגה מופרעת וחסרת אחריות באיזור שלנו, כשהתאונה בחמישי הייתה של נהג בלי רישיון. זאת תוצאה של המצב בכבישים עם היעדר האכיפה וההרתעה. המפרשים מוקדשים לזכרן של טל וענת ובאמצעותם אנחנו רוצים להעביר את המסר להנהגה במדינה - שאם לא יטפלו במצב בקרוב זה יתפוצץ לכולנו בפנים".


באנר ביטוח חקלאי

תם ונשלם - צפו במשט האחרון של רפסודיה 2022 ממעוף הרחפן

גם במחזור הרביעי של הרפסודיה לשנת 2022 מילאו הרפסודות שבנו הקבוצות השונות את הכנרת וחצו אותה בהצלחה - מראה מרהיב שאין רבים כמותו.

במיוחד כשהרחפן של ניר לביא מתעד את הכל מלמעלה.


באנר משקארד

תמונת השבוע:
גם הפעם - מחבקים ומחזקים את עוטף עזה

תמונת השבוע: גם הפעם - מחבקים ומחזקים את עוטף עזה

בימים בהם שוב שוררת מתיחות ביטחונית באזור, אנו מחבקים ומחזקים את חברי הקיבוצים ותושבי היישובים בעוטף עזה, שנצורים בבתיהם וביישוביהם זה היום השלישי בשל המתיחות הביטחונית מול ארגוני הטרור ברצועת עזה. אנו מקווים כי תוך זמן קצר ניתן יהיה להסיר את מגבלות התנועה ולאפשר להם חזרה לשגרה.

תודה גדולה לכל אנשי כוחות הביטחון שעושים לילות כימים בהגנה על תושבי העוטף.

שמרו על עצמכם!


פייסבוק התנועה

סקר שיפוץ מבנים לחיילים בודדים

בהמשך לפרויקט שיפוץ המבנים לטובת חיילים בודדים בעוטף עזה מטעם קק"ל שהחל השנה, מחלקת חיילים בודדים ואגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית אוספים מידע לשם גיוס משאבים בשנת 2023
בתמונה: גרעין צבר במגורים שלהם בלוחמי הגטאות
בתמונה: גרעין צבר במגורים שלהם בלוחמי הגטאות

הכוונה היא לממן את שדרוג המבנים בתמורה להתחייבות ארוכת טווח של הקיבוצים להשתתפות בפרויקט. תינתן עדיפות לפי מספר קריטריונים, וביניהם לקיבוצים עם פוטנציאל אכלוס גדול. לצורך אירוח חיילים בודדים קיים צורך באזור שינה, מטבח גם אם צנוע, מקום לארון או ארונות, כמות שירותים ומקלחות מספקת ויכולת לספק לכל חייל חדר פרטי (במקרה של גרעין צבר חדר לשני חיילים).

מדובר באיסוף נתונים ראשוני לבדיקת היצע המבנים האפשריים. הקול הקורא, במידה וייצא, יהיה מיועד אך ורק לישובים זכאים בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית, בהתאם להגדרות המשרד לנגב, גליל ופריפריה. 

עפרי רביב ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה: "לאחר הצלחת הפרויקט בעוטף עזה, ולאור חשיבותו, אנו יוצאים בסקר שמטרתו לאפשר ליותר קיבוצים להיות מעורבים בחברה הישראלית דרך פרויקט אימוץ החיילים הבודדים. גם קיבוצים שכבר מארחים חיילים בודדים יוכלו לארח יותר חיילים, ובתנאים משופרים. תודתנו הגדולה על הפרויקט שכבר קורם עור וגידים בעוטף עזה לקק"ל, ובמיוחד לרני טריינין ויעקב בכר שדחפו לאישור התקציב לפרויקט". 

כדי להצטרף, נא ענו על הסקר: לחצו כאן. לשאלות ופרטים נוספים, ניתן לפנות ליעל אייזנר: 052-5358793


באנר אפיקים לשירות הציבורי - מחזור ד'

הללויה ישראל - הללויה הלב מתפעל

כ-300 חניכי ועולי תנועת "הבונים-דרור" מ-13 (!) מדינות פתחו ביום שישי האחרון (29.7) את מחנה "הללויה", מבית WeKibbutz - המחנה הבינלאומי הגדול ביותר למנהיגות צעירה ורב-תרבותית
כ-300 חניכי ועולי תנועת "הבונים-דרור" מ-13 (!) מדינות פתחו ביום שישי האחרון (29.7) את מחנה "הללויה", מבית WeKibbutz - המחנה הבינלאומי הגדול ביותר למנהיגות צעירה ורב-תרבותית

החום והלחות של חודשי יולי-אוגוסט לא הפחידו את 300 חניכי ועולי תנועת "הבונים-דרור" מאיטליה, הונגריה, בולגריה, הולנד, בלגיה, גרמניה, ארה"ב, ארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, ישראל, אוקראינה ורוסיה, שהתקבצו ביום שישי האחרון (29.7.22) בכפר הנוער "נחלת יהודה"  לפתיחת מחנה הקיץ המסורתי "הללויה" מבית WeKibbutz   - בסימן "מנהיגות בינלאומית צעירה".

