תשובה
מומלץ לעצב את המרחב:
- חדר תיאטרון - חדר סוציו-דרמטי שהילדים יוכלו לשחק לדמיין עצמם כגדולים ומתוך הצורך לחקות את עולם המבוגרים (בבית, בבית הספר, חוויות שחווים במקומות שונים ועוד). בגילאי ד-ו , יש צורך בהכנת תסריטים והכנת תפאורה להצגות.
- חדר ג'ימבורי - סולמות , חבלים, נדנדות, מזרני התעמלות, בריכת כדורים- וזאת משום שפחות ופחות ילדים מפעילים את גופם, מענה של חדר כזה עוזר לילדים בעלי קושי בוויסות.
- חדר לגו - קוביות גדולות וקטנות, לגו בגדלים שונים ולבנים מפלסטיק.
- חדר בניות - מרחבים שאינם באפשרותם ליצור חצר גרוטאות מחוץ לבית. חדר בניות עונה על הצורך המוטורי לגירויים רבים, לפעול בחדר צפוף, ומקום לאינטראקציה בליווי המדריך.
- חדר יצירה - חדר שתפקידו להגיש חומרי יצירה המזמנים גירוי לפעילות יצירתית. כגון: 1. קופסאות, גלילים, עטיפות נייר. 2. חימר, גואש, צבעי מים 3. פעילות יצירתית מכוונת ע"י המדריך. - המטרה - התנסות בחומרים שונים, ביטוי אישי ועוד.
- חדר מנוחה והתרגעות - טלוויזיה, ספה, שטיח, מדף ספרים וירחונים.
- שולחן חול - למשחק ועיבוד חוויות רגשיות
- פינת פירוק - טלוויזיות, מחשבים, טייפים ועוד - פיתוח המוטוריקה העדינה, לימוד והכרות של כלי עבודה, לימוד התכנות של המכשירים מבפנים.
- פינת משחקי שולחן
להמשך קריאה בנושא, להלן קישור לדף עמדה עיצוב המרחב החינוכי בחברת הילדים - לחצו כאן