דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לוחם השייטת השאיר אחריו שיר - קיבוצניקים עם החברה

והשבוע: מארחים בקיבוץ, כותבים שירים, תומכים בפלסטינים נכים, מובילים עשייה בפריפריה וזוכרים את גיבורי השואה
קיבוצניקים עם החברה
קיבוצניקים עם החברה
 

קיבוצניקים עם החברה
17.8.2017
והשבוע: מארחים בקיבוץ, כותבים שירים, תומכים בפלסטינים נכים, מובילים עשייה בפריפריה וזוכרים את גיבורי השואה
 
פעילות קיץ במעגן מיכאל. צילום: צוות מעורבות מעגן מיכאל

אורחים של קיץ: במעגן מיכאל לא נחים
במעגן מיכאל מארחים במהלך הקיץ מגוון גופים חברתיים. "האירוח הוא הזדמנות לחברים שרוצים להתנדב אבל אין ביכולתם לנהוג או להתחייב למשהו גדול יותר, להשתתף בתפקידים שונים כמו הכנת כיבוד, אירוח קבוצה, העברת סדנה או הרצאה וכדומה", אומרת שהם עדי, רכזת המעורבות החברתית בקיבוץ. עד עתה אירח הקיבוץ קבוצה גדולה של ניצולי שואה שבאו ליום התאווררות בבריכה וקבוצות של ילדי פנימיית בית טף, אותה מלווה הקיבוץ לאורך כל השנה. קבוצות נוספות יגיעו בהמשך הקיץ ובתקופת החגים: ילדים אוטיסטים מאור עקיבא, ילדי מבקשי המקלט מדרום תל אביב וקבוצת יוצאים בשאלה. 
פרויקט נוסף שמתקיים זה הקיץ השלישי בקיבוץ הוא אוניברסיטה בעם, בה כ-15 מתנדבים מהקיבוץ מלמדים במשך סמסטר הקיץ תלמידים מבוגרים המופנים לתכנית על ידי רשויות רווחה.

בתמונה: פעילות קיץ במעגן מיכאל. צילום: צוות מעורבות מעגן מיכאל

עוד על האירוח הקיצי במעגן מיכאל
 
יאיר אנגל ז״ל. צילום: יוסף אבי יאיר אנגללכתוב את החיים: השיר של יאיר
יאיר אנגל מקיבוץ רמת רחל ביקר עם משלחת מבית ספרו במחנות ההשמדה בפולין ב-1994. מוצף מהחוויה העוצמתית, הוא כתב שיר בשם 'שישה מיליון אחים', ועם שובו ארצה החליט להתנדב לשייטת. ב-4 בדצמבר 1996, במהלך שירותו הצבאי, נפל יאיר ז"ל בתאונת צלילה. שירו הולחן ב-2015 ובוצע על ידי דוד ד'אור במצעד החיים בפולין. "השיר והסיפור שעמו עוררו התרגשות עצומה והביאו להתעניינות תקשורתית גדולה בארץ ובעולם", מספר אביו יוסף אבי יאיר אנגל (ג'וחא), "בעקבות זאת יזמנו את הפרויקט 'שישה מיליון אחים – דור שלישי'. מטרתו היא לעניין צעירים מישראל ומחו"ל המשתתפים במסע במחנות ההשמדה בפולין, לכתוב שיר שיבטא את חוויותיהם". מבין השירים ייבחרו אלו שיולחנו ויושרו על ידי מלחינים וזמרים מכל העולם.
בתמונה: יאיר אנגל ז״ל. צילום: יוסף אבי יאיר אנגל
קראו עוד על פרויקט כתיבת השירים
 

 :החנות בכפר עזון. צילום: בומה ענבר משלוח של תמיכה מהקיבוץ
דורון ליבר מקיבוץ מצר, איטה אילת מכפר מסריק ובומה ענבר מנווה מונסון, המתנדבים הנמרצים, העבירו לאחרונה לפלסטיני נכה מהכפר עזון שליד קלקיליה משלוח גדול של בגדים משומשים שיאפשר לו להתפרנס ממכירתם בחנות יד שניה. "בעל החנות נפגע קשות כאשר נתפס שוהה בישראל ללא אישור", סיפרה רחל אפק, פעילה הומניטרית. "הוא סובל ממחלה עצבית שמגבילה אותו והוא מתקשה לפרנס את משפחתו. בחנות יד שנייה ברחוב הראשי בכפרו הוא מוכר, ממש בפרוטות, בגדים וכלי בית שמגיעים אליו מתרומות״. 
ועוד משהו: ממליצים לכם לראות את הסרט ׳מוחי׳, סיפורו המטלטל של הילד בן ה-8 מעזה, קטוע הידיים והרגלים. את מוחי (מוחמד) ואת סבו הסועד אותו מלווה בומה ענבר במסירות מאז הגיעוֹ בגיל חצי שנה לבית החולים תל השומר.
בתמונה: בפתח החנות בכפר עזון. צילום: בומה ענבר
עוד על סיוע לפלסטינים נזקקים
 