במשך שבוע שלם נחשפו נציגי המדינות השונות (בני 15 עד 18) לתרבויות חדשות, יצרו דיאלוגים המקדמים פלורליזם וסובלנות, אימצו כלים וגישות למנהיגות צעירה ומשפיעה ופעלו יחד למען עתיד טוב יותר בתחומי הקיימות והאקלים, המדיניות והחברה. כל זאת לצד פעילויות גיבוש מהנות לנוער. במחנה השתתפו גם פליטים מאוקראינה ורוסיה שביצעו לאחרונה עלייה לישראל בעקבות המלחמה בין שתי המדינות.

המחנה, לו שותפות גם "החוויה הישראלית" והמחלקה לישראל והנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית, פתח אומנם את פעילויות "הללויה" בארץ, אך הוא רק חלק ממגוון הפעילויות אותן ערכה ועורכת תנועת "הבונים-דרור" במהלך הקיץ. בתחילת החודש, קיימה התנועה מחנה בינלאומי נוסף בהונגריה, ובשבוע הבא (11.8) ייפתח המחנה השני למסיימי כיתות ח' בכפר גלים שבמועצה האזורית חוף הכרמל, בו צפויים להשתתף כ-200 חניכים מישראל, אורוגוואי, ברזיל, ניו זילנד, אוסטרליה, הולנד ועוד.


באנר משקארד

המשתתפות והמשתתפים ממליצים - הירשמו לתכנית "כרם" עוד היום!

מחזור ג' של תכנית כרם יוצא לדרך ממש בקרוב - בואו גם אתם ואתן והצטרפו לחוויה מעוררת השראה ועשייה. קיבצנו מספר המלצות של כאלה שיודעים כדי לשכנע. התכנית משותפת לתנועה הקיבוצית, בינ"ה והמדרשה באורנים, מבית היוצר של "כזה ראה וחדש", ומיועדת לחברות וחברי קיבוצים בעמדות הובלה והשפעה בקיבוצים - בהווה או בהתהוות
משתתפי המחזור הראשון של תכנית "כרם" במהלך סיור שהתקיים במסגרת המפגשים
משתתפי המחזור הראשון של תכנית "כרם" במהלך סיור שהתקיים במסגרת המפגשים
  • "כשהצטרפתי לתכנית כרם לא העליתי על דעתי איזה שינוי ענק היא תחולל בי וכמה תהליכים חברתיים וקהילתיים סביב זהות יהודית היא תייצר אצלי ובקיבוץ שלי"
  • "קורס נדיר, סופסוף הרגשתי דרך להתחבר ליהדות ממקום אמיתי"
  • "נפגשתי עם נשים ואנשים מעוררי השראה והכרתי לעומק חברים וחברות נפלאים מקיבוצים מכל רחבי הארץ"
  • "זה לחלוטין קורס משנה חיים שעוסק ברוח, במהות, בחיי קהילה ומפיח כוח ורצון לעשות שינוי"
  • "התרוממות רוח אמיתית!!!"

אלו רק מקצת מהחוויות והרשמים של משתתפות ומשתתפי "כרם" שלקחו חלק בשני המחזורים הראשונים

מדובר בתכנית דו-שנתית הכוללת 14 מפגשים בימי רביעי בין אוקטובר 2022 ליולי 2023, הכוללים: מפגשי לימוד ותוכן, סיורים, סמינר, מסע לקהילה יהודית בחו"ל וליווי אישי לעשייה. חברות וחברי קיבוצים בעמדות הובלה, פורמליות ולא פורמליות, מוזמנים להגיש את מועמדותם לתכנית. 

לפרטים נוספים והרשמה לתכנית: לחצו כאן
לשאלות ניתן לפנות אל יעל רז לחייני: yaelr@tkz.co.il או אל
דותן אריאלי:
 dotana10@gmail.com


באנר ביטוח חקלאי

איך עוברים בהצלחה מהשירות הצבאי
בחזרה לחיים בקיבוץ?

איך עוברים מהשירות הצבאי בחזרה לחיים בקיבוץ?

פתחו יומנים ושמרו את התאריך, כי הפורום הארצי למובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים מתכנס בפעם השלישית לשנה זו ביום שני הקרוב (07.08), בשעה 20:30 בזום, והפעם - איך ניתן לסייע לצעירים בקיבוץ לעבור באופן מיטבי מהשירות הצבאי לאזרחות?

במפגש הקודם עסק הפורום הארצי במעבר של הצעיר והצעירה ממסגרות החינוך אל הצבא ואל ועדת הצעירים בקיבוץ, כך שאך טבעי כי המפגש הבא יעסוק בחזרה של הצעירים והצעירות אל האזרחות. במפגש ידונו מובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים על איך הם כמובילות ומובילים יכולים לסייע להם במעבר מהצבא, מסגרת נוקשה שהכל ברור בה, לחיים המבלבלים יותר ומלאי האפשרויות באזרחות, ובייחוד לחיים הבוגרים בקיבוץ ובקהילה. ידובר על זכויות וחובות וכלה בפרויקטים ומסלולים שונים להשתלבות משוחררים.ות בקיבוץ.

הרשמו כבר עכשיו למפגש  >> לחצו כאן


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה