דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מיכל קראוס נבחרה לתפקיד יו"ר קמ"ע - קרן הערבויות התנועתית

קראוס מחליפה את עו"ד אודי פלד. קמ"ע הוקמה לפני 12 שנים במטרה לעזור לקיבוצים וחברים לקבל הלוואות בנקאיות לשיכון הכולל בניה, שיפוץ, רכישה בית ומימוש השיוך. מאז הקמתה העמידה ערבויות לעסקאות של קיבוצים וחברים בהיקף של יותר ממיליארד ₪
מיכל
מיכל קראוס. הקרו הרחיבה שימושיה בשנים האחרונות

מיכל קראוס מגיעה לתפקיד אחרי שמילאה שורת תפקידים בקיבוצה, ותפקידים ציבוריים, ביניהם סמנכ"ל כספים ומנהלת של תאגידי קרן התק"מ, מנהלת כספים ומנהלת היחידה לשותפויות וגיוסי הון באיגוד התעשייה הקיבוצית, יו"ר של מספר קיבוצי, ומנכ"לית מועצת החלב.

בדברים שכתב אודי פלד עם סיום תפקידו ציין: "אני מסיים בסיפוק רב תקופה לא קצרה בה זכיתי לכהן כיו"ר קמ"ע, ובמסגרת זו לפעול ולסייע לקיבוצים, אך גם לחברות וחברי הקיבוצים במגוון רחב של דרכי צמיחה כלכלית ודמוגרפית, בזכות שינוי תקנון קמ"ע שהובלתי, שאפשר לחברה לסייע לא רק "לקיבוץ וכול תאגיד שבבעלותו הישירה או העקיפה", אלא גם ובמישרין לחברי הקיבוץ עצמם. במסגרת זו סייעה קמ"ע עד היום למשפחות רבות בעשרות קיבוצים לבנות ולשפץ את ביתן, וזאת באמצעות הלוואות "דמויות משכנתה" בסכום מצטבר העולה נכון להיום על מיליארד שקלים. בצד סיוע במימון תשתיות ובנייה, פועלת קמ"ע גם לקידום הסדר של "משכנתה הפוכה" שיאפשר לחברי הקיבוצים המבוגרים לסייע לילדיהם "ביד חמה", וזאת בדרך של קבלת הלוואה המוחזרת רק לאחר 'מאה-ועשרים'". ה"ירידה" לרמת הפרט אפשרה לקמ"ע לסייע לחברי קיבוצים בפיתוח "יזמויות/עסקים קטנים", וכן להקצות מלגות עידוד לעתודת המורים ב"חינוך הקיבוצי/התיישבותי" באמצעות סמינר אורנים וסמינר הקיבוצים,  ולעודד חברי קיבוצים לשירות מתמשך בזרועות הביטחון במסגרת קרן "אחריי" על-שם דן שומרון.

אפיק נוסף שיצרנו היא "משתלת הקיבוצים", במטרה לסייע לקיבוצים ולבני הקיבוצים לעלות על רכבת ה"סטרט-אפ-ניישן", רכבת החדשנות, זאת – תמיד – בצד סיוע לקיבוצים בפיתוח והרחבת ענפי ומפעלי החקלאות והתעשייה המסורתיים. לאחרונה – ועוד לפני אוקטובר האחרון ופרסום "תרחישי העלטה" – קיבל דירקטוריון קמ"ע החלטה לקדם התקנת מתקני אגירת חשמל בקיבוצים – הן במישור הקהילה והן במישור הפרט (התקנת קולטי אנרגיה בצד קולטי דודי השמש המסורתיים ומתקן אגירה ביתי), זאת על מנת להקנות לקיבוצים וחבריהם רמה גבוהה של "עצמאות אנרגטית" – בצד חיסכון כספי בטווח הארוך.

עם סיום התפקיד, אני מבקש להודות במיוחד לדגן לוין – מנכ"ל קמ"ע היוצא, לאתי פלקסר המנהלת ביד רמה ומקצועית את תחום המשכנתאות, לרפי נבו המופקד על תחום החדשנות, ולכול ממלאי התפקידים בתנועה הקיבוצית, שמגבים אותנו לכול אורך הדרך. אני מאחל למיכל קראוס "שירות נעים" והמשך דחיפה בלתי נלאית של יוזמות לניצול מיטבי ומירבי של מכשיר תנועתי חשוב זה לקידום מטרות התנועה, הקיבוצים, התאגידים המשותפים – וחברי הקיבוצים עצמם." 

הוספת תגובה חדשה