?רוצים לדעת עוד על מעורבות חברתית ותרומה לקהילה בקיבוצים 
קיבוץ לטלפון הנייד שלכםmynet הורידו את האפליקציה של 
האפליקציה זמינה גם באפסטור לבעלי אייפון
 
הצטרפו לקהילות הצעירים של תוצרת הארץ. צילום: ״תוצרת הארץ״

בדרך לתואר עוצרים בפריפריה
הרעיון פשוט ומאות סטודנטים כבר בפנים: במהלך התואר עוברים לגור באחת מהערים בפריפריות החברתיות והגיאוגרפיות בישראל, מקבלים מלגה, והופכים לחלק פעיל מהקהילה המקומית. אסיף איזק ראש אגף צעירים ומעורבות במטה התנועה הקיבוצית מזמין את הסטודנטים הקיבוצניקים להצטרף לקהילות הצעירים של "תוצרת הארץ", שפועלות בלב ערי הפריפריה לקידום עשייה חברתית. בכל קהילה כ-25-20 סטודנטים מכל קצוות החברה הישראלית המובילים מיזמים חברתיים ופועלים בתוך הרשות בדגש על התחדשות עירונית מותאמת צעירים, כמו הובלה של תחום התרבות, יצירת מסגרות בילוי לצעירים, מעורבות בתחום החינוך ועוד. המטרה היא שבתום השנתיים של המלגה יישארו הקהילות עצמאיות ויבחרו להמשיך ולחיות בעיר בה הן פועלות.
בתמונה: קהילות הצעירים של תוצרת הארץ. צילום: ״תוצרת הארץ״

קראו עוד על קהילות הסטודנטים
 
 משתתפי הסרט ויוזמיו. צילום: משה גרומבהסיפור שלא סופר: יהודים שהצילו אחרים
סיפורם של יהודים שהצילו יהודים בתקופת השואה לא קיבל מעולם את הבמה הראויה לו. משה גרומב ואברהם חולי, שני מתנדבים ותיקים, החליטו לפעול לתיקון המצב באמצעות סרט שיביא את העדויות אל המסך.
"מצילים יהודים עדיין חיים בישראל ובעולם, כולם מעל גיל 90 והמבוגר ביניהם בן 106", מציין גרומב. "כולם אנשים צנועים שחירפו נפשם למען הצלת אחיהם היהודים. אנו רוצים להעלות את סיפור גבורתם על סדר היום הציבורי בארץ ובעולם, כך יגיע נושא זה לתודעה העולמית ויונחל לדורי דורות".
את הסרט תביים שושי בן חמו מקיבוץ לוחמי הגטאות, ומשה ואברהם מזמינים את הקיבוצניקים להצטרף ולסייע בהגשמתו באמצעות קמפיין מימון המונים.

בתמונה: אברהם ושושי עם שניים ממשתתפי הסרט. צילום: משה גרומב 
עוד על גבורה יהודית בשואה
 
עוד על מיזם ההתנדבות הקיבוצי
לארכיון דפי הקשר שלנו
עוד על מיזם ההתנדבות הקיבוצי
לארכיון דפי הקשר שלנו
חבבו אותנו בפייסבוק
כתובתנו
Website
 
האותיות הקטנות
  • כל המלצה או בקשה המפורסמת בדף הקשר, עוברת בדיקה ראשונית, אך אין באפשרותנו לבדוק את כל הפרטים. אנו ממליצים לעשות בדיקה אישית לפני ההתחייבות להתנדבות.
  • בשל ה"מגדור" של השפה העברית, וכדי למנוע סרבול בקריאה, מרבית הפניות בדף הקשר מנוסחות בלשון זכר, אך מכוונות לנשים ולגברים כאחת.
  • להסרה אוטומטית מרשימת הדיוור של "קיבוצניקים עם החברה", ליחצו על ״הסרה״ .
Copyright © 2017 קיבוצניקים עם החברה, כל הזכויות שמורות.
הניוזלטר נשלח אליכם בעקבות התעניינותכם במעורבות חברתית

כתובתנו:
קיבוצניקים עם החברה
גבעת חביבה
גבעת חביבה 37850
Israel

הוספת תגובה חדשה